Handicap en toch zo mega geil

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Anacha
Berichten: 516
Lid geworden op: ma 15 april 2002, 1:01
Locatie: In de buurt van Rotterdam

Berichtdoor Anacha » zo 02 maart 2003, 17:18

Ik dacht dat het duidelijk genoeg was dat ik Xynix niet weg wil jagen, eerder wil meedenken !

Lady_Chatterley
Berichten: 167
Lid geworden op: vr 09 november 2001, 2:01
Locatie: ergens onder de blauwe hemel

Berichtdoor Lady_Chatterley » zo 02 maart 2003, 17:38

Anacha, de opmerking was voor Xynix die zich laat ontmoedigen door negatieve reacties. Ik heb geenszins de indruk gekregen dat jij hem wil wegjagen, integendeel!

En uiteraard is jouw posting jouw mening maar je verkondigt daarmee wel een generaliserende stelligheid die je niet kunt bewijzen omdat je eenvoudigweg niet voor een ander kunt denken. En hier wil ik het eigenlijk bij laten, anders gaan we wel heel erg off topic. Laten we het erbij houden dat we allebei het juiste voorhebben!
En nu je het zegt, inderdaad, hoe zou het APlayground zijn vergaan Afbeelding



[This message has been edited by Lady_Chatterley (edited 02-03-2003).]

Xynix

Berichtdoor Xynix » zo 02 maart 2003, 18:06

Hey Anacha, ok thx, ik snap het en sorry voor mijn reactie.

Wat betreft die verschillende meningen, ik begrijp zeer goed dat niet iedereen hetzelfde denkt, maar me laten ontmoedigen door sommige opmerkingen.........
Het kan gewoon heel cru overkomen

Ik hou er nu zelf ook over op en laten we we weer on topic gaan.

Ik zit idd nog op school en sport ook, daarom dat ik zei dat ik wel in het beginstadium ben met het leggen met meer dan vrindschappelijk banden maar ik mis nu een vrouwenlichaam waar ik aan mag zitten en iemand die het gewoon leuk vindt om met sex te experimenteren en haar experimentje op mij uit te proberen.

Brood
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 02 januari 2002, 2:01
Locatie: Flevoland, Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Brood » zo 02 maart 2003, 18:46

Niet om het een of ander. Maar bij mijn weten missen ook heel veel niet-gehandicapten een maatje om mee te experimenteren. Iemand vinden om sex mee te hebben is nooit gemakkelijk, tenzij je ervoor wilt betalen. Het zou wat zijn als je willekeurig wie zou kunnen zeggen: hé kom laten we met elkaar eens het bed in duiken, oid.

Het is al eerder opgemerkt dat een soort klik of chemie tussen mensen noodzakelijk is.

Dan is er nog iets Xynix. Maak je er geen te hoog ideaal van? Bedenk eens bij jezelf waar het je nu werkelijk om te doen is. Een sexueel hoogtepunt is eenvoudig te bereiken met jezelf, met een man en met een vrouw. Maar gaat het je nu om de sex of om de relatie/vriendschap? Is het een gevoel van eenzaamheid dat je parten speelt? Is het de verwerking van je handicap? Vertel daar eens iets meer over. Tenminste als je dat kwijt wilt...

Brood, sex is meer dan sex alleen

Xynix

Berichtdoor Xynix » zo 02 maart 2003, 19:07

Het gevoel van eenzaamheid heeft mbt deze topic niets te maken want eenzaam ben en voel ik me absoluut niet.
Het sexuele hoogtepunt in mijn eentje te bereiken is voor mij zo goed als onmogelijk, naar mijn ervaring heb ik daar wél iemand bij nodig.
Mijn lichamelijke situatie is dusdanig veranderd dat het "hoogtepunt" een situatie vereist van: It takes two.......

Aan vriendschappen geen gebrek en aan een relatie ben ik nog niet echt aan toe, daarvoor heb ik het met mezelf nog te druk, daar van afgezien dat het sommige dingen misschien wel iets makkelijker maakt, maar ok.

Wat het te maken zou hebben met de verwerking van mijn handicap, dat moet je me even uitleggen wat je daar psies mee bedoelt.

Er een te hoog ideaal van maken.......?
Misschien, maar je blijft toch 21 he (en maagd) en heb net als ieder andere 21 jarige behoefte aan sex.
Aangezien het liefde op het 1e gezichtverschijnsel in deze situatie niet LIJKT (let goed op 't woordje, LIJKT) op te gaan, leek het me iig leuk om de meningen zo een te peilen.

Het gaat me dus voor 95% om de sex, maar daarvoor moet er toch ook enige sprake zijn van "vriendschap" lijkt me

Zij
Berichten: 930
Lid geworden op: do 25 oktober 2001, 1:01
Locatie: Gelderland, Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Zij » zo 02 maart 2003, 19:36

Wooooooooooooooooohw, wat een reacties. Tja had ik kunnen verwachten. Heb ik weer :-/.
Waarom een "misschien stelling" laag onder de gordel is, snap ik niet. Ik weet uit eigen ervaring dat mensen met een handicap soms meer krediet krijgen en ik zeg hierbij niet dat het waar is maar vraag het me wel af. Waarom is dat laag onder de gordel? Mag dat niet gezegd worden? Ben ik te open/eerlijk/direct? Net zo dat we soms bang zijn om te discrimineren als je zegt; "ik val niet op buitenlandse mannen/vrouwen", zo worden mensen met een handicap ook wel met zijden handschoenen behandeld [ga maar eens bij jezelf na en durf hierover eerlijk te zijn].
Anyway, om even het een en ander recht te zetten. Het onderwerp vind ik goed, SUPERRRRRR zelfs. Ik verwijs jullie naar een eerdere topic over dit onderwerp waar ik ook gereageerd heb. De toon vind ik [nog steeds] "soep" maar ook daarop heb ik in eerste instantie niet gereageerd. Later haal ik dit wel aan, maar dit was niet de aanleiding. Wel vind ik de directe oproep nog steeds ongepast [is dat een betere toon?]en dat in combi met de toon in de opening van zijn topic klinkt mij niet prettig in de oren [net zoals mijn toon bij heel veel mensen niet lekker lag, staan we nu dus gelijk?].

Wil iedereen nu aub niet meer zo heftig reageeren op een suggestie die absoluut niet laag onder de gordel is, want deze dame komt uit een gezin met een gehandicapte vader!

Vredige maar riddige groet,
Zij

[This message has been edited by Zij (edited 02-03-2003).]

Gizem
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 24 februari 2002, 2:01
Locatie: In het grootste dorp met de minste inwoners.

Berichtdoor Gizem » zo 02 maart 2003, 19:44

Prima Zij!

We staan gelijk...

Maar ik ga je nu niet anders bekijken omdat je uit een gezin met een gehandicapte vader komt Afbeelding

Zij
Berichten: 930
Lid geworden op: do 25 oktober 2001, 1:01
Locatie: Gelderland, Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Zij » zo 02 maart 2003, 19:45

Heel adrem Gis,
ThanX!

Pippin
Berichten: 595
Lid geworden op: vr 24 augustus 2001, 1:01
Locatie: The Netherlands

Berichtdoor Pippin » zo 02 maart 2003, 20:27

Zij,

Driedubbel had mijn posting ook kunnen heten. Ik kom uit een gezin met een recentelijk gehandicapte vader, dat wel Afbeelding. Maar ik heb mijn voelhorens in deze uit staan omdat ik a) gekleurd ben in een witte samenleving, b) als vrouw werkzaam ben in een mannenwereld (er waren tot voor kort 4 vrouwen in mijn vakgebied in Europa werkzaam!) en c) officieel gehandicapped volgens de hedendaagse criteria.

Ik heb net iets te vaak het zinnetje gehoord: Als je maar niet denkt dat je als vrouw/kleurling/gehandicapte persoon* moet denken dat we iets van jou door de vingers zien omdat je vrouw/kleurling/gehandicapt bent*.

Déja vu Zij, déja vu... Afbeelding

Pip,
die denkt dat als je maar tot genoeg minderheden behoort, je vanzelf weer een meerderheid wordt! Afbeelding


* Doorhalen wat niet van toepassing is

Zij
Berichten: 930
Lid geworden op: do 25 oktober 2001, 1:01
Locatie: Gelderland, Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Zij » zo 02 maart 2003, 20:53

Precies Pip, hoewel ik van mezelf weet dat ik ook met vooroordeel benader. Als ik langs een groepje jongeren loop dan ben ik altijd op mijn hoede hoewel ik in de buurt waar ik woon altijd op mijn hoede ben. Ik probeer altijd te benaderen vanuit een blanco oogpunt maar je bent gevormd dus helemaal kan dat niet. Bewustwording dat je dat doet helpt al want dan kun je het doorbreken.

Ik heb laatst aan den lijve ondervonden dat mensen gehandicapten eng of zo vinden. Verschillende mensen stonden te kijken en niemand durfde iets te doen toen er een arm en beenloze meneer door de winkel vloog omdat zijn rolstoel op de band van de andere verdieping bleef steken. Ik kwam net de zaak binnen lopen en al lopend dacht ik, wie neemt nu actie? Niemand omdat iedereen perplex was en de man gilde het uit. Zelfs toen hij weer in zijn rolstoel gebeurd moest worden waren er een paar mensen die lettelijk zeiden dat ze hem niet durfden aan te raken. Angst voor het onbekende en ik............
Ik heb dus de organisatie op me genomen [ik ben een org. talent :-) en vind mensen met een handicap niet eng, wellicht door mijn achtergrond] en toen de "gevlogen" man in kwestie agressief begon te doen heb ik hem flink op zijn nummer gezet ["mond houden want we proberen je te helpen"] en iedereen keek me met open mond aan ["hoe durft ze"].
Ik wil mezelf hier niet mee op de borst kloppen maar wel iets duidelijk mee maken. Ik vind iets niet eng door mijn achtergrond [menigeen durft niet door de buurt te fietsen waar ik woon etc. etc.] en we zijn allemaal gevormd door onze geschiedenis.
Hoe dan ook heb ik spijt van de verpakking van de boodschap maar inhoudelijk niet. Ik zal proberen minder scherp te zijn maar houd in gedachten [voor een eventuele volgende keer] ik ben ONGEMEEN scherp!

[This message has been edited by Zij (edited 02-03-2003).]

Lady_Chatterley
Berichten: 167
Lid geworden op: vr 09 november 2001, 2:01
Locatie: ergens onder de blauwe hemel

Berichtdoor Lady_Chatterley » zo 02 maart 2003, 21:12

Hear, hear ZIJ. Inderdaad, C'est le ton qui fait la musique. En over de inhoud van je boodschap, meningen verschillen nu eenmaal en dat is alleen maar gezond.

En de 'juiste' (tussen aanhalingstekens) toon leidt tot mooie discussies en iets meer wetenschap over achtergrond en 'waar een gedachtengang vandaan komt...'



[This message has been edited by Lady_Chatterley (edited 02-03-2003).]

Zij
Berichten: 930
Lid geworden op: do 25 oktober 2001, 1:01
Locatie: Gelderland, Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Zij » zo 02 maart 2003, 21:20

je suis desole
je ne parle pas francais!

En dat is echt waar.......

Oke nu weer ON TOPIC
[alleen als jullie willen hoor, je moet niets! ;-]

Xynix

Berichtdoor Xynix » zo 02 maart 2003, 21:40

HAHAHA Zij,
ik als mindervalide had je waarschijnlijk ook van de grond moeten rapen, had in de situatie waarschijnijk in een deuk gelegen, ook al is 't natuurlijk zielig.
Maar misschien ligt dat eraan hoe je het brengt Afbeelding

En Zij, thx voor de opheldering, en zo zie ik ook weer in hoe gevoelig mensen zijn voor de manier/op welke toon een bericht gebracht wordt.

meddow
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 03 november 2002, 2:01
Locatie: Overijssel, Twente

Berichtdoor meddow » zo 02 maart 2003, 21:50

Beste Zij, (en alle anderen)

Ik heb mijn mening over jou, na je laatste posting herzien. Wat me het meest opviel is dat je de medemens met een gebrek op juiste waarde schat. Ik snap ook beter wat je met "zielig wezen" en "meer krediet krijgen" door een handicap bedoelde. Want... Je hebt wel een beetje gelijk. Heel vaak hebben mensen met een handicap een streepje voor of laten ze zich dit welgevallen, terwijl ze een grote mond hebben over niet behandeld worden als volwaardig lid van de maatschappij.

Neemt niet weg, nu maar weer on-topic, dat het niet hebben van sex en je kunnen ontladen een groot probleem is. De opmerking van een medeforummer dat niet gehandicapte mensen ook wel eens zonder partner zitten, begrijp ik wel, niets ten nadele betreffende deze woorden. Maar heel veel mensen met een handicap, waaronder Xynix en ik (zei de gek) kunnen ook niet aan zelfbevrediging doen door bv. een slechte handfunctie. Ik heb ervaren dat als je niet van je kwakje kunt afkomen, dit resulteert in frustraties en in iedere vrouw een sexpartner zien. Dit vertroebeld heel veel, bv. collegiale relaties of oude vriendschappen. Laat staan de relaties die je hebt met je dagelijkse verzorgsters. Ik heb veel uit moeten leggen aan managers van woonvormen en A.D.L.teams.
(A.D.L. betekent algemene dagelijkse levensverrichtingen).
Ook al zulke frustrerende situaties. Niet voor mij alleen hoor, maar ook voor diegene die je 's morgens moeten wassen. Eigenlijk zou een masturbatiebeurt een standaard handeling tijdens de verzorging ingevoerd moeten worden. (LET OP Afbeelding ALLEEN VOOR VERZORG(ST)ERS DIE DIT NATUURLIJK WILLEN EN KUNNEN)
Dit is, naar mijn weten eens een doodnormale zaak geweest in een grote woonvorm in Zandvoort (Nieuw Unicum geloof ik) Daar werd, geloof ik een sollicitant gevraagd, of hij of zij daar voor voelde. Wilde hij/zij dit niet dan had het geen consequenties voor de sollicitatieproceure overigens. Er was echter wel een soort overzicht, zodat bewoners "verwezen" konden worden. Sinds enkele jaren is dit bij wet verboden, jammer.
Ik vind dat dit maar weer eens ingevooerd moet worden. Zijn er eigenlijk forum(st)ers die daar ervaring mee hebben?
Of: hoe denkt men over dit fenomeen?
Hopelijk heb ik de topic weer wat richting gegeven, het is best belangrijk dit onderwerp te blijven bepraten, zonder alle andere topics teniet te doen natuurlijk.

Groetjes,
Jan

Xynix

Berichtdoor Xynix » zo 02 maart 2003, 22:08

Meddow,
dat was pas een huis, deden ze zoiets maar in het revalidatiecentrum........hehe.

Dat het soms de overhand kan krijgen en de relaties kan vertroebelen daar heb je, hoe triest het ook mag klinken, gelijk in.
Iedere mooie vrouw die contact met je zoekt heb je, na een gesprek van 10 minuten al 4x genomen.

Dat zoiets als verzorging inclusief "sexual favours" bestond wist ik niet, leuk weetje btw.
En dat je het gevoel van ontlading niet kan bereiken door slechte handfunctie, klopt ook maar is jammer genoeg niet de enige oorzaak.
Het is moeilijk uit te leggen voor mensen die niet in zo'n soortgelijke situatie zitten als ik (en jij?????)dat je zoiets niet zelf kunt bereiken, maar ik heb wel iemand nodig die helpt, zeg maar, door eigen lichaamsbeweging, geluid enz om tot een gevoel van ontlading te komen


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten