Wat zou jij doen als jouw man buitenechtelijke wensen heeft?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9564
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Re: Wat zou jij doen als jouw man buitenechtelijke wensen he

Berichtdoor Carina » zo 09 juni 2013, 15:04

Ben ik er ver naast als ik denk dat het meestal de man is die een stuk eerder dan de vrouw buitenechtelijke seks ter sprake brengt?
Hoe dat bij andere is, weet ik niet.Bij ons was dat niet zo. Ik ben er als eerste over begonnen...
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

EstherC
Berichten: 5140
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Wat zou jij doen als jouw man buitenechtelijke wensen he

Berichtdoor EstherC » zo 09 juni 2013, 15:10

Ben ik er ver naast als ik denk dat het meestal de man is die een stuk eerder dan de vrouw buitenechtelijke seks ter sprake brengt?
Hoe dat bij andere is, weet ik niet.Bij ons was dat niet zo. Ik ben er als eerste over begonnen...
Ook daarin volg ik Carina, haha. Toen ik getrouwd was was ik degene die aangaf dat ik toch wel eens graag seks met iemand anders zou willen hebben. Uiteindelijk heeft dat ertoe geleid dat ik het af en toe met iemand anders deed en hij -op 1 avontuurtje met een mannelijke vriend van ons na- nooit iets met een ander heeft gedaan.
Dream it. Wish it. Do it!

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9564
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Re: Wat zou jij doen als jouw man buitenechtelijke wensen he

Berichtdoor Carina » zo 09 juni 2013, 15:19

-knip-
en hij -op 1 avontuurtje met een mannelijke vriend van ons na- nooit iets met een ander heeft gedaan.
Hierin volg ik jou dan weer niet. :mrgreen:
Zowel het 1 avontuurtje als het mannelijke vriend gedeelte niet. :lol:
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

EstherC
Berichten: 5140
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Wat zou jij doen als jouw man buitenechtelijke wensen he

Berichtdoor EstherC » zo 09 juni 2013, 15:25

Tsja Crien, ik zeg niet voor niks altijd:"Lange leve bi-mannen!" :mrgreen:

Nog steeds zonde dat m'n huidige minnaars allemaal niet bi zijn...

Om trouwens antwoord te geven op de vraag van TS wat ik zou doen als mijn man buitenechtelijke wensen heeft? Hoewel ik nu geen relatie heb en niet monogaam ben kan ik me goed voorstellen hoe ik zou reageren. Ik zou in eerste instantie flink in de stress schieten, knap onzeker worden. En er zouden heel wat gesprekken volgen over het waarom en hoe hij het voor zich ziet.

Voor mij is belangrijk dat hij niet op mij uitgekeken is, of mij niet meer aantrekkelijk zou vinden. Is dat wel het geval dan hebben we een groot probleem. En ik zou liever hebben dat het hem zou gaan om eenmalige avontuurtjes dan dat hij er een tweede relatie op na zou houden waarin ook ruimte is voor gevoelens anders dan geilheid. Gevoelens zijn gevaarlijk. En natuurlijk realiseer ik dat ik meet met twee maten, want zelf wilde ik binnen mijn huwelijk juist niet eenmalige avontuurtjes, maar iemand waarmee ik meer deelde dan alleen seks. Maar het is mijn onzekerheid die daar echt veel moeite mee zou hebben als mijn partner dat ook zou willen.
Dream it. Wish it. Do it!

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Wat zou jij doen als man vreemd wil gaan?

Berichtdoor Peter50 » zo 09 juni 2013, 15:26

Wat heel iets anders is als het verzwijgen van dingen waarvan je zeker weet dat het je partner pijn zal doen.
Ja, hoor eens, hoe kon ik nu weten dat dat voor haar pijnlijk was? Als ik met alles rekening moest houden waar zij wat op aan te merken had, dan had ik geen leven en dat zou ook de snelste manier zijn geweest om onze relatie om zeep te helpen. Ik was voor mijn gevoel al vaak aan het balanceren en achteraf vind ik dat ik bij veel zaken minder had moeten toegeven. Het zou gezonder voor mij en voor haar zijn geweest als ik wat vaker had gezegd: “bemoei je er niet mee”, “dat is jouw probleem”, “zo wil ik niet aangesproken worden”, etcetera. Op het ene punt ga je soms te ver, op een ander punt ga je niet ver genoeg. Kennelijk ben ik dan op het punt van de hoeren wel over een grens gegaan, uiteraard had ik boosheid daarover wel verwacht, maar dat zij dat als “pijnlijk” zou ervaren, dat is toen (tussen mijn 35-e en mijn 40-e) echt niet in mij opgekomen.

Maar jou begrijp ik eigenlijk ook niet. Jullie hebben een open relatie, maar als je man naar de hoeren zou gaan, dan zou je “boos en verdrietig” zijn. (zo 26 mei 2013, 21:52)
Waarom dan?
Laatst gewijzigd door Peter50 op zo 09 juni 2013, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
  Echte liefde is niet blind.

EstherC
Berichten: 5140
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Wat zou jij doen als jouw man buitenechtelijke wensen he

Berichtdoor EstherC » zo 09 juni 2013, 15:30

Peter: ook binnen een open relatie moet je rekening houden met elkaar als het gaat om met wie je seks hebt afgezien van je partner. Een open relatie geeft geen vrijbrief om maar zomaar alles te doen wat je wilt.

En daarbij kun je zaken als deze slecht rationaliseren. Soms is iets gevoelsmatig gewoon zeer onplezierig terwijl je rationeel gezien eigenlijk vindt dat het zou moeten kunnen. Zoiets zou dus kunnen gelden voor prostitutie. Rationeel zou het prima kunnen zijn terwijl het gevoelsmatig alles behalve prima aanvoelt.
Dream it. Wish it. Do it!

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9564
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Re: Wat zou jij doen als man vreemd wil gaan?

Berichtdoor Carina » zo 09 juni 2013, 15:37


Maar jou begrijp ik eigenlijk ook niet. Jullie hebben een open relatie, maar als je man naar de hoeren zou gaan, dan zou je “boos en verdrietig” zijn. (zo 26 mei 2013, 21:52)
Waarom dan?
Onze (open)relatie is gebaseerd op eerlijkheid. We bespreken met elkaar wat kan en wat niet. Er is bv een manspersoon waarvan ik weet dat Hubbie er niet mee zou kunnen omgaan als ik daar iets mee doe. Dus dat doe ik gewoon niet. We houden rekening met elkaars gevoelens.
De afspraak is dat we eerlijk zijn over onze uitstapjes. We doen niets achter elkaars rug om en doen niets waar we de ander pijn mee doen.
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9564
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Re: Wat zou jij doen als man vreemd wil gaan?

Berichtdoor Carina » zo 09 juni 2013, 15:39

Ja, hoor eens, hoe kon ik nu weten dat dat voor haar pijnlijk was?
Volgens mij is het zeer voor de hand liggend dat het voor een vrouw kwetsend is, als haar partner, achter haar rug om, naar de hoeren gaat.
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

Gebruikersavatar
Rosa
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 30 mei 2012, 8:06
Locatie: België - Vlaanderen

Re: Wat zou jij doen als man vreemd wil gaan?

Berichtdoor Rosa » zo 09 juni 2013, 16:39

Rosa, dat geheel openbloeien op seksueel gebied dat je beschrijft, hadden jullie dat ook kunnen bereiken zonder dat je man seks zou hebben met andere vrouwen?
@Peter50 Ik denk het wel, maar om eerlijk te zijn denk ik wel dat het iets toevoegt. Als hij mij erover vertelt word ik ook geprikkeld.
De afspraak is dat we eerlijk zijn over onze uitstapjes. We doen niets achter elkaars rug om en doen niets waar we de ander pijn mee doen.
Eerlijkheid, communicatie en vertrouwen zijn idd sleutelwoorden in een open relatie. Wat ben je met uiterlijke trouw als je niet eerlijk bent ? Zolang de mooie façade niet geschonden wordt is alles oké ?

Benno
Berichten: 334
Lid geworden op: za 24 november 2001, 2:01

Re: Wat zou jij doen als jouw man buitenechtelijke wensen he

Berichtdoor Benno » ma 10 juni 2013, 17:07

En ik zou liever hebben dat het hem zou gaan om eenmalige avontuurtjes dan dat hij er een tweede relatie op na zou houden waarin ook ruimte is voor gevoelens anders dan geilheid. Gevoelens zijn gevaarlijk. En natuurlijk realiseer ik dat ik meet met twee maten, want zelf wilde ik binnen mijn huwelijk juist niet eenmalige avontuurtjes, maar iemand waarmee ik meer deelde dan alleen seks. Maar het is mijn onzekerheid die daar echt veel moeite mee zou hebben als mijn partner dat ook zou willen.
Het risico dat het tot een tweede relatie komt is inderdaad niet denkbeeldig. Een man komt immers nog altijd een stuk minder makkelijk dan een vrouw aan "no strings attached" eenmalige avontuurtjes: sommige vrouwen zoeken bij een man weleens eerder een vervanging dan een aanvulling van de eigen partner.
Aangezien hij weet dat er niet op iedere hoek van de straat andere op hem zitten te wachten, vergt het van de man dan nogal wat wilskracht om zo'n vrouw af te wijzen.

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Wat zou jij doen als jouw man buitenechtelijke wensen he

Berichtdoor Peter50 » ma 10 juni 2013, 21:22

@Benno,
Tenzij zijn eigen vrouw duidelijk een stuk leuker is, natuurlijk.
  Echte liefde is niet blind.

Gebruikersavatar
Noortje
Berichten: 2187
Lid geworden op: vr 01 juni 2012, 21:05
Locatie: R'dam

Re: Wat zou jij doen als man vreemd wil gaan?

Berichtdoor Noortje » ma 10 juni 2013, 21:36

Ik heb nooit tegen Hubbie gezegd dat ik geen arsenicum in z'n eten zal doen. Toch eet hij elke avond met smaak z'n eten op.
:lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Hubbie
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 11 juli 2010, 12:40

Re: Wat zou jij doen als jouw man buitenechtelijke wensen he

Berichtdoor Hubbie » di 11 juni 2013, 22:06

Het is geen straf :D12

Mevrouw kan uitstekend koken Afbeelding

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: Wat zou jij doen als jouw man buitenechtelijke wensen he

Berichtdoor fuutje » di 11 juni 2013, 23:09

Het is niet mijn 'ding' en ook niet ons 'ding', een open relatie.

Maar de manier waarop Hubbie en Carina er mee omgaan; het wederzijdse respect, maar vooral ook de liefde voor elkaar (die ik meen te kunnen zien en ja helemaal mijn perceptie :wink: )
Petje af, echt waar!
Dus als je er samen voor kiest (maakt niet uit wie het initiatief neemt) kan het, denk ik, een verrijking van je relatie betekenen. Hier geen waardeoordeel.
Het zijn de partners die een relatie maken.


En idd mevrouw kan uitstekend koken!
Zegt ze als ervaringsdeskundige (heb wat recepten meegekregen)

Fuut
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Wat zou jij doen als man vreemd wil gaan?

Berichtdoor Peter50 » vr 12 juli 2013, 15:28

Er zijn gradaties in buitenechtelijke verlangens: fantaseren, ingehouden wensen, uit te voeren wensen, uitgevoerde wensen. Volgens mij willen een hoop mensen niet alles weten.

Leuk dat mensen bij zichzelf dubbele standaarden ontdekken (EstherC en Esmiralda).

Carina en EstherC, bedankt voor jullie uitleg van een open relatie. Ik vind het logisch dat je rekening houdt met de gevoelens van degene van wie je houdt, maar toch had ik een open relatie ten onrechte uitgelegd als een vrijbrief; ik dacht bij afspraken alleen maar aan dingen als "mag het hier in huis of doe je het ergens anders".

Ik merk dat er verschillende meningen bestaan over de betekenis van de term vreemdgaan.
Volgens Van Dale betekent vreemdgaan: seks hebben met een ander dan de vaste partner. In dat geval heb je dus vreemdgaan met medeweten en vreemdgaan zonder medeweten van de vaste partner.
Volgens Benno en Suzette is het alleen vreemdgaan als er bedrog in het spel is. Zij zijn het dus niet van Van Dale eens.
Volgens mijn vrouw is naar de hoeren gaan niet vreemdgaan. Daar zijn veel mensen het niet mee eens.
Ik vind overigens niet dat je toenmalige vriendin vreemd ging, door het als afscheid nog een laatste keer met haar vriend te doen. Vreemdgaan houdt voor mij altijd bedrog in, en in dit geval was zij zo eerlijk als goud.
Als je verzwijgen ook bedrog vindt, dan was zij helemaal niet eerlijk. Eerst heeft zij het wekenlang met mij gedaan, zonder dat ze het met hem uitgemaakt had. En toen ze het ging uitmaken, heeft ze het met hem gedaan, zonder dat ik daarvan wist. Zowel naar hem als naar mij toe was er sprake van vreemdgaan zonder medeweten van de partner.
  Echte liefde is niet blind.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast