Nieuwe leden

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Sugarbabe
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 16 september 2011, 21:33

Re: Nieuwe leden

Berichtdoor Sugarbabe » di 17 april 2012, 21:40

Sjee...Ik vond het best lang...
Ik wil wel even reageren op 1 puntje: Je schrijft dat we ooit vragen om uitleg of verduidelijking, terwijl jij de vraagstelling dan compleet helder vindt, maar het kan zomaar zijn dat iemand anders dat niet zo duidelijk vond, of iets meer wil weten om een duidelijk antwoord te kunnen formuleren. Kan me niet voorstellen dat we vragen gaan stellen om mensen te pesten of zo...
Ik zie het ook niet als pesten, maar eerder als een soort van gesprek bij voorbaat onmogelijk maken.
Maar dat kan en zal absoluut mijn eigen interpretatie kunnen zijn, mijn manier van opvatten, en dat iemand anders het geheel anders ziet. :)

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Nieuwe leden

Berichtdoor Venus » di 17 april 2012, 21:51

-
Laatst gewijzigd door Venus op ma 18 maart 2013, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Sugarbabe
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 16 september 2011, 21:33

Re: Nieuwe leden

Berichtdoor Sugarbabe » di 17 april 2012, 21:54

Mwhaaa, ik noem het eerlijk antwoord geven. :wink:

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Nieuwe leden

Berichtdoor Venus » di 17 april 2012, 21:57

-
Laatst gewijzigd door Venus op ma 18 maart 2013, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Levendig Foutje
Berichten: 530
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 13:44

Re: Nieuwe leden

Berichtdoor Levendig Foutje » wo 18 april 2012, 0:25

Nieuw, oud. Ik weet niet, ik vind inderdaad ook dat als een vraag een interactie opwerpt tussen verscheidene meningen, het op zich al bijdraagt. Natuurlijk is het jammer als iemand daar dan niet meer op reageert, vind dat zelf niet het toppunt van manieren.
Als die persoon dan niet meer mee wil doen in andere topics, omdat hij of zij alleen voor zijn eigen vraag kwam, dan begrijp ik dat wel. Zoiets moet vanzelf komen. Ik was hier een aantal jaren geleden onder een andere nick (ik herinner me niet eens meer welke) en verdween een paar jaartjes. Maar ik kwam gewoon weer terug. :)

Groepen hier zijn mij nooit opgevallen, eerlijk gezegd...

Ikzelf kwam er pas later achter dat er een voorsteltopic was. Ik heb mezelf nooit voorgesteld daar, ahum... :roll:

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Nieuwe leden

Berichtdoor Venus » wo 18 april 2012, 9:37

-
Laatst gewijzigd door Venus op ma 18 maart 2013, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8419
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Re: Nieuwe leden

Berichtdoor vir40 » wo 18 april 2012, 11:49

ja als je ergens irl als onbekende ergens binnenkomt dan stel je je eigen toch ook voor...

ik ben een zeur ik weet het :mrgreen:
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Nieuwe leden

Berichtdoor Laars » wo 18 april 2012, 12:17

wat me begint op te breken is dat ik al een tijdje ronddwaal hier, en het een en ander weet van mensen, waardoor ik hun posten niet meer onbevangen en objectief kan lezen.
Dat, en dat je op voorhand weet wie er ineens bijspringt als er iemand onder vuur komt te liggen. Het zijn geen kliekjes, het zijn kavels :D
Wat precies bedoelen jullie met niet meer onbevangen en objectief kunnen lezen? Ik dacht eerst dat ik het snapte maar ik ben aan het gissen merk ik..


Ik kan niet meteen beantwoorden want ik ben vandaag de hort op :D1
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Domian53
Berichten: 28
Lid geworden op: za 14 april 2012, 7:24

Re: Nieuwe leden

Berichtdoor Domian53 » wo 18 april 2012, 13:56

met het gevaar heel streng en zeikerig over te komen:

Ik zat, moe van het superharde werken vandaag, eens uitgebreid te kijken op het forum, her en der wat te reageren, oude topics te lezen.
Het viel me op dat er geregeld nieuwe post komen van mensen die zich ook op die dag hebben aangemeld, daardoor neem ik aan om die vraag te plaatsen. Niets mis mee op zich.

Maar ik ontdekte dat er niemand nog blijvend poste van de nwe posters afgelopen maanden!, terwijl het soms levende topics waren, geen verwijt dus dat er geen reacties komen.
Shespotters doen moeite in zo'n topic etc maar de poster is daarna weg, soms al na de eerste vraag, geen antwoord verder of komen niet terug na een paar reacties her en der.

Ik merk dat ik daar steeds meer moeite mee begin te krijgen.

Vind het erg leuk als er nwe mensen komen, soms met verrassende vragen, wil daar met alle liefde moeite voor doen maar ik baal dan oprecht dat een TS niets meer van zich laten op dat draadje, en misschien minder erg maar toch jammer: geen lid actoef lid blijft van het forum

Zo is er de regel dat je een PM kunt lezen al sje 10 (?) posts hebt geplaatst. ergens diep ver weg voelde ik die regel ook opkomen voor het plaatsen van een topic na aanmelden.
Is ook wel heel flauw want je zal maar erg omhoog zitten met iets, toch? En toch voel ik me er wat raar onder.
Omdat het hier vaak over hele intieme zaken gaat en mensen echt moeite doen in een reply. Ondankbaar is niet het juiste woord maar blij word ik er ook niet van.

Hoe zit dat bij jullie?
- maakt je niet uit, je reageert op een topic dat je triggert en het maakt niet uit wie het post of dat diegene actief blijft
- je reageert niet op nieuwe mensen
- je reageert anders dan op een bekende Sspotter
- vind dat ik zeik
- vind het herkenbaar
- anders namelijk.....

Suus
(k werk dag gehad, wie weet scheelt dat ook maar niet alles, ik merk het al langer)
Hoi Suus, doe mijn best al een paar dagen. Ga nog niet echt diep op zaken in, moet even wennen denk ik. Ik probeer nog te ervaren hoe een man past binnen SheSpot. Wonderlijke naam, maar klinkt passend. Ik wandel nu nog door de verschillende topics om te zien waar m'n interesses liggen en soms reageer ik spontaan omdat sommige opmerkingen me aanspreken of ik iets van humor bespeur. Humor moet he...depri mag, maar hopenlijk vindt je hier dan oplossingen. Ik vind in ieder geval genoeg om vrouwen te snappen die mannen soms niet snappen. Tja, niets nieuws onder de zon zou je zeggen. In ieder geval vind ik het hier de moeite waard om een deel van mijn tijd aan te besteden. Bestaat er ook een HeSpot? Moet eens googlen...Ik hoop dat je wat hebt aan mijn antwoord Suus. Tis in ieder geval gemeend.... :D33

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe leden

Berichtdoor Suzette » do 19 april 2012, 18:15

Nogal nieuw hier. :D
Ik heb redelijk veel op het forum rondgelezen, en wat mij toch wel opvalt is dat er redelijk achterdochtig of noem het afwachtend/aftastend word gereageerd, met name door de ''oude garde''.
Jammer dat je dat zo ervaart, want dat is denk ik toch niet de bedoeling. Meestal dan.

Ikzelf heb verder niet veel bijzonders te vertellen, en ben zeker niet bekwaam genoeg om in hele lange ingewikkelde antwoorden te reageren.
Als ik al ergens een antwoord op zou willen geven, houd mij toch iets tegen, een soort gevoel van ''ze zullen wel denken wie ben jij nou weer, je moet je eerst met hoeveel posten bewijzen, voordat ze je serieus genoeg nemen om de moeite voor je te nemen''.
Misschien een opmerking om over na te denken voor de ''oude garde'', maar zouden jullie zelf niet eens naar jullie eigen manier vanposten kunnen kijken, voordat er gekeken word of een nieuweling zichzelf wel heeft bewezen met het aantal post dat er geplaatst zijn?

Het gaat mij, in dit topic van mij, niet om de hoeveelheid posts die iemand achter de naam heeft staan. Ik merkte een ergenis bij mij dat er een vraag wordt gesteld (door een nwkomer), de 'oude garde' daar IMHO best veel energie insteekt met antwoorden en dat TS niets meer van zich olaat horen, soms zelfs al niet meer in het topic zelf. Daar viel ik nu over.

en ja, ik weet dat ik recentelijk een nwkomer terecht heb gewezen, maar dat was in eerste omdat ik het opvatte als een oproep voor contact en het forum daar niet de plek voor is en op de site er een betere plek voor is. Vervolgens liep het wat uit de hand *kuch*.

Ik heb juist het idee dat nieuwkomers steeds weer gewoon antwoord krijgen op hun vraag. Ja ok, als een 'bekend' lid iest vraagt gaat misschien de discusssie wat anders, ons-kent-ons maar dat is toch niet anders dan IRL?
Maar blijkbaar ervaar de toon toch anders.
Jammer want ik persoonlijk heb zeker niet de intentie om nieuwkomers met argwaan te benaderen.


Of als er een topic aangemaakt word door een nieuw lid, waar dan blijkbaar al vaker over gepost is, dan word er vaak gereageerd van kijk het forum eerst even na voor je met een vraag komt. (ik heb totaal geen trek om het hele forum na te moeten zoeken of de vraag die bij mij zou kunnen spelen al of niet eens is gesteld in het verleden)
Er zijn ook genoeg topics gestart met een specifieke en erg duidelijke vraag, waar dan op gereageerd word dat de topicstarter niet serieus kan worden genomen.
Dan is het maar net hoe je tegen een forum aankijkt. Als je zonder even te kijken je vraag stelt mis je dus de regels van het spel op dat betreffende forum, mis je misschien dat er tig topics over zijn geweest.
Nu klinkt dat heel streng maar lees maar eens de regels op ICT-fora, daar gaat het veel harder aan toe. Daar kom je na aanmelden eerst in een scherm terecht waarin je kunt zoeken naar je vraag/zoekterm ipv direkt naar de plek om een vraag te stellen.
en he, ik snap heel goed dat je met een vraag kunt zitten, op dit forum komt, je je registreert en je vraag plaatst. Maar stel dat het gaat over parenclubs. Daar zijn al zoveel topics pver geweest, kun je dan verwachten dat iedereen weer even enthousiast reageert? De opmerking van kijk even in het archief is net zo goed helpen, immers: daar staat de info die je wilt. Want immers: je stelt een vraag, wilt antwoord, nou ok, daar vind je je antwoord. Je gebruikt immers het forum als sec een vraagbaak en dan krijg je toch wat je zocht, nl antwoord op je vraag.

en dit is geen verwijt maar zo zie ik het. Niets bozigs aan.
(dat is ook wel het lastige van cybercontact, je mist iemands lichaamstaal en kunt alleen maar lezen en daar je eiegen interpretatie aan geven, de 1 kan dan beter dan de ander)



Er zijn ook veel topics waarin een vraag word gesteld, die dan toch redelijk helder is, maar dan moet de topicstarter even duidelijker uitleggen waarom er iets gevraagd word en of het ook nog even onderbouwd kan worden, anders kan er geen antwoord op gegeven worden.
Tja, hier zat dan toch jouw interpretatie bij van zo'n tegenvraag. Blijkbaar was het voor diegene niet duidelijk. Iemand wil graag helpen, heeft immers het topic geopend, de moeite genomen om te willen antwoorden/helpen maar de vraag is niet duidelijk. Als het diegene niet zou interesseren was die tegenvraag niet gekomen.


Pfffff ik realiseer me dat ik mij op glad ijs begeef, helemaal als nieuweling, maar ik zit hier al een paar dagen over te denken, en moest het toch even kwijt.
Ik realiseer mij ook dat ik met mijn paar posten waarschijnlijk nog geen recht op reageren heb, en dat er gedacht gaat worden wie of ik dan wel niet ben.
Wat jammer dat je jezelf zo omlaag haalt. Waar komt toch het idee vandaan dat je als nieuwkomer geen recht op posts zou hebben?
Ik vind het juist ontzettend leuk dat er steeds weer nieuwe mensen komen maar vind het ook jammer dat velen ook zo weer verdwijnen, ook na een levendig topic vol goede enthousiaste opmerkingen

Maar snap ondertussen ook wel dat het forum voor sommigen puur een vraagbaak is en evt zelfs eenmalig. Het ligt dus aan mij dat ik dat soms lastig/jammer vind.
Ik kom uit de eerste internetscene met communities. En ben niet eens een hippie :P
Sta er daardoor misschien wat anders in. En ben niet eens van de hardcore Shespot-groep.
Excuus voor wie er misschien een beetje boos om word, maar ik moest mijn she-ei wel kwijt, en daar is het forum volgens mij de beste plek voor. :)
Goed dat je het opschreef, het heeft jou hopelijk geholpen en mij heeft het meer duidelijkheid gegeven. Maar ik denk eerlijk gezegd dat je een aantal zaken niet juist interpreteert (en dat is ook moeilijk vanaf het scherm)
want volgens mij valt het best mee hoe nieuwkomers worden benaderd. een tegenvraag stellen voor duidleijkheid vat jij vijandelijk op, de ander wil juist meer info om te kunnen helpen. Iemand die de forumregels overtreedt, daarop wordt gewezen en vervolgens volledig uit haar plaat gaat, ja doewie. Iemand die een vraag stelt die al zovaak langs is gekomen en wordt verwezen naar het archief is ook helpen. en dan vergeet je ook nog alle vele posts die er worden geplaatst zonder dat.

en ja, ik moet me beseffen dat ik er anders in sta dan blijkbaar sommige nieuwe posters. Mijn weerzin soms heeft dus geen zin, het forumfenomeen zoals ik dat ooit kende (maar dat is idd al >18 jr geleden) is veranderd naar voor sommigen een simpele one-time-aktie

en om nogmaals terug te komen op 1 van je eerste zinnen: ik geloof oprecht niet dat 'men' hier denkt bij een post 'huh?? wie denkt hij/zij wel wie hij/zij is met maar 5 posts'. Nee, dat herken ik niet. Oprecht niet en ik vermoed nogmaals dat het jouw interpretatie is.

Maar je mag me met alle liefde van het tegendeel bewijzen!

Sugarbabe
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 16 september 2011, 21:33

Re: Nieuwe leden

Berichtdoor Sugarbabe » do 19 april 2012, 20:58

Maar je mag me met alle liefde van het tegendeel bewijzen!
Nou gelukkig mag het, maar hoeft het dus niet. :wink: Ik ben geenzins van plan om het forum over te neuzen, zodat ik ergens een zin uit een post kan halen, en dat hier vastpinnen om maar mijn gelijk te proberen te halen. Want dat is namelijk absoluut niet mijn bedoeling. :) Ik ben heel blij met jou uiteenzetting van mijn post. En ik denk dat ik snap wat jij bedoeld. Ik respecteer het, accepteer het en begrijp ook dat het inderdaad een kwestie is van interpretatie. :)

Gebruikersavatar
gelfxp
Berichten: 2075
Lid geworden op: za 13 augustus 2011, 1:27
Locatie: Wageningen

Re: Nieuwe leden

Berichtdoor gelfxp » do 19 april 2012, 21:12

Maar je mag me met alle liefde van het tegendeel bewijzen!
Nou gelukkig mag het, maar hoeft het dus niet. :wink: Ik ben geenzins van plan om het forum over te neuzen, zodat ik ergens een zin uit een post kan halen, en dat hier vastpinnen om maar mijn gelijk te proberen te halen. Want dat is namelijk absoluut niet mijn bedoeling. :) Ik ben heel blij met jou uiteenzetting van mijn post. En ik denk dat ik snap wat jij bedoeld. Ik respecteer het, accepteer het en begrijp ook dat het inderdaad een kwestie is van interpretatie. :)
zo heb ik een aardig post aantal, maar weinig zinvols te melden, dat je het maar weet :P
“I have no special talent. I'm just passionately curious.”

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Nieuwe leden

Berichtdoor Venus » do 19 april 2012, 21:16

-
Laatst gewijzigd door Venus op ma 18 maart 2013, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe leden

Berichtdoor Suzette » vr 20 april 2012, 17:50

en om nogmaals terug te komen op 1 van je eerste zinnen: ik geloof oprecht niet dat 'men' hier denkt bij een post 'huh?? wie denkt hij/zij wel wie hij/zij is met maar 5 posts'. Nee, dat herken ik niet. Oprecht niet en ik vermoed nogmaals dat het jouw interpretatie is.

Maar je mag me met alle liefde van het tegendeel bewijzen!
Alweer een verschil van interpreteren, want ik lees dat Suzette zegt: probeer eens iets te posten, en kijk dan of we zo reageren, zoals jij denkt, zo van: huh?? etc....

Zo zie je maar, dat je bijna elke zin op meerdere manieren kunt lezen. Dan snap je mss ook dat er ooit om meer uitleg of verduidelijking gevraagd wordt bij een posting. Want wat voor jou duidelijk mag zijn/lijken, kan voor een ander dus helemaal niet zo duidelijk zijn.

Inderdaad venus, ik hoef van Sugerbabes geen letterlijke postbewijs

En dan blijkt het zo lastig te zijn om cybercontact juist te interpreteren.

Sugarbabe
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 16 september 2011, 21:33

Re: Nieuwe leden

Berichtdoor Sugarbabe » vr 20 april 2012, 20:27

[
Alweer een verschil van interpreteren, want ik lees dat Suzette zegt: probeer eens iets te posten, en kijk dan of we zo reageren, zoals jij denkt, zo van: huh?? etc....
Als Suzette het in dit soort verwoording had gezegt, was het voor mij duidelijk geweest wat ze bedoelde.
Maar met alle liefde iets mogen bewijzen, kan je dus inderdaad verschillend interpreteren.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 16 gasten