Vibrators en parenclubs - verschraling van sexualilteit?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » do 15 juli 2010, 9:59

Zijn moed en confrontatie en bewondering voor een ander/iets anders de kernwaarden waarom het volgens jou moet gaan?
Moet het in jouw optiek in jouw persoonlijke en in het leven in het algemeen gaan om moed enof confrontatie danwel bewondering voor iets of iemand?

Indien niet, waarom moet het dan wél gaan?
Ik wil hier best antwoord op geven, maar kom er eerlijk gezegd niet uit wat er staat en wat de vraag is.
Zou je dat kunnen uitleggen?
Ik deel niet de opvatting dat lichamelijk, seksueel contact in een pc, of vib-gebruik, geen relatie heeft met diepgang. Die opvatting vind ik te kort door de bocht.
Het gaat niet om de daad of de aankoop, het gaat om de verslaglegging ervan.
Het interieur wordt beeldend en boeiend beschreven. De daad op zich ook nog wel. Maar dat is precies wat bijvoorbeeld ThisWaltz beschrijft: Mooie club, lekker gegeten, lekker geneukt.

Maar dat komt op mij platvloers over. Dingdong... pizza. Woman horny, delivery guy big dick.

Loop je op wolkjes, omdat je voor je bezoek vond dat je te dun/te dik/te groot/te klein/te rondborstig/te plat was en daar hebt ervaren dat mannen je gulzig aankeken en opgewonden van je raakten?
Ervaar je leegte, omdat je als een stuk vlees bekeken werd en zoveel meer te bieden hebt?
Heb je jezelf verbaasd? Je partner?
Kon je er thuis mee omgaan?
Kan je het een plek geven dat je vrouw opgewonden raakt, klaarkomt bij een andere man? Heb je daar thuis over gepraat?
Heeft het je relatie een boost gegeven, of is het een killer gebleken?

@In10cities
Ik merk dat je je er tegen verzet. Dat kan betekenen dat je er helemaal niet over nagedacht hebt, het kan ook betekenen dat je het niet wil delen.

Natuurlijk is het leuk af en toe seks met anderen te hebben. *dingdong, pizza*
De diepte van een etentje?
Ik heb aan tafel gezeten met iemand die ik tot dan toe uitsluitend virtueel kende. Een geweldige ervaring, omdat de persoon na anderhalve seconde onzekerheid precies degene bleek te zijn die ik verwacht had. Kleiner, misschien. Het was maar goed dat ik met de auto was en niet dronk, anders hadden we er vier dagen later nog gezeten, ben ik bang.

Het heeft indruk op me gemaakt, omdat ik dat vrijwel nooit doe. Het heeft me veranderd, omdat ik steeds makkelijker uit mijn virtuele schulp kruip.
Het gesprek was, zoals te verwachten, niet vreselijk diepgaand. Ook al omdat hij mijn vrouw leuker vond :P
Maar de ervaring is er één die ik koester. De afstand tussen geschreven tekst op een forum en een mens van vlees en bloed is voor mij weer kleiner geworden.

Iago, in de groei.

in10cities
Berichten: 28
Lid geworden op: do 13 maart 2008, 13:26

Berichtdoor in10cities » do 15 juli 2010, 11:07

Mooi Iago. :-)

In een draad die ik hier ooit startte heb ik poging gedaan om de ervaringen die wij opdeden, uit de hoek te halen van de klinische beschrijvingen. Misschien ben ik daar niet helemaal in geslaagd.
Je vergelijk met de pizza delivery boy houdt wel ergens steek, in die zin dat je een soort van instant satisfaction zoekt. Maar toch. Je merkt dat het niet zo klinisch is als je hart bonst terwijl je voor het eerst de oprit opkomt. Dat je binnen vreest dat iedereen je gaat aankijken, want je bent nieuw. Dat je onzeker bent over hoe je je moet gedragen, als je met z'n tweetjes bent en de meesten daar vrienden hebben gemaakt.
Het is een prachig gevoel als je je een tijd later als dat kereltje in de chocoladefabriek voelt, allemaal lekkers om je heen en wie weet mag je er straks van smullen. Als je vaker gaat, vallen de zenuwen weg, en misschien zelfs wat spanning. Waar wij voor gaan, is om sex te hebben in een omgeving die helemaal sex uitademt. Niet dat dat thuis niet het geval kan zijn. Integendeel, op bepaalde avondjes creëren wij thuis ook een setting waarin lust centraal staat. En andere dagen gebeurt het zonder veel gedoe, dan bestel ik als het ware pizza bij mijn vrouw. In een parenclub draait het wat ons betreft om een soort seksuele omkadering die we erg aangenaam vinden. De laatste keer, hebben wij enkel samen sex gehad, niet met anderen. Maar anderen zien, doet ook iets met ons. Het is een verschil wanneer je vrijt terwijl je andere menen ziet genieten, dan wanneer je een vluggertje pleegt tussen allerhande huiselijke rommel.
Gaan we enkel voor de setting, de sfeer? Nee, een vrijpartij met anderen is ook een motivatie. Wat is het "diepere" daarvan? Wel, blijkbaar heb ik in mijn hersentjes een bruggetje tussen pure lust en een vol geluksgevoel. Het zalige geluksgevoel na een buitengewone vrijpartij, dat is wat wij voelen als we daar sex hebben gehad met anderen. Van een lichamelijke ontlading in zo'n sfeer, krijg ik ook een intense mentale ontlading. Het is niet zeldzaam dat ik even hardop moet lachen na zo'n ontlading, een lach van puur gelukkig zijn. Als je dan ook een gemeende zoen krijgt na het "spel", en/of even wat napraat, is dat mooi.
Het is ook een kwestie van begeren en begeerd worden. Mensen die genieten om hun partner met iemand anders te zien, zien wellicht gewoon graag dat hun partner begeerd wordt. Omdat ze dat goed begrijpen dat begeerd worden plezierig is, een soort erkenning, bevestiging. Of omdat ze hun partner dat extra begeerd gevoel gunnen, omdat ze die graag zien genieten. Het schept ook een mentale voldoening om je partner wat te kunnen loslaten, zonder er zelf jaloers of onzeker bij te worden. Ikzelf krijg er nochtans geen speciale voldoening van om mijn vrouw met een andere man te zien, maar ik geniet er wel om haar in een staat van oerdrift te zien. Ook mooi is om te zien dat, wat er ook gebeurt, jij haar veilige thuishaven bent, de doordringende blik van: ik ben een vrouw met zin in vanalles, maar jij bent 'm.

Venus, een etentje met vrienden en sex met anderen is wel verschillend, maar misschien zijn de beweegredenen en het resultaat wel gelijklopender dan verwacht? Je plant dat omdat je zin hebt om onder leuke mensen te zijn. Je hoopt daar leuke gesprekken te hebben, te genieten van de interactie, misschien zelfs te groeien als mens, of gewoon om met een gelukkig gevoel te gaan slapen.

Ik kan nog een parallel maken: ik ben erg open tegenover mensen, zelfs die ik juist ken. Als ze ernaar vragen, mogen zij alles weten over hoe ik denk, over diepzinnige zaken, over intimiteit. Ik geef me gemakkelijk mentaal bloot, mijn ziel en zijn verbind ik zo met mijn omgeving en vrienden, en dat werkt prettig voor mij. Wellicht daarom dat ik ook mijn/onze lichamelijkheid makkelijker kan delen.

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » do 15 juli 2010, 11:20

@In10cities

Petje af. Zo haal de je de pizza guy uit de vergelijking en ben je iemand waar ik mee op een terras zou willen zitten.

Iago, hoopt op meer :)

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » do 15 juli 2010, 11:43

Kijk In10cities, hier kan ik iets mee! Dit is dus een uitleg waar ik dingen van kan leren! Met wat voor gevoel je erheen gaat, of wat voor gevoel het je geeft.
En wat je zegt, een kwestie van begeren, en begeerd zien worden, daar kan ik me een voorstelling bij maken. En dat is denk ik ook waarom ik het niet zou kunnen. Waarschijnlijk zit daar toch mijn onzekerheid me in de weg, en het gevoel dat ik mijn lief voor mezelf wil hebben, niet wil delen.

Maar ik vind het prachtig, zoals je jullie motivatie nu opschrijft, en kan me er ook echt wel een voorstelling bij maken.

Gebruikersavatar
Paniscus
Berichten: 1388
Lid geworden op: di 15 januari 2008, 20:04
Locatie: Oosten

Berichtdoor Paniscus » do 15 juli 2010, 12:06

Ik ben nog niet overtuigd om te gaan :-) maar dit is wel erg mooi beschreven.
Ik kom bij jullie op het terras zitten!
Communicatie lijkt in deze tijd meer op het zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Berichtdoor Mar » do 15 juli 2010, 12:44

.
Laatst gewijzigd door Mar op za 16 maart 2013, 2:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » do 15 juli 2010, 13:21

Edit

2e x
Laatst gewijzigd door Venus op do 15 juli 2010, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Berichtdoor Mar » do 15 juli 2010, 13:37

.
Laatst gewijzigd door Mar op za 16 maart 2013, 2:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Berichtdoor Laars » do 15 juli 2010, 13:46

Hee 10cities….ik kom er ook bij… :D

Prachtig verteld en hoogstwaarschijnlijk heb je een punt met de laatste regels, het je vrij voelen en je snel kunnen verbinden…

Een poos geleden heeft men mij in de chatbox uitgelegd hoe het ‘Dom en sub gebeuren’ werkt.
Heel eerlijk gezegd maakte ik flauwe grapjes (a la Waltz)…niet echt leuk!
Een paar mensen gingen het toen uitleggen en vertellen. Het is waarschijnlijk niet mijn ‘ding’ (ja kan ik bijna niet meer zeggen na het lezen van een bepaald boek) ,maar ik denk nu iets genuanceerder over dat onderwerp!
Vooral het psyche-deel maakte indruk op mij, dat het niet alleen een spel is van onderdrukking en toneel maar dat er ook een diep vertrouwen moet zijn. Ik heb zeker geen lacherig vooroordeel meer.
Maar weet je wat de meeste indruk maakte op mij? De mensen die er over vertelden, hun houding en het vrije denken….zo zie je maar! Een onverwacht mooi gesprek met leuke mensen...

Ik ben nog niet overtuigd want ik zou in een parenclub mijn slipje uitdoen voor een wildvreemde, maar ik vind het een prachtig topic en sleur dus ook een stoeltje naar het betreffende terras!
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » do 15 juli 2010, 14:36

Vooraf stel ik dit: een pc bezoeken is niet hetzelfde als swingen.
Je kan in een pc sterves monogaam zijn, tot frustratie van een deel van het publiek!
Ik bedoelde: is er een (ervaren) pc bezoeker die de vraag van mij en die van Venus kan beantwoorden.
Ah, zo. Dat is dus het het perspectief dat je wil innemen.
Deze vraag vind ik voor deze discussie wat sterk ingaan op pc-bezoek. Dat is niet de kern van deze draad. Althans, ik meen dat O 'verschraling' aan de orde wil stellen (dat wil ik wel), met pc's en vibo's als exponenten daarvan, vandaar mijn invalshoek.

De paar keer dat ik er was, gingen ik, met mijn partner, voor de entourage (geen nageslacht in de buurt, andere speeltuin dan thuis) en voor 'de energie'. Zweeftaal voor: zien vrijen doet vrijen. En om het gewoon eens te hebben meegemaakt.
Natuurlijk is pc bezoek het handvat, niet het doel of hoofdonderwerp.
Maar wil je mij nu wijsmaken dat jij, met je talent voor uitdrukken en schrijven, wikken en wegen van je gevoel en ervaringen, je groei en ontwikkeling waarnemen, je gevoel voor humor en tragiek nu echt niet verder komt dan:
"Om het gewoon eens te hebben meegemaakt"
;)

Dat is schraal, in mijn optiek.
Afstandelijk, geschreven in en vanuit een harnas.
Dat kan je beter :)
Iago, ik wil mijn vraag graag proberen te tubben (toelichten, uitleggen, beschrijven).

Kort gesteld is mijn vraag naar wat jij (of iemand anders) een kernwaarde vindt.
Dit omdat ik in de vraag van Paniscus een paar van zijn waarden meende te lezen, en wel deze: moedig zijn, confronteren, bewondering ervaren.
Mijn tegenvraag is: moet het hierom gaan in je eigen leven, of in het leven in algemenere zin? Op zich prima, maar ik wou het checken.

Hm, is dit duidelijker?

Mar
Een beetje :)
Kernwaarden voor mij zijn integriteit, betrouwbaarheid en rechtvaardigheid.
Kenmerkend voor persoonlijke waarden is natuurlijk dat je ze niet aan een ander op kan leggen. Kenmerkend is ook dat de uitleg ervan heel persoonlijk kan zijn....

Als een mensch durft te leven zonder daar anderen mee te beschadigen kan ik van de beschrijvingen enorm genieten. Er van leren, me er aan spiegelen en optrekken.

Natuurlijk zijn ook de erotische belevenissen van belang, het uitkomen van dromen en wat al niet meer, maar dat verzandt al gauw in taferelen waar de taal niet geschikt voor is. Of nee, dat zeg ik verkeerd: Waar mijn taalvaardigheid tekort schiet!

Kon wel eens een druk terras worden :P

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Berichtdoor Mar » do 15 juli 2010, 15:06

.
Laatst gewijzigd door Mar op za 16 maart 2013, 2:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Inquisitively
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 28 maart 2008, 17:10
Locatie: Midden des lands

Berichtdoor Inquisitively » do 15 juli 2010, 17:45

Goh :shock: laat Crien nou weken geleden al een vooruitziende blik hebben gehad.
Ze heeft dat terrasje (aan het water!) al geregeld hoor! Voor aanstaande zaterdag!
Zie topic Midzomerkoffiemeeting in de Virtuele Kroeg.


Inqui, die er naar uit kijkt
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between...

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Berichtdoor Mar » vr 16 juli 2010, 0:26

.
Laatst gewijzigd door Mar op zo 17 maart 2013, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Elfri

Berichtdoor Elfri » vr 16 juli 2010, 14:35

Hoi iedereen,

Het is misschien verschrikkelijk spuit 11, maar ik zou jullie (net als wat 10Cities heeft gedaan) ons gevoel van swingen willen omschrijven.
Ik maak geen onderscheid tussen swingen in date-vorm of in een pc, de handelingen zijn wel anders maar de insteek is voor ons precies hetzelfde.

Wij hebben een bepaalde manier van in het leven staan. Niets vreemds, niets geks, je ziet het ook niet aan onze buitenkant maar toch wordt het door de gemeenschap als 'anders' bestempeld. Wij zien ménsen, geen mannen of vrouwen. Wij kijken ook graag dieper en verder dan het uiterlijk en proberen het waarde oordeel van mensen niet bij ons, maar bij de mensen zelf te laten liggen. Persoonlijk vind ik gedrag subjectief, gevoelens en emoties zijn belangrijker om te beoordelen.
In onze ervaring is dat trouwens minder hopeloos dan je zou verwachten.

Een voorbeeld en meteen een extreme:
- er wordt een moord gepleegd; iemand beroofd een ander en schiet het slachtoffer dood. Dat is verwerpelijk, het is naar, de DAAD is slecht. Maar is de persoon daarmee ook slecht? Wie zijn wij om de waardeoordeel verder te laten gaan dan de daad op zich en daarmee ons al een mening toe te bedelen zonder de persoon te kennen? De dader krijgt straf maar leert zijn lesje niet. Er moet worden onderzocht of de dader iets heeft geleerd of meegemaakt waardoor zijn beeld van goed/kwaad verknipt is. Is daarmee de dader slecht? Of veroordelen we nog steeds zijn daden?

Nu komen wij niet dagelijks moordenaars tegen, maar wel voortdurend mensen die andere dolgraag willen veroordelen op 'iets'!... Daarbij komt dat in deze huidige maatschappij het "ikke ikke en de rest kan stikken" groter is, dan de verzachting van het individu. Individualisme is heel belangrijk! Maar wel de zachte vorm daarvan. Meer 'ik ben en ik voel'.

Oftewel, iemand gebruikt makkelijker zijn ellebogen om vooraan te komen, dan de zachte vraag met vriendelijke blik. Mensen zijn daarmee dus eerder geneigt eerst geirriteerd te zijn, dan eerst uit te gaan van de goedheid van de mens. Uiteraard zijn er altijd mensen op deze aardkloot die zich niet in hun mens-zijn aangesproken voelen. Maar als je heel diep bij jezelf van binnen kijkt, welke conclusie trek je dan? Ben je echt niet aanspreekbaar? Of is er toch een mogelijkheid dat je je bewust bent van wat een ander beleefd, welke emoties je zelf hebt en of je daarmee niet verder kan komen dan met handelingen.

Affijn, om te voorkomen dat het een heel lang verhaal wordt ga ik even verder op het onderwerp. Maar jullie snappen nu wel vanuit welke invalshoek wij ons leven benaderen.

Wij zien Swingen dan dus ook voor ons als een uiting van puurheid, zachtheid, mogelijkheid elkaar lief te hebben, te delen en ontvangen. Begeerlijk te zijn maar ook begeerlijk gevonden worden. In een parenclub doen wij dat samen, als we daten doen we dat samen met...
Het gevoel te kunnen geven aan een andere ziel en daarbij terug te mogen ontvangen wat we weggeven is prachtig. Dat voelt ook prachtig. Vooral warmte is daarbij ons sleutelwoord.

De eerste keer dat we naar een parenclub gingen, stonden we te bibberen aan de deur. Wat als we nu helemaal niet opgewonden raken van de omgeving of elkaar? Dan zijn we een ervaring rijker en gaan we weer naar huis! Wat als wij als vreemden worden aangekeken? Dan vragen we aan die persoon(en) of ze wat willen drinken. En wat als we iemand niet aantrekkelijk vinden? Dat is geen reden om geen gezellig gesprek te hebben, als je maar eerlijk blijft. Uiteindelijk hebben we met die benadering een topavond gehad, ondanks dat we er meteen al achter waren dat we het publiek van die betreffende PC niet bij ons vonden passen. Het was idd een hoog 'graai en pak' gehalte, wij zijn zelf meer gedient van zacht, rustig en lief. Dat kan, andere clubs zijn wellicht voor ons meer geschikt (bleek ook).

En toen kwamen we er aan toe om te daten. Het is een groeiproces geweest om dat te kunnen en willen, we moesten er eerst achter komen wat we precies wilden delen en wat voor gevoel het ons zou geven.
We zijn daarin ook eerst tegen de lamp gelopen, mensen walsen namelijk graag over gevoelens heen maar ons gedachtengoed was wel zuiver. We hebben de mensen in kwestie een spiegel voor gehouden, wat als..... en hoewel we na die date besloten dat je elkaars type ook NIET kan zijn, is dat op een mooie en fijne manier opgelost. Nu spreken we elkaar af en toe oppervlakkiger, wat ook weer mooi is om te kunnen.
Een tweede date is met een stel geweest dat ons vanaf dag 1 al volgde in onze ervaringen, zoals wij hen volgenden in wat zij beleefden. We deelden altijd al veel en er was al een vriendschap ontstaan. Wij verhaalden over ons ervaringen, hoe we het in een pc liever bij elkaar hielden maar absoluut genoten van de mensen om ons heen gesprekken, in aanrakingen en soms zelfs wel een klein beetje meer. Maar het 'echte ruilen' het consumeren zo gezegt, deden we niet. Zij vertelden ons hoe ze het beleefd hebben met andere ervaringen en hoe ze zich daarbij voelden.

De dag dat we met elkaar afgesproken hadden, was er dan ook veel lading. De spanning... het knetterde gewoonweg. Zo veel te bepraten, zo veel te zien, te horen en voelen. Die ervaring heeft ons gevoel bij swingen compleet gemaakt. Het is een totale overgave aan openheid, zuiverheid, lust, warmte en liefde. Liefde voor de eigen partners, er is zelfs een stukje liefde tussen haar en mij. Verder is er gewoon heel erg veel zachtheid en respect. Strelen, aaien, een knuffel maar ook anders strelen, voelen, proeven en wíllen. Met hen gaan we zoals we gaan. De ene keer alleen de dames en eigen partners, een andere keer is er ook een ruil van partners mogelijk. Goede gesprekken gecombineerd met passie die veel kanten op gaat. In mijn gevoelswereld is op dit moment geen plaats voor meer mensen in deze setting, echter kan ik mij indenken dat er genoeg mensen zijn die dit met meerdere stellen (eventueel tegelijk) kunnen beleven.

Een erg lang stuk geworden... misschien dat het wel kant noch wal raakt maar ik heb zeker mijn best gedaan om uit te leggen wat het voor ons betekent. :)
Laatst gewijzigd door Elfri op vr 16 juli 2010, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Berichtdoor Spelfje » vr 16 juli 2010, 14:44

Wauw...een open boek ben je zeker! Dank je Elfri, voor deze mooie heldere inkijk in jullie gevoelsleven. Mooi!
"Women are made to be Loved
....not understood"


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten