Voorvocht

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Shivoo
Berichten: 5
Lid geworden op: di 15 december 2009, 19:05

Voorvocht

Berichtdoor Shivoo » di 15 december 2009, 19:12

Hallo,
ik heb een vraagje ivm voorvocht.
In voorvocht zitten zaadcellen, maar zijn dit oude zaadcellen van bij de laatste ejaculatie of zijn dit nieuwe zaadcellen.
Indien het oude zaadcellen zijn (en aangezien zaadcellen tot 5 dagen na ejaculatie kunnen overleven in het lichaam), is het dan veilig vrijen (zonder kans op bevruchting) zonder condoom en zonder ejaculatie vanaf de 5de dag na de laatste ejaculatie?
Zijn er misschien mensen die dit toepassen?
Bedankt voor jullie reacties,
Shivoo

Zij
Berichten: 930
Lid geworden op: do 25 oktober 2001, 1:01
Locatie: Gelderland, Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Zij » di 15 december 2009, 20:33

Voorvocht is vocht dat bij seksuele opwinding uit de penis komt voordat de man klaarkomt. Voorvocht voorkomt dat zaadcellen bezwijken onder invloed van de eventueel achtergebleven urine. Het neutraliseert de pH. Hierdoor hebben de zaadcellen meer overlevingskans. Daarnaast werkt voorvocht bij de geslachtsgemeenschap als natuurlijk glijmiddel. Het wordt geproduceerd door de Cowperse klieren. Voorvocht kan de bij een vorige ejaculatie achtergebleven zaadcellen bevatten en daardoor een zwangerschap veroorzaken.

Ik ben ook geboren ondanks dat mijn vader op tijd de "kerk" verliet. :lol: Een echt voorvocht kindje

Correctie op de 5 dagen...............het is max. 7 dagen .........althans in het lichaam van de vrouw.
Laatst gewijzigd door Zij op di 15 december 2009, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Shivoo
Berichten: 5
Lid geworden op: di 15 december 2009, 19:05

Berichtdoor Shivoo » di 15 december 2009, 20:41

Dus dan klopt het dat wanneer je bijvoorbeeld een week niet geëjaculeerd hebt en er dus geen oude zaadcellen meer aanwezig zijn, dat je dan kan vrijen zonder condoom en zonder ejaculatie en zonder het risico dat zij zwanger wordt?
Aangezien die Cowperse klieren wel voorvocht, maar geen zaadcellen produceren.
Of kunnen nieuwe zaadcellen ontsnappen vóór ejaculatie?

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Berichtdoor Dominique » di 15 december 2009, 20:44

weet je...
ik vind dit een klein beetje gemiereneuk

als je niet zwanger wil worden
zorg dan dat je voorbehoedmiddelen gebruikt
of neuk niet
maar niet gaan goochelen met zaadcellen :roll:
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

Zij
Berichten: 930
Lid geworden op: do 25 oktober 2001, 1:01
Locatie: Gelderland, Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Zij » di 15 december 2009, 20:50

Ik zou zeggen, probeer het eens dan kom je er vanzelf achter.
Ik zou het risico nooit nemen want ik ben niet de enige die door voorvocht is verwekt.

Op internet zijn veel wel/niet discussie maar de meeste zekerheid heb je met voorbehoudmiddelen. Stel je je die nacht geil hebt gedroomd............zitten er dan toch niet zaadcellen die wachten op een eitje..........................

Succes!

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Berichtdoor pure » di 15 december 2009, 21:01

Sja, ik zou het er ook nooit op wagen....
achteraf blijf je toch met de twijfel en de angst zitten of ze niet tóch zwanger is geraakt.

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor Thomas_K » di 15 december 2009, 21:23

En wie zegt eigenlijk dat je condooms niet kan hergebruiken. Gewoon even uitwassen in een teiltje, oplrollen en voila, klaar voor gebruik!

Nu ik eraan denk. Vrouwen zijn het grootste deel van de cyclus niet vruchtbaar. Dus wat is nou de kans dat een vrouw daadwerkelijk zwanger wordt?

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » di 15 december 2009, 22:54

Aande vrouwenkant is deze discussie al eerder gevoerd

Hoever ga je in deze (anti)conceptie?
ga je voor geen kind
ga je voor geen kindmaar calculeert een zwangershcap in
ga je voor een kind

Optie a: full blown anticonceptie, je weet nooit precies wanneer dat ei zich aandient. 1 zaadcel is al genoeg. Feitelijk is het dan broek uit, condoom aan

optie c is makkelijk: go with the flow, als het goed is komt een zwangerschap binnen een jaar, anders de dokter raadplegen

Optie B: tja........ een eiceil is 24 uur te bevruchten, zaadcellen leven 72 uur, Braag is wanneer die eisprong is
Veilig zijn de dagen vlak na en voor een menstruatie maar bij een korte cyclus is dat maar vaag

Het feit dat 1 enkele zaadcel genoeg is omn een eicel te bevruhten zou je tot nadenken moeten doen, Wat willen jullie? een kind of niet?

Guusje
Berichten: 151
Lid geworden op: di 14 april 2009, 19:25

Berichtdoor Guusje » wo 16 december 2009, 0:09

@Shivoo...Ik zie het al helemaal voor me: Nou schat, ik ben vorige week dinsdag voor het laatst klaargekomen, we kunnen het nu wel zonder doen, want het zijn oude zaadcellen. Ik zorg wel dat ik op tijd weg ben en ik mocht ik nog voorvocht in je morsen dan hoef je je geen zorgen te maken hoor, ze zijn toch van vorige week!

:roll:

Eens met Suzette :D

Shivoo
Berichten: 5
Lid geworden op: di 15 december 2009, 19:05

Berichtdoor Shivoo » do 17 december 2009, 0:08

haha

bedankt voor de reacties

mijn vraag was aan de ene kant medisch van aard: komen er nieuwe zaadcellen vrij vóór de ejaculatie?

aan de andere las ik wat over mannen die bewust nooit/zelden ejaculeren om levensenergie binnen te houden en die energie te laten stromen doorheen het hele lichaam

maar idd, geile dromen kan je bijvoorbeeld niet uitsluiten

en natuurlijk, als je absoluut een zwangerschap wilt vermijden, zijn voorbehoedsmiddelen aangewezen.

flauw van
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 18 juli 2008, 11:22

Berichtdoor flauw van » do 17 december 2009, 13:58

29 Ben je?
Dan weet je toch hopelijk wel hoe het een beetje in zn werk gaat?

:roll:
i've got the bullits,and i WILL shoot!

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor Thomas_K » do 17 december 2009, 21:35

mijn vraag was aan de ene kant medisch van aard: komen er nieuwe zaadcellen vrij vóór de ejaculatie?
De vraag is makkelijk te beantwoorden. De onderliggende problematiek is gecompliceerder.

Wikipedia zegt: "Ejaculatie is bij mannen de uitstoot van sperma." Dat lijkt mij een duidelijke definitie. De vraag die je dan nog moet stellen is wanneer dat sperma dan precies wordt uitgestoten. Dat kan zomaar opeens gebeuren, ook voordat het orgasme bereikt wordt.

Tip. Zoek eens op internet op ruined orgasm. Een man bereikt zijn orgasme door directe stimulatie van de penis. Als je tijdig voor het moment van ejaculatie compleet stopt met ejaculatie, krijg je een ejaculatie zonder orgasme. Doe dit bij een man die dit nooit heeft meegemaakt en je hebt echt een leuke avond. .... (wel even vastbinden vantevoren).

Tissot
Berichten: 2260
Lid geworden op: wo 02 juli 2008, 13:53

Berichtdoor Tissot » vr 18 december 2009, 14:00

Beste Shivoo,
Wou het best zelf wel weten dus even op wikipedia gaan lezen:

Voorvocht is vocht dat bij seksuele opwinding uit de penis komt voordat de man klaarkomt. Voorvocht voorkomt dat zaadcellen bezwijken onder invloed van de eventueel achtergebleven urine. Het neutraliseert de pH. Hierdoor hebben de zaadcellen meer overlevingskans. Daarnaast werkt voorvocht bij de geslachtsgemeenschap als natuurlijk glijmiddel. Het wordt geproduceerd door de Cowperse klieren. Voorvocht kan de bij een vorige ejaculatie achtergebleven zaadcellen bevatten en daardoor een zwangerschap veroorzaken.

Niet iedere man produceert evenveel voorvocht, en de hoeveelheid ervan lijkt ook sterk samen te hangen met de lengte van de seksuele opwinding.

jenda65
Berichten: 2484
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 12:06

Berichtdoor jenda65 » vr 18 december 2009, 14:10

mijn vraag was aan de ene kant medisch van aard: komen er nieuwe zaadcellen vrij vóór de ejaculatie
Tip. Zoek eens op internet op ruined orgasm. Een man bereikt zijn orgasme door directe stimulatie van de penis. Als je tijdig voor het moment van ejaculatie compleet stopt met ejaculatie, krijg je een ejaculatie zonder orgasme. Doe dit bij een man die dit nooit heeft meegemaakt en je hebt echt een leuke avond. .... (wel even vastbinden vantevoren).
Het zal wel aan het feit liggen dat ik vrouw ben, maar die snap ik ff niet.... :lol:
Ik heb manlief wel eens gehoord over een orgasme zonder zaadlozing, maar een zaadlozing zonder orgasme :roll: :oops: :?: Hoe stel ik mij dat voor??

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » vr 18 december 2009, 16:28

Dat heet natte dromen: simpel gezegd loopt het dan over.

Jongens/mannen die veel masturberen en klaarkomen met ejaculatie kennen dit niet meestal


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 32 gasten