Lieve vrouwen ...

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

rusteloze dame
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 06 juli 2003, 11:25

Berichtdoor rusteloze dame » zo 02 november 2003, 0:59

...
Laatst gewijzigd door rusteloze dame op wo 13 juli 2016, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.

TieWrap
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 6:54
Locatie: Midden Nederland

Berichtdoor TieWrap » ma 03 november 2003, 21:03

[quote] Vrouwelijkheid is in mijn ogen een houding die je uitstraalt en dat gaat dwars door opvattingen en uiterlijkheden heen /quote]

Volkomen mee eens ! Voorbeeld een treinreis van jaren gelden. Tegen over mij zat een in mijn ogen niet zo aantrekkelijke vrouw. Ze las een boek. Na een tijdje keek ze naar buiten, keek ook mijn aan. Haar vrouwelijkheid drong als het ware diep in mij door.

Dus naar aantrekkelijk uitziende vrouwen kijken wij hetero mannen altijd, maar bij wat nadere kennismaking vallen ze soms tegen. Minder aantrekkelijk uitziende vrouwen worden niet nagefloten, maar zijn vaak wel aantrekkelijk.

WILLEM KLOOS schreef:

Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten,


We zijn dat wat diep in ons schuilt. De rest is vaak een masker, een masker waarvan we denken dat het ons, beter, mooier maakt.
Laten we onze maskers eens wat vaker afzeten zou ik zeggen !

[quote]Seks draait in veel Afrikaanse ook om genot /quote]

Ondenkbaar dat een man zonder genot te voelen, dus geil te zijn, kinderen kan verwekken. Dus in zoverre heb je gelijk. Maar in die landen is het in veel, heel veel gevallen niet het genieten van twee mensen van seks.

Die vrouwen die daar AIDS oplopen hadden meestal geen genotsgevoel tijden die seks. De mannen willen en de vrouwen hebben maar klaar te liggen !

Ik generaliseer hier gruwelijk. Natuurlijk zijn er Afrikaanse mannen en vrouwen die samen van seks genieten, willen dat de andere ook geniet, maar Macho gedrag is daar de norm !
Ik denk - ik weet dat niet zeker - dat het wel of niet klaarkomen van een vrouw de mannen daar koud laat.

[quote] En NEE ik voel me niet dankzij alles vrouwelijk want in al mijn naaktheid ben ik vrouwelijk niet om de 'attributen' in en aan mijn lijf maar omdat mijn hart, mijn instelling en mijn verstand mij het gevoel geven dat ik vrouwelijk ben]

Wat zou ik graag voor een dag voelen wat het is om dat gevoel te hebben.
Ik denk dat wij mannen meer lichamelijk en genitaal gericht zijn.
Afbeelding

Sparring:Punten kunnen bijna uitsluitend met traptechnieken gemaakt worden en een K.O. is enkel toegestaan met een traptechniek. Stoten naar het hoofd zijn verboden :):)
>be happy be horny>

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » ma 03 november 2003, 21:21

This Wrap , misschien kan je beter een punchingball kopen ?

rusteloze dame
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 06 juli 2003, 11:25

Berichtdoor rusteloze dame » ma 03 november 2003, 21:29

...
Laatst gewijzigd door rusteloze dame op wo 13 juli 2016, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Marc Vermeer
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 04 april 2003, 1:01
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Marc Vermeer » do 06 november 2003, 10:21

Vanochtend, tijdens m'n eerste bakje koffie deze hele discussie nog eens doorgelezen.
Het is een onderwerp zo oud als de mensheid.

Ik denk dat zowel de stelling "vrouwen moeten in de eerste plaats vrouw zijn" als de meeste reacties berusten op het willen behouden van "rechten".

Vrouwen willen terecht de verworvenheden, die de emancipatie gebracht heeft niet kwijt, sommige mannen willen hun oude rol van "de baas in huis" niet kwijt.

We zien in de hele evolutie van de mens een verzet tegen "wat nieuw is".

Vernieuwing brengt een stuk onzekerheid met zich mee. Vasthouden aan het "oude" geeft een (vals) gevoel van veiligheid.

Ik zou zeggen, so what als de vrouw gelijk aan de man wordt !

Ik denk dat vele ellende in relaties juist ontstaat omdat een van de partners zich ( vaak onterecht) minder of meer voelt dan de ander.

Lief zijn zegt me weinig. Integer zijn, interesse in de ander hebben, kunnen luisteren, dat zijn voor mij woorden die me in mijn relatie veel zeggen.

Maar tijdens het liefdesspel zeg je niet zo snel "wat lekker integer ben jij", dat oude versleten "ik hou van je" komt dan snel over je lippen. Maakt ook niet uit; als we maar van elkaar begrijpen wat we daar mee bedoelen !

heartofmyown
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 03 november 2003, 13:27
Locatie: somewhere in a very small country

Berichtdoor heartofmyown » do 06 november 2003, 14:40

Er zijn lieve vrouwen die toch heel lelijk kunnen doen

Hetzelfde geldt voor mannen.

Er zijn hele lelijke vrouwen die heel mooi worden omdat ze zo lief (kunnen) zijn.

Hetzelfde geldt voor mannen.

Mooi toch?!
Keep up with your heart! Always!

Moose
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 25 januari 2002, 2:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moose » do 06 november 2003, 16:07

Marc, amen! :)

Gebruikersavatar
millie
Berichten: 827
Lid geworden op: di 22 januari 2002, 2:01

love is the 'sweetest taboo'

Berichtdoor millie » za 08 november 2003, 14:17

Deze discussie waarvan ik moet zeggen dat ik na één keer lezen nog niet alles helemaal kan bevatten, roept bij mij vooral de vraag naar de aard en de essentie van vrouwelijkheid op.

Als ik bij mezelf te rade ga weet ik ook niet zo goed wat 'oervrouwelijkheid', als dat al bestaat, is?

Kunnen andere vrouwen benoemen wanneer zij zich heel vrouwelijk voelen?
En hoe dat dan voelt?



En over 'lief' zijn... ik heb een partner die de kost verdient.
Toch zal je mij niet snel betrappen op traditioneel lief, zorgzaam gedrag.

Wél heb ik de ervaring dat het nog steeds de vrouwen zijn die, of ze nou wel of niet geemancipeerd zijn, succesvolle carrieres hebben etc, meer geneigd zijn zélf in te schikken of een extra stap te doen terwille van de harmonie in de relatie (lees het welbevinden van de man...)

In die zin zijn vele moderne vrouwen nog steeds 'lief'
Het uit zich alleen niet in traditioneel, d.w.z. zichtbaar zorgzaam en inschikkelijk gedrag.
De inschikkelijkheid zit in een diepere, niet direkt zichtbare laag.
De vrouw is aan de buitenkant assertief.
Maar die assertiviteit gaat minder diep dan zij zelf denkt...

Jeanne
Berichten: 1060
Lid geworden op: di 23 oktober 2001, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor Jeanne » za 08 november 2003, 17:20

Je slaat de spijker op z'n kop Millie.

Jeanne, wordt langzaam wel wijzer........

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » za 08 november 2003, 17:48

Dit is een interessante vraag Millie , wanneer voel ik me vrouwelijk. Ik blijf het antwoord een beetje schuldig .Ik voel me wel het meest vrouwelijk in relatie tot mannen , bij vrouwen voel ik me vaak(niet altijd) mannelijker .Misschien komt het doordat ik nogal een autonoom type ben ?

Ik voel me ook vrouwelijk met een "vrouwelijk geachte " outfit , als ik zelf vind dat ik er leuk uitzie .

Als moeder voel ik me vrouwelijk , maar ik denk dat mannen ook heerlijk "moederlijk"kunnen zijn .

Assertief ben ik denk ik onvoldoende , veel te onbevangen ben ik , maar ja leer ik dit ooit af? Als ik mezelf wil blijven denk ik dat ik gewoon moet leren de consequenties daarvan te beleven .Onbevangen valt vaak ook positief uit , als je maar helderziend blijft , hoogstens een beetje bijziend :wink:

Moose
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 25 januari 2002, 2:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moose » zo 09 november 2003, 18:30

Ik geloof niet dat ik me ooit bewust vrouwelijk heb gevoeld. Mooi, ja, aantrekkelijk, ja, zelfverzekerd, ja, relevant, ja. En daar zitten misschien wel dingen tussen die ook wel iets met mijn vrouwelijkheid te maken hebben, maar ik heb nog nooit gedacht: Ja, nu voel ik me op en top vrouw!
Want waarom zou je daar aandacht aan besteden? Ik ben me wel bewust van het feit dat ik vrouw ben, en dat kan soms als een aardig excuus dienen (tja, daar ben je nou eenmaal vrouw voor) en ik kan ook vrolijk gebruik maken van het feit dat ik vrouw ben, als het zo uitkomt.
Maar je vrouwelijk voelen? Ik voel me mens, ik voel dat ik leef, ik voel tomeloze energie als ik aan iets nieuws begin, en volgens mij heeft dat allemaal niets met 'vrouw-zijn' te maken.

TieWrap
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 6:54
Locatie: Midden Nederland

Berichtdoor TieWrap » ma 10 november 2003, 11:09

.................. ik voel tomeloze energie als ik aan iets nieuws begin, en volgens mij heeft dat allemaal niets met 'vrouw-zijn' te maken.
De enige tomeloze enrgie die wij mannen nooit zullen voelen, is de wens een kind te baren, op te voeden, trotse moeder te zijn.
>be happy be horny>

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » ma 10 november 2003, 11:14

je kan de wens hebben een kind te verwekken , het op te voeden en een goede vader te worden .

rusteloze dame
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 06 juli 2003, 11:25

Berichtdoor rusteloze dame » ma 10 november 2003, 15:31

...


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten