Liefde van je Leven?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Is je partner de Liefde van je Leven?

Ja, zeker weten!
21
34%
Eerst niet, maar het groeide; nu wel!
2
3%
Ik twijfel daar wel eens over...
9
15%
Een grotere liefde ben ik nog niet tegen gekomen..
8
13%
Nee, maar we hebben het zo leuk samen!
5
8%
Met z'n twee is beter dan alleen
1
2%
Nee, eigenlijk niet...
4
7%
Stomme vraag; ik ben single!
11
18%
 
Totaal aantal stemmen: 61

Damsel
Berichten: 533
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 14:34
Locatie: Rotterdam's rook

Berichtdoor Damsel » zo 19 juli 2009, 21:22

Amen, FrankPolder. Ik kan het iedereen aanbevelen (en niet alleen de vitale senioren, want daar hoort mijn vriend nog niet toe 8) ), maar dat had je al begrepen...

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » za 25 juli 2009, 20:41

Een gewetensvraag. Mijn antwoord past, denk ik, bij de m'n twijfel-aard (en eerlijkheid?). Ik ben er al een tijd niet meer zo zeker van of de/mijn liefde van mijn leven een fysieke man, of mijn kinderen, betreft. Het voelt alsof de focus van de/mijn (levens-) liefde zich verlegt of misschien al heeft verlegd.

Mijn partner zou niet twijfelen zou hij voor de poll invullen. Voor hem is het een volmondig 'Ja'. Het geheim erachter is een mix van berusting, tevredenheid, haalbare doelen stellen en kunnen genieten van wat zich voordoet. Maar hij valt dan ook sinds kort in de junior-categorie van carpe diem-senioren.


mirthe

"E"

Berichtdoor "E" » za 25 juli 2009, 21:58

edit
Laatst gewijzigd door "E" op ma 16 november 2009, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.

ilro
Berichten: 618
Lid geworden op: di 08 januari 2008, 18:05

Berichtdoor ilro » zo 26 juli 2009, 13:02

Ja !!!! absoluut ja !! ik ben getrouwd met de liefde van mijn leven !! sterker nog het is dat ik niet in reíncarnatie geloof anders was ik al minimaal 17 levens voor dit leven met haar getrouwd geweest !!
nu alweer ruim 20 jaar samen en mijn lief vult mij aan , maakt mij compleet en zielsgelukkig !! wederzijds is dit ook zo .. kan zo 20 a4 tjes volschrijven van hoe en waarom ..maar zal ik achterwege laten .. :D

just my 2 cents.....

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » ma 27 juli 2009, 10:20

heerlijk dat enthousiasme voor je lief :D

ennu
laat die 20 kantjes maar komen
ik vind het mooi om te lezen
hoe echte liefde in de praktijk wordt gebracht
:P
The music is all around us...you only have to listen..

heneke
Berichten: 6
Lid geworden op: za 08 oktober 2005, 17:28

Berichtdoor heneke » di 04 augustus 2009, 22:37

ik heb mijn vrouw ontmoet op een anvond ruim 20 jaar terug en toen zei ik al meteen tegen haar Ja jij bent het voor mijn leven.
Zelfs nu nadat ik ze betrapt heb met webcam sex met een persoon die zich vriend noemt , blijf ik er bij , ik heb de liefde van mijn leven.Ook al doet het nu veel pijn om haar op bed gezien te hebben en met de cam samen met een ander.......

Lilithium
Berichten: 53
Lid geworden op: di 21 oktober 2008, 15:30
Locatie: Wijngaarden

Berichtdoor Lilithium » di 18 augustus 2009, 8:41

Ik geloof dat elke relatie je iets leert en dat elke relatie op het juiste moment komt. Daarom maak ik me niet te afhankelijk van een persoon, zolang de liefde goed is, en ik kan en mag groeien in de relatie dan graag. Maar ik heb de ander niet nodig, ik ben bij hem omdat ik dat wil, omdat ik daar elke dag weer bewust voor kies. En als ik het idee heb dat er niets meer uit een relatie te halen valt, dan ga ik tijdelijk alleen verder, en komt er vanzelf weer een nieuwe relatie op m'n pad die me op dat moment weer geeft wat ik nodig heb. Zo komen relaties steeds op een hoger niveau.

Of ik met mijn huidige vriend dat hoogste niveau al heb bereikt, of ga bereiken, geen idee. Ik ben nog jong, ga nog een opleiding doen waardoor ik mezelf heeel erg ga ontwikkelen en de vraag is of een relatie daarin mee gaat groeien. Zo niet, jammer, maar dat doet niets af aan de tijd die we dan wél samen hebben kunnen doorbrengen, waar we elkaar tot steun waren etc. Ik leer nu in ieder geval nog dagelijks in m'n relatie en voorlopig is dat een goed teken:)
I am starting with the woman in the mirror, I'm asking her to change her ways...

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » do 20 augustus 2009, 1:15

Je zal gerust gelijk hebben en gezien je leeftijd het volste recht.

Het is alleen dat ik me verbaas over uitspraken zoals; 'dat er niet meer uit een relatie te halen valt'. Of ook zo een; 'dat het niets meer toevoegt'.

Vind je het gek dat de asiels vol zitten met gedumpte, onnutte dieren. Als we al geen mensen kunnen houden?

Wat is er mis met 'houden van'?

Leven we dan zo in een wegwerpmaatschappij dat mensen daar ondertussen ook toebehoren?
Voldoet niet langer; weg ermee!
Het levert mij niks op; opzouten!
Ik ga voor de top; you're a loser! Got to get rid of ya En grijp een nieuwe die me naar een hoger plan kan brengen of wat dan ook.
Leven in het nu, en jij bent van gisteren.

Ik vind dat maar moeilijk te verteren.

Ilro, kom op met die 20 A-4tjes!

Of anders iemand anders die mij gaat zeggen dat echte, everlasting, liefde bestaat.
Panta rhei.

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » do 20 augustus 2009, 1:30

Grappig dat ik dit onderwerp tegenkom, na wat me van de week is overkomen. Maar laat ik bij het begin beginnen.

Toen ik nog een jochie van 12 was ben ik met mijn ouders op vakantie geweest naar Spanje. Ik ontmoette daar twee meisjes en op een van hen werd ik op slag verliefd toen ik haar voor het eerst zag. Het was heel heftig, kon aan niks anders denken dan haar. En haar vriendinnetje was nog wel verliefd op mij. Lastig.. Overigens heeft Thais (zo heet het meisje waarop ik verliefd was) het nooit geweten van mij. Echter terug in Nederland verwaterde het wel omdat ik ook verliefd werd op een ander meisje. Maar goed, jaar erop gingen we weer terug naar Spanje en werd ik weer hevig verliefd op Thais. Dat verwaterde wederom omdat ik eenmaal terug weer verliefd werd op het andere meisje in Nederland :lol:

En toch komt Thais altijd weer in mijn gedachten terug. Soms droom ik over haar maar meestal ben ik juist op zoek naar haar maar kan ik haar niet vinden.

Ik geloof niet (meer) in de ware liefde. Je kunt het heel goed hebben met iemand, een bijna perfecte klik, maar perfecte liefde? Nee. En toch, toch is Thais mijn ware liefde voor mijn gevoel. Heeft op zich ook niet echt met een klik te maken, want zo goed ken(de) ik haar niet. Het is een stukje magie in mij, en dat koester ik ;) In mijn beleving heb ik de wereld voor haar over, alleen voor haar.

Nu zat ik van de week toevallig tegenover een Spaans meisje in de trein, en zij deed me denken aan Thais. En hoewel ik in mijn leven meerdere malen haar naam gegoogled heb en nooit vond (en ook nooit meer dacht te vinden) waagde ik van de week een poging. En warempel, daar zag ik haar op facebook!

Dat is nu twee dagen geleden. En we hebben weer wat contact. Zij is inmiddels al een paar jaren getrouwd en heeft twee kindjes. En ik? Ik merk hoe sterk mijn latente gevoelens voor haar nog zijn, nu we 20 jaar verder zijn. Ik moet het allemaal even weer een plaatsje geven nu. Maar ik ben wel erg blij dat ik haar weer zie en dat het goed gaat met haar :) :love:

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Berichtdoor Carina » do 20 augustus 2009, 2:06

Ik geloof niet (meer) in de ware liefde. Je kunt het heel goed hebben met iemand, een bijna perfecte klik, maar perfecte liefde?
Ware liefde hoeft toch niet perfect te zijn?
Tenslotte is er niets op de wereld volkomen perfect. Dus waarom zou ware liefde dit dan wel moeten zijn?
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

Gebruikersavatar
amaretto
Berichten: 1135
Lid geworden op: vr 10 april 2009, 19:34
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Berichtdoor amaretto » do 20 augustus 2009, 10:24

zou het ook niet saai zijn, als het perfekt zou zijn? juist het imperfekte maakt de liefde zo interressant, vind ik

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » do 20 augustus 2009, 12:43

Ik geloof niet (meer) in de ware liefde. Je kunt het heel goed hebben met iemand, een bijna perfecte klik, maar perfecte liefde?
Ware liefde hoeft toch niet perfect te zijn?
Tenslotte is er niets op de wereld volkomen perfect. Dus waarom zou ware liefde dit dan wel moeten zijn?
Perfectie bedoel ik niet letterlijk maar juist in onvolkomenheden, als je begrijpt wat ik bedoel. Eigenlijk gebruik ik het equivalent aan 'de ware'.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » do 20 augustus 2009, 18:50

Leuke post Fuzz, over 'je' Thais :)

Maar nee, ik begrijp je niet helemaal, over de perfectie in onvolkomenheden. Ofja, eigenlijk wel, maar niet dat dat niet zou bestaan.
Daar ligt het maar net bij jezelf (algemeen); wat je onder 'ware' verstaat, of de perfectie in onvolkomenheid.

In mijn ervaring is 'ware' liefde niet toetsbaars, of beter gezegd, iets defineerbaars, voordat je het tegenkomt.


Post van Lilithium... komt enigszins hard over, daarin geef ik Sehn wel gelijk. Maar ik herken het gevoel wel.. bij liefdes.. Veel liefdes zijn 'leuk', je stort je erin en dan kom je erachter wat je zo aantrok. Dat kan zoiets zijn als 'lessen'. Heb je ervan geleerd, dan trekt zo'n liefde niet meer zo.

Achteraf zie ik dat meer als 'crush', niet als grote (of 'ware') liefde. Niets mis mee, maar beter niet te verwarren. Ook niet voor de ander..

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Berichtdoor Dominique » do 20 augustus 2009, 18:59

Ja het bestaat. Na 20 jaar wurgen een streep door mijn relatie gezet en het geloof in de liefde niet verloren. Een beetje om uit te vogelen wat voor een vrouw wel bij me paste me op een dating site gezet en de liefde van mijn leven tegengekomen. In een chat sloeg de vonk over, we voelden elkaar letterlijk en hebben elkaar toen opgebeld en tot diep in de nacht honderuit gepraat. Nu 4 maanden later is het nog steeds heel energetisch en nog veel meer, veel overeenkomsten en gezamenlijke interesse en ik weet dat ik met deze vrouw oud ga worden al sinds we elkaar voelden tijdens die Chat ! Alles wat mis zat in mijn vorige relatie zit goed in deze relatie, communicatie, elkaar aanvoelen, gezamenlijke interesses, elkaar laten groeien, onvoorwaardelijk van elkaar kunnen houden, plezier. Kortom wij leven met passie en het mooie van begin 40 zijn en zo de liefde van je leven vinden is dat je het zooo bewust beleeft. Fantastisch :-)

Groet, Dz.
stiekem ben ik een klein beetje jaloers op jou..
zo heerlijk DZ
wat ben jij een gelukkig mens!

moest wel een beetje gniffelen bij je opmerking 'nu 4 maanden later is het nog steeds' :D

joh!
je bent elkaar pas net aan het ontdekken..allicht is het allemaal nog lekker energetisch. 8)

geniet ervan..je hebt er lang genoeg op gewacht :D
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » do 20 augustus 2009, 20:26

Leuke post Fuzz, over 'je' Thais :)

Maar nee, ik begrijp je niet helemaal, over de perfectie in onvolkomenheden. Ofja, eigenlijk wel, maar niet dat dat niet zou bestaan.
Daar ligt het maar net bij jezelf (algemeen); wat je onder 'ware' verstaat, of de perfectie in onvolkomenheid.

In mijn ervaring is 'ware' liefde niet toetsbaars, of beter gezegd, iets defineerbaars, voordat je het tegenkomt.
En leuk ook voor spraakverwarringen ook. Vrienden waren er al over aan het roddelen. Een begint erover dat ik een leuk meisje van vroeger weer had gevonden. De enige die daarvan wist zei vervolgens 'Oh Thais', waarop de ander naief reageerde 'Nee Spaans'. :lol:

Anyways, ik geloof ook niet dat ware liefde toetsbaar is of definieerbaar is. Het bestaat puur in je/mijn eigen gevoel. Waarom Thais voor mij perfect c.q. de ware is, weet ik niet (is ze overigens niet, want ze is getrouwd grrrr :D ) en dat maakt niet uit, ik hoef het niet uit te leggen of te verdedigen. It's just how it is... En dat is nou eigenlijk juist het mooie eraan, dat je niet weet waarom dat zo is.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten