de dag zonder B.H.

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

de dag zonder B.H.

Berichtdoor Jippie » vr 15 mei 2009, 12:17

Op Facebook roept een groep alle vrouwen op om vrijdag 26 juni geen beha te dragen. Ze beweren dat het kledingstuk een marteltuig en een belemmering is.
Het zou een idee van een groep mannen kunnen zijn om een ganse dag te genieten van het aanzicht van behaloze borsten.
Maar na nader onderzoek blijkt dat vrouwen het initiatief van de 'Behaloze Vrijdag' namen. Ze vinden dat dit kledingsstuk vrouwen belemmert en dat het onnatuurlijk en zelfs pervers is.

O.K. dan, de vetgedrukte aantijging is in ieder geval ontkracht.
Als man houdt ik misschien wel meer borsten in een mooie lingerie als een aanblik van borsten die alle kanten op dansen.

:roll:

Hoewel.. als ik weer borsten in mooie lingerie zie, dan wil ik ze er ook wel weer "uit kijken".

Vrouwen en hun onvrede over de buste houder;
www.ihatebras.info
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Aaarghje
Berichten: 905
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 1:01
Locatie: 020

Berichtdoor Aaarghje » vr 15 mei 2009, 13:15

Toch jammer dat de dames geen ruimte laten om een tegengeluid te laten horen. Behaloze vrijdag? Ik moet er niet aan denken! Met die natuurlijk volle boezem van mij (nog zwaarder nu ik zwanger ben) zou een dag zonder beha pas een echte marteling zijn. Ik vind mijn borsten prachtig, ook in hun natuurlijke staat, maar ik wil gewoon onbezorgd kunnen rennen, springen en huppelen, en dat is pijnlijk als er twee E-cups meerennen, -springen en -huppelen.

Aaargh, zou misschien anders tegen beha's aankijken als ze kleinere borsten had. Als ze zonder zou kunnen.
“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”

Esjuh
Berichten: 22
Lid geworden op: do 26 april 2007, 17:59
Locatie: Spanje
Contacteer:

Berichtdoor Esjuh » vr 15 mei 2009, 13:30

ik vind een bh helemaal geen onding, maar ik draag juist graag een BH
Een mooie BH geeft vele malen een sexyer uitstraling dan zonder , wat is er zo bijzonders aan zonder BH?
Sexy lingerie is toch veel mooier
Leven en Laten Leven !!
Niets Moet, Maar Mag !!

Sletje
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo 15 juli 2007, 19:03
Contacteer:

Berichtdoor Sletje » vr 15 mei 2009, 14:35

Het is allebei lekker op zijn tijd. Heerlijk vrij, onbelemmerd, zoals de natuur ons heeft gemaakt, naakt! Of in vol ornaat, met sexy lingerie, mooi omsluitende kleding, high heels, zodat alle goede kanten worden benadrukt. Ik kan eigenlijk niet kiezen haha. Maar ik snap deze dames eigenlijk niet. Iedereen bepaalt toch zelf wat je wel of niet draagt, niemand dwingt ze hiertoe?? Als zij een BH belemmerend vinden dan dragen die toch lekker niet? Daar hoef je geen actiecommité of iets dergelijks voor op te richten...
Laatst gewijzigd door Sletje op vr 15 mei 2009, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

bo_
Berichten: 645
Lid geworden op: di 24 april 2007, 16:14
Locatie: linkerkant van de afsluitdijk

Berichtdoor bo_ » vr 15 mei 2009, 14:39

Hier nog iemand tegen hoor. Moet er niet aan denken... Niet onder kleding iig. Op de camping (ja naturistisch) vind ik het lekker, maar daarbuiten gaan ze mij niet zien zonder.

Tsss draag ze wel, draag ze niet, maar mogen we dat ajb wel gewoon zelf bepalen :evil: .
Leven is het meervoud van lef.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » vr 15 mei 2009, 15:50

Daar sluit ik me helemaal bij aan :!: (Bij bo, niet bij the bra haters)

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Berichtdoor gurley » vr 15 mei 2009, 16:21

Het is allebei lekker op zijn tijd. Heerlijk vrij, onbelemmerd, zoals de natuur ons heeft gemaakt, naakt! Of in vol ornaat, met sexy lingerie, mooi omsluitende kleding, high heels, zodat alle goede kanten worden benadrukt. Ik kan eigenlijk niet kiezen haha. Maar ik snap deze dames eigenlijk niet. Iedereen bepaalt toch zelf wat je wel of niet draagt, niemand dwingt ze hiertoe?? Als zij een BH belemmerend vinden dan dragen die toch lekker niet? Daar hoef je geen actiecommité of iets dergelijks voor op te richten...
amen :)
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Gebruikersavatar
Paniscus
Berichten: 1387
Lid geworden op: di 15 januari 2008, 20:04
Locatie: Oosten

Berichtdoor Paniscus » vr 15 mei 2009, 16:39

Wat zal het een speciaal sfeertje geven op het werk als de vrouwen op een afgesproken tijdstip allemaal bh-loos op het werk komen.
Deze actiegroep steun ik!

Misschien kunnen er ook nog ander thema dagen komen..
De mannen boxershortdag bijvoorbeeld?
Communicatie lijkt in deze tijd meer op het zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Sletje
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo 15 juli 2007, 19:03
Contacteer:

Berichtdoor Sletje » vr 15 mei 2009, 16:52

Ehm, boxershortLOZE dan he?! :wink:
Afbeelding

Gangsterdre
Berichten: 958
Lid geworden op: di 09 oktober 2007, 22:05
Locatie: Zaanstreek

Berichtdoor Gangsterdre » vr 15 mei 2009, 17:04

Het intiatief is opzich wel erg leuk.
Maar ik denk dat er weinig vrouwen er aan meedoen op die dag.

Miss B
Berichten: 3363
Lid geworden op: do 04 januari 2007, 16:25
Locatie: amsterdam en werkende

Berichtdoor Miss B » vr 15 mei 2009, 19:29

Ik kan wel zeggen, dat ik mijn BH gewoon mis als ik hem niet aan heb, overdag.
De afgelopen week werd ik redelijk gedwongen om BH-loos door het leven te gaan, maar echt prettig vind ik het niet :?

Vanmorgen weer een paar uur een BH aan gehad
en ik kan wel naar alle eerlijkheid bekennen,
dat het weer erg prettig zat..
het aanblik zoveel mooier en aantrekkelijker is..

Dus ik doe niet mee aan die BH-loze dag...

Miss B, die niet kan wachten tot het litteken weer helemaal genezen is..
Jij, jij zelf, evenzeer als wie dan ook in het gehele universum, verdient jouw liefde en affectie.

Puppie
Berichten: 473
Lid geworden op: ma 24 juli 2006, 23:58

Berichtdoor Puppie » vr 15 mei 2009, 21:03

Ik moet er ook niet aan denken.
Ze zijn wel ooit verkleind, maar er is nog genoeg over.
Té veel om een dag zonder bh te lopen!

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » vr 15 mei 2009, 23:38

Klinkt als een stelletje doorgeslagen feministen die zoiets bedenken. Wel erg paternalistisch en bijna denigrerend, alsof alle vrouwen ineens een openbaring krijgen van 'goh ja, ze hebben helemaal gelijk'. Vind zo'n actie veel perverser dan een BH.

Fuzz~ die af en heel serieus is

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » vr 15 mei 2009, 23:52

Er is ook nog eens zoveel mooie lingerie dat het gewoon doodzonde is om de B.H in de boycot te gooien.

Ik heb hier in huis trouwens ook iemand die het dragen van een B.H vaak onprettig vindt, maar dat neemt niet weg dat ze wel mooie lingerie setjes heeft.

Ik kan me er zelf geen voorstelling bij maken hoe lastig op prettig het is om en B.H te dragen :mrgreen:
Ik heb zelf een hekel aan flodderige boxershorts. Een onderbroek moet bij mij de boel op z'n plek houden terwijl een ander heeft weer een hekel aan een slip.
:roll:

Damsel
Berichten: 533
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 14:34
Locatie: Rotterdam's rook

Berichtdoor Damsel » za 16 mei 2009, 11:38

Ik heb jarenlang zonder BH rondgelopen. Het was niet nodig, en waarom zou ik dan zo'n ding aantrekken...

Tot ik zwanger werd. Vrij laat, ik liep inmiddels al zo'n jaar of 20 BH-loos door het leven (gerekend vanaf het 'ik-heb-borsten'-moment dan hè...). Ze gingen groeien... en groeien... en groeien... en zonder BH rondlopen werd opeens lastig en ongemakkelijk.

Sinds dat jaar draag ik BH's. Niet voor het uitzicht, maar voor het gemak. En ach, dan ook maar een mooie BH, nietwaar. Dus nu misschien ook wel voor andermans uitzicht, waarom niet. Thuis draag ik ze dan bij voorkeur weer niet, maar dan hoef ik ook niet veel te lopen, springen, bukken etc. Thuis is het niet lastig om zonder BH rond te lopen.

Ik ben niet weg van BH's, maar ik snap waarom ze zijn uitgevonden. Ik ben blij dat ze er zijn, ik ben blij dat ik ervoor kan kiezen ze te dragen. En IK bepaal wanneer ik ze draag. Niet een aantal Facebookmutsen met een frustratie...


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 36 gasten