De sociale gevolgen & hoe het verder ging

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

De sociale gevolgen & hoe het verder ging

Berichtdoor Amada » do 26 februari 2009, 0:57

Dat ik verliefd werd kwam als een verrassing.
Donderslag bij heldere hemel.
(ik geef toe: was misschien naief)
Ik had dus totaal niet nagedacht over de gevolgen.

Ik ben dus opeens de minnares van een getrouwde man.
Hoe dat op termijn verder moet, daar gaat het nu niet over.
Ook niet over de moreel verwerpelijke aspecten.
Daar valt genoeg over te zeggen, maar in een ander topic graag.

Ik ben een nogal uitbundig persoon.
De dag dat ik verliefd was geworden zagen mensen dat direct aan me.
En ik vind het natuurlijk leuk om te vertellen.
Ik ben blij en vrolijk.

Maar dan komen de vragen.
En wat vertel ik dan wel en wat niet?
En aan wie?
Had me na een paar negatieve reacties voorgenomen om het onderdeel getrouwd maar te verzwijgen. Wat dan weer niet lukt omdat ik niet kan liegen als er vragen komen.

Maar ik kan niets met de oordelen van anderen. De situatie is nu eenmaal zo.

Hoe ga ik dat nou doen? Ook een dubbelleven leiden? De reacties maar gewoon verdragen?

Ik klaag niet.
Ik geniet.
Ben alleen benieuwd naar ervaringen van anderen.
Laatst gewijzigd door Amada op vr 14 augustus 2009, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » do 26 februari 2009, 1:33

Een relatie met een getrouwde man, tja t kan gebeuren.. Liefde gaat nu eenmaal waar het niet gaan kan..

Dubbel leven leiden heeft wellicht wel zijn voorkeur tenzij zijn omgeving niet de jouwe is.. dan zou je er voor kunnen kiezen om het in de openheid te houden.. en de reacties nemen vanzelf af.. het is nu nieuws morgen niet meer.. snap je wat ik zeg?

Verder tja kan niets anders zeggen dan dat het niet ideaal zou zijn.. ik ken een getrouwde man die nu moppert over dat zijn minnares verliefd is terwijl het hem alleen om de sex ging...

De meeste mannen ( en vrouwen ook) zullen niet zo snel kiezen om bestaande relatie te beeindigen..

Wijsheid

savje
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Gebruikersavatar
JeffreyBi
Berichten: 1316
Lid geworden op: do 06 maart 2003, 2:01
Locatie: Icecreamseller in Mu Mu Land

Berichtdoor JeffreyBi » do 26 februari 2009, 12:58

De meeste mannen die er een buitenechtelijke relatie op na houden zijn niet bereid hun huwelijk daarvoor op te offeren. Besef dus dat je altijd op het tweede plan komt. Hij bepaalt de regels, hij bepaalt waar en wanneer en vooral waar en wanneer NIET. Als je daarmee kunt leven, geniet er van... als je dat niet kunt, maak er dan een eind aan voor je eigen bestwil en gevoel van eigenwaarde.
I'm a creationist... I believe man created God.

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » do 26 februari 2009, 22:46

Een relatie met een getrouwde man en je vindt het geweldig!!!
Er zijn natuurlijk talloze vormen van getrouwd zijn en talloze variaties op een huwelijk waarbinnen plaats is voor een tweede vrouw. Daar laat je je niet over uit.

In mijn ogen schuilt er een valkuil in dit gebeuren waar je hart van overloopt.
En dat is een relatie in het geheim. Alle smoezelige en armzalige clichees zijn hier van toepassing. Je zult gaan zitten wachten in je hunkerbunker. Stil anders lekt het uit. Lees daarover elders op She de topics.
Daar ben jij veel te goed voor en daar ga je je niet voor lenen. Hoeveel je ook van hem houdt en hoe verliefd je ook mag zijn.

Schreeuw het van de daken. Laat de trompetten van de liefde schallen en laat het licht uit je ogen stralen. Ze zien het toch wel aan je. Geniet ervan, laat het daveren in al je hormonen. Zoiets maak je niet zo vaak mee in het leven. Het maakt het leven mooi zoals het is.

Wees gelukkig als hij daar tegen kan, maar hij is je niet waard als hij je daarom laat vallen. Je bent geen tweedehandsvrouw en in die positie moet je jezelf ook niet brengen.

Annne, ervaren overspeler, die aan de lijve heeft ervaren om te moeten zwijgen.

Sannetje
Berichten: 919
Lid geworden op: do 20 juli 2006, 22:52
Locatie: Antwerpen

Berichtdoor Sannetje » do 26 februari 2009, 22:51

Sociale gevolgen... Gaat verder dan wat vertel ik wel en wat vertel ik niet. Want komt hij mee naar feestjes? Dat etentje met vrienden? Hoe moet t als hij ooit met een gebroken been in het ziekenhuis ligt? Of als jij hulp nodig hebt met verhuizen?

Ben zelf geen ervaringsdeskundige, maar een goede vriendin van mij wel. Al jaren. En dat gaat goed omdat zij zich inderdaad, zoals JeffreyBi ook zegt, in grote mate voegt naar zijn regels.

Ik weet niet hoe je hier verder mee moet gaan, en ik hoop ook nooit in jouw situatie te raken, maar ik wens je veel moed toe!

Sannetje
We zien de dingen niet zoals ze zijn, we zien ze zoals wij zijn *Anais Nin*

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » vr 27 februari 2009, 14:13

Ben het met Annne helemaal eens. Zelf heb ik ook een relatie met een gehuwde man , maar die heeft een open relatie en z'n vrouw is mijn vriendin geworden. Etentjes met de kinderen en vrienden geen probleem , zijn dochter knipt mijn haar ... Soms gaan we met z'n drieën naar een concertje en eten , een lang week end alleen met hem vormt geen probleem.Een lang week end met z'n drietjes ook niet . We kunnen gerust gearmd rondlopen maar blijven toch redelijk discreet tov van buren en collega's van haar ( ze wil niet door onbegrip voor open relaties als een " arm slachtoffer " betitteld worden. Ze steunen me beide . Dus sociale gevolgen blijven hier heel beperkt , ik denk dat je heel goed voor jezelf moet zorgen en zeker waken over het feit dat het niet altijd zijn timing zal worden . Een geheime relatie kan erg moeilijk te beleven zijn.
Voor mij is het sociale gevolg: gewoon respect voor hun relatie ook , elkaars intimiteit niet in de weg staan , niet zomaar erop losbellen , komen aanlopen enz .Wij moeten veel overleg plegen over datums van vakantie enz .

Een vriendin van me heeft een geheime relatie , ze zien elkaar weinig, en ze weet niet hoe ze het zou te weten komen dat er iets mis is met z'n gezondheid, dit vind ik behoorlijk angstwekkend...

Bespreek dit alles, probeer een gemeenschappelijk neutraal tussenpersoon te vinden voor moeilijke momenten als ziekte enz.
Geniet maar blijf bij jezelf....
Ik heb begrepen dat jij niet naar een partner zoekt die met je samen moet leven , zorg er ook voor dat jij ook je vrijheid behoudt zodat je een ruime vriendenkring opbouwt ( vrienden zijn er voor het leven )
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » za 28 februari 2009, 0:33

De meeste mannen die er een buitenechtelijke relatie op na houden zijn niet bereid hun huwelijk daarvoor op te offeren. Besef dus dat je altijd op het tweede plan komt. Hij bepaalt de regels, hij bepaalt waar en wanneer en vooral waar en wanneer NIET. Als je daarmee kunt leven, geniet er van... als je dat niet kunt, maak er dan een eind aan voor je eigen bestwil en gevoel van eigenwaarde.
Dat weet ik. En ik kies ervoor. Ook voor de risico's. Maar daar wilde ik het nu even niet over hebben. Niet dat ik het onderwerp uit de weg wil gaan. maar dat is weer voor een ander moment/plaats/topic.

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » za 28 februari 2009, 2:50

Annne,
Ik zwijg ook niet om hem te beschermen maar mezelf.

Ben me bewust van alle mitsen en maren.
En toch kies ik daar NU voor.
Hoe het volgende week of volgend jaar is en voelt weet ik niet.
Ik loop het risico op mijn bek te gaan.
Maar ik weet dat ik daar niet aan onderdoor zal gaan.
En goed voor mezelf zal zorgen.
Toch moet ik dit nu doen en ervaren.
Het is gewoon zo.

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » za 28 februari 2009, 2:53

Sociale gevolgen... Gaat verder dan wat vertel ik wel en wat vertel ik niet. Want komt hij mee naar feestjes? Dat etentje met vrienden? Hoe moet t als hij ooit met een gebroken been in het ziekenhuis ligt? Of als jij hulp nodig hebt met verhuizen?
Sannetje
Ik kan er prima mee leven als hij niet meekomt naar feestjes en niet helpt met verhuizen. En dat zijn gezin altijd voorgaat. Maar hem verzwijgen...... Dat kan en wil ik niet.

Gebruikersavatar
VanDalen
Berichten: 1020
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 16:32
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor VanDalen » za 28 februari 2009, 14:56

Ook dat lijkt me toch heftig..
Ben je niet bang voor vragen dan? Als je 't over hem hebt,
maar hij nooit meegaat naar feestjes, vrienden, etc..?

Natuurlijk wil je nu je verliefdheid van de daken schreeuwen,
maar of anderen het zo gemakkelijk willen accepteren is maar
de vraag...


my 2 cents..
Je kan nooit genoeg oefenen.

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » zo 08 maart 2009, 23:14

Is allemaal wel waar Amada, maar waar wil jezelf dan tegen beschermen? Tegen het kritisch oog van de "ander"? Tegen wat ze over je gaan zeggen?
Wil je er dan niet openlijk voor uit komen? Jammer.

Natuurlijk ga je op je bek, dat is wel zeker. Maar je laat tussen neus en lippen weten dat je bewust voor dat risico kiest.

Laat het dan maar gebeuren.

Voor jou heb ik respect. Ga ervoor, zonder je te schamen.

Mooi

Annne

Mirthe

Re: De sociale gevolgen van een relatie met een getrouwde ma

Berichtdoor Mirthe » ma 09 maart 2009, 1:38

:shock:
Laatst gewijzigd door Mirthe op di 17 maart 2009, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Re: De sociale gevolgen van een relatie met een getrouwde ma

Berichtdoor Amada » di 10 maart 2009, 1:23

Maar ik kan niets met de oordelen van anderen.
Kan je dan wel wat met de antwoorden van anderen?

Het mijne zal je wel niet aanstaan, maar moet ik me daarvoor schamen?
dacht het niet.
Wat jij en je bewonderaars aanhangen heeft naar mijn smaak alles met ongebreidelde en egoistische passie en niks met liefde te maken.

Het is maar waar je van houdt.


mirthe
Wil je dat ik erop reageer?

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » di 10 maart 2009, 2:36

:roll:
Laatst gewijzigd door Mirthe op di 17 maart 2009, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Dragonlady
Berichten: 1010
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 20:19
Locatie: Friesland, sub van Meester Noord.

Berichtdoor Dragonlady » di 10 maart 2009, 9:05

De één spreekt er schande van en de ander zegt "Doen joh". Dan zijn er nog heel wat antwoorden tussenin. Maar, uit ervaring, doe je uiteindelijk toch wat je zelf wilt.
Daar is niets mis mee.

Maar, ga dan ook straks niet 'zielig' zitten klagen dat het niet allemaal loopt zoals je gehoopt had. Blijf 'erbij' en geniet van dit moment.
Geniet van je verliefd zijn, geniet van de tijd die jullie samen krijgen. Maar wapen je tegen de pijn als het onverhoopt uit zou gaan.

Ik wens je heel veel geluk en plezier.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten