Geen voorspel, geen erotiek

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Berichtdoor pure » wo 18 februari 2009, 21:20

Vast de beste beslissing....
in elk geval sterkte voor degenen met pijn!
En misschien eens een moment om naar binnen te keren en te zien hoe het kan dat je vaak die 'ingewikkelde' dames aantrekt.

Des1
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 30 januari 2004, 15:53
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Des1 » do 19 februari 2009, 10:26

Bedankt Pure, Puppie.... en Zevenmijls (sorry, maar ik kan geen berichten terugsturen, is me ontzegd)... en Alex48. Misschien kan jij me nog wat pointers geven hoe ik met borderline had kunnen omgaan... Overigens is haar aandacht trekken via e-mail (ik moest aan mezelf gaan werken) en sms (sorry) al begonnen... Niet gereageerd... nog. Moet ik dat wel doen?..

Hoe belangrijk is het als je lekker veel hebt om met je hoofd bezig te zijn. Gaat na een dag al redelijk goed... Ben benieuwd na een week eigenlijk.
Op Venus zeggen ze: het wil me niet te binnen schieten. Op Mars: ik kan er niet op komen.

Theo56
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 23 februari 2009, 15:10

Re: Geen voorspel, geen erotiek

Berichtdoor Theo56 » ma 23 februari 2009, 15:25

Heb gisteravond een knetterende ruzie gehad met mijn vriendin van ongeveer 3/4 jaar. Ik kom er niet uit, en leg het daarom maar eens voor. Probleem (voor mij) is dat ze een beetje erg mannelijke approach heeft van sex. Dan gaat ze op me zitten, duwt haar tong bij me naar binnen.... en is dan verontwaardigd dat ik niet snel opgewonden raak en sex met haar wil.

Nu kunnen we heel erg goed opschieten op veel vlakken, maar sex is een ander chapiter. Ik heb haar gezegd dat ik meer voorspel nodig heb, meer stemming maken. Ze kan er spectaculair leuk uitzien als ze uitgaat of er voor haar freelancewerk uitmoet, maar ze zegt dat ze dat gedoe vindt wat mij betreft.

Outfit gisteravond: op kindersokken, baggy jeans, ouwe sweater. Dat vind ik prima; ik ben evengoed graag bij haar... praten, knuffelen.... maar erg opgewonden kan ik me dan niet voelen, laat staan dat er iets overeind komt. Ik kan ook merken dat ondanks dat ze een trits mannen heeft 'gehad' er totaal niet geinvesteerd is in de erotiek en het voorspel van lichamelijk samenzijn. Haar opvatting was ook dat als ze jeuk had, dat ze dan effe het locale cafe inging... Daten? Effe alle mannen in bed uitproberen met wie ze had afgesproken. Ik was de enige die niet meteen toehapte.

Een bijkomend probleem is dat ze heel erg confrontatief is ingesteld, letterlijk met iedereen ruzie maakt: vrienden, collega's, familie. Ze heeft ook een trits banen gehad waar ze er steeds uit wordt gewerkt. Het dringt maar niet door dat ze een ongenietbare instelling kan hebben... Altijd ligt het aan de ander. Ik durf het niet te zeggen. Haar vriendinnen durven haar niks te zeggen waardoor hun onderling contact oppervlakkig is.

Toch houd ik van haar omdat ze ook zo'n zieltje kan zijn die met een onbegrepen blik de wereld instaart, als een kind zo gelukkig kan kijken als het helemaal naar haar zin gaat.... Haar vader zegt dat ze ziek is, totaal geen gevoel heeft voor mensen. Alleen dat van haar telt. De beste man was helemaal in tranen op hun laatste gezamenlijke vakantie.

Wat moet ik doen? Gewoon goeie vrienden blijven?
Niemand durft er iest over te zeggen, ik lees DURFT wat zijn de gevolgen ruzie oke, maar het is wel gezegd. Ik zou het gewoon eens zeggen en misschien zelf eens het sexuele intitiatie nemen. Denk eens aan tantra massage o.i.d. succes

Alex48
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 02 februari 2004, 1:34
Locatie: Gelderland

Berichtdoor Alex48 » ma 23 februari 2009, 16:32

Misschien kan jij me nog wat pointers geven hoe ik met borderline had kunnen omgaan
Dat is te complex om even wat pointers te geven. Ik zou zeggen google maar op 'borderline' en 'partner' en je vindt genoeg.
Don't ask me, I'm only visiting this planet...

Des1
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 30 januari 2004, 15:53
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Des1 » do 05 maart 2009, 23:57

Heb vanavond haar vader (nooit eerder ontmoet) gesproken. We troffen zoveel overeenkomsten aan in de confrontatie met haar... Pff. Ze ziet nog steeds niet in dat zij de gemeenschappelijke factor van de talloze ruzies is die ze in de loop der tijd heeft gehad. Ik ga mezelf niet beklagen.

Heb haar nog gesproken vanavond. Kwam er op neer dat ze het me kwalijk neemt dat ik afhaak wanneer ze een potje ruzie zit te maken. Zou volgens haar verhelderend zijn. Dan vallen de maskers volgens haar pas af, en zie je wat er onder zit. Ik dacht bij mezelf: da's een letterlijke vertaling van het bloed onder iemands nagels vandaan willen halen omdat het zo opklaart.

Ik heb haar gezegd dat ik haar niet aankon. Ook dat neemt ze me kwalijk. Vraag is nu eigenlijk of je met een borderline personality nou wel zo lekker erotiek kunt beleven, want we dwaalden af... In haar geval hoe dan ook niet. Ik was maar voortdurend bezig om bevestiging te geven, aandacht, troost.... totdat je je realiseert dat je sex met je ex zit te fantaseren om 'm alleen maar erect te kunnen houden. Want wee mijn gebeente als ik 'm niet overeind kon houden... Pff.

Ja lach maar :lol:
Op Venus zeggen ze: het wil me niet te binnen schieten. Op Mars: ik kan er niet op komen.

Gebruikersavatar
NachtVlinder
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 28 november 2004, 14:59
Locatie: Living in my own world

Berichtdoor NachtVlinder » za 07 maart 2009, 14:24

voordat we/jij met allerlei conclusies komen en haar een afwijking toedichten die wellicht helemaal niet past.... zou je je misschien beter eerst eens in haar communicatie en beleving inleven... you might learn something.
Ik maakte dezelfde fouten als zij in mijn communicatie versus emotie en beleving van sexulaiteit(en nee, ik heb geen borderline maar wel een slecht voorbeeld vanuit mijn ouders) .... een mens is nooit te oud om te leren...jij niet en ook zij niet.
Wat mij heel erg heeft geholpen is dit boek(mannen komen van mars, vrouwen van venus) http://www.loesje.info/recensies/mannen ... _venus.htm

Kan geen kwaad om te proberen toch?
NV
The sexiest thing a man can do, is crawl inside her mind and make her imagination run wild

Des1
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 30 januari 2004, 15:53
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Des1 » za 07 maart 2009, 20:58

Nachtvlinder, je hebt gelijk in de zin van niet snel oordelen of een etiket plakken. Helpt ook niet voor die persoon om zich gestigmatiseerd te voelen. Maar ze zou wel moeten erkennen dat ze een probleem heeft als je echt letterlijk met iedereen ruzie maakt...

Zij vindt dat anderen niet met haar kunnen communiceren. Ik heb het een tijd gekund met veel geduld, wat er in feite op neer kwam dat ik altijd maar inbond en niks meer zei wat haar upset zou maken. Intussen drijf jezelf steeds verder af. En zij schiet er natuurlijk helemaal nix mee op.

Voor haar is het drama natuurlijk het grootst. Ze krijgt een gevoel dat iedereen tegen haar is, en in haar werk weet ze helemaal niet hoe te opereren. Heeft moeite om andermans emoties te lezen. Wat jij en ik en velen hier waarschijnlijk geen moeite mee hebben. Pff, moeilijk allemaal.

Ze is ook altijd heel snel moe, kan niet tegen teveel mensen of lawaai (van een club of zo). Met als gevolg dat ze vaak na anderhalf uur al naar huis wil, terwijl ik net op het punt stond lekker los te gaan. Zie je het voor je: Saturday Nite Fever... en om 12 uur al pyamaatje aan om naar bed te gaan?
Op Venus zeggen ze: het wil me niet te binnen schieten. Op Mars: ik kan er niet op komen.

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » za 07 maart 2009, 21:04

Des..je hoeft je niet te verantwoorden waarom jij niet meer met haar kunt samenleven.
Je bent haar niks verplicht..niet haar therapeut of haar maatschappelijk werker met een contract.
je bent/was haar liefdespartner..levensgezel...en hebt je best gedaan er iets van te maken.
Als het gevoel er niet meer is dat samen door het leven gaan zo fijn maakt..
dan maak je een keuze..
en dat heb je gedaan.
The music is all around us...you only have to listen..


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 19 gasten