Depressie, antidepressivia en verder...?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

digigraaf
Berichten: 770
Lid geworden op: zo 25 november 2007, 0:16
Locatie: noorden v h land

Berichtdoor digigraaf » di 02 september 2008, 23:18

Doe ik niet... :roll: maar zeer toepasselijk gevonden :wink:
Elk Vogeltje Zingt ...Afbeelding

Ikkebenikke
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 17 mei 2006, 17:12
Locatie: Haarlem

Berichtdoor Ikkebenikke » wo 03 september 2008, 0:22

Artemis ik ben heel blij voor je.

Kussssssssssssssss en knufffffffffffffffffff meis. Je kan het echt!! Goed van je!!

Liefs, ikbenik
geluk zit in jezelf!

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » wo 03 september 2008, 12:25

ik vind het heel fijn om dit hier van je te lezen Artemis, je doet het heel goed :-)

ik ben oprecht blij voor je :kiss: :kiss: :kiss:

otje
While I kiss his feet, the rest of the world can kiss my ass. =):

Artemis
Berichten: 1189
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 0:54
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Artemis » do 04 september 2008, 18:40

Ik heb gisteren ook een aantal wachtwoorden veranderd die mijn Mentor wist. Nu ik alles zelf doe vind ik niet dat hij het recht meer heeft om mijn financien in te zien en mijn mail te lezen en dat soort dingen. Ik doe het nu al 2 dagen zonder medicijnen en heb het er daarom maar is flink van genomen gisteravond. Moet zeggen dat die fles wijn me goed heeft gesmaakt. :D
Afbeelding

Artemis
Berichten: 1189
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 0:54
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Artemis » vr 12 september 2008, 16:49

Nu 1,5 week zonder en ik voel me prima. Vandaag zelfs met een goede vriend de spullen gaan halen die nog bij mijn ex stonden. Want hij bleef daar maar over door zeuren. Ben blij dat ik die spullen terug heb. Een ander zou misschien zeggen ach laat die spullen toch. Maar dingen die ik al had sinds ik een jaar of 10 was en die voor mij dus sentimentele waarde hebben wil ik niet graag kwijt. Ik heb mijn ex zelf niet gezien, ik ben braaf beneden blijven wachten op mijn spulletjes. Dus nu weer een boek dicht. Ik hoef daar nooit meer te zijn.
Afbeelding

Sannetje
Berichten: 919
Lid geworden op: do 20 juli 2006, 22:52
Locatie: Antwerpen

Berichtdoor Sannetje » za 13 september 2008, 13:43

Well done!!

:kiss:
We zien de dingen niet zoals ze zijn, we zien ze zoals wij zijn *Anais Nin*

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » za 13 september 2008, 23:25

*komt naast sannetje staan* :D

Artemis
Berichten: 1189
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 0:54
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Artemis » ma 06 oktober 2008, 12:43

Vandaag weer een stap.
Het besluit om langzaam aan terug te keren in het werkgebeuren.
Ik ga om te beginnen aan de slag als alphahulp. Het verdient niet genoeg om van mijn uitkering af te komen, maar was ook niet van plan dit de rest van mijn leven te blijven doen. Ik kom dan in ieder geval weer onder de mensen en ik help ze ook nog ergens mee en dat doet me goed. Ik vind het best wel eng om na zo'n lange tijd weer iets te gaan doen. Maar het is parttime, dus ik denk dat het wel goed komt allemaal.
Afbeelding

Artemis
Berichten: 1189
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 0:54
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Artemis » vr 28 november 2008, 13:22

Nu ruim 2,5 maand zonder die pillen.
Het gaat goed, ik voel me goed en merk dat ik veel vrolijker ben. Kan ook de hevige verliefdheid zijn natuurlijk.
Als alphahulp was ik al snel weer gestopt. Het was te onregelmatig om mij het ritme te geven wat ik nodig heb. Ben afgelopen week met een traject begonnen via de sociale dienst. Had het daar erg moeilijk mee. Het eiste iets meer van me dan ik had verwacht.
Heb af en toe een dipje maar dat hoort erbij. Mijn emoties zijn heftiger en niet meer zo afgevlakt. Heb af en toe nog een gespek bij het Riagg. Gewoon als steuntje in de rug en als er wat is kan ik gewoon bellen. Nu voorzichtig aan gaan zoeken naar het werk wat ik echt leuk vind, zodat ik het echt allemaal zelf kan en ook weer leuke dingen kan doen met mijn eigen verdiende centjes.
Afbeelding

Aaarghje
Berichten: 905
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 1:01
Locatie: 020

Berichtdoor Aaarghje » vr 28 november 2008, 13:45

Artemis, lieverd, je doet het hartstikke goed! Fijn dat je nog wat ondersteuning krijgt bij het Riagg, en dat je nu zonder medicatie op zoek kunt gaan naar je eigen balans, je eigen pad. Ik geloof zeker dat je het in je hebt om op eigen kracht verder te gaan. You go girl!
“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » vr 28 november 2008, 14:11

Heel fijn Artemis!

Het geeft mij ook moed.
Ik ga in januari afbouwen van een zeer hoge dosering naar hopelijk 0.
Heb er veel vertrouwen in, maar voel ook angst voor terugkeer naar oude pijn en klachten desondanks. Het is niet een erg reële gedacht, maar vooral eentje op grond van niet anders kennen dan pijn en angst in het verleden.

Ik ben erg blij voor je en die structuur in een dagvulling lijkt mij ook van zeer wezenlijk belang. Het ontregelt minder en helpt de rust te bewaren ben ik van overtuigd.

Zet hem op dame :wink:

Artemis
Berichten: 1189
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 0:54
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Artemis » do 08 januari 2009, 21:09

*Update*

Vanmorgen is er besloten om mijn behandeling bij het Riagg te stoppen.
Ik ben er blij mee. :D
Afbeelding

LittleMonkey
Berichten: 2512
Lid geworden op: di 04 december 2007, 22:32

Berichtdoor LittleMonkey » do 08 januari 2009, 21:13

Wow Arty! :D

Ook blij voor je! En TROTS!
*knuf* & :kiss: & =):
"The only disability in life is a bad attitude." © Scott Hamilton

Artemis
Berichten: 1189
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 0:54
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Artemis » ma 15 juni 2009, 19:19

Even weer dit topic opzoeken om gewoon wat van me af te schrijven.
Vorige week belde een vriendin van me. De vriendin in mijn leven die ik het langst ken vanaf de brugklas al.
Ze moest blijkbaar even het 1 en ander kwijt.
Ze vond mij arogant geworden, doordat het nu goed met me gaat en dat ik nooit geen tijd voor haar heb. Ik heb haar uit laten razen en niet te veel gezegt. Ik vind het jammer dat ze er zo over denkt. Ik heb heus wel tijd voor haar ze weet wanneer ik thuis ben, maar ik heb ook gewoon tijd voor mezelf nodig en die neem ik dus ook. Heb dan doordeweeks vaak geen zin in visite enzo. En is toch logisch dat ik dan vaak bij mijn lief ben in het weekend? Dus ik heb geen tijd voor haar zegt ze. Nou ik zie het meer aan mezelf denken. Dat ik zoveel ben afgevallen kan ze blijkbaar ook niet hebben. Tja wat kan ik er aan doen dat zij dus nog wel dik is om het maar even hard te zeggen. Zij woont nog thuis en heeft geen werk. Ik heb mijn eigen plekje en doe werkervaring op en heb mijn uitkering. Ze kan het niet hebben dat ik wel hulp krijg en zij niet. Maar ik heb er wel keihard voor gevochten! Jammer dat ik op deze manier een vriendin kwijt raak, maar ik laat me niet vertellen wat ik wel en niet moet doen. Ik werk keihard aan wie ik nu ben en waar ik heen wil. Jammer dat zij dat niet zo ziet en daar geen kracht uit kan halen. Tja moest dit toch even kwijt, het raaktte me meer dan ik had gedacht...
Afbeelding

Frans49
Berichten: 1920
Lid geworden op: vr 02 januari 2009, 10:14

Berichtdoor Frans49 » ma 15 juni 2009, 19:22

Vorige week belde een vriendin van me. De vriendin in mijn leven die ik het langst ken vanaf de brugklas al.
Ze moest blijkbaar even het 1 en ander kwijt.
Misschien wil ze gewoon even aandacht maar verpakt dat een beetje slecht. Je zou haar kunnen bellen en vragen wat ze eigenlijk wilde met haar telefoontje.
All I ask of living is to have no chains on me


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 38 gasten