Transgender

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

KATHOEY
Berichten: 42
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 19:52
Locatie: Dordrecht

Berichtdoor KATHOEY » zo 31 augustus 2008, 18:35

In het nederlands heb ik dit forum gevonden:
http://www.isistranscare.nl
Dank je.
THAILAND THE POWER OF DREAMS

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » zo 31 augustus 2008, 18:37

@Baldlover

ik ben het 100% met je eens, deze draad klopt niet
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

KATHOEY
Berichten: 42
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 19:52
Locatie: Dordrecht

Berichtdoor KATHOEY » zo 31 augustus 2008, 18:45

Ik kan me niet voorstellen dat iemand avn buiten NL zo vlekkeloos NL kan schrijven en zich kan uitdrukken. Ik geloof geen zak van de topic starter dat hij/zij is wie ze zegt te zijn.
Als je mij niet gelooft, dan heb je gewoon pech.
Ik heb thuis mijn partner die mij af en toe een beetje helpt met het formuleren van het Nederlands.
Ik heb veel geinvesteerd om het Nederlands onder de knie te krijgen.
Dat de meeste Thai te bedonders om goed Nederlands te leren is niet mijn probleem.
Dus wil je mij svp daarmee niet vergelijken.
THAILAND THE POWER OF DREAMS

KATHOEY
Berichten: 42
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 19:52
Locatie: Dordrecht

Berichtdoor KATHOEY » zo 31 augustus 2008, 18:52

@Baldlover

ik ben het 100% met je eens, deze draad klopt niet
WAt is nou de discusssie FAKE of TRANSGENDER?
THAILAND THE POWER OF DREAMS

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » zo 31 augustus 2008, 20:32

@Baldlover

ik ben het 100% met je eens, deze draad klopt niet
WAt is nou de discusssie FAKE of TRANSGENDER?
Zeg jij het maar, vanaf de eerste reactie heb jij nog niets zinnigs gezegd.

Er zijn genoeg geinteresseerde, meelevende, nieuwsgierige, tegemoetkomende posts geweest.
Alleen geeft je op deze posts geen reactie. Je zoekt zinnen uit om te verdraaien en dan schiet jij in de verdediging.
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

KATHOEY
Berichten: 42
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 19:52
Locatie: Dordrecht

Berichtdoor KATHOEY » zo 31 augustus 2008, 20:40

Wat is nou de discusssie FAKE of TRANSGENDER?
Natuurlijk TRANSGENDER.
Degene die mij niet vertrouwen gelieve een ander topic te zoeken.
THAILAND THE POWER OF DREAMS

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » zo 31 augustus 2008, 21:07

Als je mij gaan quoten dan zal ik het zeer op prijs stellen dat JUIST te doen!!

Jouw laatste quote van mij, was niet een quote van mij maar van jezelf!!
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » zo 31 augustus 2008, 21:13

Monique maak je niet zo druk...

De quote is onvolledig overgenomen uit de vorige post en dus gewoon een mislukte quote zoals ik het bekijk.

Zullen we dan nu gewoon op de vragen ingaan en KATHOEY de kans geven daar in alle rust op te antwoorden?
KATHOEY.. same to you... Maak je niet zo druk en beperk je tot reageren op waar je zelf zo graag over wilt praten. Je hapt veel te snel en anderen gaan weer terughappen waardoor je het alleen maar erger maakt en er geen gesprek op gang komt...

Voor de rest laat ik het er nu maar bij.

KATHOEY
Berichten: 42
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 19:52
Locatie: Dordrecht

Berichtdoor KATHOEY » zo 31 augustus 2008, 21:24

Ja, Ok.
Sorry Monique.
THAILAND THE POWER OF DREAMS

Oceann
moderator
Berichten: 496
Lid geworden op: vr 10 augustus 2001, 1:01
Locatie: WvhL - Shespot Mod
Contacteer:

Berichtdoor Oceann » zo 31 augustus 2008, 22:03

Laten we elkaar een beetje de ruimte geven, om ons te uiten en ons verhaal te doen - maar ook ruimte voor twijfel en/of kritiek hoort daarbij. Het één niet zonder het ander.

Vrede en respect.

Oceann

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » zo 31 augustus 2008, 22:10

Nou hup, voorzetje dan, in de hoop dat er nog animo en vertrouwen is om te reageren. Transgenders zullen hier niet zoveel zijn, dus neem genoegen met reacties van niet-transgenders en de eventuele uitglijders die daarmee gemaakt kunnen worden. Ga daar op in zonder te razen en te tieren en leg uit wat er volgens jou dan mis is. Alleen op zoek zijn naar bevestigingen of gelijk willen hebben ergens in slaat je eigen discussie dood...

Discussie is niets anders dan het naast elkaar leggen van meningen en daarover praten. Het eens worden is niet persé nodig.

Wat wil je precies van ons weten en waarom voel je jezelf zo ondergewaardeerd in de maatschappij? Kun je aangeven wat je ervaringen zijn tot nog toe en ook of er positieve voorbeelden zijn te noemen die je een beter gevoel geven dan de gekwetstheid die nu zo sterk merkbaar is...

Advies: Probeer een beetje zonder veroordelingen te spreken in wat je te vertellen hebt want alles wat je is aangedaan of weet ik veel wat is niet door de mensen hier gebeurd maar door anderen....
Geef mensen die serieus reageren geen opsodemieter die ze niet verdiend hebben door meteen in de hoogste boom te kiimmen als er 1 dingetje in staat waarvan jij denkt dat dat gezegd wordt om je eens even een minderwaardigheidsgevoel te geven of buiten te sluiten...

Je sluit jezelf buiten door dat te doen, maar kunt het volgens mij best ook anders...

twin
Berichten: 138
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 22:00
Locatie: Z-H.

Berichtdoor twin » ma 01 september 2008, 0:08

Kronkel bedankt, dit zijn wijze woorden en kan de discussie misschien weer op de juiste wijze doorgaan want de topic is zeker de moeite waard om daar over te praten.KATHOEY grijp deze kans die je nu aangeboden krijgt, doe je dat niet kan je beter van shespot wegblijven want dan wil niemand meer met jou serieus over dit onderwerp praten.
Een goede vriend zie je niet, die staat altijd achter je.

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Re: Transgender

Berichtdoor sehnsucht » ma 01 september 2008, 0:28

Ik ben een Thaise transgender (KATHOEY).
In het algemeeen ondervind ik weinig respect voor mijn manier van leven.
Hoe denken jullie erover?
Hoe ik erover denk is zo;
Ik heb er geen bewondering voor, ik ben er niet respectloos over.
Wat ik misschien een beetje voel is medelijden. Medelijden, omdat iemand pas gelukkig denkt te kunnen zijn bij de gratie van een chirurgische ingreep, ongeacht de reden, financieel, emotioneel.
Wat ik denk is: Hoeveel respect heb je voor jezelf, als je voortdurend denkt dat mensen je respectloos behandelen?

Wat ik wil zeggen is: wees gelukkig met jezelf, ook met die jezelf die in je nieuwe zelf zit. Straal het uit, focus op het goede, op het mooie, dan gaat dat groeien en wordt respectloosheid een verwaarloosbaar itempje.
En heb je dit forum niet nodig om je eigen onzekerheid te bevestigen...

(en ons ermee lastig te vallen :mrgreen: )

Veel geluk en wijsheid!
En vooral veel liefde natuurlijk...

Sehnsucht.
Panta rhei.

Dragonlady
Berichten: 1010
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 20:19
Locatie: Friesland, sub van Meester Noord.

Berichtdoor Dragonlady » ma 01 september 2008, 8:33

Schrijf ik een heel verhaal, waarin ik jou KATHOEY, vraag om duidelijker te zijn en een beetje milder tegenover ons. Er wordt niet naar gekeken, heb ik het idee, en niet op geantwoord.
Uiteraard kun je niet overal op antwoorden maar ook ik krijg nu de gedachte dat je alleen antwoord op de dingen die jij als negatief ziet.

Als je het Nederlands (nog) niet zo goed beheerst om je 'levensverhaal' op te schrijven waarom vraag je je partner dan niet om je te helpen?
Doe het eerst in Word en plak en knip het dan hier op het forum.

Haal jezelf uit deze verdedigende positie. En help ons om te begrijpen.
Mocht je zo bezig blijven dan zie ook ik me genoodzaakt om mijn idee over jou bij te stellen en je een faker te gaan noemen. En dat zou ik jammer vinden.

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » ma 01 september 2008, 11:36

Bovendien, mocht je je verhaal wel in het Engels kunnen doen, zijn er best lieve Shespotters te vinden die het willen vertalen :-)

Wat zie jij eigenlijk als respect?
Waaruit leid je af dat mensen wel of geen respect voor je hebben?

groetjes

o.
While I kiss his feet, the rest of the world can kiss my ass. =):


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten