Waar val je voor en waar knap je op af

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Uiterlijk is het belangrijkst bij een date

Peiling eindigde op wo 15 september 2004, 20:54

eens
9
45%
onees
10
50%
Geen mening
1
5%
 
Totaal aantal stemmen: 20

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Berichtdoor Aphrodites' zoon » wo 12 maart 2008, 11:50

Steeds groter word het besef dat ik echt wel gek ben
op goed gespierde mannen benen 8)
Heel goed! Al te vaak zie je in de sportschool mannen met een goede torso en mooie armen die op sateprikkertjes van benen rondstappen...

Gespierde benen zijn bij een vrouw ook mooi...


AZ die zijn voormalige sateprikkertjes het zwaarst traint :wink:
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.

Damsel
Berichten: 533
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 14:34
Locatie: Rotterdam's rook

Berichtdoor Damsel » wo 12 maart 2008, 22:52

Ik heb toevallig afgelopen weekend een gesprek meegemaakt dat begon met de volgende uitspraak: 'Mensen die zeggen dat ze uiterlijk niet zo belangrijk vinden, zijn hypocriet'.

Ik vond het moeilijk om daarop te reageren. Ik ga bij een eerste ontmoeting eerder op mijn 'gut feeling' af dan dat ik iemand gelijk in een hokje zet op grond van het uiterlijk. Ben ik dan hypocriet? Nee, ik ben alleen niet hetzelfde als degene die de uitspraak deed.

Ik ben niet politiek correct bezig als ik zeg dat ik op uitstraling afga; het is gewoon een feit. Maar als een ander liever op uiterlijk oordeelt, vind ik dat ook niet erg. Ieder zijn meug. Waar ik wel een hekel aan heb, is iemand die bij voorbaat al een potentieel interessante discussie om zeep helpt door iedere andersdenkende meteen maar hypocriet te noemen.

Een beetje off topic misschien... maar ik moest het even kwijt :?

Tessaloniki
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 12 maart 2008, 22:32

Berichtdoor Tessaloniki » wo 12 maart 2008, 23:02

Mij valt persoonlijke verzorging en zelfvertrouwen op en dat hangt lang niet altijd samen met knap of minder knap zijn.

cornelis69
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 19:12
Locatie: midden NL bij het Gooi a/h water

Berichtdoor cornelis69 » wo 12 maart 2008, 23:35

Het gaat uiteindelijk om het totale beeld en met name gevoel. Ieder mens heeft zijn of haar ideaalbeelden maar een vonkje kan uit onverwachte hoek komen en het ideaalbeeld als een kaartenhuis in elkaar laten zakken.

Virtueel heeft z'n valkuilen....... je droomt weg en gaat fantaseren en je eigen plaatje maken

In het echt is anders......................

Betrap mezelf regelmatig op totaal andere gevoelens dan wat ik in m'n verstand duidelijk binnen kaders had gezet.............

Zoals reeds eerder in dit topic geschreven : gevoel, smaak, reuk, horen en zien (en nu nieuw !! : het gevoel van het moment en de omstandigheden) kan je tot totaal andere keuzes brengen van binnenuit
waar je tot dat moment nooit bij stil hebt gestaan !

Beter zelf kiezen, als je niet kiest wordt er voor jou gekozen !
Dit IS het leven en geen generale repetitie

Miss B
Berichten: 3363
Lid geworden op: do 04 januari 2007, 16:25
Locatie: amsterdam en werkende

Berichtdoor Miss B » wo 12 maart 2008, 23:37

Het gaat uiteindelijk om het totale beeld en met name gevoel. Ieder mens heeft zijn of haar ideaalbeelden maar een vonkje kan uit onverwachte hoek komen en het ideaalbeeld als een kaartenhuis in elkaar laten zakken.

Virtueel heeft z'n valkuilen....... je droomt weg en gaat fantaseren en je eigen plaatje maken

In het echt is anders......................

Betrap mezelf regelmatig op totaal andere gevoelens dan wat ik in m'n verstand duidelijk binnen kaders had gezet.............

Zoals reeds eerder in dit topic geschreven : gevoel, smaak, reuk, horen en zien (en nu nieuw !! : het gevoel van het moment en de omstandigheden) kan je tot totaal andere keuzes brengen van binnenuit
waar je tot dat moment nooit bij stil hebt gestaan !

Beter zelf kiezen, als je niet kiest wordt er voor jou gekozen !
uitendelijk moet alles kloppen :D
Jij, jij zelf, evenzeer als wie dan ook in het gehele universum, verdient jouw liefde en affectie.

remmie35
Berichten: 38
Lid geworden op: za 22 mei 2004, 16:12

Berichtdoor remmie35 » di 18 maart 2008, 0:32

ik heb vooral iets met uitstraling en vrolijkheid, zichtbaar genieten van het leven, daar kan ik dan weer zo van genieten en uiterlijk komt dan toch pas later om de hoek.

"there must be a click first"

geniet!
Berichten: 254
Lid geworden op: do 23 november 2006, 0:50
Locatie: België

Berichtdoor geniet! » vr 21 maart 2008, 0:49

Bij mij heeft het ook alles met een "klik" te maken. Die overvalt me meestal, heb er geen invloed op. Maar, er zijn natuurlijk wel factoren die meespelen: zo ben ik best gevoelig voor een warme uitstraling, een warme stem, iemand die recht in z'n schoenen staat, weet wat hij wil.
Uiterlijk is meestal bijkomstig, maar nt geheel onbelangrijk... trouwens ook niet "te vatten"... de ene keer is het een glimlach die me vertedert, een andere keer een blik in de ogen, een subtiele aanraking, enz.
live your life... en geniet!

Gebruikersavatar
JeffreyBi
Berichten: 1316
Lid geworden op: do 06 maart 2003, 2:01
Locatie: Icecreamseller in Mu Mu Land

Berichtdoor JeffreyBi » vr 21 maart 2008, 18:32

Ik ben niet politiek correct bezig als ik zeg dat ik op uitstraling afga; het is gewoon een feit. Maar als een ander liever op uiterlijk oordeelt, vind ik dat ook niet erg.
Een eerste indruk is toch altijd gebaseerd op uiterlijk, of je dat nou wilt of niet. Ook jouw eerste indruk van iemands uitstraling is toch puur gebaseerd op uiterlijk?
I'm a creationist... I believe man created God.

Damsel
Berichten: 533
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 14:34
Locatie: Rotterdam's rook

Berichtdoor Damsel » vr 21 maart 2008, 23:21

Jeffrey, dat ligt er denk ik maar net aan wat je onder uiterlijk verstaat. Ik zie niet alleen een buitenkant in al dan niet gewenste vorm, ik zie een geheel. En daar valt niet alleen een postuur, een bos haar en een neus/kin/spierballen onder, maar voor mij vooral ook een twinkel in iemands ogen, een glimlach om de mond, een manier van benaderen, van reageren op anderen... De eerste reeks noem ik uiterlijk, de tweede reeks uitstraling. En mijn eerste indruk van iemand heeft vooral te maken met de tweede reeks.

Het is me overkomen dat ik een zeer charmante man ontmoette, met die twinkel en die glimlach, humor en een hele open, ontwapenende manier van benaderen. Hij had me daarmee al volledig ingepakt toen ik door kreeg dat hij wel een erg prominente buik en erg weinig haar had. Wat me tegen die tijd ook echt niet meer uitmaakte :oops:

Gebruikersavatar
JeffreyBi
Berichten: 1316
Lid geworden op: do 06 maart 2003, 2:01
Locatie: Icecreamseller in Mu Mu Land

Berichtdoor JeffreyBi » za 22 maart 2008, 17:16

Jeffrey, dat ligt er denk ik maar net aan wat je onder uiterlijk verstaat. Ik zie niet alleen een buitenkant in al dan niet gewenste vorm, ik zie een geheel. En daar valt niet alleen een postuur, een bos haar en een neus/kin/spierballen onder, maar voor mij vooral ook een twinkel in iemands ogen, een glimlach om de mond, een manier van benaderen, van reageren op anderen... De eerste reeks noem ik uiterlijk, de tweede reeks uitstraling. En mijn eerste indruk van iemand heeft vooral te maken met de tweede reeks.
Ook die tweede reeks van jou bestaat voornamelijk uit uiterlijkheden: een twinkel in iemands ogen, een glimlach om de mond. En als je het hebt over een manier van benaderen en van reageren op anderen, dan heb je het al niet meer over de eerste indruk, want dan ben je al aan het observeren geslagen hoe de persoon in kwestie zich gedraagt. De eerste indruk is voor mij: die eerste seconde. De eerste aanblik, waarbij je meteen iets voelt van "Wow!" En dat hoeft inderdaad niet altijd te zijn dat je iemand knap vindt, dat kan ook die twinkel zijn. Maar het blijft uiterlijk naar mijn bescheiden mening.
I'm a creationist... I believe man created God.

akelei
Berichten: 733
Lid geworden op: ma 17 maart 2008, 1:49

Berichtdoor akelei » ma 24 maart 2008, 3:37

:)


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 15 gasten