Wanneer sex?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Miss B
Berichten: 3363
Lid geworden op: do 04 januari 2007, 16:25
Locatie: amsterdam en werkende

Berichtdoor Miss B » zo 17 februari 2008, 20:54

Mau,

het is goed...
ik wilde alleen mijn gevoel even ventileren..
hoort bij onderweg zijn :wink:

kuss

Miss B
Jij, jij zelf, evenzeer als wie dan ook in het gehele universum, verdient jouw liefde en affectie.

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » zo 17 februari 2008, 21:03

ik vind je heel duidelijk Mau..
excuses zijn overbodig
The music is all around us...you only have to listen..

Gebruikersavatar
Paniscus
Berichten: 1388
Lid geworden op: di 15 januari 2008, 20:04
Locatie: Oosten

Re: Wanneer sex?

Berichtdoor Paniscus » zo 17 februari 2008, 21:31

Wanneer sex dus...
Ik merkte laatst in een discussie dat niet iedereen vanuit hetzelfde uitgangspunt begint als ikzelf... Wil je sex omdat je*a) geil bent
*b) zin hebt om geil te worden
Hoe zit dat hier onder de shespotters... welke keuzes maken jullie?

NV
Zo moeilijk is het toch niet, Paniscus? It takes two to tango. En deze keer bedoel ik hier nu even het topic onderwerp.
En wat mij betreft is een van de uitingen van huwelijkse relatie die van "tango". Zonder die "tango" lijkt het mij toch wel wat beperkt, en nauwelijks huwelijk meer te noemen, van af de beginne verlaat de man immers zijn huis om met zijn vrouw 1 vlees te vormen.
Wanneer 1 van beiden dan zijn eigen vlees gaat exclusief voor zichzelf gaat houden, kan er praktisch geen sprake meer van 1 vlees zijn (samensmelting).

Weer zo’n stelling name waarvan ik denk is dat nou echt zo, is in de beginne actueel of geldt in den beginne ook voor mijn zoon en ik weet zeker dat die om andere reden het huis uit is gegaan ;-). Wat zeg je hier nu eigenlijk!! En past dit nu in de context van de topic ?

Nu stel ik daarbij ook aan de orde dat ik het een schijn eenheid zou vinden wanneer het mensen in de relatie alleen om sex te doen zou zijn en ze dat van de ander verwachten - echte liefde laat zich niet dwingen.

Ehm … relatie alleen voor de sex is niet goed en echtte liefde die zich niet laat dwingen ..
Wat zeg je nu eigenlijk…


En ik vind dat sexualiteit een naast de geilheid die het opwekt dus nooit de liefde en respect voor de partner mag overschreiden, want dan is er slecht sprake van egoisme en misbruik van de integriteit en overschrijding van diens grenzen en daarmee vernedering van de partner.

Ik haak hier volledig af en ik geloof toch echt dat ik op een verkeerd forum terecht ben gekomen. Ik begrijp deze zin niet maar dat is volledig mijn onkunde denk ik .

In dat vraagstuk hoort echter ook de vraag in hoeverre de partner de andere door zich als zodanig te willen manifesteren noch wel recht doet door sexueel geen interesse meer te tonen. Je bent niet getrouwd om alleen maar vriendjes te zijn.

Als zodanig te willen manifesteren ? Als wat dan ?

Hierbij is mijnerzijds geen sprake van schuldvraag, je kan het er zelf ook naar gemaakt hebben. Maar ik vind dat mensen zich er te makkelijk van af maken met: "we zijn uit elkaar geroeid, en dan na 2,5 jaar huwelijk scheiden e.d. Het huwelijk is een complexe zaak, werk en kinderen en relaties hebben er ook een rol in, maar als je allebei het huwelijk belangrijk vindt blijf je allebij investeren. Maar als 1 van beiden, of beiden een groot aantal eisen heeft, en dus erg veel omzichzelf geeft, weinig ruimte voor de ander latend kan dat natuurlijk niet lang stand houden.

Een schuldvraag ?
Dus jij vindt het in deze context geen vraag mag zijn of geil bent of zin hebt om geil te worden? En zie jij dit als eis van één van de twee ? En laat je elkaar dan geen ruimte ?


Very of topic nu. Sorry.
Wollig? Tja, ik hou wel van een beetje context. Deze zaken hebben nog al eens wat samenhang en kun je niet gemakkelijk los verkrijgen in de praktijk.

Maar wat heb je nu proberen te vertellen mij is het niet duidelijk..
Het kan niet de bedoeling dit via dit topic uit te vechten en zal ook niet verder reageren maar ik vind wel dat je het wat duidelijker zou kunnen aangeven.
Sorry als ik wat onbehouwen overkom .. ik bedoel het goed ;-) en heb geen kwaad in de zin en ben aleen een eenvoudige techneut die ander taalgebruik gewend is …:-)


Mau
Paniscus ;-)
Communicatie lijkt in deze tijd meer op het zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8419
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » zo 17 februari 2008, 21:36

je bent het wel erg vaak met mau eens made....liefje :twisted:




en ik heb altijd zin,zomer winter herfst lente,griep,migraine,je kan het zo gek niet bedenken ik heb altijd zin, 24 uur per dag



zo ik heb gesproken 8)
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

kalinda
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 13 februari 2008, 12:16

Berichtdoor kalinda » zo 17 februari 2008, 22:09

Ja ik heb eigenlijk ook altijd zin,ben dus bijna altijd geil.
I found the greatest love of all inside of me

binkie
Berichten: 672
Lid geworden op: wo 28 augustus 2002, 1:01

Berichtdoor binkie » ma 18 februari 2008, 9:53

ik wil nog wel een c toevoegen.

Seks (met jezelf of een ander) omdat je geen zin hebt om geil te zijn. Geil zijn is alleen leuk als je er wat mee kan, toch?

kalinda
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 13 februari 2008, 12:16

Berichtdoor kalinda » ma 18 februari 2008, 10:41

ik wil nog wel een c toevoegen.

Seks (met jezelf of een ander) omdat je geen zin hebt om geil te zijn. Geil zijn is alleen leuk als je er wat mee kan, toch?
Voor een man wel ja,lijkt me lastig om een paar uur met zo'n bobbel in je broek te lopen.Vrouwen kunnen de hele dag al "nat" zijn zonder dat iemand het merkt.Wat dat betreft zijn wij in het voordeel.
I found the greatest love of all inside of me

Dragonlady
Berichten: 1010
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 20:19
Locatie: Friesland, sub van Meester Noord.

Berichtdoor Dragonlady » ma 18 februari 2008, 11:21

Ik denk dat Mau met zijn relaas bedoeld dat als de ene partner nooit zin heeft en de andere wel. Hij toch geen reden ziet om te scheiden. Met andere woorden. Er zijn meer dingen in een huwelijk dan sex.

Correct me if I am wrong.

Gebruikersavatar
NachtVlinder
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 28 november 2004, 14:59
Locatie: Living in my own world

Berichtdoor NachtVlinder » wo 20 februari 2008, 14:55

ik wil nog wel een c toevoegen.

Seks (met jezelf of een ander) omdat je geen zin hebt om geil te zijn. Geil zijn is alleen leuk als je er wat mee kan, toch?
euhhhh..
Misschien begrijp ik je optie c verkeerd binkie, maar je hebt dan bijv. sex met jezelf of met een ander om niet meer geil te zijn.. en vervolgens stel je dat geil zijn alleen maar leuk is als je er wat mee kan...nou dan heb je er toch al wat mee gedaan? ;)

NV
The sexiest thing a man can do, is crawl inside her mind and make her imagination run wild

Damsel
Berichten: 533
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 14:34
Locatie: Rotterdam's rook

Berichtdoor Damsel » wo 20 februari 2008, 23:48

Optie A geldt voor mij maar heel zelden. Ik kan me maar heel weinig keren herinneren dat ik 'zomaar' geil werd. Ik heb altijd een of andere trigger nodig.

Maar eigenlijk vind ik seks zó leuk dat ik altijd in de standby-modus sta. Ik heb altijd zin om zin te krijgen. Een schoolvoorbeeld van optie B?

Mijn triggers zijn heel simpel. Een vriendje met zin in mij is de ultieme, maar een beeld, een aanraking, de gedachte aan... en ik ben er al helemaal klaar voor.

De bezwaren ken ik eigenlijk niet zo goed. Ik kan onder alle omstandigheden zin krijgen. Zo lang het de juiste persoon is die dat in me losmaakt. Hoofdpijn? Ja, heb ik wel eens. En mijn vriendje weet dat de beste remedie daarvoor een flinke dosis seks is :D


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 18 gasten