Eerste gedachte bij het woord BDSM?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Eerste gedachte bij woord BDSM

Pijn
10
9%
Vertrouwen
47
41%
Zwepen
2
2%
Macht
17
15%
Ondergaan
6
5%
Iets anders....
32
28%
 
Totaal aantal stemmen: 114

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » vr 08 februari 2008, 7:20

Dat wat Savannah vertelt herken ik ook in de zin van alleen Sub kunnen zijn. Voor mij zit de erotische lading in het liefdespel in de 'macht' van de ander over mij, en in het loslaten/overgave. Het is wel zo dat ik de macht ook vrijwillig uit handen geef, want in mijn dagelijks leven ben ik dus absoluut geen sub.
In die zin zijn de rollen gelijkwaardig (vanuit mijn onervaren visie dan).

Ik heb een D/s relatie nog nooit ervaren maar het heeft absoluut een zeer sterk aantrekkingskracht voor mij. Een man die me instinctief 'commandeert' ervaar ik als opwindend en reageer ik ook spontaan op. Het is dus iets oers in mijzelf en geen spelletje wat ik weer even in een doos kan stoppen en later weer tevoorschijn kan halen.

Als ik erover nadenk dan betwijfel ik het of een willekeurig dominante man mij kan raken. Een dergelijke houding zal me eerder irriteren, een enkele zal de macht hebben om mij op deze manier op te winden (alpha-male?).
Het geeft dan meteen iets exclusiefs aan zo'n relatie.

Ik heb hier nooit echt bij stilgestaan maar sinds een half jaar ongeveer raak ik me er steeds meer van bewust dat dat stukje van mij er is.

Wat ik me dan afvraag is of het mogelijk is een bevredigende D/s relatie te hebben zonder dat er pijn en zwepen en maskers e.d. bij komt kijken? Ik ben niet into pijn en toch lijkt het wel alsof het erbij 'hoort'.

Zit de beloning en straf dan op een psychologisch vlak? een mindplay dus?

Ik zou wel eens meer willen weten over de verschillende gradaties van D/s, en ook wat de kick/bevrediging is voor een Dom.
Laatst gewijzigd door Monique op vr 08 februari 2008, 9:41, 1 keer totaal gewijzigd.
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » vr 08 februari 2008, 9:31

Het volgende kan ik puur en alleen vanuit mezelf beschrijven.. en is ook heel belangrijk voor me. Ik heb het over spellen omdat het op die manier makkelijker voor me beschrijft. Het heeft namelijk een begin en een eind. Maar het is verre van spel. Het heeft te maken met mijn gevoel , mijn wil om me over te geven ( dus ja Monique dat zal t zijn vrijwilligheid) en uiteraard met gevoelens van mijn partnere.
Ik noem het ook vaak spel omdat het een van mijn "rollen"is net als de rol van vrouw en moeder.

Even snel ( vanmiddag meer) alvast 1 antwoord voor Monique

Ja en zijn ook BDSM vormen zonder zwepen en pijn...en de straf kan dan inderdaad in de mindplay liggen.. of in onthouding ..dus meer het uitblijven va de beloning.

Zal proberen na mijn werk er nog even dieper op in te gaan
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » vr 08 februari 2008, 10:08

Graag Savje, ik ben er ook nieuwsgierig naar ...
Ik heb door Shespot Bdsm en 'enkel een sexspelletje' kunnen loskoppelen.
Ben benieuwd of Bdsm en pijn ook kunnen losgekoppeld worden.

Dragonlady
Berichten: 1010
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 20:19
Locatie: Friesland, sub van Meester Noord.

Berichtdoor Dragonlady » vr 08 februari 2008, 10:52

In mijn korte ervaring als sub heb ik mij niet helemaal uit kunnen leven. Mijn meester (ja met een kleine letter want in mijn ogen was hij gewoon geen Meester) heeft mij een klein beetje laten zien hoe het werkt.
Omdat het mijn eerste keer was wist ik helemaal van niks. Ik heb dan ook veel steun gehad van een aantal personen hier op She, waarvoor ik ze nog steeds erg dankbaar ben.

Als eerste heb ik een lijst ingevuld waarin ik aangaf wat ik beslist niet wilde, wat ik wel eens zou willen proberen en waar ik erg naar verlangde. Samen met hem ben ik die lijst doorgelopen, hij heeft toen dingen aangepast. Dingen die ik beslist niet wilde, daar zei hij : " Die wil je wel". Dingen waar ik over twijfelde, dan zei hij: "Dit wel en dat niet". Dingen die ik wel wilde, zei hij: Ja dat wel en dat wil IK niet" (te soft).
Daarna een stopwoord en een stopteken afgesproken. Inderdaad een woord en een teken wat je normaal eigenlijk niet gebruikt.
Ook heb ik een contract ondertekend voor drie maanden, daarna zouden we gaan evalueren en kijken hoe het ging. Dit contract is voor zowel de Dom als de sub tussentijds verbreekbaar.

In het begin vond ik het heel moeilijk om me totaal over te geven aan hem. Vooral het woord "Meester" kon ik echt mijn strot niet uitkrijgen.
Hij had beloofd , omdat ik nog een groentje was/ben, me (nog) niet hard aan te pakken.
Het straffen bestond vooral uit een flinke klap op mijn blote kont, wat echt hard aan kan komen geloof me. Of om me iets te onthouden waar ik echt zin in had.

Nadat hij tegen mij zei dat hij er nog een sub bij had (wat ik niet wist) en er nog één "bij wilde nemen", ben ik gaan nadenken of hij wel de goede meester voor mij was. Na een voorval op een gangbang party heb ik het contact verbroken.

SM trekt mij nog steeds. Ik heb, achteraf gezien, het altijd in me gehad. Het is het gevoel van totale overgave aan en man, die beslist wat jij wel en niet mag, die je opdrachten geeft en je daarvoor beloond wat mij het gevoel geeft een ECHTE vrouw te zijn.

Wat de bondage aangaat, ik hoef niet in de touwen te hangen en totaal ingewikkeld te worden. Dat is een kunst die maar weinig mensen beheersen en ik vind het ergg mooi om te zien.
Dat is Japanse bondage, een kunstuiting vind ik.
Maar om vastgebonden te zijn aan, bv een bed of een verwarming (ik noem maar een dwarsstraat) en dan niets kunnen doen, dus overgeleverd zijn aan je Meester, dat vind ik vreselijk opwindend.

En ja, het vertrouwen moet er zijn, het vertrouwen dat als je je stopwoord/teken gebruikt hij ook inderdaad stopt. Daarna volgt er meestal een gesprek om aan te geven waarom je het stopwoord gebruikt hebt. Dat stopwoord/teken gebruik je ook niet om de 5 minuten, alleen als je dingen echt niet wilt of meer kunt. Ook na een sessie wordt er vaak uitgebruid gepraat over hoe het was, of je nog een stap verder wilt, of dat het net op het randje was. Door deze gesprekken bouw je samen het vertrouwen op.

Hopelijk vind ik weer iemand die mij zo kan "veroveren". Het verlangen blijft.

Het woord VERTROUWEN is erg belangrijk in een (BD)SM relatie.
Waarom?? Nou gewoon omdat mocht er iets gebeuren wat je beslist niet aan kan, of wat je bslist niet wilt, je het VERTROUWEN in je Meester moet hebben als sub, hij daar rekening mee houd.
Je geeft je tenslotte over aan hem (of haar), je lichaam en ook een stiukje van je "zelf".
Een goede Meester zal dit niet willen beschadigen en ook zijn sub mag dit niet doen.
Veronderstel, je wilt niet, als sub, (dit is wel een heel vergaand voorbeeld hoor) gebrandmerkt worden. Dit heb je ook afgespoken met je Meester. Op een party wordt het wel gedaan door anderen. Dan MOET je er op kunnen vertrouwen dat je Meester je tegen zoiets beschermt. Want ook dat is een taak ven een Meester. bescherming tegen dingen die je kunnen overkomen.

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » vr 08 februari 2008, 11:26

SM trekt mij nog steeds. Ik heb, achteraf gezien, het altijd in me gehad. Het is het gevoel van totale overgave aan en man, die beslist wat jij wel en niet mag, die je opdrachten geeft en je daarvoor beloond wat mij het gevoel geeft een ECHTE vrouw te zijn.

En ja, het vertrouwen moet er zijn, het vertrouwen dat als je je stopwoord/teken gebruikt hij ook inderdaad stopt. Daarna volgt er meestal een gesprek om aan te geven waarom je het stopwoord gebruikt hebt. Dat stopwoord/teken gebruik je ook niet om de 5 minuten, alleen als je dingen echt niet wilt of meer kunt. Ook na een sessie wordt er vaak uitgebruid gepraat over hoe het was, of je nog een stap verder wilt, of dat het net op het randje was. Door deze gesprekken bouw je samen het vertrouwen op.
Misschien dat mijn idee van een D/s relatie een beetje 'romantisch' is hoor, maar ik zie het bijna als iets vanzelfsprekends en dat er in werkelijkheid weinig besproken hoeft te worden.

Ik kan me wel voorstellen dat als je vanuit een traditionele situatie, of met een relatief vreemde, zoiets samen gaat proberen dat er dan over gepraat moet worden.

Ik verlang naar een zekere, bijna onbewuste, herkenning in de ander (daarom ook mijn definitie van 'romantisch').
Voor mij, geen afgesproken 'experiment' maar puur en natuurlijk hij als Dom en ik als sub, alsof het nooit anders is geweest.
Maar ook dan vanzelfsprekend eigenlijk, blind vertrouwen en weten dat je gekoesterdt en geadoreerdt wordt door je Dom en het, zou je bijna zeggen, aanbidden van je Dom.

Wat Dragonlady zegt over ECHT vrouw te voelen o.a. doordat hij opdrachten geeft...tja, daar kan ik weer niets mee want dan komt de spelelement boven drijven en dan knap ik al af.
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

Nitewriter
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 04 februari 2004, 17:59
Locatie: NH, wanna dance with the devil?

Een andere kijk op...

Berichtdoor Nitewriter » vr 08 februari 2008, 12:40

BDSM is geen woord, het zijn vier medeklinkers achter elkaar. Elk met zijn eigen betekenis, en voor de D en de S zelfs twee.
Achter die vier letters zit een wereld van ongelooflijke complexiteit én van een enorme schoonheid. Het is een wereld waarin het een niets is zonder het ander.
De keuzes die hier aangeboden worden doen naar mijn idee daaraan geen recht en bevestigen het algemene beeld dat men van of over BDSM heeft.
Verander pijn in prikkels, verander zwepen in aanraken, verander macht in kracht, verander ondergaan in ervaren en er begint zich al een ander beeld te ontwikkelen.

De BDSM wereld is complex omdat er een geweldige variatie is hoe een ieder het beleeft of wenst te beleven. Essentieel, bij elke activiteit, is dat alles gebeurt vanuit een eigen, en dus vrijwillige, keuze. En ja, in gevallen dat het te ver gaat kan men aan de noodrem trekken, door het ‘stopwoord’ te gebruiken. En natuurlijk gaat het over vertrouwen, maar daar gaat het in elke relatie over.

BDSM gaat over de manier waarop mensen zich tot elkaar wensen te verhouden. Op een intense en heftige manier. Daarin zit ook de schoonheid. Het is misschien lastig je in te beelden dat iemand wil kruipen voor een ander, maar degene die het doet geniet daarvan. Eigenlijk is het iets om te bewonderen, want diegene die kruipt is in staat (geweest) toe te geven aan een diep persoonlijk verlangen. Degene die kruipt voor een ander vindt de ander niet meer of beter, maar vindt in de ander het tegenovergestelde van zichzelf die nodig is om zichzelf te ervaren. In de ogen van buitenstaanders moeten ze wellicht iets ondergaan, maar voor zichzelf ervaren ze dat wat ze willen. De rol van de dominant is het scheppen van omstandigheden waarin de onderdanige zich in vertrouwen en veiligheid kan overgeven aan hem, maar vooral aan het eigen verlangen. Dat daarbij grenzen worden opgezocht en opgerekt is evident en hebben de bedoeling de ervaring van dat verlangen verder te intensiveren.

Hetzelfde geldt voor diegenen die zich laten boeien, vastbinden, opsluiten, slaan, vernederen en andere handelingen met zich ‘laten doen’.
Iemand die zich laat boeien, vastbinden en opsluiten, vindt in de beperking van beweging een enorme rust. Ze voelen zich daar waar ze willen zijn.
Iemand die zich laat slaan, geniet van heftige prikkels. Een zweep, een riem, of rietje is dan ineens niets meer dan een verlenging van de hand of arm van degene die het vasthoudt. Het is een andere manier van aanraken.

Is het een machtspel? Wie heeft de macht als een van de twee met een ‘stopwoord’ alles kan beëindigen? Als het al een machtspel is dan is het gebaseerd op vrijwillig verschoven machtsverhoudingen.

Is het een spel? Ik geloof het niet, maar voor velen die het in hun ‘normale’ leven er niets mee kunnen, zijn ‘speelmogelijkheden’ een uitkomst. Een manier om af en toe uiting en invulling te geven aan een bepaald verlangen.

Gaat het over seks? Niet per sé. Er zijn heel veel mensen in deze wereld die seks en BDSM los van elkaar zien.

Naar mijn idee gaat het primair over natuurlijke verhoudingen. Uiteraard kan je afspreken wie zich bij welke rol het prettigst voelt. Maar in een natuurlijke verhouding is dat niet nodig. Daarin wordt door beiden de verhouding tot elkaar aangevoeld.
Noem het een oerinstinct. Dan is er sprake van een ware D/s.
Ik beschouw een D/s als een leerproces. Een proces of ont-wikkeling waarin mentale, emotionele en traditionele belemmeringen uit de weg worden geruimd en waarin een ieder kan worden wie ze willen zijn. In een D/s wordt het beste in elkaar naar boven gehaald.
Dat is mijn uitspraak, en daarmee moet je het doen.

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » vr 08 februari 2008, 13:26

@ Monique .. wat jij wil bestaat..

Maar zoals ik al zei er zijn zoveel vormen en zoveel verschillende gradaties

Pijn en BDSM kunnen los gezien worden... zoals Nite zei Sex en BDSM kunnen los gezien worden...
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » vr 08 februari 2008, 13:47

Ik heb een D/s relatie nog nooit ervaren maar het heeft absoluut een zeer sterk aantrekkingskracht voor mij. Een man die me instinctief 'commandeert' ervaar ik als opwindend en reageer ik ook spontaan op. Het is dus iets oers in mijzelf en geen spelletje wat ik weer even in een doos kan stoppen en later weer tevoorschijn kan halen
Voor velen is het geen spel maar moet het wel ingebouwd worden. Voorbeeldje.. als ik net terugkom van mijn werk en ik vervolgens mijn kinderen tegenkom zal ik niet mijn onderdanige kant tonen. Wil mijn man vervolgens dat wel van mij zien zal hij voorwaarden moeten scheppen voor mij om de switch te kunnen maken ( in mijn hoofd) en vice versa... ik moet er ook weer uit omdat ik me niet kan veroorloven in mijn werk of in het opvoeden het door kan schemeren. In die zin is het dus voor mij speeltijd... het is verre van spel.. het is een stukje van mij .. alleen kan het niet altijd dat stukje zijn..
( is het nu nog begrijpelijk eigenlijk?)

Als ik erover nadenk dan betwijfel ik het of een willekeurig dominante man mij kan raken. Een dergelijke houding zal me eerder irriteren, een enkele zal de macht hebben om mij op deze manier op te winden (alpha-male?).
Het geeft dan meteen iets exclusiefs aan zo'n relatie.
Dit herken ik heel sterk... ik kan 10 mannen zien die Dominant zijn en bij geen enkele het gevoel hebben dat ze me aan zouden kunnen. Echt ik kom er genoeg tegen en heel af en toe tref ik een man ( heb het nog nooit bij een vrouw ervaren trouwens) waarbij ik accuut bij de eerste blik mijn hoofd voel buigen... Ik voel de kracht die hij heeft en hij kan eigenlijk direct het effect merken.

Ik heb hier nooit echt bij stilgestaan maar sinds een half jaar ongeveer raak ik me er steeds meer van bewust dat dat stukje van mij er is.
Als je "pech" ;) hebt ( of geluk :D ) zal je merken dat het sterker wordt
Wat ik me dan afvraag is of het mogelijk is een bevredigende D/s relatie te hebben zonder dat er pijn en zwepen en maskers e.d. bij komt kijken? Ik ben niet into pijn en toch lijkt het wel alsof het erbij 'hoort'.

Zit de beloning en straf dan op een psychologisch vlak? een mindplay dus?
Dat is het fijne juist van BDSM er valt zoveel onder dat wat jij aangeeft lang niet in alle D/s relaties voorkomt..
Als ik in mijn omgeving kijk zie ik een grove tweedeling ( en er zijn er veel meer maar deze twee komen in mijn omgeving het meeste voor) de pijnsub en de lustsub.. de pijnsub is uitgelegd voor een grootdeel door Nite..
De prikkels zijn triggers en worden omgezet tot een gevoel van kick.
Terwijl bij de lust veel meer de aandacht ligt op vernedering en onthouding en mindplay.

Beiden hebben wel de powerexchange.

Het voelt trouwens niet compleet zo deze tweedeling.. maar dat komt ook omdat iedere D/s uniek is. Maar het legt nu eenmaal makkelijker uit door een stuk te generaliseren. Hierbij wil ik overigens niet beweren expert te zijn. Maar dit zijn mijn bevinden van de afgelopen 10 jaar veel kijken, luister en zien.
Ik zou wel eens meer willen weten over de verschillende gradaties van D/s, en ook wat de kick/bevrediging is voor een Dom.
Voor de kick van de Dom kan ik alleen mijn eigen Dom aankijken. Hji geeft aan dat het puur het feit is dat hij binnen veilige grenzen volledige controle heeft. En het feit dat hij door die controle mij kan laten groeien ..mij kanbegeleiden in mijn loskomen.. Ik word er mooier van..
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

grizzly
Berichten: 400
Lid geworden op: wo 25 december 2002, 2:01
Locatie: Noordwest nederland

Berichtdoor grizzly » vr 08 februari 2008, 14:33


....Als eerste heb ik een lijst ingevuld waarin ik aangaf wat ik beslist niet wilde, wat ik wel eens zou willen proberen en waar ik erg naar verlangde. Samen met hem ben ik die lijst doorgelopen, hij heeft toen dingen aangepast. Dingen die ik beslist niet wilde, daar zei hij : " Die wil je wel". Dingen waar ik over twijfelde, dan zei hij: "Dit wel en dat niet". Dingen die ik wel wilde, zei hij: Ja dat wel en dat wil IK niet" (te soft). .....

Hier krijg ik een beetje kriebels van. Klinkt als een foute Dom. Ik heb ook een sublijst, maar die is wel volledig door mij ingevuld. Die heb ik ook samen met mijn Dom doorgenomen maar als er wat veranderd werd, was dat omdat IK dat wilde. Overigens is die sublijst wel behoorlijk opgeschoven de laatste jaren. :-). Is geen statische lijst, maar verandert met dat de ervaring toeneemt. Kan betekenen dat bepaalde dingen ruimer worden, maar zeer zeker ook de andere kant op.
Die lijst was voor ons, toen allebei beginnend, een goed houvast. Tegenwoordig gebruiken we hem niet echt veel meer....

groeten van
grizzly

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » vr 08 februari 2008, 14:52

Thanx Sav voor je uitgebreide antwoord!

Ik begrijp ook wat jij vertelt.

Het is natuurlijk zo dat je in je dagelijks leven meerdere rollen moet vervullen. Het lijkt me dan ook lastig om vanuit een vrij sterke 'buitenkant' een sub rol in te nemen. Ik neem aan dat het steeds makkelijker gaat hoe langer je in een relatie zit.
Dit herken ik heel sterk... ik kan 10 mannen zien die Dominant zijn en bij geen enkele het gevoel hebben dat ze me aan zouden kunnen. Echt ik kom er genoeg tegen en heel af en toe tref ik een man ( heb het nog nooit bij een vrouw ervaren trouwens) waarbij ik accuut bij de eerste blik mijn hoofd voel buigen ... Ik voel de kracht die hij heeft en hij kan eigenlijk direct het effect merken.
:wink: Dat bedoel ik nou! Zaaaluuugg!
Ik heb hier nooit echt bij stilgestaan maar sinds een half jaar ongeveer raak ik me er steeds meer van bewust dat dat stukje van mij er is.
Als je "pech" ;) hebt ( of geluk :D ) zal je merken dat het sterker wordt

:? nu...de pech...waar vind je toch zo'n iemand...?

kuss,
Laatst gewijzigd door Monique op vr 08 februari 2008, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » vr 08 februari 2008, 15:11

Blijven kijken monique... hij is er echt... ze zijn inderdaad schaars.. zo voelt het voor mij ook ... maar ik ken er toch meer dan 2 ;)

@ grizzly.. ik kan volgen wat je zegt en dat was ook mijn gedachten maar dat ga ze ook zelf al aan het was een meester ipv Meester...en ik denk dat ze daar goed mee zat.

Oh sublijst ja dat is eigenlijk wel een goede.. Monique ik kan je wel een link sturen van een sublijst .. of zal ik die hier plaatsen????? zodat je kan zien welke dingen er onder kunnen vallen... maar feit blijft wel dat het een leidraad is.. het kan op sommige punten nl heel extreem overkomen.. Maar de lijst is ook bedoeld om een beeld te krijgen van je grenzen..en de mogelijkheden...en zoals grizzly het ook omschrijft is het ook verschuifbaar zowel naar nooit meer ;) als naar ja graag..


Pfft valt me nog niet mee dit allemaal uit te tekenen..... voelt nog altijd alsof ik nog zoveel mis van de subtiele aspecten die het juist heel respectvol maken.. en juist bv heel teder...
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » vr 08 februari 2008, 15:28

@ sav...als je het niet erg vindt dan hier plaatsen? ik denk dat het voor andere ook wel interessant is wat er zoal op staat...

hebben jullie ook een sublijst? ik heb namelijk nog steeds het idee dat het voor mij te 'bedacht' is...maar goed...'what do I know'?! :roll:

kuss
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

blitz46
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 17 augustus 2007, 9:52
Locatie: Amsterdam, divers

Berichtdoor blitz46 » vr 08 februari 2008, 15:37

Voor mij persoonlijk, beperkt het BDSM gebeuren zich tot het vertrouwen in de machtsverhouding. Het KAN een opwindend spel zijn, waarbij de 'sub' dusdanig veel vertrouwen in haar/zijn dominant heeft, dat zij/hij zich laat leiden door de aanwijzingen.

Het 'sub' zijn trekt mij hierin niet aan, alleen het dominante gedeelte. Waarom dat is, kan ik niet zeker zeggen, ik denk dat het vooral ligt in het feit dat ik opgegroeid ben in het tijdperk waar de man zich beter bewust is geworden van de gelijkheid tussen man en vrouw, en daarbij nog WEL heel veel heeft gehoord; 'hoe het vroeger was'. En met vroeger dus bedoelend, toen de man feitelijk minder respect voor de vrouw had.

Voor mij blijft dit wel een spel, een stukje wat ik bewust 'buiten' het normale omgangsverkeer trek, maar het is wel enorm opwindend. Als een vrouw zich werkelijk overgeeft, in de wetenschap dat de leiding uiteindelijk wel degelijk betekent dat het ook voor haar naar een heerlijk hoogtepunt toe werkt, waarbij het niet om pijn en vernedering gaat, maar inderdaad om je over te geven aan de lusten waarvan je weet dat je ze hebt, maar die je normaal eigenlijk NIET zomaar zou (mogen) uiten, en dat het dan toch wel uiten, of er aan toegeven onder de aanwijzingen van een ander, iets bijzonder intiems is.

Voor de dominant, ervaar ik het dan als enorm opwindend, om te merken dat je iemand kan 'sturen' in het zich volledig aan jou en haar eigen geheimer gelegen verlangens, over te geven.

Dragonlady
Berichten: 1010
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 20:19
Locatie: Friesland, sub van Meester Noord.

Berichtdoor Dragonlady » vr 08 februari 2008, 15:47

Mede door veel vragen en antwoorden van mensen hier ben ik er dus achter gekomen dat mijn meester geen Meester was.
Via pm en mail heb ik veel geleerd. Ook hebben zij mij gewaarschuwd voor bepaalde dingen. Eerst dacht ik "het zal wel" maar achteraf hebben ze gelijk gekregen.
Mocht ik weer een Meester vinden dan zal ik zeker diegenen wer om raad vragen. Dan zal ik de raad goed in mijn hoofd opslaan.

En ja, het is moeilijk om een Meester te vinden die jou kan "begeleiden" in het proces. Ik denk ook niet dat je moet gaan zoeken. Het komt op je pad of niet.
Hopelijk wel weer op de mijne maar dat is het enige wat ik kan doen, hopen.

Diegenen die een Meester hebben of een sub zijn gelukkige mensen. :D

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » vr 08 februari 2008, 16:03

Ik wil best een link plaatsen ( er zijn er legio te vinden) maar wil er hele grote MAAR bij geven...

Al deze begrippen zijn ten eerste subjectief ( vraag de persoon waarvoor je de lijst invult wat hij/zij eronder verstaat) daarnaast zou het grensbepalingen kunnen zijn. Als ik deze lijst die ik zo plaats lees zijn er nog altijd veel dingen waar ik van zeg daar liggen mijn interesses niet...
Daarnaast geldt ook niet hoe meer positieve aantekeningen de beter de sub... ABSOLUUT NIET. Het is echt niet meer dan een mogelijkheid elkaar te leren kennen.

Genuanceerd lezen dus....

http://users.pandora.be/speelsite_/wsublist2.html

Ik heb zelf geen sublijst meer.. hebben we ook niet nodig wij hebben onze dingen inmiddels wel ontdekt en hij kent me dusdanig goed om te weten wat mijn absolute NEE`s zijn
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten