Wastips gezocht

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » zo 03 februari 2008, 17:23

Het ding is nog maar 1 doel geschikt...

wie heeft het wel eens op een wasmachine gedaan? :mrgreen:


ik laat um nog effe staan :oops:
The music is all around us...you only have to listen..

langventje
Berichten: 753
Lid geworden op: wo 02 mei 2007, 14:01
Locatie: twente, altijd genoeg te doen

Berichtdoor langventje » zo 03 februari 2008, 17:38

Ook ik doe af en toe de was wel. Niet als vaste regel, maar als ik eraan denk, de stapel was de spuigaten uitkomt, of mijn favo onderbroeken alweer helemaal 'erdoor' zijn... :lol:
Instructies overgenomen van mijn vrouw..,. (Anders geen eten na het thuiskomen :wink: )

Handdoeken, vaatdoekjes enz, ondergoed bij 60 graden normaal (katoen) programma.
Beddegoed bij 40 graden normaal programma.
Jeans en donkerkleurige sokken 40 graden normaal programma. (zweetpoten mogen bij 60 hihi)
Meeste overige kleding bij 40 graden fijne was. Licht en bont toch netjes gescheiden wassen.
Truien en andere tere kledingsstukken bij 30 graden wolwas.

Wasmiddels? Ariel en Robijn zijn (dure) favoriet, maar toch hebben we ook wel eens andere merken staan.
Wat moet je zijn om te overleven? Sterk? Fout: veerkrachtig!

goudsterretje
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 11 mei 2007, 14:27

Berichtdoor goudsterretje » zo 03 februari 2008, 23:36

Hihi... een topic over wassen... idd, nooit verwacht op She, maar goed, daar gaan we...

- Handdoeken (alle kleuren door elkaar) doe ik op 40 of 50
- Verder eigenlijk alle kleren bij elkaar op 30 of 40 - ligt eraan wat er in de was zit. Als er veel 'bijzondere stofjes' bijzitten t liefst op 30 graden (check idd de labeltjes op de kleding, dan kom je een eind)
- Beddegoed doe ik meestal op 50 graden
- En kleding/lingerie waar handwas op staat doe ik op de hand... Heb ik eigenlijk een beetje een hekel aan, maar ik hou mijn beha's toch wel graag mooi :wink:

...En meer categorien heb ik niet eigenlijk.
Tja, als je veel witte of zwarte kleding hebt zou ik dat apart wassen. En als je net een nieuwe rode (of gewoon fel gekleurde trui) hebt, dan zou ik die of apart of met andere rode (etc..) kleding wassen.

Wasmiddel heb ik het liefst ariel color, maar da's best duur, en met een huismerk gaat het ook goed :D

Droger heb ik niet, maar aan een wasrekje wordt ook alles mooi droog hoor.

Ehm, iemand zei dat je handdoeken beter niet met wasverzachter moet doen. Waarom eigenlijk niet? (blonT he?)

groetjes, sterretje

Sannetje
Berichten: 919
Lid geworden op: do 20 juli 2006, 22:52
Locatie: Antwerpen

Berichtdoor Sannetje » ma 04 februari 2008, 1:06

Ik heb een categorie meer dan de rest geloof ik: donker, licht, gekleurd en roze :lol:

Mijn (roze) handdoeken en (roze) onderbroeken en (roze) sokken gaan gezellig allemaal samen op 40. Een roze beha mag daar ook bij, net als roze shirtjes of hempjes. Jammer genoeg hebben ze nog geen wasmiddel voor roze, dus ik gebruik dat voor de gekleurde was.

Beddengoed op 60.

De rest vrijwel allemaal op 40, behalve als t erg gevoelig is, dan op 30. Mijn beha's gooi ik eigenlijk ook allemaal in t wasmachine, en dat is tot nu toe maar 1x mis gegaan. Gewoon op 40 graden er bij.

Ik gebruik vloeibaar wasmiddel, is lekker makkelijk, goed te doseren en mijn was is schoon, vind ik toch wel t belangrijkste.

En inderdaad af en toe keukendoeken en vaatdoekjes in de kookwas, dit scheelt echt wat betreft vreemde geurtjes.
We zien de dingen niet zoals ze zijn, we zien ze zoals wij zijn *Anais Nin*

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8414
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » ma 04 februari 2008, 8:58

madeliefje.....wat heb je eraan om sex op de machine te doen als dat ding het niet doet :twisted:
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

langventje
Berichten: 753
Lid geworden op: wo 02 mei 2007, 14:01
Locatie: twente, altijd genoeg te doen

Berichtdoor langventje » ma 04 februari 2008, 11:06

Het ding is nog maar 1 doel geschikt...

wie heeft het wel eens op een wasmachine gedaan? :mrgreen:


ik laat um nog effe staan :oops:
Errug lastig Madeliefje. Boven de wasmachine staat de droger.
Uhhh. Ik ben wel lang, maarruh dat wordt echt hoofd stoten in plaats van ... stoten.
:lol:
Wat moet je zijn om te overleven? Sterk? Fout: veerkrachtig!

Johan65
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 02 januari 2008, 16:22
Locatie: Utrecht, ondernemer

Berichtdoor Johan65 » ma 04 februari 2008, 13:00

Hahahaha, een wastopic!!

Maar voor de belangstellenden: bont op 30 graden, wit ook op 30 graden. En soms als de was echt vuil is op 60 graden met een lang programma.
Uiteraard wel wasverzachter voor mijn gevoelige huidje. En de handdoeken drogen prima.

Niks geen droger. Was gewoon op zolder hangen met de ramen open (als het niet stormt, hè).

Mijn problemen (nou ja problemen, vind het gewoon rotwerk) beginnen pas bij strijken! Iemand nog tips hiervoor?

@ Madelief
Geen ervaring met sex op de wasmachine.
Maar wat is jouw voorkeur moet'ie dan aanstaan? Centrifugeren? :mrgreen:

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » ma 04 februari 2008, 13:05

Strijktips:

Ik heb sinds een jaar zo'n supersonische strijkmachine waar je anderhalve liter water in doet. Ik stoom dus bijna alles. Gaat supersnel. Het blijft natuurlijk een butklus maar het gaat een stuk sneller dan met een reguliere strijkbout.

Zoiets dus:


Afbeelding
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Johan65
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 02 januari 2008, 16:22
Locatie: Utrecht, ondernemer

Berichtdoor Johan65 » ma 04 februari 2008, 15:50

@Shazia

Zoooo, dat ziet er wel high-tech uit, zeg! Daar ben ik als man wel gevoelig voor 8)

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » ma 04 februari 2008, 16:52

Heb ik geeneens ruimte voor, zo'n strijkkast :lol:

Sannetje
Berichten: 919
Lid geworden op: do 20 juli 2006, 22:52
Locatie: Antwerpen

Berichtdoor Sannetje » ma 04 februari 2008, 17:21

Een laag-niveau-film! Ik had t laatst zelfs zo goed getimed dat mijn laatste T-shirt gestreken was toen de film net afliep :lol:

En met laag-niveau-film bedoel ik dus écht laag niveau. Het soort wat je normaal nooit gaat zien, omdat het gewoon rommel is, maar wat eigenlijk toch wel leuk tijdverdrijf is. Als ik erbij strijk heb ik voor mezelf een excuus om er naar te kijken ;)
We zien de dingen niet zoals ze zijn, we zien ze zoals wij zijn *Anais Nin*

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » ma 04 februari 2008, 17:25

Psssssssssssssssssssssssst;

bij het strijken kijk ik altijd Dr.Phil.. to get me in the spirit.. :oops:
en anders download ik desperate housewives... ook toepasselijk ;) (maar veel leuker natuurlijk.. en het strijken gaat dan langzamer :lol: )

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Berichtdoor Aphrodites' zoon » di 05 februari 2008, 1:04

Daar was een liedje over :) !!
(in zwaar surinaams accent)
Grote wasjes, kleine wasjes in mijn wasmasjien en maar lekker draaien...

Schijnt erotische betekenissen te hebben, maar ik ken de surinaamse cultuur helaas niet zo goed.

Maar goed, ook deze man doet zijn eigen was:
alles op 40 graden, gescheiden in wit, zwart, gekleurd en afgevend (nieuwe gekleurde handdoeken bv). Bij afgevend gooi ik alleen een kleur in de machine.
Vervolgens direct in de droger en heel belangrijk: zodra de droger klaar is direct opvouwen!

Ik zou trouwens niet weten hoe ik zonder droger moest: alle was (dik materiaal zoals handdoeken en spijkerbroeken) die ik ophing ging stinken voordat het droog werd :?
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.

yanni
Berichten: 467
Lid geworden op: wo 06 juli 2005, 14:17
Locatie: dromenland

Berichtdoor yanni » di 05 februari 2008, 10:39

Hihi, dat liedje was van Trafassi !! Ik ken het nog, maar het is wel errug lang geleden !!

Ben dan wel benieuwd naar de erotische betekenis van wasjes doen zeg !! :lol:

Stinkende handdoeken krijg je als de was te dicht op elkaar hangt en er dus niet genoeg lucht tussen kan komen. Handdoeken wassen op 60 of 90 graden is trouwens ook eigenlijk beter dan 30 of 40 graden, omdat bij 60 graden de meeste bacterien doodgaan.
Dat is hygienischer en scheelt ook weer onfrisse geurtjes aan je handdoeken.

Ben ik trouwens de enige die met waszakjes wast ? Enne ThisWaltz, heb je intussen na al deze tips al een wasmachine aangeschaft ?
A heart that hurts, is a heart that beats. Bono.

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » di 05 februari 2008, 11:21

De meeste tips hier volg ik ook, alleen beddengoed was ik op 90 graden en handdoeken op 60 of 90 graden (een enkele handdoek gooi ik wel eens bij de beddengoed was.) Dit in verband met het doden van bacteriën.

Ik gebruik ook waszakjes...voor mijn beugelbh's en fijne ondergoed...

Verder gebruik ik vloeibaar wasmiddel omdat ik merkte dat poeder soms bij lager temperaturen niet goed oplost en strepen maakt op de was.
M.

As a man thinks in his heart, so is he.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 69 gasten