Reiki?

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Liesje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 03 mei 2007, 19:16

Reiki?

Berichtdoor Liesje » za 15 december 2007, 13:22

Misschien is dit niet het juiste forum om deze vraag te plaatsen....maar ik zou graag wat ervaringen willen horen over Reiki :D Zowel positief als negatief.

Groetjes Liesje
Expect the unexpected and be fascinated

Spuit11
Berichten: 1538
Lid geworden op: zo 20 augustus 2006, 20:30
Locatie: Midden van het land

Berichtdoor Spuit11 » za 15 december 2007, 13:32

Zo das een brede vraag! Kan je misschien wat gerichter vragen Liesje?
Ja, ik pas Reiki toe in mijn leven....ik heb Reiki 1 en "behandel" mezelf en mijn lief (die ook Reiki 1 heeft) en pas het ook vaak toe bij mijn kinderen. Sinds ik Reiki toegelaten heb in mijn leven, ben ik bijvoorbeeld veel bewuster in mijn aanrakingen.....
Wil je de liefde van je leven ontmoeten?
Kijk in de spiegel!

Liesje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 03 mei 2007, 19:16

Berichtdoor Liesje » za 15 december 2007, 13:42

Hoi Spuit11,

Momenteel zit ik in een wat 'roerige' fase van mijn leven. Ik ben op zoek om de balans weer terug te vinden. Nu begreep ik dat Reiki je energievelden weer in balans brengt. Ik sprak er gisteren met iemand over die er vroeger ervaringen mee had en diegene waarschuwde me dat het 'gevaarlijk' terrein kan zijn.

Kan je reiki op ieder moment in je leven doen? Zitten er 'gevaren' aan?
Zo das een brede vraag! Kan je misschien wat gerichter vragen Liesje?
Ja, ik pas Reiki toe in mijn leven....ik heb Reiki 1 en "behandel" mezelf en mijn lief (die ook Reiki 1 heeft) en pas het ook vaak toe bij mijn kinderen. Sinds ik Reiki toegelaten heb in mijn leven, ben ik bijvoorbeeld veel bewuster in mijn aanrakingen.....
Expect the unexpected and be fascinated

Spuit11
Berichten: 1538
Lid geworden op: zo 20 augustus 2006, 20:30
Locatie: Midden van het land

Berichtdoor Spuit11 » za 15 december 2007, 13:48

Reiki is absoluuuut ongevaarlijk! Reiki is levensenergie...die iedereen heeft en kan doorgeven. (met de reiki-cursus leer je op welke manier en met welke handgrepen/plaatsingen)

Reiki kan je op elk moment in je leven toelaten en zal een verREIKIng zijn!

Succes!
Wil je de liefde van je leven ontmoeten?
Kijk in de spiegel!

langventje
Berichten: 753
Lid geworden op: wo 02 mei 2007, 14:01
Locatie: twente, altijd genoeg te doen

Berichtdoor langventje » za 15 december 2007, 14:57

Reiki is absoluuuut ongevaarlijk! Reiki is levensenergie...die iedereen heeft en kan doorgeven. (met de reiki-cursus leer je op welke manier en met welke handgrepen/plaatsingen)

Reiki kan je op elk moment in je leven toelaten en zal een verREIKIng zijn!

Succes!
Ik kan me eigenlijk aansluiten bij Spuit. Reiki is een waardevolle aanvulling op je leven, vermits je ervoor open wilt staan.
Juist deze 'alternatieve' wijsheden en toepassingen zorgen voor een openbaring die menigeen -die er mee in 'aanraking' is gekomen- voordien niet voor mogelijk hield.

Het is volstrekt ongevaarlijk, maar het kan wel veel meer in je losmaken dan je in eerste instantie zou verwachten.
Zelf zit ik op Tai Chi, waar je de energiestromen van je lichaam in eerste plaats voor jezelf gebruikt, om je eigen balans te vinden.

Toch vind ik Reiki ook een erg boeiende materie.
Persoonlijk heb ik een keer zelf mogen ervaren hoe een simpele handoplegging op het schoudergebied een energiestroom op gang bracht bij een ander. Die was er ontvankelijk voor en het bracht in de periode erna emoties teweeg die niet te verwachten waren. (Even ter verduidelijking, het is een persoon die ik slechts vluchtig ken en er wederzijds geen emotionele banden bestaan.)

Als je Reiki overweegt, zou ik het zeker niet nalaten.

Ventje, die schijnbaar handen heeft die 'iets onverklaarbaars' kunnen veroorzaken...
Wat moet je zijn om te overleven? Sterk? Fout: veerkrachtig!

Liesje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 03 mei 2007, 19:16

Berichtdoor Liesje » za 15 december 2007, 17:45

Dank je Spuit11 en Lang Ventje,

Ik begrijp uit onderstaande reactie van Lang Ventje dat het dus wel heftig kan zijn omdat het dingen losmaakt? Kan ik daaruit concluderen dat ik misschien beter met Reiki kan wachten totdat ik weer wat meer in balans ben? De reden voor mij om het te doen was eigenlijk om weer de balans terug te vinden..

Reiki is absoluuuut ongevaarlijk! Reiki is levensenergie...die iedereen heeft en kan doorgeven. (met de reiki-cursus leer je op welke manier en met welke handgrepen/plaatsingen)

Reiki kan je op elk moment in je leven toelaten en zal een verREIKIng zijn!

Succes!
Ik kan me eigenlijk aansluiten bij Spuit. Reiki is een waardevolle aanvulling op je leven, vermits je ervoor open wilt staan.
Juist deze 'alternatieve' wijsheden en toepassingen zorgen voor een openbaring die menigeen -die er mee in 'aanraking' is gekomen- voordien niet voor mogelijk hield.

Het is volstrekt ongevaarlijk, maar het kan wel veel meer in je losmaken dan je in eerste instantie zou verwachten.
Zelf zit ik op Tai Chi, waar je de energiestromen van je lichaam in eerste plaats voor jezelf gebruikt, om je eigen balans te vinden.

Toch vind ik Reiki ook een erg boeiende materie.
Persoonlijk heb ik een keer zelf mogen ervaren hoe een simpele handoplegging op het schoudergebied een energiestroom op gang bracht bij een ander. Die was er ontvankelijk voor en het bracht in de periode erna emoties teweeg die niet te verwachten waren. (Even ter verduidelijking, het is een persoon die ik slechts vluchtig ken en er wederzijds geen emotionele banden bestaan.)

Als je Reiki overweegt, zou ik het zeker niet nalaten.

Ventje, die schijnbaar handen heeft die 'iets onverklaarbaars' kunnen veroorzaken...
Expect the unexpected and be fascinated

langventje
Berichten: 753
Lid geworden op: wo 02 mei 2007, 14:01
Locatie: twente, altijd genoeg te doen

Berichtdoor langventje » za 15 december 2007, 18:09

Liesje,

Ik heb alleen een situatie aangegeven die ik 1x heb meegemaakt.
Ik ben van mening dat Reiki erg veel goed doet.

Zelf ben ik weer in balans gekomen door Tai Chi. (Qigong) Dan ben je voornamelijk bezig je geest 'leeg' te maken en je energiebanen optimaal in te zetten.

Goed voor lichaam èn geest, en gezondheid...

Het geeft mij innerlijke rust na een stressvolle week, maar heeft me in eerste instantie 5 jaar geleden geholpen uit een heftige burnout te komen.

Yogo doet dit ook wel, maar omdat dat alleen op de geest is gericht, vind ik het toch minder waardevol.

Ventje.
Wat moet je zijn om te overleven? Sterk? Fout: veerkrachtig!

Sfinxs
Berichten: 1451
Lid geworden op: ma 09 februari 2004, 8:16
Locatie: zuid holland

Berichtdoor Sfinxs » za 15 december 2007, 22:43

nvt
Laatst gewijzigd door Sfinxs op do 15 mei 2008, 8:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Berichtdoor gurley » za 15 december 2007, 23:03

Liesje

vraag van tevoren of er een goede gedegen nazorg bij zit,omdat er wel wat weggestopte emoties los kan komen die wanneer er geen nazorg bij zit je een nare nasmaak kan bezorgen, waardoor je wat in de war kan raken, vraag dat na bij de reikimaster, die je op het oog hebt, vraag of je de master ook kan bellen als je bijvoorbeeld in paniek raak of zoo door emoties graakt wordt dat ff een oor, om je rustig te maken voor handen is.. dit niet om je bang te maken maar wel heel relevant kan zijn, iedereen gereageerd anders op de reiki 1 initiaties


voor het ondergaan van reikibehandelingen kan dit in elke fase van je leven, en idd is het een verreiking van je energie in brede zin van het woord :D
ik lees deze twee dingen en ik snap dat je het anders bedoelt hoor sfinxs

maar ik had goed die nazorg kunnen gebruiken zelfs na maar één enkele behandeling (waar het voor mij ook bij bleef)
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Sfinxs
Berichten: 1451
Lid geworden op: ma 09 februari 2004, 8:16
Locatie: zuid holland

Berichtdoor Sfinxs » za 15 december 2007, 23:12

nvt
Laatst gewijzigd door Sfinxs op do 15 mei 2008, 8:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Berichtdoor gurley » za 15 december 2007, 23:19

niet zo zeer een nare smaak (ik was een jaar of 20) vond het openstellen doodeng ... er werden dingen losgemaakt in mij die mij lieten nadenken ...
ik had alleen van te voren graag geweten dat dat een gevolg ~kon~ zijn
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Sfinxs
Berichten: 1451
Lid geworden op: ma 09 februari 2004, 8:16
Locatie: zuid holland

Berichtdoor Sfinxs » za 15 december 2007, 23:25

nvt
Laatst gewijzigd door Sfinxs op do 15 mei 2008, 8:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Berichtdoor gurley » za 15 december 2007, 23:28

ach toen stond het misschien nog in de kinderschoenen ofzo :)
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Liesje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 03 mei 2007, 19:16

Berichtdoor Liesje » zo 16 december 2007, 0:59

Sfinxs,

Dank je voor je antwoord :)

Ik zat idd te denken aan een reikibehandeling. Het klinkt best wel heftig. Ik weet niet of ik daar nu al klaar voor ben. Ik ben immers op zoek naar een rustpunt in plaats van dat er nog meer emoties loskomen :)

Ik zou het overigens net als Gurley wel een geruststelling vinden om te weten dat er nazorg zou zijn. Ik wist overigens niet eens dat het zo heftig zou kunnen zijn, dat dit nodig zou zijn.

Dank je voor de waardevolle informatie.

X
Liesje

je vraag over reiki en gevaar,
het is je eigen energie die je voor jezelf gebruikt wanneer je besluit om reiki 1 te gaan doen,
MAAARRRRRRRRRRR, zoek een reikimaster die bij je past waar je je goed bij kan en mag voelen, dat als punt 1

punt 2
vraag van tevoren of er een goede gedegen nazorg bij zit,omdat er wel wat weggestopte emoties los kan komen die wanneer er geen nazorg bij zit je een nare nasmaak kan bezorgen, waardoor je wat in de war kan raken, vraag dat na bij de reikimaster, die je op het oog hebt, vraag of je de master ook kan bellen als je bijvoorbeeld in paniek raak of zoo door emoties graakt wordt dat ff een oor, om je rustig te maken voor handen is.. dit niet om je bang te maken maar wel heel relevant kan zijn, iedereen gereageerd anders op de reiki 1 initiaties

zie reiki 1 als een kadootje aan jezelf, het kan een leidraad worden en zijn in je leven..

sfinxs
reikivrouw

oww aanvulling kon niet uit je posting halen of je nu een reikibehandeling wil ondergaan of dat je zelf reiki 1 wilde gaan leren voor jezelf

voor het ondergaan van reikibehandelingen kan dit in elke fase van je leven, en idd is het een verreiking van je energie in brede zin van het woord :D
Expect the unexpected and be fascinated

Dragonlady
Berichten: 1010
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 20:19
Locatie: Friesland, sub van Meester Noord.

Berichtdoor Dragonlady » zo 16 december 2007, 12:14

Reiki op zich is ongevaarlijk. De gevolgen van een behandeling kunnen idd heel emtioneel zijn.
MAAR (altijd een maar) Asl je Reiki gaat leren is het echt van belang dat je een goede Reiki meester zoekt. Of als je een behandeling ondergaat dat je een geoede Reiki behandelaar hebt.
Het is namelijk niet alleen de energie stroom die 'geopend' wordt. Ook je aura wordt geopend. Na de behandeling moet de Reiki gever de aura weer dicht maken.

Voorbeeld: Mijn dochter kreeg een Reiki behandeling van mijn buurvrouw, die een cursus gevolgd had in 3 zaterdagen, voor hoofdpijn. Ze knapte er erg van op. Later kreeg ze last van andere dingen. Haar aura was niet dichtgemaakt. Dat heeft een paragnoste voor haar gedaan. Met veel moeite en veel 'aarden'.


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dreams 1990 en 41 gasten