* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » di 27 november 2007, 11:17

Fuutje, het spijt me dat je even weggaat. Maar soms kan afstand en tijd nemen nodig zijn.
Laat ons samen het glas heffen op het leven en op onze gezondheid !
Afbeelding
Alhoewel, gezien het vroege uur, kunnen we het misschien beter symbolisch houden ;-)

Voor de rest heb ik hier niet zoveel te vertellen. Ik ben geen persoonlijkheid die tot zijn recht komt in een drukke kroeg.
Vertellen jullie dus maar.

Ik wens jullie allen een mooie dag toe.

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » di 27 november 2007, 23:21

Ik geloof dat het een sombere novemberdag is geweest. Ik heb de gehele dag voor de klas gestaan en heb genoten van het jeugdig optimisme wat onstuimig tot mij kwam. Ik heb dus niet naar buiten gekeken maar heb aan de lopende band vieze plaatjes laten zien. Echte vieze plaatjes, mocht de fantasie van sommigen van u nu op hol slaan.

Nu is het weer tijd voor de schort, de flesopener, de nootjes en om de bloemen weg te gooien. Die hebben nu lang genoeg gestaan.

Met spijt hebben we Fuut uitgezwaaid, die zich in haar hutje op de hei heeft teruggetrokken. Hopenlijk zien we haar snel terug.

Vanavond komt er een liedjeszanger met gitaar om de klaasstemming erin te brengen Afbeelding . Laten wij eens uit volle borsten het Sinterklaas Kapoentje aanheffen. Afbeelding Het is toch lang geleden dat wij gezamelijk optrokken. Met respect voor ieders individualiteit kan een moment van saamhorigheid geen kwaad.

Aan RD zullen wij een speciale rol geven. Zij heeft de groenste vingers van ons allen en zij voelt zich op bijzondere wijze verbonden met onze cultuuruiting: Sinterklaas. RD, we rekenen op je.

Zullen we als Sinterklaaskado aan onze Belgische vrienden een nieuw regering kado doen? Urbanus als minister van buitenlandse zaken, en Eddy Merckx als minister van binnenlandse zaken. Jan de Cleir wil ik ook een prominente plaats geven in dit ad-hoc-kabinet, defensie minister wellicht. De meest degelijke en betrouwbare Belg maken we minister van economie. Immers Hoegaarden moet bewaard blijven. Anders zijn we wel gedwongen onze troepen uit Afghanistan terug te halen en een hernieuwde 10daagse veldtocht te ondernemen naar Hoegaarden.

Over Hoegaarden gesproken: proost nu al

Annne, zetbaas i.z.w. en m.g.h.

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » di 27 november 2007, 23:42

*smile
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » wo 28 november 2007, 0:05

In Zwaar Weer en Met Grote Hoegaarden?
Panta rhei.

rusteloze dame
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 06 juli 2003, 11:25

Berichtdoor rusteloze dame » wo 28 november 2007, 0:06

...
Laatst gewijzigd door rusteloze dame op wo 13 juli 2016, 9:23, 1 keer totaal gewijzigd.

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » wo 28 november 2007, 23:00

Hi. Ik kom gewoon even binnenlopen. Ga aan de bar zitten en bestel een witte wijn. Kan dat nog op kosten van Fuutje? Liesbeth? LIESBETH! tjeemig, ze lijkt ook wel doof.
Ik hoorde net zo'n zeikliedje, dat ik dacht, ik móet naar het café.
Dat kan je soms wel eens zo hebben.
Waar 'm dat precies in zit..gut ja, daar vraag je me wat.
Misschien horen zinloze acties bij zinloze gedachten.
Of is er al teveel gedacht en is het nu tijd om dat gedenk eens goed uit te schakelen. Om het bij wijze van spreken zinloos te dwingen.
God, Liesbeth, dank je wel.
HOEVEEL? Jezus. Nou, hier heb je 't. Maar dan wil ik wel graag een muziekje erbij als dat niet teveel gevraagd is.
Het is hier zo stil, ik hoor alleen de sirenes van die ambulances daar, zo verder weg op de snelweg.
Unheimisch. dat is het.

Zet I Muvrini maar even op. Die kan zo lekker zingen!
Panta rhei.

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » do 29 november 2007, 0:53

Goede avond allen. Dag Sehnsucht je wordt hier zwijgend op je wenken bediend. Dat hoort bij een bardame met fatsoen. Haar decollete is al welsprekend genoeg.

Zeker RD, ik zal weer eens een dia-avondje organiseren. Met veel bloed en etterende zweren want dat is mijn favoriete onderwerp. Ik weet wel dat jij het liefst tropische planten ziet en orchideeen. Ik ben heel verbaasd, wat jij onder de tabberd van de Sint zoekt. Daar heeft de Goedheiligman zijn kadoos niet verborgen, wel zijn geheimen. We zingen niet voor niets KAPOENTJE.

Overigens SS: betaal wel je drankjes. We weten niet wanneer onze Fuutje weer solvabel is. Vooralsnog verkeert ze in een geestelijk faillissement, heb ik begrepen.

Maak er een mooie avond.nacht van, ik neem vast een HG en ga vroeg onder de wol

Proost van de pseudowaard, bbhh

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » do 29 november 2007, 1:36

Brrr, de taaipopjes kunnen nu wel weg, een fris jus'tje schenk ik zelf wel even in.
De laatste fles van Fuut haar favo-drank...ff op het bestelbonnetje bijschrijven, voor als ze terug mocht komen. Ik kruip in mijn mandje, de dag was een blender voor mijn binnenkantje, met Levinas als toetje op het programma ;)


Mirthe, nwtk

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » do 29 november 2007, 1:47

Hè gatverdamme SS! hoe kom ik van dat duitse imago af hetwelk ik zelf gecreëerd heb?
En ik heb al betaald. ik vond het behoorlijk duur ook nog es. Zo'n suf wijntje in zo'n stil café waar ik maar niet de spirit van kan oppikken.
Annne, nu je er toch bent, welke muziek zou jij opzetten om een zwerende en etterende wond te helen? Of zal ik maar gewoon blijven spoelen?
Fuut! Waar zit je?
Ze draaien hier Rachmaninov! Op een hele oude platenspeler, maar mooier is er niet!

Ik loop even naar dat achterplaatsje. en kras mijn naam in de deur. SS
Stil Stupid. Of Stil Strong. What's it gonna be. Schutzstaffel. Stoomschip.
Eigenlijk is het SehnSuchT. SST. Hou es op.

BarBeheerderHaHa? o nee, bezigheden buiten huis hebbende. gelijk heb je!
Panta rhei.

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » do 29 november 2007, 8:36

Rachmaninov op de draaitafel, Levinas op de leestafel, het wordt hier wel een intellectuelengedoe. Mooi is het wel, maar de vraag is of het aansluit bij de belevingswereld van de gemiddelde kroegbezoeker. Ik ga er van uit dat deze bezoeker dagelijks genoeg intellectuele uitdagingen te verwerken krijgt en in de avond met een glas in de hand op een wat lager nivo wil discussieren. Maar misschien vergis ik me.

Ondertussen ruim ik de pindaschillen van de vloer Afbeelding . Het lijkt wel een Spaanse kroeg, waar ze alles van de bar af op de grond laten vallen. NOg even de scharnieren van de voordeur smeren. Het geknars gaat op den duur vervelen. Daarna nog even de tafelbladen afnemen en verfrissende transpiratiespray ronsspuiten. Dan kan ik de afwas nog even doen Afbeelding om vervolgens het gewone l;even weer in te gaan.

De koffie staat klaar voor de vroege vogels, de croissants zijn nog warm en de aardbeienjam is vers van de Friese bodem

Maak er een mooie dag van en geniet.

Ik neem nog een pittige bak espresso en ga weer wonderen verrichten.

Annne, franchisebeheerder bzz en mlg

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » do 29 november 2007, 8:41

Ploft neer, pakt de krant en gaat eens heerlijk genieten van de verse koffie en broodjes :)
Wat een geweldige verzorging en toewijding toch weer Annne. Je weet er altijd weer een rustgevend maar ook aanstekelijk verhaaltje van te maken..

Hoe doet die man dat toch?
Zijn dat de genen of gewoon man's wijsheid en onverstoorbaarheid..

Hoe dan ook..
Ik geniet ervan!

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » do 29 november 2007, 9:15

Levinas op de leestafel :shock:.
Bij ons is dat een lekker hapje uit de gaarkeuken van OU. Ons Ulebord - een heel apart bord voor exquise lekkernijen van eigen bodem (wel even naar het heitelan reizen).

Ja, SST , ruim die schillen eens op, joh. Dat kan je niet maken, elke keer dezelde mensen de rotzooi oplaten ruimen. Zie, Kronkel heeft de krant ook al weer netjes gevouwen teruggelegd en de muziektafel geordend. Dan kan Katharine ook weer in rust haar consumpties genieten. Hier is het immers beschaafd en van de goede opvoeding en zeden. Sinterklaaspikanterietjes - dat kan nog. Als nu ook die vieze plaatjes weer weg kunnen is alles weer spic&span en kan Savanne na haar nachtwake bij de schapen even op adem komen.

Kan iemand me helpen aan de tekst van Mika van het liedje dat op onze (?) geripte (?) cd 'nummer 12' is getiteld? Onze is in dit geval van onze dochters. Ik zal hem opzetten, die opera-aria's gaan maar vervelen op den duur, iets meer beat en stem-extremiteiten mag wel even. Kijk niet zo gallig, Annne, het is bést te pruimen, het kan zélfs die verdachte jurkenman inspireren en die is nog veul ouder.

Vanachter mijn kopje thee (dat ik zelf ga wegbrengen én afwassen én opruimen én met de theedoek terug aan het haakje en niet in een hoek als klodderig vodje in de gootsteen gesmeten - dit is de herhalingscursus 'hoe voed ik pubers op? 8) - ) wens ik iedereen een dag vol moois.


Mirthe, k.m.l.g. (F)

Nymph
Berichten: 1103
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 22:30

Berichtdoor Nymph » do 29 november 2007, 23:13

.
Laatst gewijzigd door Nymph op za 09 maart 2013, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- inactief -

hadewijch
Berichten: 977
Lid geworden op: zo 31 juli 2005, 21:16

Berichtdoor hadewijch » vr 30 november 2007, 1:46

het regent en het weer laat zich niet vangen in termen als 'mooi' of 'fijn'. Ik heb de hele week in huis gezeten en de lichtval in mn huiskamer bestudeerd.
Wil er iemand een potje flipperen? Ik ben in een 'winning mood'. Heb vandaag eens een keer gewonnen van iemand waar ik anders van verlies :)
Heerlijk om eens alleen naar zo'n draaiend en stuiterend balletje te kijken je lijf daar aan te geven: gaat naar links...rechts..daar....daar.. weer gemist.
shit.
jij bent :)
proost kroeggangers :)

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » vr 30 november 2007, 2:14

TILT!

Ik zou liever even biljarten. of poulen, ook goed. dat droge, maar heldere gekets van die ballen. en die precisiestoot van zo'n keu. de droogte en warmte van dat groenen laken. dat afgebakende speelveld. het geroezemoes, de sigarenlucht. en met zo'n mooi blauw blokje even de top van je keu bewerken.
ja, dat de droogte wel gewaarborgd blijft.

geef mij eens een pils Liesbeth.
LIESBETH!
Panta rhei.


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten