* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » wo 21 november 2007, 18:03

Ja, Sehnsucht, WIL JE DIT NIET BIJ MIJ NEERLEGGEN!
We hebben hier een kroegbaas IN OPRICHTING!
Vraag het aan hem, ik ben slechts een simpele gast, die op ongepaste tijden langskomt.
Organic hield altijd aan van 21.00 tot 9.00 uur, dus mag ik eigenlijk alleen 's morgens zo rond zessen komen. En dat doe ik ook, om mijn kopje cappuccino te drinken en de Telegraaf te lezen (de Volkskrant mag niet van de nieuwe kroegbeheerder. ORGANIC, WAAR BEN JE?)
Wat mij betreft mogen honden naar binnen, zolang ze maar niet aan Coos en Bram komen, die neem ik namelijk altijd mee en ze krullen zich altijd op op het schapenvachtje voor de open haard. Of ze zitten op mijn schoot te spinnen of ze klauwen naar de kroegbeheerder.
Gooi vooral nog een blok hout op de haard, dan gaan we stiekem genieten van de namiddag, Sehnsucht.
Ik zie trouwens dat Nymph ook stiekem is binnengeslopen....
Welkom Nymph, zullen we eens spreken over de betekenis van i.o.?
Fuutje
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » wo 21 november 2007, 18:21

Oke dan, ik leg het bij Annne: 'Annne. de wereld is niet mooi, maar jij kan haar een beetje mooier kleuren'! en IK vind het gezelliger met al die diertjes erbij. Maar ja, wie ben ik. Annne associeert me met Bratwurst. Terwijl ik mezelf associeer met Goethe; 'Nur wer die Sehnsucht kennt, weiss was ich leide'. En het lied van Mignon, die maar naar Italië bleef verlangen. Zo vind iedereen zijn dood in Venetië. Dus hoe moet dat goedkomen?
Het is overigens een heel brave hond, die ook nog eens erg goed met coos en bram zal kunnen opschieten, want met poezen heeft ze thuis ook te maken. Niemand zal er last van hebben. Ze zal zich aanpassen en stil in een onbezet hoekje gaan liggen.
Glaasje wijn? Mogen we dat dan wel zelf pakken?
Panta rhei.

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » wo 21 november 2007, 18:33

Doen we toch gewoon Sehnsucht? Ik graag droog wit (het staat in de koelkast achter de bar. Liesbeth weet mijn wijn wel te vinden)
De kroegbaas komt toch pas om 21.00 uur en we zetten het gewoon op ons bonnetje.
En mag ik het met je oneens zijn Sehnsucht?
De wereld is mooi!
Laten we ons voor de open haard nestelen en discusieren over die 'grote boze wereld", de 'hall of fame' en de wens om daarin plaats te nemen.....
Tevens plaatsen we Nymph naast ons om te discussieren over de betekenis van i.o.
Merk je dat Coos op je schoot gesprongen is en je kopjes geeft?
Helaas maakt onbekend, onbemind en zijn Bram en Coos dus bang voor honden. Vrouwen daarentegen....

Heerlijk, ik geniet van een prachtige discussie.
Nog meer liefhebbers?

Fuut
(in de contemplatiemode)
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » wo 21 november 2007, 19:01

Wat zal ik eens nemen? Is liesbeth er dan? ik hoorde niks! Nou, doe ik ook wel een droge wit. Chardonnay graag, Liesbeth. of is er alleen huiswijn?
Any how. De wereld. En of ie mooi is. Ik denk het wel toch ergens. Ondanks alle beroerdigheid en ellende, weet ik mijn wereld toch wel enigszins draaglijk te maken. Ik hoop dat Annne dat ook van dit café kan maken. Dus dat die hond geen bezwaar is. Kijk als het hier hoempapa gaat worden, dan zijn we zo weg natuurlijk, dat snap je, maar zo'n café lijkt het me niet.
Wat een lieve kat die Coos! En waar is Nimph dan? ik zie haar nergens. Zit ze soms verstopt in een hoekje?
Zou jij in the hall of fame willen plaatsnemen?
Panta rhei.

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » wo 21 november 2007, 19:04

Gaaap, Kronk rekt zich eens uit en hoort een vies woord....
Gladde aal..
Jakkie, als ik ergens van griezel... :?

Willen ze nog in discussie ook op dit tijdstip.
Heeft de gekte hier toegeslagen sinds Organic weg is?
Na een dag werken en ploeteren ook nog eens in discussie gaan...

Pffft praat me er niet van nu.
Heb me de oren van mijn hoofd gediskwalificeerd de laatste dagen en ben toch echt eerst toe aan een kop koffie met likeur.
Ja, zie je nou, daar heb je het al. Verspreek ik me ook nog eens op z'n Freudiaans :roll: : gediscussieerd bedoelde ik dus.
Nou ja, ik laat het maar over me heen gaan. Ben ik wel goed in geworden.

Zo, eens kijken...
Daar is een leuk plekje.
Even de hond een aai over zijn bolletje geven en dan maar uitblazen.
Ga gerust in discussie over alle wereldse zaken die jullie hoofden bevolken,
Kronk gaat even non-contempleren :)

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » wo 21 november 2007, 19:54

Ach daar is ze dan! lekker geslapen? Nee, gladde aal is het juiste woord niet. Alhoewel dat bijzonder interessante beesten zijn. Ik zag je al op weg naar de Saragossa zee, om vandaaruit miljarden glasaaltjes de wijde wereld in te sturen. Ter lering ende vermaak voor de mensheid. Bovendien kunnen die palingen toch ook maar mooi in zowel zout als zoet water zwemmen. En ook nog eens kilometers over land afleggen. Kom daar maar eens om bij andere vissies. Nee, dat is zo eenvoudig nog niet. Dat zijn talenten die nader onderzoek behoeven.
Was er nog een hoekje vrij? Wat voor likeur dan?
Panta rhei.

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » wo 21 november 2007, 20:10

Verzoek de Barman i.o. maar om een Hpnotiq, past wel bij mijn stemming na een middagje shrinken (nee, nee, ....geen verspreking, ik bedoel geen drinken).

Hebben ze hier ook zo'n sofa waar je zo mooi op kunt gaan liggen als je even spiegelogische bijstand nodig hebt?

Wat zeg je? Weet je niet wat Hpnotiq is?
Bezoek dan maar even de leverancier.
Ze hebben wel een streng deurbeleid, dus ge zijt gewaarschuwd....


http://www.its-hpnotiq.nl/

Ehm, meneer de barman en bevallige barmevrouw:
Is het goed als ik vanavond even wat slingers ophang nadat de gasten zijn vertrokken?

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » wo 21 november 2007, 20:20

Liesbeth! één Psychotic! Euh..hypnotic! Euh, hpnotic, alsjeblieft.
'kwam er zo in natuurlijk. Ik word overal hartelijk ontvangen. Een ieder verlangt naar het verlangen, anders bleef er niets meer te wensen over.
en vanwaar nou weer die slingers als iedereen weg is? Heb je het zo naar je zin in je eentje dan? of heb je een privéfeestje?
Fuutje? wat zeg jij ervan? Ze zit toch niet in te dutten hè? Die haard is loeiheet! kijk toch uit met dat vuur!
Panta rhei.

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » wo 21 november 2007, 20:22

Volgens mij staat er nog wel ergens in een hoekje zo'n sofa. Daar kan je wel op gaan liggen, maar of dat mooi is?
Panta rhei.

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » wo 21 november 2007, 20:34

Dank, dank...
Die sofa zal ik vast nog wel eens gebruiken, maar helaas roept nu de plicht van het boodschappen doen.

Fuutje houdt vast wel van slingers, maar de nieuwe bartender (beertender, love me tender pfff.. weet ik veel) moet ik nog wat aftasten..

Ter uitleg:
Over het algemeen hangt men slingers op ter verhoging van de feestvreugde ja. Ik ben daar niet anders in dan anderen ondanks mijn twisted brain. Een feestje dus ja. Niet van Sinterklaas hoor, das wat vroeg en wil ik de rustzoekers hier niet aandoen. Gewoon een eh... feestje.... :wink:

Iedereen is uitgenodigd. Vannacht om 0.00 uur aanvangstijd en we zien wel hoe lang we het volhouden met z'n allen of met niemand. Ik ga vast de spullen halen nu met uw welnemen en die van alle andere kroeggangers.


(Er is dus iemand jarig de 22e ja)

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » wo 21 november 2007, 20:37

hmm misschien mezelf toch maar een zwerver gaan noemen.. aangezien ik dagelijks zwerf..

Tijdens mijn omzwervingen vond ik deze en oh wat is hij toepasselijk op de post van sehnsucht

Vragen,
Meer dan duizend vragen,
Voortaan in mezelf nu dragen.
Want ik voel niet waar je bent,
Vechten,
Vechten tegen stilte,
Bittere kou en alle kilte,
Heb ik jou ooit echt gekend?
Nu ik enkel leegte voel,
Besef ik het pas goed,
Dat alles wat er ooit eens was ,
Ik voortaan vergeten moet.
Overleven,
Nooit meer beleven,
Passie wordt iets van toen.
Toch blijft er verlangen,
Hunkerend verlangen,
Alles ooit terug te mogen overdoen.
Laatst gewijzigd door Savanne op wo 21 november 2007, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » wo 21 november 2007, 20:43

wauw
Panta rhei.

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » wo 21 november 2007, 21:39

Fuutje verlaat stilletjes de kroeg.
Ze weet dat ze te vroeg is en wil de nieuwe bar(m)Annnne niet tegen de haren instrijken.
Haar kopje cappuccino en de Volkskrant (die ze stiekem nog meeneemt, de Telegraaf staat haar tegen...) s' morgens vroeg is haar te waardevol.
Ook slingers vind ze te uitbundig voor de kroeg, maar wie is fuutje?
Slechts een 'ship passing in the early evening and/or morning'
Veel plezier vannacht om 0.00 uur.
Fuutje, die alleen maar droge witte drinkt, niet van slingers houd (geef mij maar Rachmaninov, in alle rust en in een gedempte sfeer) en niet op sofa's ligt, wenst eenieder een plezierige nacht alvast.
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » do 22 november 2007, 1:12

Ach, in stilte een feestje vieren heeft ook z'n charmes.
Ik hang in mijn eigen hoekje, waar het donker is toch stiekem een slingertje op (eentje maar hoor Fuutje) en ontkurk een flesje wijn. Geen taart, geen poespas, geen luide muziek, geen lallende feestgangers, just me myself and my birthday. Proost!

hadewijch
Berichten: 977
Lid geworden op: zo 31 juli 2005, 21:16

Berichtdoor hadewijch » do 22 november 2007, 1:21

just you and the loved one Kronk. ik weet dat je er geen waarde aan hecht, maar ik hef een glas op je ( en your loved one): op een mooi en fijn jaar :) verder heb ik even niet te veel te zeggen. dat mag in de slapelozenkroeg. mss later nog wat :)


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten