TW wordt moslim....

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » zo 18 november 2007, 22:29

ergens las ik , en ik vind het heel goed klinken: de democratie moet de mens beschermen tegen z'n ideologieën.....Om over na te denken.
Inderdaad een scherpzinnige opmerking. Hardlopers zijn doodlopers, je moet soms even de rem erop gooien en vragen: allemaal leuk en aardig maar wat vinden de anderen er dan van?
ik zie alleen even niet het verband tussen deze zin en dit topic.

Draak
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 23 september 2007, 18:44
Locatie: Rainbowland

Berichtdoor Draak » zo 18 november 2007, 23:47

@Jippie, je hebt gelijk. Somige meiden die gedragen zich en kleden zich ook als hoeren. Maar dat is toch vrijheid van meningsuiting?
Is iemand uitschelden vrijheid van meningsuiting, of begrijp ik dit verkeerd?
en bedoel je dat je zelf mag weten hoe je er bij loopt?

Niemand heeft namelijk het recht om iemand uit te schelden, te kwetsen of te beledigen.
Ik bedoelde dat je zelf mag weten hoe je erbij loopt. Iedereen heeft dat recht wel, als het binnen de normen van de wet ligt, mag je je kleden zoals je wilt.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » zo 18 november 2007, 23:58

8) duidelijk draak
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » zo 18 november 2007, 23:59

Het verband met deze topic is het matigende dat kan uitgaan van een democratie , dus plaats voor elk maar niet voor het extreme waartoe het blind volgen van een ideologie kan leiden ...
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

hadewijch
Berichten: 977
Lid geworden op: zo 31 juli 2005, 21:16

Berichtdoor hadewijch » ma 19 november 2007, 0:51

Matigend zegt Droomvlinder, ik denk dat ik weet wat ze bedoelt. Het taalgebruik in dit topic vind ik eerder aanmatigend: ‘hoeren’. Ik wens niet bestempeld te worden als hoer. Evenmin hoeven mijn gedachten en levensovertuigingen als inmoreel afgedaan te worden. Misschien heb ik ergens niet goed gelezen in dit topic, excuses dan.
De NPS had een (stomme!!) uitzending met als naam ‘bimbo’s en boerka’s’ en sloeg de plank volledig mis. Welke kuisheid moet je volgen om niet als ‘bimbo’ bestempeld te worden? En welke zweem van gelovigheid moet je hebben om als ‘boerka’ bestempeld te worden? Graag had ik wat strafpunten uitgedeeld aan de NPS vanwege dat programma. Lekker polariseren. Meiden (en een 1 man in dat programma) mogen het doen met de betiteling ‘bimbo’ en als enige tegendeel lieten ze een wat fundamentalistische dame (niet) zien, die onlangs weigerde haar mannelijke collega’s en hand te geven en haar man kwam ook al eerder in opspraak vanwege erg radicale uitspraken. Leve de nuances.

Draak
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 23 september 2007, 18:44
Locatie: Rainbowland

Berichtdoor Draak » ma 19 november 2007, 0:56

@hadewijch Nee, het ging er in dit topic over dat we het belachelijk vinden dat je iemand 'HOER' noemt als deze volgens een streng gelovige zich zo gedraagd of kleed.

Zelf kleed ik me altijd degelijk, doe netjes wat ouders verwachten. Naar school gaan, werken, vrienden hebben. Vriendjes, tja... daarbij hebben ze niet zoveel te zeggen. Het is immers iemand eigen keuze, niet?

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » ma 19 november 2007, 1:02

het ging er in dit topic over dat we het belachelijk vinden dat je iemand 'HOER' noemt als deze volgens een streng gelovige zich zo gedraagd of kleed
Wat is een hoer?
Als ik stel dat iemand sex biedt tegen haar wil om te overleven ook een hoer is, (en er zijn veel vrouwen die hoer genoemd worden om deze reden) dan zullen veel moslim vrouwen eveneens hoeren zijn.
als verkrachten binnen een huwelijk mogelijk is dan kun je ook een hoer zijn binnen je huwelijk als je sex als middel gebruikt om je doel te bereiken of om puur te overleven.

En hiermee wil ik de negatieve lading van het woord hoer eens aan de kaak stellen.

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Aangetrouwde huwelijken en samenleven...

Berichtdoor thisWaltz » ma 19 november 2007, 9:45

Een andere taboe voor de islamieten is het ongehuwd samenleven. Wat is er nou beter om te testen of je met elkaar omkan dan een tijd met elkaar samen te leven alvorens ofwel een samenlevingscontract ofwel een huwelijk aan te gaan. Totaal taboe want moeder en vader moeten de bruid(egom) zoeken, die de toekomstige van haar noch pluimen kent. De kans op mislukking ligt hier veel hoger dan bij mensen die elkaar kennen door samenwonen en daarna een band aangaan.
Het supertaboe: Homo en lesbienne zijn in die cultuur...
Men kan men verwijten naar mijn hoofd slingeren: maar : De Chassidische joden in Antwerpen zijn ook orthodox, maar die dringen zich niet op en slaan geen buschauffeur de kop in en houden hun geloof en gebruiken binnen hun gemeenschap.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » ma 19 november 2007, 11:42

bereid zijn in te ruilen, te offeren voor iets materieels;
Dus sex voor vrede in een huwelijk of een dak boven je hoofd zou men prostitutie kunnen noemen.

Hoeveel hoeren zouden we nu plots rijker zijn?

Draak
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 23 september 2007, 18:44
Locatie: Rainbowland

Berichtdoor Draak » ma 19 november 2007, 19:10

Zowieso lijkt me het al verkeerd als je met seks iets probeert te verhalen, bij een ander. Waar blijft liefde en genegenheid dan nog?
Ik hou niet zo van vooroordelen, daarom ga ik mijn feiten goed na. Uiteraard heb ik ook een mening. Ieder mag doen en laten, zolang het een ander niet schend. Dat is de eerste regel van mijn geloof. :)

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » ma 19 november 2007, 20:20

Waar blijft liefde en genegenheid dan nog?
Als je wordt uitgehuwelijkt.. :roll: .. misschien is het er nooit geweest.

Draak
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 23 september 2007, 18:44
Locatie: Rainbowland

Berichtdoor Draak » ma 19 november 2007, 23:16

Soms hoor je wel eens over 'het lot' dat twee mensen worden uitgehuwelijkt en dus blijken perfect te zijn voor elkaar. gelooft iemand daar in?

Draak
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 23 september 2007, 18:44
Locatie: Rainbowland

Berichtdoor Draak » di 20 november 2007, 20:57

Ach, op ieder potje past een dekseltje, en sommige nemen een potje ;) of natuurlijk een dekseltje XD
Sorry, erg flauw grapje :P

hadewijch
Berichten: 977
Lid geworden op: zo 31 juli 2005, 21:16

Berichtdoor hadewijch » di 20 november 2007, 21:24

Soms hoor je wel eens over 'het lot' dat twee mensen worden uitgehuwelijkt en dus blijken perfect te zijn voor elkaar. gelooft iemand daar in?
ik denk dat mensen gaandeweg van elkaar kunnen gaan houden, maar of dat hetzelfde is als 'het lot dat maakt dat ze perfect passen' dat vraag ik me af :)

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » di 20 november 2007, 22:58

Mag ik jullie dan even uit de droom helpen? Als je het geluksgevoel meet ( dat kan). Dan is er geen verschil na tien jaar huwelijk tussen een gearrangeerd huwelijk en een huwelijk uit liefde. Althans niet wat betreft het gevoel van geluk, waar ook de sexuele bevrediging in mee wordt gemeten.

Er zijn andere factoren nodig dan verliefd zijn om een huwelijk te doen slagen

(maar dat wisten jullie toch wel?


Annne


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 32 gasten