* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » vr 16 november 2007, 1:22

En zwijgen mag ook, zeker als je ogen spreken als de jouwe. Offuh... spreek ik voor mijn beurt en had eigenlijk een van onze zeer geliefde heren dat moeten zeggen?? ik ben wel eens van de kook he ;)


Mirthe
Gut dit is niet voor de eerste maal tegen me gezegd dat mijn ogen spreken.. voor mij een vreemd begrip ik zie in elk paar ogen wel wat waarheid.. misschien is het wel omdat ik iets wil zien dat ik het zie.. desalnietteplus... sprekende ogen hmmzz..

De geliefde heren hier lieverd hebben nog niet het genoegen gehad ( die jij wel hebt) om zich ervan te vergewissen dat mijn ogen al dan niet spreken dus die uitspraak kon ook alleen maar van jou komen...

Vandaag niet de behoefte om te zwijgen.. ervaring leert me dat ik in een bui ben waarbij ik kan raken... positief gezien dan...
Wellicht heeft de vrieskou mijn hoofd gezuiverd.. en zie ik dingen tijdelijk wat helderder dan normaal...

De behoefte om het vuur nog even op te porren en de spiegel op de juiste plek te zetten is groot juist omdat ik een vorm van veiligheid voel die hier toe uitnodigd...

xx sav die even nipt van een sapje
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » vr 16 november 2007, 1:33

Hee Annne! Hee Fuut! Hee Millie! Hee Organic! Hee Katarine! Hee Myrthe! Hee Mikmak! Hee ID! Hee Droomvlinder! Hee Nymph! Hee Savanne! Hee....Kronkel?

na mijn narcoleptische aanval van gisteravond, waarbij ik met mijn hoofd zo'n beetje op de Tab, CapsLock, Shift, Ctrl, dat windows tekentje (waar is dat voor?) En de Alt viel met mijn hoofd, raakte ik toch voornamelijk de ZZZZ. Hoe vinden jullie mijn haar? Een nieuwe jas heb ik ook aan! Een droge.

Wat fijn Fuut, dat we nou es een keer echt naast mekaar kunnen zitten. Aan de bar, dat wel, maar des te beter. dat praat even wat makkelijker. Zeker met een hoegaarden in de hand. (ja, ik kreeg er weer een, ik kan het niet helpen).

En die muziek? hoor ik nu nog steeds Callas? Uit de Norma? 'Casta Diva'? Ja ik ben een beetje doof. Er zit nog zand in mijn ene oor.

kijk eens wat vaker in de spiegel van de kapper, zei iemand tegen mij. maar je de oren wassen, ho maar!

en Millie? Millie? ben je het echt? Mag ik een handtekening? Ja, 't is voor mijn broertje!
Panta rhei.

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » vr 16 november 2007, 1:54

Sehnsucht; liefdevol blaas ik het zand uit je oren en laat ik je genieten van de heerlijke klanken van (Rachmaninov, nee, daar word ik altijd emotioneel van) Chopin.....
Ik weet dat onze medekroeggangers deze muziek ook heerlijk vinden.
Heb je gemerkt dat RD de open haard heeft aangestoken? Laten we heerlijk op de stoelen gaan zitten. Neem jij dat stomme biertje maar mee (Belgisch zeker), dan neem ik mijn wijnte mee. Kunnen we eens lekker 'diepgraven' over hoe jij al dat zand in je oren hebt gekregen.
En, oh ja, je haar ziet er prachtig uit!

Fuutje
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » vr 16 november 2007, 1:56

En Millie mag ik ook een handtekening van je?
Het is voor mijn zoons....
Please, please, please?
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » vr 16 november 2007, 2:20

Goh leuk fuutje! enne.. Miss Millie has left the building, denk ik. maar ja, wat wil je ook. Het is niet niks om je zomaar hier te presenteren. ik bedoel, ik kom hier zelf nog maar één dag, nou ja, nacht. En ik kwam zomaar geheel en compleet en totaal verloren aanwaaien. Wist ik veel?

(denk aan de grijsjes)

Maar ZIJ. Die zet toch wel een stapje. Ik vind dat getuigen van moed. Of op z'n minst toch een zet. Misschien wel geen handtekening, maar dan maar een soort handreiking.

Wat vind jij daarvan?

Of doe ik nu meteen al moeilijk, terwijl we nog nauwelijks hebben kennisgemaakt.

En weet jij mij te vertellen hoe dat zit met die wortels die in je hol achtergelaten worden?
Dit klinkt wel heel raar. ik bedoel pmmetjes die in je postvak gestuurd worden? dat die dan na één keer kijken in je nagenoeg comateuze toestand, opeens kunnen verdwiinen? of denk je dat ik met mijn hoofd ook iets anders geraakt heb, toen ik instortte?

Weet jij daar weg mee Fuutje? en hoe stuur je dan in vredesnaam iets terug? ik zou zo graag iets willen zeggen. Al is dit tijdstip nou ook niet weer jedat.

En; mag je in dit café over alles praten? Of zijn er dingen waar men het hier liever niet over hebben wil. Dus dat keurig zijn ook meteen inhoudt dat je er hele beperkte grenzen op na houdt, en België voor het gemak buiten beschouwing, om maar wat te noemen.

Vertel Fuut!
Panta rhei.

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » vr 16 november 2007, 2:23

Handtekeningen?? :shock:

Zeg...... ik had de kroeggangers wat minder dwepend ingeschat en vind het hoog tijd voor een beetje nuchterheid daarvoor in de plaats. Persoonlijk vind ik voetafdrukken veel leuker, en dan met name die van die grote beesten met flaporen die wel eens door zo'n kast heen denderen. Geeft wel wat rotzooi hier en daar, maar ach daar hebben we onze huisschoonmaakster Vir voor tenslotte die het nog met liefde doet ook als we allemaal een beetje lieve aandacht als betaling geven.

Laat maar komen die olifanten dus, dan zal ik met plezier een pootafdruk in ontvangst nemen. Een walk of fame is ook wel leuk bedenk ik me net..
Allemaal een eigen voetadruk op de tegelvloer buiten de kroeg. Degene die het laatste komt moet afwassen tot een nieuwe kroegbewoner zich meldt.
Zoals het er nu naar uitziet is dat ene Millie, dus ja, das ff pech hebben dan. Een voet in een nieuwe wereld zetten is nou eenmaal niet zonder risico's...

Ik denk dat ik vannacht maar eens al het servies ga gebruiken zodat Millie zich voorlopig niet hoeft te vervelen hier.

Weet je wat?
Ik zal er een luchtig muziekje bij doen als troost: :mrgreen:

Air, J.S. Bach, Bobby McFerrin

Kronkel,die wat katerig en soms katterig is, maar vooral melig nu 8)

hadewijch
Berichten: 977
Lid geworden op: zo 31 juli 2005, 21:16

Berichtdoor hadewijch » vr 16 november 2007, 2:33

Kroegen van weleer. In vervlogen tijden zo veel tijd in doorgebracht. Hè? Ineens was het weer licht. De hele avond volgekletst in de kroeg. Zinnig en onzinnig gaan hand in hand. Ik geloof niet dat iemand mij kan voorschrijven wat waarde heeft.
Sehnsucht doet me nog ergens aan denken. In één van de kroegen kwam een man, een zwerver, die mooi kon vertellen. Ik (wij) vonden dat wel leuk en boden hem dan wat te drinken aan en een pluk shag. De kroegeigenaar was daar dan niet zo blij mee.
Nu heb ik zo veel redenen om niet meer naar de kroeg te gaan. Aan de andere kant: ‘t was zo leuk. Hetzelfde geldt hier op shespot. Veel leuke mooie mensen, mooie discussies en kroegrumoer kan ook erg mooi en leuk zijn en het blijft ook wel trekken. Anderzijds, de wespennesten die gebouwd worden, een strijd om wie de koningin moet zijn (aandacht!) en ja, ik mis de discussie. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn. We kunnen het vrolijk oneens zijn. Dat lijkt een beetje te ontbreken. We stuiven als vliegjes af op een rumoertje en zijn weer stil. En babbelen weer goed verder. Het is niet mijn bedoeling shespot af te gaan kraken of wat dan ook. Ik heb de mogelijkheid gekregen elders te kunnen spuien. Ik mis daar soms wel eens anderen in. Want alleen schrijven, zonder respons , is ook zo maar wat ( ehm, ik krijg wel wat commentaar hoor, maar das toch weer anders).

proost beste kroegganger,
op een leuke avond en alle rare snuiters
:D

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » vr 16 november 2007, 3:13

Lieve kronkel. je pm is weg. maar nog even deze voor het weer te laat is; konijnenpootjes brengen geluk! moet je ze wel eerst afhakken en te drogen hangen, wat mij niet heel erg gelukkig lijkt. Niet gelukkigmakend om te doen en voor mij niet zo handig en dus ongelukkigmakend omdat ik dan helemaal niet meer kan typen.
Ergens doorheen rousen is heerlijk! en vooral personages behandelen als poppenkastpoppen en ze te laten doen wat je wilt, is helemaal om je rot te lachen. En dan nog, waarom niet? Ik zie je wel zitten achter die kast. Stemmen, sfeerverhogende geluiden, plaatjes erbij, you rule girl! dat is pas regie! Maar voor even maar. Je speelt als een kind met de poppenkastpoppen van de hema, van bv sint en piet. Ik heb me er heerlijk mee vermaakt, meesterlijk! Maar ik heb zoiets van; nu is het weer tijd voor het echte werk. Dus dat de 1e zogenaamde realiteit weer door kan gaan. Hoe bloedverdikkend traag dat ook kan gaan. die gruwelijke, ondraaglijke sensatie van dat iets niet opschiet. En dan zou ik ook heel graag met iets willen gooien om de spanning te verbreken. En dan krijg ik ook mijn bedenkingen, van ja hallohee, waar gaat dit nog over. Niks hou es op. gaat godverdee eens door! en wat er dan allemaal gebeurt ondertussen...ik vermaak me kostelijk! En dat komt dan vooral door jou. dat JIJ dus als een olifant in die porcelijnkast doet alsof het een poppenkast is. Waar je maar kunt doen en laten wat je wilt, en 'mensen' kunt laten zeggen en doen wat je wilt.

Is dat niet helemaal geweldig, en wonderschoon? ik lach me een kriek, of een hoegaarden (ik lees dan steeds hoogbejaarden) heerlijk! er gebeurt eens wat! dusseh...mag ik een handtekening? gewoon voor mezelf?
Panta rhei.

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » vr 16 november 2007, 4:09

Schrik me rot :shock:
Voor het eerst dweept er iemand met mijn pootafdruk..
En PM??? :shock: :shock:
Welke PM?
Het spookt hier is al wat ik nog te zeggen heb en dat ik een olifant ben ja, maar dat wist iedereen allang. Als jullie me maar geen DOMBO gaan noemen, vind ik (bijna) alles best :roll:

Oeps,.. sorry kroeggangers. Jullie zoeken de sfeer en stilte en dan kom je mij tegen. Dat is wel een schok natuurlijk, ik erken het direct. Ben tenslotte zo vaak van mezelf geschrokken dat ik weet hoe verlammend dat effect kan zijn…
Op de één of andere manier krijg ik het ook altijd weer voor elkaar hè. Er moet gewoon leven in de brouwerij zijn, zelfs als m'n eigen kroegmaatje (mijn 1.94 meter lange huisolifant die nu al in bed ligt) op sterven na dood is geweest. Het zal wel weer vluchtgedrag zijn en ik zal het opbiechten bij de shrink zodat ze weet welke puinhopen ik allemaal veroorzaak in mijn virtuele wereld om mijn leed en leedvermaak in te verstoppen. Misschien neem ik haar wel een keertje mee voor zo’n hoogbejaard pilsje….

Tja, Kronkel blijft Kronkel en zal wel nooit volwassen worden noch aangepast en meegaand. Maarrrrr.... altijd bereid te leren van fouten van anderen en mezelf en dus gris ik mijn notitieblok met aapjes erop (heimwee valt niet mee) om de woorden van Sehnsucht een onderdak te bieden en te koesteren. Is ie meteen niet meer dat verloren aapje waar hij elders over repte en heb ik mijn knuffeltje van vroeger weer terug. Allemaal blij, allemaal tevreden. Nu nog naar de EO Hoogbejaardendag met zijn allen om ons te bezatten (teipfaut..bezinnen moest het zijn) en het kan niet meer stuk. De verlossing is nabij, Halleluja, amen.

Oh, voor ik het vergeet…
Hier is mijn handtekening, omdat je het zo lief vraagt..
Daar ben ik nou toevallig wel gevoelig voor :wink:

Afbeelding

Praktisch als ik ben heb ik er meteen maar een paraplubak van gemaakt zodat de kroeg ook winterklaar is.

Wat doe ik hier eigenlijk nog verder zo laat in mijn eentje? Ik pas helemaal niet in een kroeg, einzelgänger die ik ben...
Nou ja, al weet ik niet wat ik hier doe, ik weet wel wie ik wil zijn en dat is ook wat waard. Ik wil gewoon Kronkel zijn en blijven, de ene keer met olifantenlaars, de andere keer blootsvoets, en soms, heeeeeel soms als zijden sok... (staat me echt vreeeeeselijk dat laatste).

“Laat me mijn eigen gang maar gaan” spreek en besluit ik met Shaffy…

Salut, ik gun jullie je rust weer terug onder de klanken van die ook niet helemaal sporende persoon Shaffy. God, wat houd ik soms van mensen die niet helemaal sporen..

Laat me

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » vr 16 november 2007, 4:31

En speciaal voor Hadewijch (vertaling zie YouTube):

Tudo isto é fado - Amália Rodrigues

CU at ZM :wink:

Perguntaste-me outro dia
Se eu sabia o que era o fado
Disse-te que não sabia
Tu ficaste admirado
Sem saber o que dizia
Eu menti naquela hora
Disse-te que não sabia
Mas vou-te dizer agora

Almas vencidas
Noites perdidas
Sombras bizarras
Na Mouraria
Canta um rufia
Choram guitarras
Amor ciúme
Cinzas e lume
Dor e pecado
Tudo isto existe
Tudo isto é triste
Tudo isto é fado

Se queres ser o meu senhor
E teres-me sempre a teu lado
Nao me fales só de amor
Fala-me também do fado
E o fado é o meu castigo
Só nasceu pr'a me perder
O fado é tudo o que digo
Mais o que eu não sei dizer

Almas vencidas
Noites perdidas
Sombras bizarras
Na Mouraria
Canta um rufia
Choram guitarras
Amor ciúme
Cinzas e lume
Dor e pecado
Tudo isto existe
Tudo isto é triste
Tudo isto é fado

Amor ciúme
Cinzas e lume
Dor e pecado
Tudo isto existe
Tudo isto é triste
Tudo isto é fado

Gebruikersavatar
millie
Berichten: 827
Lid geworden op: di 22 januari 2002, 2:01

Berichtdoor millie » vr 16 november 2007, 9:57

He gezellig hier!
Hoe gezellig het is, blijkt pas als ik alleen achterblijf met de instructie de afwas te doen. Tjonge wat een ongelofelijke hoeveelheid glazen zeg.
En dat moet allemaal op de hand???

Nee! Dat lijkt me geen goed idee. Dan installeer ik liever even een afwasmachine. Een Mille, er is tenslotte geen betere!

En dan kan iedereen daar in het vervolg lekker zijn eigen glazen ingooien... ;)
Welcome to my world of makebelieve. Check your reality at the door!

Gebruikersavatar
millie
Berichten: 827
Lid geworden op: di 22 januari 2002, 2:01

Berichtdoor millie » vr 16 november 2007, 10:03

En Sehnsucht, wat heeft je broertje nou aan een handtekening van mij. Get real! Hier geef hem een wortel en neem er zelf ook een.

Hoe heet ie trouwens? Sehnsatie?
Welcome to my world of makebelieve. Check your reality at the door!

Mirthe

Kroeggebruik

Berichtdoor Mirthe » vr 16 november 2007, 10:23

Het is heel gezellig, maar ik kruip helemaal brak mijn bedje weer in.

Iedereen een fijne dag toegewenst

Mirthe


ps vergeet je glas niet en op het achterplatje ligt nog een voorraadje worteltjes

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » vr 16 november 2007, 11:19

Wat een ongelooflijk lui en gemakzuchtig mens is die Millie toch. Net binnen en zich meteen al slinks ontdoen van de meest wezenlijke taak van deze kroeg: properheid en slow living...

Nou ja, ik moet ook met mijn tijd mee kennelijk en zal die vaatwasser maar gedogen dan.

Help je even gordijnen ophangen hier? Dan kan ik jullie er stuk voor stuk injagen als het te saai wordt 8)


Mirthe.. ziek lekker uit en keer dan weer eens terug..
Homeward bound..

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » vr 16 november 2007, 11:30

Dames, misschien kunnen jullie via PM wat verder onderwater prikken naar elkaar?
(alhoewel : onderwater? :roll: )
Voor zover ik op de hoogte ben bestaan er op Shespot geen gekroonde koninginnen.
Enkel zelfgekroonde :mrgreen:
En daar is de waarde bijgevolg betwistbaar.

Kronkel, wat mij betreft hoef je geen gordijnen op te hangen.
Tenzij ze dienen om de geborgenheid en gezelligheid in deze kroeg te verhogen.
En saai?
De 'saaiheid' van dit topic trok mij net steeds aan.
En laat je met 'Laat me' nu werkelijk één van mijn top 5 aanhalen.
Ik zet me graag even in stilte naast Nymph.
In stilte, maar als het haar niet stoort, met de muziek loeihard.
Laat me ...

Katarine, saai.


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 21 gasten