dochter betrapt met experimenteren?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Quibus
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 09 augustus 2002, 1:01
Locatie: 't Brabantse Land

Berichtdoor Quibus » zo 21 oktober 2007, 22:40

:shock: Het ging toch over expirimenteren met jezelf? Als topic bedoel ik? Of heb ik ergens over een change of subject heen gelezen.
Uit het eerste bericht:"betrapte mijn dochter van 13 met haar vriendin op mijn bed met hun onderlichaam half ontkleed."
Komt op mij over alsof het ook over experimenteren met anderen gaat... :)
Concentreer je vooral op de mogelijkheden, niet alleen op de beperkingen.

Draak
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 23 september 2007, 18:44
Locatie: Rainbowland

Berichtdoor Draak » zo 21 oktober 2007, 22:41

Mijn eerste kus kreeg ik, toen ik 13 jaar was. Die jongen was 17 of 18 jaar oud. Het was men vriendje, maar ik voelde inderdaad de druk van klasgenoten in de eerste van het vmbo. Overigens heb ik het daarna lekker rustig gehouden hoor ;) Ik vind het een beetje belachelijk dat mensen van 13,14,15 seks met een andere klasgenoot of vriendje / vriendinnetje hebben. Wat weet je nou op die leeftijd? Ik bedoel, Op die leeftijd zat ik nog echt met mijn hoofd daar niet hoor! Tja, niet iedereen is er gelukkig vroeg bij, meestal kennen deze meisjes pas later echt wat een orgasme is als hun lichaam volledig is uitgegroeid.

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » zo 21 oktober 2007, 22:42

:) ja oke. fout gelezen dus. Of in de veronderstelling dat het de kant van alleen onderzoeken was opgegaan.

Dan nog. Denk dat lang niet alle groep 8 kids dit zouden durven toegeven.....
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

martijn
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 23 november 2005, 13:45

Berichtdoor martijn » ma 22 oktober 2007, 12:57

Als er een oprechte vraag van mijn zoon of dochter komt over sex, dan krijgen ze daar een even oprecht antwoord (van mij of mijn partner) op. De mate van detail is afhankelijk van hoe oud ze zijn, wat ze precies vragen en waarvan mijn partner en ik inschatten dat ze aan toe zijn, maar er zijn geen taboes of kunstmatige barrieres. Onderschat wat tieners kunnen bevatten en hun mate van nieuwsgierigheid niet! Liever dat ze iets van mij horen of iets onder ons dak uitproberen dan ergens in de bosjes of in een vies donker steegje. Iedereen in huis weet waar de condooms staan en dat die niet geteld worden.
amen!

satine
Berichten: 479
Lid geworden op: vr 12 april 2002, 1:01
Locatie: Leuven

Berichtdoor satine » ma 22 oktober 2007, 14:25

pfff, als ik dit allemaal lees voel ik me opeens heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ouderwets ... en ik ben toch nog maar 24 jaar...
op mijn 12 de speelde ik nog fijn met mijn barbie poppen en Lego... masturberen heb ik nooit gedaan in mijn puberjaren, wel had ik al van mijn 10 à 11 jaar wat last van een dirty mind... ik bedacht wel verhaaltjes in mijn hoofd waar soms sexuele handelingen in voor kwamen maar dat bleef in mijn hoofd :) en ik vermoed dat het allemaal heel naïef was aangezien ik me er toen nog niet echt een voorstelling van kon maken hoe het er in de praktijk aan toe ging :P
dat ben ik pas op mijn 18 - 19 jaar te weten gekomen, vroeger was ik er zeker niet klaar voor geweest...
:) Live to love, love to love, love to live! :)

eva
Berichten: 916
Lid geworden op: di 22 augustus 2006, 12:14
Locatie: juf twente

Berichtdoor eva » ma 22 oktober 2007, 17:07

Satine, dit klinkt me eerder als normaal dan als ouderwets in de oren. :)

eva

nightcreature
Berichten: 865
Lid geworden op: do 02 november 2006, 1:59
Locatie: stormcity

Berichtdoor nightcreature » ma 22 oktober 2007, 18:09

geloof me ,als het even kan wil ik kinderen die de eerste 20 jaar niet eens aan sex denken , :lol: mijn dochter mag ook 40 jaar maagd blijven als het aan haar vader ligt
maar we hebben nu eenmaal te maken met realiteit en die is helaas anders
Women need a reason to have sex. Men just need a place

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Berichtdoor baby_19 » ma 22 oktober 2007, 18:12

Voor me eerste zoen was ik 14, en 16 toen ik ontmaagd werd, en 17 toen ik voor het eerst aan mezelf ging zitten.

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » ma 22 oktober 2007, 20:20

Ik heb het idee dat het ook veel te maken heeft met (voor het eerst) ongesteld worden. Als ik terug denk was ik ongeveer 10/11 jaar, heel jong en ik droeg ook als eerste een bh in mijn klas.
Het duurde niet lang voordat ik heel nieuwsgierig raakte over wat er tussen mijn benen zat, met gevolg dat ik ook op heel jonge leeftijd begon met masturberen.
Het is per kind verschillend, maar gierende hormonen bij menstruatie speelt zeker een rol als het gaat om de leeftijd wanneer meisjes voor het eerst experimenteren. Ook opvoeding in het algemeen (vrij of niet), druk van school/klasgenoten, media (om 6 uur 's avonds uitgebreid op tv laten zien wat later op de avond te zien is :shock: ), internet, etc.
Het is niet mogelijk om 24 uur per dag je kind in de gaten te houden, dat willen ze ook zeker niet. Het is haast niet te vermijden dat kinderen op heel jonge leeftijd met sex geconfronteerd worden en nieuwsgierig raken (dus ook met speeltjes in de Wehkamp catalogus bijv.).

Het lijkt mij handiger om gewoon er te zijn als ze vragen hebben, eerlijk antwoord te geven en niet krampachtig er over doen. Onderschat je kind niet, want denk erom dat kinderen meestal veel wijzer zijn dan dat je zelf zou willen denken.

(Hoe was je zelf op die leeftijd? Nou, niet zo gek dat mijn zoon zo jong er mee bezig was :? )
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

Baldlover
Berichten: 318
Lid geworden op: do 15 januari 2004, 14:25
Locatie: Omgeving Rotterdam

Berichtdoor Baldlover » di 23 oktober 2007, 8:04

Ik denk dat er hier veel zijn die hun zoon/dochter willen beschermen tegen hetgeen ze zelf vroeger gedaan hebben. Ik merk hier veel ach en wee op maar zijn er niet een aantal van jullie die er ook vroeg bij waren en liever niet willen dat hun zoon/dochter hetzelfde doet?
Zo maar even een losse flodder die ik nu afschiet.

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » di 23 oktober 2007, 16:01

Ik was er niet vroeg bij, en ik heb ook nog geen kinderen, maar ik hoop niet dat als ik kinderen heb later dat ze zo vroeg hierme beginnen.
Dit heb je niet in de hand, GZ. Ennn, tijden veranderen...doen je zelf niets aan. Probeer mee te veranderen en te sturen, is uiteindelijk de beste oplossing.
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

Mateo
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 16 juni 2006, 12:34
Locatie: Vlaanderen

Berichtdoor Mateo » di 23 oktober 2007, 16:58

ik las deze week ergens een artikel waarin een dokter de uitleg waarom men vroeger begint te experimenteren .
ik tik enkele stukjes over

"De gemiddelde leeftijd waarop een meisje haar eerste menstruatie krijgt , is in vergelijking met 20 jaar geleden wel gedaald .20 jaar geleden was dat 13 , nu is het 11-12 jaar .Ergens is het normaal dat een kind dat snel menstrueert , ook snel geïnteresseerd is in seks , daarom gaan die meisjes nog niet meteen over tot seks ."

" de gemiddelde leeftijd voor eerste seksuele contact ligt bij ons rond de 15 /16 jaar .Meisjes van 10 , 11 jaar die klaar zijn voor seks , zijn echte uitzonderingen .Maar na die leeftijd word de groep die seks heeft elk jaar groter .Er is een immens verschil wat rijpheid betreft tss een kind van 10 en een meisje van 13 "

yanni
Berichten: 467
Lid geworden op: wo 06 juli 2005, 14:17
Locatie: dromenland

Berichtdoor yanni » di 23 oktober 2007, 17:27

.Er is een immens verschil wat rijpheid betreft tss een kind van 10 en een meisje van 13 "
Dat verschil in rijpheid kan zelfs in één jaar tijd al ontzettend groot zijn !

Een meisje kan bv op haar dertiende nog heel erg meisjesachtig zijn maar op haar veertiende al een hele jonge vrouw ! Ik zie het heel duidelijk bij mijn nichtje, die dit jaar veertien jaar werd.

Ik zou trouwens ook niet graag willen, mocht ik ooit kinderen hebben, dat ze al op die leeftijd seksueel actief zouden zijn, moet ik eerlijk zeggen.
Met seksueel actief bedoel ik dan werkelijk met iemand naar bed gaan; hier en daar wat handwerk uitproberen valt hier in mijn ogen niet onder.
A heart that hurts, is a heart that beats. Bono.

Dragonlady
Berichten: 1010
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 20:19
Locatie: Friesland, sub van Meester Noord.

Berichtdoor Dragonlady » di 23 oktober 2007, 19:26

Ik was vandaag met mijn dochter bij het Jeugd Riagg.
Om bepaalde redenen slaapt mijn dochter bij mij in bed. Niet gezond ik weet het.

Dat vond die psychologe ook niet. Die zei: "Als ze al bij iemand slaapt, zou het haar vrienje moeten zijn". Jeetje mijn mond viel open.

Zelfs bij het Riagg vinden de psychologen dat kinderen vroeg moeten beginnen :twisted:

Dragonlady
Berichten: 1010
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 20:19
Locatie: Friesland, sub van Meester Noord.

Berichtdoor Dragonlady » di 23 oktober 2007, 19:29

Dat heb ik ook gedaan. Zij zei dat het "Heel normaal was tegenwoordig".


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 52 gasten