hoofddoekjes

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Guy
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 24 december 2004, 0:53
Locatie: Gent

Berichtdoor Guy » zo 24 juni 2007, 17:39

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er veel meisjes zijn die geen moslama zijn maar wel een hoofddoekje dragen om met rust gelaten te worden.
Maar wat is de essentie van het dragen van een hoofddoek ? Mogen we de haren van die vrouwen niet zien omdat ze dan bang zijn om lastig gevallen te worden ? Dan zouden de vrouwen zonder hoofddoek dus wel lastig gevallen worden? Kom nou.
Overigens vind ik leuke gekleurde hoofddoekjes best leuk. Een leuke toet er onder vind ik best aantrekkelijk.
Onderzoekt alles doch behoud het goede.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » zo 24 juni 2007, 20:14

Waarom draagt een bruid eigenlijk een sluier?
Niet omdat ze moslima is, niet omdat ze er niet leuk wil uitzien, en niet omdat het sexy is.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

meisje007
Berichten: 29
Lid geworden op: di 19 juni 2007, 19:09
Locatie: Amsterdam,

Berichtdoor meisje007 » di 26 juni 2007, 19:12

De sluier was het teken van onschuld en maagdelijkheid. Over de sluier droeg de bruid een kroon die was versierd met linten, bloemen en parels, die symbool stonden voor de vruchtbaarheid van de vrouw. Later werd deze kroon vervangen door oranjebloesem. Dit waren wasbloemetjes die sinasappelbloesem moesten voorstellen. De sinasappelboom bloeit en draagt vrucht tegelijk, dit is natuurlijk een prachtig symbool voor het huwelijk.

Helemaal speciaal opgezocht!!! 8)

Guy
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 24 december 2004, 0:53
Locatie: Gent

Berichtdoor Guy » di 26 juni 2007, 20:43

Leuk om te weten meisje 007. Bedankt
Onderzoekt alles doch behoud het goede.

meisje007
Berichten: 29
Lid geworden op: di 19 juni 2007, 19:09
Locatie: Amsterdam,

Berichtdoor meisje007 » di 26 juni 2007, 20:55

Graag gedaan :lol:

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » di 26 juni 2007, 21:04

Jammer dat Hadewijch haar posting heeft verwijderd. Die verwees naar oude tradities vanuit het gloof zoals b.v in de brief van Timoteus zijn beschreven.
Ik heb eens even gezocht..:

Ook wil ik dat de vrouwen zich waardig, sober en ingetogen kleden. Ze moeten niet opvallen door een opzichtige haardracht, dure kleding, goud of parels,

Dat waren destijds de gedragsregels voor de vrouw.
Ik weet niet of men de schoonheid van de bruid niet mocht zien, maar vrouwen liepen vroeger veelal met een gesluierd hoofd. Het zou dus goed kunnen zijn dat het een vorm van preutsheid is.

meisje007
Berichten: 29
Lid geworden op: di 19 juni 2007, 19:09
Locatie: Amsterdam,

Berichtdoor meisje007 » di 26 juni 2007, 21:16

Ja mijn vader zegt hier over: Het haar van een vrouw is enkel voor haar man bestemd het zou kunnen gebeuren dat andere mannen in verleiding komen als ze het haar van mij zien. Dus omdat mannen ( de honden :P ) hun handen niet thuis kunnen houden zou ik een hoofddoek moeten dragen. Nou om hem te plezieren zo af en toe maar hij weet best dat ik het normaal gesproken nooit draag. ( ben ook nog eens blond ziet er niet uit!)

Antheia
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 18 januari 2006, 19:38

Berichtdoor Antheia » di 26 juni 2007, 21:19

...Dus omdat mannen ( de honden :P ) hun handen niet thuis kunnen houden ...
Hmm.... Dus dit is niet zozeer vrouw-onvriendelijk als ook wel mán-onvriendelijk!
:wink:

groet,
Antheia (die graag zaken van meerdere kanten belicht)
I always used to believe
That beauty was skin deep
But I need a new word to describe you

Guy
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 24 december 2004, 0:53
Locatie: Gent

Berichtdoor Guy » di 26 juni 2007, 21:42

Meisje 007 Je vader zal toch niet denken dat alle vrouwen zonder hoofddoek nu zo verleidelijk zijn dat ze staandebeens verkracht worden ?
Onderzoekt alles doch behoud het goede.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » di 26 juni 2007, 22:54

Iemand met een vette "patatkop" mag van mij per ingang van direct een hoofddoek omdoen :mrgreen:

Het hoofddoekjesprotocol past mijns inziens niet meer in deze tijd waar we gelijkwaadigheid van vrouwen pretenderen.
Maar ja, blijkbaar leven er nog veel mensen in een andere tjid.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

hadewijch
Berichten: 977
Lid geworden op: zo 31 juli 2005, 21:16

Berichtdoor hadewijch » di 26 juni 2007, 23:20

Jammer dat Hadewijch haar posting heeft verwijderd. Die verwees naar oude tradities vanuit het gloof zoals b.v in de brief van Timoteus zijn beschreven.
Ik heb eens even gezocht..:

Ook wil ik dat de vrouwen zich waardig, sober en ingetogen kleden. Ze moeten niet opvallen door een opzichtige haardracht, dure kleding, goud of parels,

Dat waren destijds de gedragsregels voor de vrouw.
Ik weet niet of men de schoonheid van de bruid niet mocht zien, maar vrouwen liepen vroeger veelal met een gesluierd hoofd. Het zou dus goed kunnen zijn dat het een vorm van preutsheid is.
ok, ik plaats er wat van terug.
ik heb idd als voorbeeld naar de timoteusbrief gewezen. en je weet dus ook welke verzen er op volgen neem ik aan? :) ze zijn ook niet enig in hun soort.
verder: waarom de schoonheid bedekt moet worden: vrouwen waren bezit. Alleen hun bezitters mochten de schoonheid van de vrouw zien. Daarbij moeten vrouwen altijd weten dat er wat boven hen staat :roll:
de schoonheid van een bruid moet ook nog even versluierd worden. Immers, er vindt een bezitsoverdracht plaats bij een huwelijk. De vader ( bezitter vanaf de geboorte) draagt haar over naar de nieuwe bezitter ( de bruidegom).
Vrouwen zonder hoofdbedekking in de tijd van het oude testament en in het vroege christendom die niet gesluierd waren, waren vaak hoer. Het was dus zaak om te laten zien dat je geen hoer was. In de vroege islam is er ook iets dergelijks. Daarbij droegen de vrouwen van de profeet sluiers. Dit wss om dezelfde reden als het voorbeeld uit het ot en nt, maar ook om te laten zien dat ze welvarend waren. Daarbij heeft het natuurlijk ook een praktische reden: het beschermt tegen de hitte, zand etc.
oja ook nog, de invloed van de griekse cultuur (stoa etc) op het vroegchristelijk denken ( en daarmee dus ook op latere tradities!!). je zou toch eens sensueel (en niet stoïcijns/ascetisch) zijn. bedekken die handel voor dat je iemand op slechte gedachten kan brengen.
sorry voor het off topic verder. t is niet mijn bedoeling een wel of geen hoofddoekjes discussie te starten, vandaar dat ik mn andere posting had verwijderd. zie dit maar als wat achtergronden.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » wo 27 juni 2007, 9:08

ok, ik plaats er wat van terug.
ik heb idd als voorbeeld naar de timoteusbrief gewezen. en je weet dus ook welke verzen er op volgen neem ik aan? :) ze zijn ook niet enig in hun soort.
Dat heb ik dus expres niet vermeld omdat we dan wel off topic gaan :wink:

Ik vind het best een on-topic bijdrage. Vrouwen zonder hoofdbedekking in de tijd van het oude testament en in het vroege christendom die niet gesluierd waren, waren vaak hoer. Hiermee geef je al aan dat de bedekking van het hoofd door de mannen vroeger niet als sexy wordt gezien. En daar ging het topic ook over.
Het haar van een vrouw is voor haarzelf en voor de omgeving heel belangrijk.
Later in de westerse "beschaving" was het dragen van kort haar een teken dat je een hoer was. Lange haren geven dus ook soort blijk van kuisheid.
Vandaag de dag blonderen veel vrouwen hun haar omdat ze zich daardoor aantrekkelijker vinden... dus zou iemand die niet tot tien kan tellen zeggen dat alle blonde vrouwen hoeren zijn.

Maar ergens is kuisheid en bedekking van het lichaam wel sexy. In hoeveel boeken of films wordt er wel niet over mooie jonge religieuzen verhaald die verleid worden of die hun naaktheid laten zien. Dat is blijkbaar ook behoorlijk zinnenprikelend.
Als een vrouw een behoorlijk losbandig bestaan heeft of een richting is opgegaan die dwars op de geloofsovertuiging staat, dan is een vermelding dat ze vroeger op een nonnenschool heeft gezeten nog eens een extra bonus.
Ook zo typisch... :roll:

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Berichtdoor thisWaltz » do 28 juni 2007, 15:17

Meisje 007 Je vader zal toch niet denken dat alle vrouwen zonder hoofddoek nu zo verleidelijk zijn dat ze staandebeens verkracht worden ?
Antwoord van meisje 007= The Sound of Silence.

Opgewonden raken van het zien van vrouwenhaar : wat een totale onzin.
Bijvoorbeeld :Ik zie mijn buurvrouw over straat wandelen en krijg al zin om met haar de koffer in te duiken omdat ik haar haar zie.

Waar heeft je vader dat meegekregen.

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » do 28 juni 2007, 16:05

@ this waltz en vreselijk offtopic vrees ik

Er zijn mannen die vreselijk geil worden van haar er bestaan absoluut haarfetischisten en kapperfetischisten........

Er zijn zelfs speciale fora voor
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Berichtdoor thisWaltz » do 28 juni 2007, 18:52

Heb ik de vraag dan fout geinterpreteerd?
Was die niet: Word je erotisch opgewonden (bij mannen uit zich dat soms in een verschijnsel dat erectie wordt genoemd) bij het zien van een blootshoofdigde vrouw?
Antwoord : ik niet en 98% van de Jan-met-de Petten ook niet.
Je heb natuurlijk fetisjisten allerleid.
Of 98% van Mohammetten met de Petten daar ook geen gedachten bij krijgen weet ik niet. Die zijn immers in de moslimcultuur grootgebracht.
In die cultuur zijn alle niet gelovigen "honden" en alle blootshoofdige vrouwen "hoeren".


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten