Hoe weet of voel je HET: de "ware"...????

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Roberto59
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 12 november 2004, 1:01
Locatie: Groningen

Berichtdoor Roberto59 » ma 18 juni 2007, 23:27


Zooooooooooooooooooooo herkenbaar!!!! Vooral jouw graadmeter spreekt mij heel erg aan!!! Waarschijnlijk ben ik net als jij ook al enkele keren "de ware" tegen gekomen, maar nog niet "de ware" waar ik ook daadwerkelijk mee met een rollator het bejaardentehuis kan binnenstrompelen...
Thnks :wink:
Grappig wat je zegt J.E.,ik had er zelf niet eens zo bij stilgestaan,voordat ik dit postte...Maar dit soort gedachten/gevoelens zeggen toch zoveel meer dan ik aanvankelijk besefte...Thnx,en fijn dat je er iets mee kan.. :D

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Berichtdoor erofun69 » di 19 juni 2007, 0:08

Één Ware? Absoluut!
Toen ik mijn Efinnetje ontmoette,8 jaar terug, was het een blikseminslag! Ik ving een glimp van haar op van een afstandje en was totaal van m’n stuk. Nooit daarvoor en tot op de dag van vandaag had ik zoiets moois gezien. En ik had echt al met tientallen vrouwen kortere of langere relaties gehad.
Toen ze een paar uur later volkomen toevallig naast me plaatsnam, begon m’n knie als een razende te trillen. Wat ik ook bedacht, m’n knie weigerde te stoppen. Ze zag het, en lachte haar parelwitte tanden bloot. Ik was verkocht!
Uren later was er een galadiner. En toeval bestaat niet…dus kwamen we aan dezelfde tafel, tegenover elkaar te zitten. Er ontspon zich een heerlijk gesprek, dat duurde tot ver na dat diner. We konden het zó goed vinden! Over de meest uiteenlopende zaken dachten we hetzelfde, het was alsof we elkaar al jaaaaren kenden.
Voor mij was het evenement voor één avond bedoeld, het werd een heel weekend…
Maar tijdens dat weekend kwam ook het besef: ik was getrouwd, zij zou binnen een maand gaan trouwen. En heee Erofun think! Ze was 10 jaar jonger, bloedmooi, leuk, spontaan, grappig, gevat, intelligent, etc. Wat zou ze met Jou moeten ???

Die dagen waren als een droom. Maar een paar dagen later belde ik haar op vanuit m’n kantoor en vertelde haar, dat het geen toekomst had. Vanwege m’n huwelijk en kids, haar geplande trouwerij etc. Het was een klotegesprek. Daarna hing ik op. Ik sloot af, stapte in m’n auto, belde direct haar nummer en zei huilend, dat ik haar nu al miste en dat ik geen seconde meer zonder haar kon leven en dat ook niet wilde...

Om kort te gaan, we wonen nu al heel wat jaartjes samen. Soulmates in alle opzichten. Vullen elkaar zo naadloos aan. Verliefd als op de eerste dag. Nog steeds heb ik af en toe de handicap, dat ik halverwege naar m’n kantoor ben…en de auto draai om terug naar haar te gaan. Omdat ik haar te zeer mis. “You complete me” het zinnetje uit Jerry Maguire past perfect. A match made in heaven, dat kan niet anders. En ik heb hiervoor me een sieraad liggen, dat ze voor me liet maken onlangs, met de inscriptie “Love is passion, an obsession, someone you can’t live without…for always yours, H(..)”

Tja en wanneer je het weet? Voor ons was het simpel. Als het gebeurt, dan wéét je het! Misschien is het hier een heel klein beetje mee te vergelijken : Je zoekt voor een speciale gelegenheid kleding. Je weet niet exact wat je zoekt. En opeens zie je het ergens hangen. Je past het en dan wéét je het : JA, dit is het, dit is wat ik zocht en dit is voor Mij gemaakt, beter bestáát niet !
Niets is blijvend, alleen de verandering

vampirella

Berichtdoor vampirella » di 19 juni 2007, 8:19

:wink:
Laatst gewijzigd door vampirella op do 16 augustus 2007, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Puppie
Berichten: 473
Lid geworden op: ma 24 juli 2006, 23:58

Berichtdoor Puppie » di 19 juni 2007, 8:53

Heel bijzonder Erofun.

Ben het ook wel met anderen hier eens die schrijven dat een relatie een ruwe diamant is, die bijgeschaafd moet worden, mooi omschreven is dat.

Zo zie ik het bij ons ook wel. We kennen elkaar nu bijna 13 jaar.
En dingen waar ik me in het begin heel druk om maakte doe ik nu totaal niet meer. Zo is hij, daar hoef en mag ik niets aan veranderen.

En verder... we hebben het één en ander meegemaakt met ziekte van mijn ouders. En daarin was hij mijn allergrootste steunpilaar. Hij was er voor me, samen hebben we heel wat doorstaan, en goed doorstaan.
Ik kan me nu niet meer voorstellen dat ik, toen we elkaar 7 jaar kenden (het risicogetal hé) het niet meer zo wisten. We vonden elkaar wel leuk, maar meer was er ook niet toen.
Daar hebben we samen hard aan gewerkt. En sindsdien is het alleen maar sterker en sterker geworden. Dus nee, ik kan me nu absoluut geen leven meer zonder hem voorstellen. We weten wat we aan elkaar hebben, diepe liefde.
(en ja, ook natuurlijk soms de nodige onweersbuien hoor!!!)
En zoals ik al schreef, zeg nooit nooit... Maar zoals het nu voor ons beiden voelt is het goed, héél goed. Met hem wil ik zeker het bejaardenhuis, mét rollator, binnen strompelen :lol:

Ik denk zelf dat je echt wel voelt áls het goed zit. En zijn er twijfels... die zijn er altijd wel een periode misschien. Maar dan nog, door alles heen voel je volgens mij toch wel of iets echt goed zit, en geniet daar dan van.

Louvre
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 16 maart 2007, 20:06
Locatie: België

Berichtdoor Louvre » di 19 juni 2007, 9:12

Hey EF,

Wat een prachtig verhaal zeg!! :!: :lol:
Jullie zullen echt wel elkaars soulmates zijn.

Jammer genoeg is mijn tweelingziel te bang om een stap te zetten dus modderen we maar wat aan met het verlangen in ons hart om bij elkaar te zijn.

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8414
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » di 19 juni 2007, 13:28

7 jaar geleden was ik net 7 maanden gescheiden van mn ex,ik moest verder met mn 2 kids,had net 1 dag internet en dacht ik schrijf mezelf in bij een online datingsite waar je alleen kon mailen met elkaar,ik wilde geen vaste "verkering",ik wilde iemand om slap mee te zeveren (zoals we hier in brabant zeggen),na een paar mailtjes te hebbeng ekregen van van een paar wazige mannen kwam daar een mailtje van een man waar het gelijk mee klikte,wij mailde 24 uur per dag met elkaar,en ik moest na een week toegeven dat ik wel een beetje meer voelde dan alleen vriendschap,ook hij was smoorverliefd op mij,we mailde elkaars levensverhaal en troosten elkaar als het nodig was,maar zien hadden we elkaar nog niet.

na een week intens te heben gemaild zeiden we tegen elkaar dat we elkaar wilde zien, een blind date was zo gemaakt,om 2 uur stapte hij uit zn pick-up en ik wist meteen dat hij de ware was,heel raar omdat te weten zonder dat je ooit zn stem of zn gezicht had gezien.

na die zondag is ie gebleven,het klikte met mn kids,en na anderhalf jaar heb ik em ten huwelijk gevragen via de mail :wink:


hij is nog steeds mn soulmate,mn alles,we kunnen niet zonder elkaar,als ik een dag of weekend weg ben dan weet ik dat er thuis iemand op me zit te wachten die me ontzettend mist,.


dus er bestaat inderdaad iemand op de wereld die de ware is voor jou


vir die nu een klein beetje emotioneel is :)
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

Puppie
Berichten: 473
Lid geworden op: ma 24 juli 2006, 23:58

Berichtdoor Puppie » di 19 juni 2007, 13:39

Hartstikke mooi om die verhalen te lezen.

eL04
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 25 april 2004, 21:47

Berichtdoor eL04 » di 19 juni 2007, 13:42

Hey Vir, komde gij ok uit Brabant?
Kenne we ff over zevere... ik ok nl...
als het gras aan de andere kant groener is, steek dan eens wat energie in je eigen gras

Antheia
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 18 januari 2006, 19:38

Berichtdoor Antheia » di 19 juni 2007, 13:44

Vir, wat prachtig! En voor ieder ander ook. :)

Ik twijfel. Niet of ik nu verschrikkelijk blij en gelukkig ben met mijn lief, want dat ben ik. (Al eerder ergens anders hier neergekalkt: ook ik ken hem via de datingsite. Heel veel kaf gezien, en dan deze graankorrel.). Ik twijfel of De Ware met HOOFDLETTERS wel bestaat. Ik denk ook aan meerdere waren, en dat aan elke liefde gebouwd moet worden, het moet echt groeien om dan pas te kunnen zien of het werkelijk grond heeft en stand houdt. Ik geloof dan ook niet zozeer in liefde op het eerste gezicht, daar liefde veel meer tijd en grond nodig heeft. Maar dus wel lust/klik/band/aantrekkingskracht op het eerste gezicht.

Ik ben er van overtuigd dat lief en ik het nog een hele tijd samen goed hebben, omdat we samen bouwen aan onszelf, aan elkaar en aan de relatie. We maken genoeg mee samen, en ondanks of daardoor nog steeds samen. Hij vervult veel rollen in mijn leven, en ook dat vind ik een voorwaarde voor De Ware: maatje, spiegel, minnaar, partner, etc. En dat is wederzijds, dus gelijkwaardig: ook weer belangrijk wat mij betreft.
Lief vervult met verve dus momenteel de rol van Ware in mijn leven. :)

Nog een conclusie: de Ware is dus voor mij niet een persoon (of mogelijk meerdere), maar het geheel van wensen en eisen die ik stel aan de vervulling van liefde.
I always used to believe
That beauty was skin deep
But I need a new word to describe you

eL04
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 25 april 2004, 21:47

Berichtdoor eL04 » di 19 juni 2007, 13:46

ff offline: momenteel op Canvas (belgie 2) Love Soup... over een perfecte match... óngetwijfeld de ware, voor elkaar geschapen...' maar of ze elkaar tegen gaan komen is de vraag. Maandagavond...
als het gras aan de andere kant groener is, steek dan eens wat energie in je eigen gras

J.E.
Berichten: 244
Lid geworden op: za 26 mei 2007, 12:02

Berichtdoor J.E. » di 19 juni 2007, 14:11

Wat een aansprekende verhalen, heb ze allemaal doorgelezen. Fijn dat jullie allemaal meepraten en denken over dit onderwerp. Voor mij wordt het een en ander een stuk helderder voor mezelf.
Geeft stof tot nadenken :roll: .
Tnks :kiss:

yanni
Berichten: 467
Lid geworden op: wo 06 juli 2005, 14:17
Locatie: dromenland

Berichtdoor yanni » di 19 juni 2007, 15:38

J.E., in Kroonjuwelen is nog een topic te vinden die over 'de liefde van je leven' gaat, ik zal hem voor je omhoog halen. Ik vond het zelf heel goed om te lezen...

En Vir en Erofun, wat mooi jullie verhalen over jullie ware... om te zwijmelen !!
A heart that hurts, is a heart that beats. Bono.

J.E.
Berichten: 244
Lid geworden op: za 26 mei 2007, 12:02

Berichtdoor J.E. » di 19 juni 2007, 15:48

Mag ik vragen waar ik dat kan vinden KROONJUWELEN??? Ben hier nog niet zo heel lang misschien dat ik het over het hoofd zie :oops: Alvast bedankt!

yanni
Berichten: 467
Lid geworden op: wo 06 juli 2005, 14:17
Locatie: dromenland

Berichtdoor yanni » di 19 juni 2007, 15:55

J.E., als je terug gaat naar de beginpagina van het forum, zie je van boven naar beneden alle rubrieken staan.
Dus niet hier links boven in beeld, maar midden op de hoofdpagina van het forum.

De Kroonjuwelen staan als 5e (en laatste) rubriek, bijna onderaan dus.
Ik hoop dat je het nu vinden kunt. :)
A heart that hurts, is a heart that beats. Bono.

J.E.
Berichten: 244
Lid geworden op: za 26 mei 2007, 12:02

Berichtdoor J.E. » di 19 juni 2007, 16:10

GEVONDEN dank je wel :lol: ! Toch wel een ander soort antwoorden dan hier gepost worden, ik vind de antwoorden hier wat diepzinniger aanvoelen.
:kiss:


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 30 gasten