tsja en nu..?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Miss B
Berichten: 3363
Lid geworden op: do 04 januari 2007, 16:25
Locatie: amsterdam en werkende

Berichtdoor Miss B » do 01 februari 2007, 17:35

As long as you can find yourself in what you're doing, *no matter what others will say*, you're doing the right thing..
Ik denk dat die woorden vooral heel belangrijk zijn om te houden.
Jij, jij zelf, evenzeer als wie dan ook in het gehele universum, verdient jouw liefde en affectie.

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » vr 02 februari 2007, 23:53

Er zijn geen goede en of foute adviezen.. alles wat hier genoemd wordt is gebasseerd of op eigen ervaring of op een interpertatie van de persoon op het verhaal van CD.

Iedereen kan er andere aspecten uit halen en daarbij komt dat de adviezen hier komen na het aanhoren van 1 kant van het verhaal.

Hoe goed ook bedoeld de adviezen hoeven dus niet toepasbaar te zijn.... Desalnietteplus geeft het CD hopelijk een inzicht in alle mogelijkheden die er zijn. Vergeet niet dat wij jou niet kennen en de tweede en derde persoon al helemaal niet.

@CD ... Lieverd, vertrouw op je gevoel, probeer verschillende manieren van reageren naar hem te bedenken. Schrijf deze allemaal op en weeg ze af.. Geef jezelf tijd om na te denken over welke optie het juiste voelt. Je zal zien dat tijd je wijsheid kan geven en je gevoel je eerlijk zal behandelen. Zolang je jezelf recht in de spiegel kan aankijken wat betreft de dingen die je doet of gedaan hebt doe je het goed...

Zucht alweer zo`n advies waarvan je niet zeker kan zijn dat het werkt dus laten we maar stellen dat dit is wat ik staande in jouw schoenen had gedaan.

Ik wens je alle wijsheid toe .. en blijf jezelf trouw...

Liefs savanne
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

cutee D
Berichten: 77
Lid geworden op: do 31 augustus 2006, 20:45
Locatie: omg A*dam en werkeeeeend =D

Berichtdoor cutee D » za 03 februari 2007, 5:23

dankje Savanne =)

nee zocht ook geen uitgestippelde manier om te handelen, denken of te voelen (gelukkig :wink: ) zocht alleen naar mogelijkheden die ikzelf nog niet had overwogen of nieteens aan had gedacht, en inderdaad reacties van mensen die zelf ook zo'n soort wazige situatie hebben gezeten, gwn om cker te weten dat ik mezelf achteraf niet voor mn hoofd hoef te slaan van : oh shit.. natuurlijk waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht!

maarja ik merk het over een paar uurtjes wel denk ik.. :roll:
hoop dat ht een beetje gaat, en zo niet jammer dan. doe wel vaker stomme dingen en dit zal niet de laatste keer zijn dat ik op me bek ga, vallen hoort erbij anders lukt opstaan ook niet, en leer liever nu vallen en opstaan dan kruipend door het leven te gaan :lol:

(miss moet ik voortaan niet meer om 4 uur 's nachts posten na het nuttigen van de nodige drankjes op een gezellige vrijdagavond.. :oops: ) en voor de mensen die me tot dusver nog wel kunnen volgen,

gegroet, ik kruip lekker me bedje in :wink:

trustee mensen(K)
xx*D*xx
Let's pretend we're just two people and
you're not better than me..

eva
Berichten: 916
Lid geworden op: di 22 augustus 2006, 12:14
Locatie: juf twente

Berichtdoor eva » za 03 februari 2007, 16:05

Hmm, en nu eens bekeken vanuit de ogen van "die ander" ?
Ik zou er denk ik geen enkele behoefte aan hebben om met je in gesprek te gaan. Het zou de boel alleen nog maar pijnlijker maken.
Ik zou voorlopig met rust gelaten willen worden om voor mezelf uit te maken wat er nu eigenlijk gebeurd is en dan willen onderzoeken of het nog een kans krijgt of niet.
En als ik dan in gesprek zou gaan dan zou het zijn met mijn partner en niet met diegene met wie hij een affaire had.

Heel, heel misschien zou dat later nog eens kunnen, maar voorlopig zeker niet en ik zou het onrespectvol vinden als ik daartoe aangezet werd.
Het zou voelen alsof ze hun schuldig gedrag willen goedpraten en ik zou daar zeker voor passen.

greetz eva

jura
Berichten: 866
Lid geworden op: wo 08 februari 2006, 23:29
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor jura » za 03 februari 2007, 16:17

Nou ja, ik weet uit ervaring (als "die ander") toch ook wel weer dat het goed kan zijn om die derde eens te zien en te spreken (na verloop van tijd). Het is namelijk erg eenvoudig om de derde als demon neer te zetten om wat er gebeurd is, terwijl dat veelal helemaal niet terecht is. Een flinke confrontatie kan dat wel zijn, vermoedelijk met je zelf. Maar het kan je de mogenlijkheid geven verder afstand/afscheid te nemen van wat er gebeurd is.

eva
Berichten: 916
Lid geworden op: di 22 augustus 2006, 12:14
Locatie: juf twente

Berichtdoor eva » zo 04 februari 2007, 20:45

Jura, ik ben het helemaal met je eens dat een gesprek met die ander op den duur misschien helderheid kan verschaffen, maar daar zal toch echt wel eerst tijd over heen moeten gaan.
Een goed gesprek met je eigen partner lijkt me gepaster op dat moment en dat kan ook heel confronterend zijn natuurlijk, en dat is een kans die je denk ik niet moet laten liggen.
Maar om direct de derde persoon erbij te betrekken lijkt me niet goed.
En iemand demoniseren is natuurlijk nooit de bedoeling, al is het soms misschien wel de makkelijkste manier om niet naar je eigen deel te kijken, maar ook dan laat je kansen liggen in mijn optiek.

greetz eva :)

brunetteke
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 06 augustus 2004, 10:11

Berichtdoor brunetteke » ma 05 februari 2007, 20:07

cuteeD, ik vind dat jij
-je over niks schuldig hoeft te voelen
-jij geen enkele reden hebt om je ermee te bemoeien (hij was immers voor jou en zonder jou ook niet monogaam dus waarom legt hij de schuld nu bij jou)
- hij had rekening ermee moeten houden, of jij wel akkoord ging met zn beslissing alles op te biechten
jij hebt er niet echt in essentie mee te maken dat hijzelf een ontrouw persoon is

ik heb weleens een vrijgezellige minnaar gehad als gebonden vrouw, geen haar op mn hoofd zou eraan denken, om bij mn vaste partner te gaan vertellen wat hij wel allemaal heeft uitgespookt en hoe hij me heeft verleid, en dat ik nu (ten koste van de minnaar zn goed gevoel) alles zou gaan opbiechten

laat hem zelf zn boontjes doppen, zou ik zeggen en erg onvolwassen dat hij zegt dat dit allemaal door "jou" komt (verbeter: door HEM)

Dolce Vita
Berichten: 217
Lid geworden op: zo 21 januari 2007, 19:55
Locatie: Het hoge Noorden

Berichtdoor Dolce Vita » ma 05 februari 2007, 20:19

Helemaal mee eens.

cutee D
Berichten: 77
Lid geworden op: do 31 augustus 2006, 20:45
Locatie: omg A*dam en werkeeeeend =D

Berichtdoor cutee D » di 06 februari 2007, 17:32

heej allemaal =)

dankje nog voor jullie reacties :D!! m'n houding is mede door jullie reacties met allemaal een andere kijk toch wel veranderd en is n positief iets :lol:

Zat er laatst over in dat ik hm vrijdag toch zou zien, maar gelukkig, het ging laatst allemaal een stuk relaxter in verhouding met die keren waarover ik schreef. had een onwijs boos (en lang!) smsje gestuurd, waarin ik heb geprobeerd duidelijk te maken dat dit nooit mijn idee was dat het vastliep, het zijn verantwoording was en dat het echt onvolwassen gedrag was allemaal (zou hm best bij willen sluiten want hij was best netjes en erg direct *such a victoy :lol: * mr aangezien de kans groot is hij of zij hem miss wel leest en herkent van : oh dit gaat over mij, doe ik ht toch liever niet:) )

Het smsje was duidelijk, verwijtend maar wel eerlijk, terwijl ik meestal mezelf in alle bochten wring om iemand maar geen rot gevoel te geven, heb ik dat nu juist niet gedaan en ik denk dat het toch enigszins indruk heeft gemaakt. en ookal heeft ht geen indruk gemaakt toch blij dat ik ht gezegd heb en ik dr voor mijn gevoel toch best vanaf ben.. :D

meneertje leek nu ook zn best te doen om gewoon echt normaal & aardig te doen en zei ook zoiets, was er toch wel heel erg blij mee :)

liefs,,
Cutee
Let's pretend we're just two people and
you're not better than me..

razorsharpedge
Berichten: 91
Lid geworden op: za 18 november 2006, 22:05
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor razorsharpedge » di 06 februari 2007, 18:12

Op het risico af van de toorn van half she nog maar eens op mijn nek te halen , maar nooit gehoord van "wie zijn kont verbrandt moet op de blaren zitten", hoe stom of naief kan een mens zo zijn??? :shock: :shock: :shock: los van de plaats of de persoon of de situatie. Mooipraters en lolbroeken heb je overal, niet enkel op de werkvloer...
The killer in me is the killer in you...

cutee D
Berichten: 77
Lid geworden op: do 31 augustus 2006, 20:45
Locatie: omg A*dam en werkeeeeend =D

Berichtdoor cutee D » di 06 februari 2007, 18:19

hehehe blij dat de blaren voor mijn kant als enigszins verdwenen zijn dan :lol: Hopen voor hun ook :)

moet wel heel eerlijk zeggen dat ik je stukje niet precies weet te plaatsen van mooipraters :oops: , maar kom daardoor wel op ht andere issue, je hoort maar 1 kant van een verhaal waarin iedereen alles anders beleefd (met -d of -t?:P) en 3 mensen *de een meer dan de ander* de dupe is waar er maar twee schuld hebben..

liefs,, Cutee
Let's pretend we're just two people and
you're not better than me..


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten