Sex na zwangerschap anders en minder dan ervoor? Herkenbaar?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

moo29mmm

Sex na zwangerschap anders en minder dan ervoor? Herkenbaar?

Berichtdoor moo29mmm » zo 06 juli 2003, 21:17

Ik had een vraag aan de vaders en moeders onder de Shespotters. Is er bij jullie na de zwangerschap ook sprake geweest van een andere sexfrequentie? We hebben minder sex dan voor de geboorte. Terwijl mijn zin nog hetzelfde is.... Zou het ook mee kunnen spelen dat ze nog borstvoeding geeft? Heeft dat invloed op libido? Of is dat voor iedereen anders? (zal wel weer). Neemt i.h.a. de zin in sex af? Hebben vrouwen hier ook wel meer moeite gehad na geboorte met diepe penetratie? (psychisch dus?) Ik heb het idee ook wel dat voedingbeha's (met mooie pads eronder..) ook niet echt meehelpen als begin van spannende sex. Ook moeheid speelt mee. De geboorte is nu 7 mnd geleden en we hebben slechts 4 keer sex gehad...

Iemand soortgelijke ervaringen?

Dank voor je reactie...
Gr Moo'tje

Hansje
Berichten: 725
Lid geworden op: vr 19 oktober 2001, 1:01
Locatie: West-Brabant

Berichtdoor Hansje » zo 06 juli 2003, 23:49

Je zegt dat jou zin niet verandert is maar 'klaagt' wel over voedingsbh's
Ik ben man dus kan alleen vanuit mijn standpunt praten maar ik weet wel dat bij ons ik degene was die veel moeite had om na de geboorte van onze eerste weer sex te hebben. Terwijl mijn toenmalige vrouw er naar snakte.

Hans

Jeanne
Berichten: 1060
Lid geworden op: di 23 oktober 2001, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor Jeanne » ma 07 juli 2003, 8:33

*
Laatst gewijzigd door Jeanne op zo 12 oktober 2014, 0:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Schorpioen
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 05 november 2001, 2:01
Locatie: Oost-Vlaanderen, werkloos/studerend

Berichtdoor Schorpioen » ma 07 juli 2003, 9:47

Ik vraag me af of het vaderschap Moo ook niet veranderd heeft. Ook hij heeft er een (hele grote) verantwoordelijkheid bij. En ik mag hopen dat ook hij een flink deel van de zorg voor de kleine, én voor de kersverse moeder, op zich neemt.
De zinsnede, dat de zin bij hem t zelfde is gebleven, doe me in die zin het ergste vrezen. Ik kan me zo voorstellen dat als je het vaderschap serieus neemt dat dat met behoorlijk wat energie wegloopt, hetgeen ook bij hem de zin zou doen afnemen. Ik ben zelf dan wel geen vader, maar ik merk duidelijk dat ik in perioden van grote drukte, stress of vermoeidheid, mijn libido tot een heel laag niveau zakt.

Henkie
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 26 juli 2002, 1:01
Locatie: Gent

Berichtdoor Henkie » di 08 juli 2003, 11:10

Toch even een reactie van een andere vader.

Ik vind de vorige reacties nogal eenzijdig. Alsof gebroken nachten, slaaptekort, wennen aan het ouderschap, knuffelen, verzorgen, rondsjouwen van een huilende baby, ... enkel voor de moeder van toepassing zijn. Dezer dagen is dat toch wel even anders, enfin, toch in ons gezin.

Het lijkt hier wel of zin in seks na de bevalling "zondig" is. Er blijkt toch niet uit de posting van Moo dat hij zijn vrouw wil dwingen of zo. Hij zit gewoon met een vraag.

Trouwens, bij ons is de seksfrequentie ook de grond ingeboord na de bevalling. Een aantal redenen zijn al aangehaald. Een lichaam dat terug een evenwicht zoek (ook de hormonen moeten terug op hun plooi komen), borstvoeding, maar ook gewoon vermoeidheid ... Ik vrees dat alle jonge ouders hier wel in meer of mindere mate mee te kampen hebben. En, eerlijk gezegd, ik heb het er ook soms moeilijk mee, hoe "verkeerd" dat dan ook is.

Henk.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 30 gasten