Oude liefde...

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Aaarghje
Berichten: 905
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 1:01
Locatie: 020

Oude liefde...

Berichtdoor Aaarghje » di 02 januari 2007, 16:23

We zijn nooit echt uit elkaar gegaan, omdat we nooit echt samen waren. Ik heb je gesmeekt om bij me te blijven, maar zelfs nadat je me eindelijk durfde te bekennen dat je gevoelens voor me had -oh, jij was net zo verward als ik- bleef je niet slapen. Ik was alleen toen je passie wegsijpelde en opdroogde op mijn dijen.

En zes jaar later ben je ineens weer vlakbij, overdonderend, adembenemend en ongrijpbaar als de regenboog. De zoete warmte van jouw adem langs mijn hals, een terloopse vinger door mijn haar, en je blik die de mijne vasthoudt terwijl je een schoon shirt aantrekt. Je bent ouder geworden, zelfverzekerder, je bent nog net zo verduiveld slim als je was, maar zoveel rijper. Mijn god, wat ben je mooi!

Ik weet dat je van haar houdt, en ik houd van hem, maar ik móet je even in verwarring brengen met een dubbelzinnige opmerking. Je bloost. Ik glimlach. Oh, wat verlang ik ernaar in oude fouten te hervallen. Jij, de kostbaarste breuk van mijn hart. Maar we zijn wijzer dan dat, nietwaar? Ik neem gehaast afscheid.

Mijn geheime dromen over wat nooit zal zijn smaken zoet en vol nu jij weer in mijn herinnering rondspookt. Gestolen chocolaatjes, waar ik in stilte van geniet. En wat is de wereld prachtig nu ik weer weet, voel dat jij er bent. Ook al ben je nooit van mij geweest, en ook al zul je nooit van mij zijn, ik hou van je. Dag mooie oude liefde. Tot ziens!

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » di 02 januari 2007, 16:29

*Slik*

Prachtig Aaargh en zo ontzettend herkenbaar. Al lezend kroop het kippenvel vanaf mijn tenen naar het topje van mijn kruin.
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

zanna
Berichten: 737
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Contacteer:

Berichtdoor zanna » di 02 januari 2007, 16:35

Wat prachtig ... geschreven, gevoeld en gedaan.
Hij zal nooit van jou zijn maar toch zijn jullie iets van elkaar lijkt me, dit is niet niks.
Zanna

geniet!
Berichten: 254
Lid geworden op: do 23 november 2006, 0:50
Locatie: België

Berichtdoor geniet! » di 02 januari 2007, 17:00

Liefde wordt niet oud...

Als iemand je ooit zo geraakt heeft in je hart... Als je van iemand bent gaan houden... Als je die lief hebt of hebt gehad... dan blijft dat gevoel. (*)

Liefde die al dan niet uitgesproken wordt... liefde die twee mensen dichter bij elkaar brengt... Het gevoel te hebben iemand graag te zien... en weten dat het wederzijds is... Dat is zo puur, zo intens... een gevoel tussen twee mensen wat enkel zij kunnen 'lezen'... Daar zijn geen woorden voor. Dat is zalig.

Net dat maakt liefde zo prachtig. Ondanks tijd... afstand... omstandigheden iemand blijven liefhebben. Je ziet elkaar (misschien totaal onverwacht) terug en pats... merkt dat het er nog steeds is. Al sta je er niet altijd bij stil...

Erg mooi...

geniet!

(*) Natuurlijk weet ik wel dat liefde kan veranderen, of beïnvloed worden door minder leuke omstandigheden/gebeurtenissen, maar daar wou ik niet over uitwijden.

lana
Berichten: 4855
Lid geworden op: ma 21 mei 2001, 1:01
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor lana » di 02 januari 2007, 17:26

Aaargh.....
Alles wat ons hart heeft geraakt, blijft bij ons...
Waar we als mens naar verlangen is onze oorspronkelijkheid, naar onze uiteindelijkheid.

Love ye Girl!
Lana

Nanoek
Berichten: 860
Lid geworden op: wo 28 juni 2006, 12:46
Locatie: midden van het land
Contacteer:

Berichtdoor Nanoek » di 02 januari 2007, 19:46

Mooi geschreven en voor ieder waarschijnlijk wel een klein beetje herkenning, voor mij wel tenminste.

Ze halen het gevoel weer bij me naar boven, mijn grote liefde de man van wie ik zoveel hield, ik mocht niet bij je zijn( chantage van zijn ex ) en erger nog ik heb geen afscheid kunnen nemen toen jij stierf aan Leukemie :cry:
Afbeelding

@NNa
Berichten: 1252
Lid geworden op: do 28 september 2006, 8:37
Locatie: brabant

Berichtdoor @NNa » di 02 januari 2007, 19:51

Oh wat herkenbaar...ik krijg nog altijd een heel speciaal gevoel als ik mijn 'oude' liefde zie....

Alfredo
Berichten: 1239
Lid geworden op: zo 24 november 2002, 2:01
Locatie: Prov. Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Alfredo » di 02 januari 2007, 20:46

Quote;

"geen afscheid kunnen nemen toen jij stierf".



Dat lijkt me (ook) hemeltergend.

Nanoek
Berichten: 860
Lid geworden op: wo 28 juni 2006, 12:46
Locatie: midden van het land
Contacteer:

Berichtdoor Nanoek » di 02 januari 2007, 20:50

Tja het is niet anders ik koester de momenten de eerste telefoon kreeg ik van hem en ook die heb ik nog steeds ook al gebruik ik hem niet meer evenals zijn armbandjes, het zijn de laatste dingen die ik van hem heb...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » di 02 januari 2007, 21:19

Prettig om te lezen dat wat ik heb niet raar of zonderling is maar dat velen met mij dat gevoel hebben ... bizar maar waar t was alsof ik mijn eigen gedachten las .. helaas ben ik die persoon nu al weer een aantal jaartjes uit t oog.. maar dr gaat geen week voorbij of hij zit wel in mijn hoofd

zucht
savje
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Aaarghje
Berichten: 905
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 1:01
Locatie: 020

Berichtdoor Aaarghje » di 02 januari 2007, 23:05

Misschien zijn we allemaal wel raar of zonderling, Savanne. :)

Aaargh, weet zeker dat ze ook in zijn hoofd rondspookt nu. En daar spook ik graag rond, kan ik je vertellen. :mrgreen:

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » di 02 januari 2007, 23:14

voor aarghje :kiss:


Breek
in twee
wat nooit was
wat altijd zal zijn
- wij -

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » di 02 januari 2007, 23:34

ik ook in de zijne hoor aargje.. ook dat weet ik zeker..kus
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Berichtdoor Spot the difference » wo 03 januari 2007, 15:04

Soms overtreffen woorden de beelden.

Heel mooi Aarghje. :)

Mirthe

Re: Oude liefde...

Berichtdoor Mirthe » di 09 januari 2007, 9:28

We zijn nooit echt uit elkaar gegaan, omdat we nooit echt samen waren. Ik heb je gesmeekt om bij me te blijven, maar zelfs nadat je me eindelijk durfde te bekennen dat je gevoelens voor me had -oh, jij was net zo verward als ik- bleef je niet slapen. Ik was alleen toen je passie wegsijpelde en opdroogde op mijn dijen.

En zes jaar later ben je ineens weer vlakbij, overdonderend, adembenemend en ongrijpbaar als de regenboog. De zoete warmte van jouw adem langs mijn hals, een terloopse vinger door mijn haar, en je blik die de mijne vasthoudt terwijl je een schoon shirt aantrekt. Je bent ouder geworden, zelfverzekerder, je bent nog net zo verduiveld slim als je was, maar zoveel rijper. Mijn god, wat ben je mooi!

Ik weet dat je van haar houdt, en ik houd van hem, maar ik móet je even in verwarring brengen met een dubbelzinnige opmerking. Je bloost. Ik glimlach. Oh, wat verlang ik ernaar in oude fouten te hervallen. Jij, de kostbaarste breuk van mijn hart. Maar we zijn wijzer dan dat, nietwaar? Ik neem gehaast afscheid.

Mijn geheime dromen over wat nooit zal zijn smaken zoet en vol nu jij weer in mijn herinnering rondspookt. Gestolen chocolaatjes, waar ik in stilte van geniet. En wat is de wereld prachtig nu ik weer weet, voel dat jij er bent. Ook al ben je nooit van mij geweest, en ook al zul je nooit van mij zijn, ik hou van je. Dag mooie oude liefde. Tot ziens!
Wat een prachtige, pakkende beschrijving van een gerijpte liefde van jou voor hem.
Heel troostrijk vind ik dit.


Mirthe


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 10 gasten