pijn

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

biliefinme
Berichten: 40
Lid geworden op: za 19 augustus 2006, 15:25
Locatie: flevoland

pijn

Berichtdoor biliefinme » zo 19 november 2006, 9:10

ik heb endometriose.
bij sommige sexuele handelingen heb ik pijn, met name zudra ik richting ongesteldheid ga, door de endometriose.
bijvoobeeld bij anaal gebruik van een dildo. bij vaginaal diep door stoten met een dildo. en sowieso heb ik die dagen bij vlagen behoorlijk last van buikpijn.
tot nu toe was het gewoon die dagendan maar geen sex te hebben.
maar...
ik ben sinds kort bezig met bdsm, als sub. mijn Domme is dol op t gebruik van flinke dildo's en van haar voorbinder, èn dol op anaal gebruik hiervan.
in de bdsm trekt met name de vernedering mij aan, niet zozeer de pijnbeleving. bovendien zie ik haar maar ééns in de zoveel tijd.
tijdens laatste spel heb ik 2x om genade moeten vragen, en dat wil ik natuurlijk niet!
als ik t mijn Domme vraag, zal ze er absoluut meer rekening mee houden, das geen punt. maar...
ik wìl het niet vragen... wil geen beperkingen daardoor, ik zoek het meer in MIJN manier van hoe ik hiermee om moet gaan.

nu de eigenlijke vraag:
iemand tips over het omgaan met pijn?

Spuit11
Berichten: 1538
Lid geworden op: zo 20 augustus 2006, 20:30
Locatie: Midden van het land

Berichtdoor Spuit11 » zo 19 november 2006, 12:20

Pfff misschien mag ik me er helemaal niet mee bemoeien hoor..maar pijn is een natuurlijke reactie van het lichaam....een signaal. En zéker bij een medische oorzaak van de pijn. Het lijkt me niet erg gezond om de pijn van endometriose te betrekken bij "het spel"..
Je zegt dat je geen beperkingen WIL...maar die zijn er helaas wel..
Bij pijn werkt het wel zo dat als je bijvoorbeeld, op het moment dat je veel pijn in je buik hebt, ergens anders pijn "toedient" (door een tik o.i.d) je hersenen afgeleid zijn en de eerdere pijn even niet meer registreert...
Maar nogmaals...bij een medische oorzaak zal de pijn later, en misschien heviger, terugkeren..

Heel veel sterkte en hopelijk vind je een manier om hier mee om te gaan...
Wil je de liefde van je leven ontmoeten?
Kijk in de spiegel!

biliefinme
Berichten: 40
Lid geworden op: za 19 augustus 2006, 15:25
Locatie: flevoland

Berichtdoor biliefinme » zo 19 november 2006, 12:45

juist WEL fijn dat je je ermee "bemoeit"... is geen bemoeien maar meedenken toch?!
wat je zegt, klopt wel. maar mijn klachten zijn zoals ze zijn en zullen door dóór te gaan niet verergen, zo heb ik begrepen van de gyn.
wel gaan mensen verschillend met pijn om. en ook heeft de één een lage, de ander een hoge pijngrens.
juist binnen de bdsm wordt "gespeeld" met die pijngrens. die kan verschuiven.
de pijnbeleving is nou ook weer niet hèt onderdeel van de bdsm waar ik echt van geniet...
ok, mijn pijn is geen onderdeel van het spel. maar ik zou er zodanig mee om willen leren gaan, dat ik die binnen het spel zou kunnen hanteren. hoop dat ik t zo wat beter uitgelegd heb.

vandaar mijn vraag om tips, of ervaringen van anderen, mbt het omgaan met pijn.

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » zo 19 november 2006, 13:10

Hoi Biliefinme,

Had in eerste instantie ( ook mijn Dom) dezelfde reactie als spuit.... Ik begrijp nu uit jouw reactie erop dat het medisch geen bezwaar geeft om die pijn te hebben ( er kleven dus geen extra risico`s aan om het spel te spelen) dan kan ik je alleen mijn volgende ervaring delen. De pijn die ik ervaar is allemaal mentaal te benaderen. (even voor de duidelijkheid mijn sub zijn is niet gebonden aan pijn ben dus geen pijnsub) Als ik voor mijn Dom pijn doorsta maakt mij dat trots ik heb dat dan gedaan voor mijn Dom. Hierdoor is mijn pijnbeleving secundair aan de andere beleving en dus gelijk minder heftig. Dat kan het dus ook voor jou zijn. Het verhaal is voor mij dus mind over matter.. Ik probeer me bij een pijnsensatie te focussen op waarvoor ik het doe.

Blijft feit dat de pijn die ik voel anders is dan de pijn die jij hebt ik heb geen medische aandoening die me die pijn geeft. Ik kan dus niet oordelen of ik in jouw situatie er mee zou kunnen omgaan...

Ik wens je heel veel succes en wijsheid om er mee om te gaan , wellicht heb je wat aan mijn verhaal.. misschien ook niet.. we zijne nblijven individuen met onze eigen verhalen.

Liefs Savanne
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

kaya2006
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 16 oktober 2006, 12:40

Berichtdoor kaya2006 » ma 20 november 2006, 10:11

Ik heb wel eens gehoord dat gedurende je cyclus je baarmoeder kantelt waardoor het pijn kan gaan doen als je sex hebt in bepaalde standjes, zo zou op z`n hondjes net voor je het moet worden pijnlijk zijn. Misschien is het mogelijk om in die tijd deze standjes niet te gebruiken. Nu begrijp ik dat pijn geen probleem voor je is maar het moet natuurlijk wel leuk en lekker blijven.

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » ma 20 november 2006, 10:53

Sub zijn betekent niet dat je alles dan maar zelf moet oplossen.
Sub zijn betekent - voor mij - dat je onder andere in alles op en eerlijk bent.

Jouw pijnbeleving op dat moment, verandert hoe je tegen hetgeen gebeurt aankijkt. Automatisch zal je anders reageren dan normaal bij die handelingen, enz.
Zaken waar de dominant(e) nu het raden naar heeft hoe dat nu eigenlijk komt - dat je niet reageert zoals hij/zij eigenlijk had verwacht.
Volgens mij kan je maar beter duidelijk zijn naar de dominant(e) toe. Die kan dan alsnog beslissen dat je het maar te dragen hebt :wink: of die kan er rekening mee houden.
Er zijn heus nog heel wat leuke, vernederende, geilmakende - noem maar op - zaken te verzinnen zonder dat er penetratie van vagina of anus bij komt kijken.

Zoals eerder gezegd, je kan wel geen beperkingen willen, maar als die er eenmaal zijn, kan je er maar het beste van maken.... (soms heel moeilijk, ik weet dat als geen ander :) )

groetjes

orchidee
While I kiss his feet, the rest of the world can kiss my ass. =):

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

ooit ergens gevonden

Berichtdoor gurley » ma 20 november 2006, 14:52

Pijn hoort bij het leven. Dat moet je begrijpen en kunnen accepteren. Uiteraard zijn we bang voor pijn, we proberen ze liefst te vermijden. Vandaar dat veel mensen het hart zijn gaan ontwijken en in hun hoofd zijn gaan zitten, in hun hoofd leven. Het hart zorgt voor pijn, dat is waar, maar alleen doordat het je plezier kan bezorgen, daardoor bezorgt het je pijn. Pijn is de weg waarover plezier ons bereikt, doodsangst is de deur waardoor extase binnenkomt.

Wie zich daarvan bewust is, verwelkomt pijn als een zegen. In de aard van de pijn verandert er dan onmiddellijk iets. Je ziet ze niet langer als iets vijandigs en aangezien je ze niet langer als iets vijandigs ziet, houdt ze op pijn te zijn en wordt ze een vriend. Het is een vuur waarin je gelouterd wordt. Het is een omzetting, een ontwikkelingsproces waarin het oude verdwijnt en het nieuwe verschijnt, een proces waarin het denken verdwijnt en het hart in zijn volheid gaat functioneren. Dan is het leven een zegening.
*auteur mij onbekend*
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

biliefinme
Berichten: 40
Lid geworden op: za 19 augustus 2006, 15:25
Locatie: flevoland

Berichtdoor biliefinme » di 21 november 2006, 10:42

dank voor jullie reacties tot nu toe.

mind over matter.... ja daar gaat t om!
sowieso altijd al voor mij, want ik heb 'normaal' altijd al wel pijn, is iets wat bij me hoort en waar ik niet eens erg meer in heb.
(orchid, ik lees t bij jou ook, zij het andere pijn)
en.. ja, absoluut hoort pijn bij het leven... fysiek en psychisch... daar zijn we t allemaal we over eens...

maar goed. t tegen mijn Domme zeggen... ik snap wat je bedoelt, ze zal er absoluut rekening mee houden... en misschien moet ik dat eerstdaags ook wel doen, maar ik ontken liefst dat ik pijn heb... stop t liefst weg... WIL niet met zulke pijn bezig zijn... is moeilijk uit te leggen, maar heel kort gezegd is mijn medisch dossier tè dik. ik WIL me met geen ziekzijn, geen doktersgedoe, geen...pijn meer bezig houden! zit zó in mn hoofd, en niet anders...

punt is dat ik zelf eerst wil leren beter met pijn om te gaan. óók en dus niet alleen bìnnen de bdsm. ik begreep van Haar dat je dat kunt trainen, opbouwen. daarom mijn vraag blijft... hoe?

in de bdsm, ik noemde t eerder al, is pijn niet hetgeen mij de grootste kick geeft, maar het is er wel onderdeel van, is prima ook... grenzen verkennen, verleggen, is ook wat ik wil en waar ik volop mee bezig ben! de combinatie pijn in bdsm en in t gewone leven, maakt t interessant voor mij... snap je wat ik bedoel?
Damnant quod non intellegunt
(Ze veroordelen wat ze niet begrijpen.)


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 43 gasten