Van maandverband naar tampon

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Hickey
Berichten: 90
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:29

Berichtdoor Hickey » vr 16 mei 2003, 10:20

Ik gebruik pas sinds enkele jaren tampons. Voorheen was ik zo gespannen dan ik zowat flauwviel van de pijn bij het inbrengen.

Dat het nu wel lukt, is door een bizar feit. Mijn man en ik hebben een ivf-behandeling gehad en toen moest ik na het terugzetten van de embryo's een week lang vaginale pillen inbrengen. Diep inbrengen zelfs. Ik had mijzelf nog nooit echt op zo'n manier ook ontdekt e.d., maar nu moest het gewoon en het bleek dat dat helemaal niet eng o.i.d. was. En dus tegenwoordig tampons. (voor de nieuwsgierigen : IVF-poging mislukt; geen kids dus)

Probeer eerst eens gewoon met je vinger heel diep naar binnen te gaan en daarna een tampon erin te doen (vinger er wel eerst weer uit haha). Het touwtje breekt niet en mocht dat ooit wel gebeuren (zo staat in de gebruiksaanwijzing te lezen) moet je gewoon even doen of je heel hard moet poepen, dan komt hij voor in je vagina te zitten en kan je hem eruit halen). Nu moet ik zeggen dat op sommige momenten de vagina wat krapper lijkt en dat het dan iets lastiger is (bij mij wel), maar tijdens de eerste dagen van de menstruatie krijg ik het idee dat het een gapend gat is :)

Ook voor 's nachts vind ik het ideaal. Toen ik nog maandverband gebruikte, werd ik 's nachts wel eens wakker van de jeuk door het bloed wat overal ging zitten (tussen m'n billen zelfs) en de bloedbaden in bed als dat kreng weer eens verschoof... halelujah voor de tampon!

Verder moet ik er nog bijzeggen dat ik met de tampon nog wel een
inlegkruisje gebruik, omdat ik - vooral in de eerste dagen van m'n cyclus - nogal zwaar vloei; doorlekken is dan geen uitzondering (ook al heb ik 5 minuten eerder een tampon ingebracht). Inlegkruisje is bij mij dan afdoende om m'n ondergoed e.d. schoon te houden.

OB

verwisselen en dan?

Berichtdoor OB » vr 06 juni 2003, 16:10

hoi!

nou ga ik ook overschakelen op tampons volgende keer, om eens te proberen.
maar in tegenstelling tot maandverband heb ik op de verpakking van tampons geen aanwijzing gevonden ivm wat je met een gebruikte tampon moet doen.
ik vermoed in een beetje wc-papier rollen, maar dan denk ik dat het toch nog een troep zou geven in het badkamervuilbakje, als ook het papier bloederig zou worden,
maar aan de andere kant in de wc dumpen lijkt me geen goed idee, ivm verstoppen van debuizen....
wie helpt?

IG
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 04 juni 2003, 13:17
Locatie: IJsselstein/Nieuwegein

Berichtdoor IG » vr 06 juni 2003, 21:14

Zelf heb ik een nare ervaring met een tampon...ik zal het niet gauw weer gebruiken. Ik ben 25 jaar en toen het gebeurde was ik rond de 15/16 jaar. Afschuwelijke ervaring had ik toen: ik kreeg hem er niet meer uit !
Wat ik ook probeerde (ik zat "ontspannen" op de wc), ik kreeg hem er met geen mogelijkheid uit. Het zweet brak me uit, huilde enorm en was echt bang. Ja, wat nu...mijn moeder kon ook niets doen dus heb ik mijn tante uit het hoge noorden maar gebeld (zij draagt ze ook)...wat ik ook bedacht...ik kreeg hem er niet uit.
Zit je thuis op de wc met zo'n ding in je prum. Hoe ik hem er uit gekregen heb, ik weet het niet meer...
1 ding zal ik nooit vergeten: de slechte ervaring met de tampon.

Het kan ook goed gaan, maar dit was/is mijn slechte ervaring.
Wees gezond, gelukkig en zorg voor een fantastisch seksleven !

Hickey
Berichten: 90
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:29

Re: verwisselen en dan?

Berichtdoor Hickey » zo 08 juni 2003, 12:21


nou ga ik ook overschakelen op tampons volgende keer, om eens te proberen.
maar in tegenstelling tot maandverband heb ik op de verpakking van tampons geen aanwijzing gevonden ivm wat je met een gebruikte tampon moet doen.
ik vermoed in een beetje wc-papier rollen, maar dan denk ik dat het toch nog een troep zou geven in het badkamervuilbakje, als ook het papier bloederig zou worden,
maar aan de andere kant in de wc dumpen lijkt me geen goed idee, ivm verstoppen van debuizen....
wie helpt?
da's niet zo moeilijk... je kunt evt van die plasticwegwerpzakjes kopen (die zijn blauw) en ze dan daar indoen en dan in een afvalemmertje. GOOI ZE NOOIT IN HET TOILET! Dat kan op den duur ernstige verstoppingen veroorzaken en als er dan een rioolmeneer langs moet komen kost dat 1. een heleboel geld en 2. di eman vindt dan een kluw gore, oude tampons alle touwtjes gekluwd... niet fris haha

Emilie
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 09 april 2003, 1:01
Locatie: Leuven, België, studente

Berichtdoor Emilie » zo 08 juni 2003, 13:03

Sinds ik de pil neem, heb ik zeer weinig bloedverlies, te weinig om een tampon te gebruiken. Mijn menstruatieperiode duurt ook minder lang. Herkent iemand dit? (Niet dat ik hierover klaag hoor :lol: )

satine
Berichten: 479
Lid geworden op: vr 12 april 2002, 1:01
Locatie: Leuven

Berichtdoor satine » zo 08 juni 2003, 13:17

wel emilie, dan heb je eigenlijk toch wel een beetje geluk,
sinds ik de pil neem is mijn mensturatie 1 dag korter 6 ipv 7 dagen voor het weer helemaal voorbij is, maar ja nu komen ze wel met tussenpauzes van drie weken en zonder pil waren er minstens vier tot zelfs vijf en half weken tussen....(mmmh, misschien volgende keer toch maar eens iets van tegen de dokter zeggen)

Satine
:) Live to love, love to love, love to live! :)

Emilie
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 09 april 2003, 1:01
Locatie: Leuven, België, studente

Berichtdoor Emilie » zo 08 juni 2003, 13:25

Mja, dat is bij mij ook wel het enige nadeel. Vroeger een cyclus van altijd iets meer dan een volle maand (meestal rond de 35 dagen) en nu om de drie weken...

Gast

Berichtdoor Gast » zo 22 juni 2003, 20:07

ik wou net de vraag stellen (want nina zei van wel) of iemand soms sex heeft MET een tampon??? gaat dat wel en mag dat wel? allez, die tampon gaat toch helemaal in je lichaam, hoe kan je die er dan weer uithalen? dat lijkt me echt onmogelijk!

help!

Gizem
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 24 februari 2002, 2:01
Locatie: In het grootste dorp met de minste inwoners.

Re: verwisselen en dan?

Berichtdoor Gizem » ma 23 juni 2003, 18:11

GOOI ZE NOOIT IN HET TOILET! Dat kan op den duur ernstige verstoppingen veroorzaken en als er dan een rioolmeneer langs moet komen kost dat 1. een heleboel geld en 2. di eman vindt dan een kluw gore, oude tampons alle touwtjes gekluwd... niet fris haha
Ik spoel de tampons gewoon door het toilet hoor!
No probs!

:)
"Jij bent zo mooi anders dan ik!"

Gizem
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 24 februari 2002, 2:01
Locatie: In het grootste dorp met de minste inwoners.

Berichtdoor Gizem » ma 23 juni 2003, 18:15

Satine & Emilie

De volgende keer zou je eens aan je huisarts kunnen vragen of je met jouw soort pil twee strippen achter elkaar door kunt slikken en daarna pas een stopweek invoeren.
Niet elke huisarts begint daar zelf over maar als je informatie gaat zoeken hier en daar merk ja al snel genoeg dat er heel wat vrouwen zijn die hier heel tevreden over zijn.

Ik doe dat ook sinds een half jaar en het bevalt me prima! :)

Maar...........met de driefasenpil ligt dat volgens mij iets moeilijker.

Giz
"Jij bent zo mooi anders dan ik!"

satine
Berichten: 479
Lid geworden op: vr 12 april 2002, 1:01
Locatie: Leuven

Berichtdoor satine » ma 23 juni 2003, 18:31

heb eenfasepil (meliane)
vorig jaar in de zomer eens twee strips na elkaar genomen in bijsluiter stond dat dat kon,
helaas reageerde ik er niet zo goed op,
de eerste week dat ik ze nam, mijn eigenlijke stopweek dus, ging het goed, maar daarna lichte bloedingen gehad totdat ik terug mijn regels kreeg + die regels erbij
was dus niet zo grappig, 1 weekje extra dus met 3 weken bloedingen achteraf moeten betalen,
niet zo direct voor herhaling vatbaar,
maar na de examens ga ik er toch eens iets van aan mijn huisarts vragen hoor...
Satine
:) Live to love, love to love, love to live! :)

Gizem
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 24 februari 2002, 2:01
Locatie: In het grootste dorp met de minste inwoners.

Berichtdoor Gizem » ma 23 juni 2003, 18:51

Hm, misschien werkt dat bij de één iets anders dan de ander :roll:

Als ik hem langer slik dan twee strippen dan krijg ik ook tussentijds doorbraakbloedingen waar ik dus helemaal niet blij mee ben.

Maar met twee stripjes houd ik het aardig in toom. :)

Enne Satine.....je echte regels krijg je niet meer hè, 't is allemaal "nep" hoor ;)

Giz.....been there, done that!
"Jij bent zo mooi anders dan ik!"

danique
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 16 februari 2003, 2:01
Locatie: NL
Contacteer:

Berichtdoor danique » ma 23 juni 2003, 22:15

Ik slik gewoon twee strips achter elkaar met daarna een stopweek. Dus ben -voor het gemak- 6 keer per jaar ongesteld! Woepie, wat een uitkomst!
(slik trouwens mycrogynon30)

Enne.. over tampons: was altijd een beetje bangig, wissel ook vaak af (overdag/'s nachts).
Maar normaalgesproken gebruik ik O.B. Aplicator of Tampax (met inbrenghuls dus en normal of mini): geen "vieze" vingers en het zit meestal meteen op de goede plek bij mij.

Gizem
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 24 februari 2002, 2:01
Locatie: In het grootste dorp met de minste inwoners.

Berichtdoor Gizem » ma 23 juni 2003, 22:20

Ik slik dezelfde Dani :lol:

En ja het is heerlijk om nog maar 6 keer per jaar te menstrueren.
"Jij bent zo mooi anders dan ik!"


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 25 gasten