fotoshoot gaan doen

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

jast
Berichten: 4
Lid geworden op: do 09 november 2006, 20:37

fotoshoot gaan doen

Berichtdoor jast » do 09 november 2006, 20:51

Hallo,

Even voorstellen: wij zijn een koppel uit België, 7 jaar samen en nieuw hier op het forum (wel al een tijdje mee gelezen)

We willen graag eens een reeks foto's van ons laten maken (we hadden aan sensuele naaktfoto's gedacht, ZW vooral dan), om er dan een uit te vergroten en deze op te hangen in onze slaapkamer.

We wouden eens horen of er hier nog mensen dat hebben laten doen, en wat de reacties (positief/negatief) erop waren. En of er iemand een goede fotograaf weet in België (omgeving Antwerpen of Oost-Vlaanderen), of een fotograaf die zeker af te raden is.

Ook wouden we weten of er iemand tips voor ons heeft, die het allemaal wat gemakkelijker maken... (wat doe je bijvoorbeeld met een ongewilde erectie, voor moest dat eens gebeuren? Het is niet de bedoeling om "actiefoto's" te maken, maar echt sensuele foto's)

alvast bedankt

Groetjes
Jan en Katleen

guinevere
Berichten: 227
Lid geworden op: vr 11 februari 2005, 0:41
Locatie: vlaanderen

Re: fotoshoot gaan doen

Berichtdoor guinevere » vr 10 november 2006, 0:13

wouden zijn vele bossen bij elkaar :wink:

(sorry, kon 't mij niet laten 8) )

Nitewriter
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 04 februari 2004, 17:59
Locatie: NH, wanna dance with the devil?

Re: fotoshoot gaan doen

Berichtdoor Nitewriter » vr 10 november 2006, 2:02

wouden zijn vele bossen bij elkaar :wink:

(sorry, kon 't mij niet laten 8) )
Er is hier ooit een afspraak gemaakt posters niet aan te spreken op onjuist of verkeerd taalgebruik. Men moet hier in alle vrijheid kunnen plaatsten zonder zich geremd of bezorgd te voelen over spelling of grammatica.

On topic:

Ik heb de ervaring met het laten maken van een zwart-wit foto serie van een leuke mevrouw en mij.
Het was een geweldige belevenis. De fotograaf had de opdracht zich als 'observator' te gedragen en foto's te maken van hetgeen zich voor zijn ogen (en camera) afspeelde. Na verloop van tijd waren wij ons de aanwezigheid van de fotograaf niet meer bewust. Met uitzondering van de momenten dat hij een nieuw rolletje moest inladen (digitaal was in die tijd nog niet zo mooi) Na enkele dagen hebben we de contactafdrukken gezien en op basis daarvan de definitieve keuze gemaakt. Het is een prachtige serie geworden.
Een enkele foto is zelfs vergroot en in een passende lijst terecht gekomen op een kantoor.
Dat is mijn uitspraak, en daarmee moet je het doen.

guinevere
Berichten: 227
Lid geworden op: vr 11 februari 2005, 0:41
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor guinevere » vr 10 november 2006, 8:59

Er is hier ooit een afspraak gemaakt posters niet aan te spreken op onjuist of verkeerd taalgebruik. Men moet hier in alle vrijheid kunnen plaatsten zonder zich geremd of bezorgd te voelen over spelling of grammatica

Er stond een :wink: een sorry en uitleg bij. Het was dus niet de bedoeling om iemand onderuit te halen. :roll:

jast
Berichten: 4
Lid geworden op: do 09 november 2006, 20:37

Berichtdoor jast » vr 10 november 2006, 11:29

Er is hier ooit een afspraak gemaakt posters niet aan te spreken op onjuist of verkeerd taalgebruik. Men moet hier in alle vrijheid kunnen plaatsten zonder zich geremd of bezorgd te voelen over spelling of grammatica

Er stond een Wink een sorry en uitleg bij. Het was dus niet de bedoeling om iemand onderuit te halen. Rolling Eyes
En eerlijk gezegd ben ik (we) al iets te lang actief op forums, en 'wouden' we hier niet op reageren ;)

We hebben al een fotograaf gevonden, en hebben binnenkort een afspraak. De spanning stijgt al behoorlijk :) W zijn beide redelijk zenuwachtig, maar willen dat echt graag doen.

We zouden een pakket nemen waar hij een uur lang gaat trekken, en 36 contactproofings gaat leveren. Een ander pakket is 1,5 uur trekken, en 60 contactproofings. Maar ons lijkt een uur al voldoende, niet?

groeten
Jan en katleen

Anton102
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 13 juli 2005, 21:57

Berichtdoor Anton102 » za 11 november 2006, 1:20

Komt-ie dan nog wel aan fotograferen toe?

:roll:

jast
Berichten: 4
Lid geworden op: do 09 november 2006, 20:37

Berichtdoor jast » za 11 november 2006, 10:50

jezus...

ik had toch over het algemeen iets serieuzere antwoorden verwacht.. jammer maar helaas.

Laat het maar, doe het topic maar dicht

Glu
Berichten: 142
Lid geworden op: do 08 mei 2003, 22:32
Locatie: Almere

Berichtdoor Glu » za 11 november 2006, 12:47

@Anton102
Komt-ie dan nog wel aan fotograferen toe?
In Be is "trekken" de uitdrukking voor het nemen van foto's, dus heeft niets te maken van hetgeen jij waarschijnlijk probeert de suggereren.....

@Jast
Persoonlijk denk ik indien je 1 tot 1,5 uur tijd steekt in een fotosessie, dit wel erg weinig. Of het moet een zo'n prof. fotograaf zijn die jullie gelijk op jullie gemak kan stellen, alles als decor kant en klaar heeft staan en al alles precies is doorgesproken. Ik denk de "click" die je nodig hebt met de fotograaf, het vertrouwen, je durven "laten zijn" de belangrijkste voorwaarde is voor een goede serie. En meestal kost dat wat meer tijd, uit de kleren gaan voor een "vreemde" is niet iets dat je meestal zomaar snel ff doet.

Iig wens ik jullie veel sucees met je sessie...

8)
Glu

Nitewriter
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 04 februari 2004, 17:59
Locatie: NH, wanna dance with the devil?

Berichtdoor Nitewriter » za 11 november 2006, 16:42

Ik denk dat Glu gelijk heeft. 1-1,5 uur voor een mooie sessie is erg kort.
Ik herinner mij dat onze opname alles bij elkaar wel een uur of 4 geduurd heeft.
De voorbereiding in de studio, het in de stemming komen, wennen aan de aanwezigheid van de fotograaf, de aanwezigheid van de fotograaf vergeten, af en toe even een slokje tussendoor, al dan niet een kledingwissel. Op die manier vliegt de tijd. En niets ververvelender dan constant op de klok te moeten kijken.

Veel plezier in ieder geval!
Dat is mijn uitspraak, en daarmee moet je het doen.

jast
Berichten: 4
Lid geworden op: do 09 november 2006, 20:37

Berichtdoor jast » ma 20 november 2006, 11:02

Hallo,

We hebben afgelopen vrijdag een fotoshoot gedaan, 1,5 uur lang. Het is reuze meegevallen. De contactproofings die we kregen zijn echt geslaagd. Degene die ene serieus antwoord gegeven hebben: bedankt voor de tips!

groeten
Jan en Katleen


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 34 gasten