Onmogelijke liefde

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Berichtdoor pure » wo 13 september 2006, 12:51

Deze man moet ook eens inzien dat ie nooit de rest van zn leven met Lux een telefoon/msn-relatie kan blijven onderhouden. Laat 'm eens een knoop doorhakken. Of een andere therapeut nemen.....
Klinkt alsof deze man gewoon helemaal geen stappen zet.

Heb je ergens geschreven hoe oud hij was, Lux?

Pure - ook even hard.

Lux

Berichtdoor Lux » wo 13 september 2006, 17:06

**
Laatst gewijzigd door Lux op do 05 juni 2008, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.

taitai
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 februari 2005, 12:41

Berichtdoor taitai » wo 13 september 2006, 18:45

twijfeldetwijfel....lux mag hij alles van je weten? of toch maar liever niet....'

ik zou zeggen: hem eerst eens een keer zien.

Stel: hij kan het niet aan jou te zien. Dat is dan zijn probleem.

Jij moet hem zien. BV door: spreek af op een hele drukke plaats. Utrecht CS tijdens spitsuur 18.00.

Hij moet in een roze shirt bij het bloemenstalletje oid gaan staan van 1800 tot 1900.

Jij kan hem dan een uur bekijken en maakt je niet kenbaar aan hem.
\
Zo heeft hij niets te vrezen van verleiding of wat hij dan ook vreest en jij....kan hem zien...kan zien dat hij committment heeft, en dat hij je noodzaak tot tenminste een keer zien begrijpt.

zie eens hoe hij daarop reageert.

verder ben ik het wel een beetje eens met posters die zeggen dat je sinfds jeweer met hem in contact bent, weer volledig vanuit HEM redeneert
love = 4ever

Lux

Berichtdoor Lux » do 14 september 2006, 0:15

***
Laatst gewijzigd door Lux op di 23 maart 2010, 1:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor Thomas_K » do 14 september 2006, 10:47

Utrecht CS tijdens spitsuur 18.00. Hij moet in een roze shirt bij het bloemenstalletje oid gaan staan van 1800 tot 1900.
Geef de tijden even door Lux, dan kom ik ook kijken! :D

Even zonder gekheid, ik zie wel wat in de suggestie van Taitai. Het levert een welkome breuk op met het in het verleden ingesleten machtsevenwicht, waar jij te lang dienend geweest bent en waar hij zich zich jouw zorg en aandacht liet welgevallen, zonder datgene terug te doen wat jij werkelijk zou wensen (Quizvraag voor het filosofisch café: 'Wat zegt dit over iemands levenshouding?').

Dus ik zou zeggen, doe er ook maar een korte broek en een roze lolly bij.

taitai
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 februari 2005, 12:41

Berichtdoor taitai » do 14 september 2006, 12:37

ik denk dat het serieus een oplossing kan zijn voor een heleboek problemen om hem naar CS te laten komen zodat Lux hem kan zien.

1) als hij zelfs dit niet kan doen voor Lux, is hij dan Lux aandacht en liefde wel waard?
2) hij komt niet in de verleiding, Lux moet zich wel aan de afspraak houden zich niet kenbaar te maken. Maar Lux kan hem zien, en wie weet neemt het iets van het verpletterend mysterie weg

Lux je hoeft hem niet heel Shespot te geven. Je kunt hem de draad kopieren en laten lezen. Ik snap wel dat je niet wil dat hij in andere draden naar Lux gaat zoeken en van alles daar leest. Je hoeft je echt niet helemaal bloot te geven aan iemand die je tot dusver niet mag zien.
love = 4ever

Lux

Berichtdoor Lux » vr 15 september 2006, 13:09

***
Laatst gewijzigd door Lux op di 23 maart 2010, 1:27, 1 keer totaal gewijzigd.

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » vr 15 september 2006, 13:10

ik ook...

taitai
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 februari 2005, 12:41

Berichtdoor taitai » vr 15 september 2006, 15:39

wij wachten met jou, in spanning, af.
sterkte lux
love = 4ever

Juan
Berichten: 133
Lid geworden op: vr 07 juli 2006, 22:55
Locatie: Vlaanderen

Berichtdoor Juan » vr 15 september 2006, 16:30

goed gedaan, Lux.

Juan
Juan...One of the Princes of the Universe

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Berichtdoor pure » vr 15 september 2006, 22:18

Horde Shespotters wacht op antwoord van de Mystery Man... 8)

taitai
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 februari 2005, 12:41

Berichtdoor taitai » zo 17 september 2006, 9:02

hij heeft het hele weekeinde om over je draad te lezen en nadenken....
ik hoop zo voor je dat hij een klein dingetje voor je kan DOEN in plaats van die relatief gemakkelijke handelingen zoals emailen, smsen en bellen.

hij zal die circel toch ook wel eens willen doorbreken.

en inderdaad. hij moet iets voor JOU doen. want tot dusver doet hij heel erg veel voor zichzelf - wel niet contact met jou, wel niet in therapie, wel niet dit en dat - en voor zijn eventueel bestaande doodzieke vriendin - hij verzorgen, bij haar blijven, geen seks hebben en ook geen andere vrouw willen zien - maar jouw innige behoefte en wens en noodzaak vervult hij niet.

je vraagt hem zo iets bescheidens, zoiets kleins. Hem een keer zien. Desnoods gaat hij op een terrasje zitten met een krantje en een koffie en kom je, zonder je kenbaar of herkenbaar te maken, daar naar hem kijken. Dat moet toch geen enorme last voor hem zijn.

Als hij dat niet begrijpt, wat begrijpt hij dan van jou?
Als hij dat niet kan, wat kan hij dan wel?
En niet eindeloos wachten, uitstellen en dan toch maar niet. Gewoon, deze week een tijd en plaats prikken.
love = 4ever

Lux

Berichtdoor Lux » zo 17 september 2006, 12:10

**
Laatst gewijzigd door Lux op do 05 juni 2008, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » zo 17 september 2006, 14:30

Echt voor hem gaan en hem loslaten zijn onbreekbaar met elkaar
verbonden. Naar mijn gevoel kun je geen keuze maken tussen deze twee, ze zijn één.
Laatst gewijzigd door katarine op zo 17 september 2006, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Libresse
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 18 februari 2002, 2:01
Locatie: Haarlemmermeer

Berichtdoor Libresse » zo 17 september 2006, 16:51

Lux,

Ik heb alles nogmaals doorgelezen zojuist en ik vraag me werkelijk af of er nou niemand in jouw omgeving is die je met beide voeten weer op de aarde zet.

Naar mijn mening leef je in een illusie. Een zelfgeschapen illusie.

Wat weet je werkelijk van deze man? Je hebt hem al die tijd nog nooit - nog steeds niet - gezien.

Is hij wel getrouwd?
Is zijn vrouw dan echt wel ziek?
Is hij wel in therapie?
Is hij wel 25?
Is hij wel een man?

Is hij niet veel meer een sprookjesfiguur die door jouw onmetelijke liefde omgetoverd kan worden van kikker naar Prins?

Kom op zeg....na zoveel jaar kan een volwassen kerel het niet "aan" om zijn kop te laten zien aan de vrouw van wie hij zoveel houdt??

Ik heb het al eerder geschreven, maar het lijkt wel alsof je liever vasthoudt aan zeer mooie teksten, mooie woorden, mooie ideeen dan de werkelijkheid. En die is, naar mijn inzicht, dat je vrijwillig met je laat sollen. Dat je kiest voor de slachtofferrol. En zwelgt in zelfmedelijden en helemaal opgaat in deze moeilijke man.

Om zo niet echt te hoeven leven.

Ook je keus om in het echte leven vriendjes te kiezen die "ook" bezet zijn, of problemen hebben, geeft me te denken.

Wie heeft je ooit wijsgemaakt dat je genoegen moet nemen met tweedehands mannen? Met maar een stukje van de taart?

Dat dit alles is wat erin zit, qua liefde en relatie?

Liefde hoort geen pijn te doen.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten