Seks zonder condoom

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » ma 10 juli 2006, 22:06

:roll:

Zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?
Zou het kunnen zijn dat vrouwen in het algemeen iets sneller geneigd zijn hun biologisch functioneren in een ander daglicht te zetten dan het voor de hand liggende 'dag-dagelijkse' daglicht - dat ze iets soepeler omgaan met het idee dat er meer is tussen hemel en aarde dan hormonen dan dat (jonge) mannen doen?

En dat Lux hiervoor net wat meer antennes of belangstelling of behoeften heeft dan de gemiddelde She-meeschrijfster (M/V) ?

Is zo maar een dubbele gok, hoor!

jura
Berichten: 866
Lid geworden op: wo 08 februari 2006, 23:29
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor jura » ma 10 juli 2006, 22:53

Ik begrijp je niet goed.

Wat bedoel je met voor de hand liggende 'dag-dagelijkse' daglicht? Hetgeen er bewezen is volgens bepaalde theorieen?

Natuurlijk kan er iets anders aan de hand zijn, ik geloof ook absoluut dat vrouwen gevoelsmatig anders en veelal sneller denken dan mannen zijn of doen. Oa een van de redenen voor mij om hier veelvuldig te lezen, ik ben benieuwd naar vrouwen en wil van ze leren. Wat hebben die hormonen daar mee te maken? Ik ben hier niet om te trachten een vrouw te veroveren, ik ben hier ook niet om mijn stoere mannelijkheid te laten zien (of neem ik 't nu te persoonlijk en draaf ik te ver door? Dat is niet m'n bedoeling).

Ik heb een groot respect voor Lux, in hoe ze dit topic begon en hoe de discussie zich uiteindelijk verplaatst naar een ander onderwerp. Ik wil niet star zijn in mijn eigen denkbeelden, ben geinteresseerd in vele zinswijzen en wil graag de mening horen van anderen.

Jura, die zich wellicht wat te persoonlijk voelt aangesproken.

Ezoko
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 09 juni 2006, 22:30
Locatie: Bilthoven, webmaster, programmeur, lexicograaf

Berichtdoor Ezoko » ma 10 juli 2006, 23:03

:roll:

Zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?
Zou het kunnen zijn dat vrouwen in het algemeen iets sneller geneigd zijn hun biologisch functioneren in een ander daglicht te zetten dan het voor de hand liggende 'dag-dagelijkse' daglicht - dat ze iets soepeler omgaan met het idee dat er meer is tussen hemel en aarde dan hormonen dan dat (jonge) mannen doen?

En dat Lux hiervoor net wat meer antennes of belangstelling of behoeften heeft dan de gemiddelde She-meeschrijfster (M/V) ?

Is zo maar een dubbele gok, hoor!
Tja, het staat vast dat vrouwen in het algemeen minder sterk zijn in logica dan mannen, maar daar staat tegenover dat het grootste deel van dit soort onzin door mannen is bedacht.

hadewijch
Berichten: 977
Lid geworden op: zo 31 juli 2005, 21:16

Berichtdoor hadewijch » di 11 juli 2006, 1:11

:)
Laatst gewijzigd door hadewijch op wo 02 mei 2007, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Joepie
Berichten: 406
Lid geworden op: za 10 juli 2004, 11:35
Locatie: Zuidelijk

Berichtdoor Joepie » di 11 juli 2006, 9:22

@ Ezoko: Met de logica van een man zou ik je willen vragen om even van dat voetstuk af te komen waar jij 'de man' (jezelf) op plaatst. Het is een lege en zinloze en niet eens 'geinige' reflectie op de keuzes van een vrouw, die met haar eigen motieven beslist om geen hormonen te gebruiken. Het begint een beetje te irriteren, die zelfingenomen houding. Is die nu werkelijk nodig om je punt te maken?

Het mechanistische wereldbeeld heeft heel wat problemen opgelost in de afgelopen eeuwen; en het mechanistisch wereldbeeld veroorzaakt heel wat problemen.
Niets is perfect.
Zelfs de logica van een man niet.

Lux

Berichtdoor Lux » wo 12 juli 2006, 19:00

***
Laatst gewijzigd door Lux op ma 08 februari 2010, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Berichtdoor pure » wo 12 juli 2006, 19:51

Vrouwen zijn spiritueler. En meer in contact met hun gevoel en intuitie, terwijl mannen, denk ik, meer in hun hoofd zitten en in logica (of denken met hun penis :roll: ). En de aarde gaat helemaal naar de klote door het mechanistisch wereldbeeld. Dus het lijkt me niet goed om op die weg verder te gaan. Nodig tijd voor een opkomst van het vrouwelijke... om weer een evenwicht te bereiken.
Ook dat vind ik toch wel ietsje zwart-wit, Lux :wink:
Al zit er veel waarheid in.....

Lux

Berichtdoor Lux » wo 12 juli 2006, 19:58

**
Laatst gewijzigd door Lux op do 05 juni 2008, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Berichtdoor pure » wo 12 juli 2006, 20:16

Nou Lux 8),

Denk dat je in de kern gelijk hebt.....de wereld is vooral technologisch/verstandelijk erg ontwikkeld, maar emotioneel lijken we soms nog erg onvolwassen (in general).
Kijk naar alle computers, mp3-spelers, mobiele telefoons waar je verschrikkelijk veel mee kan...maar het bestaat náást oorlog, terreur en conflicten. Dus in dat opzicht: een gevoelsmatig volwassener worden en begrijpen zou de wereld ten goede komen. Wat je "vrouwelijk" kunt noemen inderdaad.
Maar ik denk dat er al veel gebeurt - er is met therapie ook al veel meer te bereiken dan 30 jaar geleden, en steeds meer mensen krijgen inzicht in zichzelf en in de wereld....iets waar de vorige generaties nog niet echt mee bezig waren, en de heel vroegere generaties niet eens tijd voor hadden...

Ezoko
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 09 juni 2006, 22:30
Locatie: Bilthoven, webmaster, programmeur, lexicograaf

Berichtdoor Ezoko » wo 12 juli 2006, 20:20

Vrouwen zijn spiritueler. En meer in contact met hun gevoel en intuitie, terwijl mannen, denk ik, meer in hun hoofd zitten en in logica (of denken met hun penis :roll: ).
Ik kan alleen voor mezelf praten, maar als ik een stijve krijg, dan denk ik helemaal niet meer ;-)
En de aarde gaat helemaal naar de klote door het mechanistisch wereldbeeld. Dus het lijkt me niet goed om op die weg verder te gaan. Nodig tijd voor een opkomst van het vrouwelijke... om weer een evenwicht te bereiken.
Maar een man is af en toe toch wel handig om een versleten kraanleertje te vervangen of om je computer op het Internet aan te sluiten?

"Evenwicht" is trouwens een zwaar overgewaardeerd verschijnsel. Als het heelal in thermodynamisch evenwicht verkeerde, zou er geen leven bestaan. Als er bij het ontstaan van het heelal evenwicht was geweest tussen materie en antimaterie, zou er zelfs geen materie zijn overgebleven. "Evenwicht" is een ander woord voor "levenloos".
Het is een lege en zinloze en niet eens 'geinige' reflectie op de keuzes van een vrouw, die met haar eigen motieven beslist om geen hormonen te gebruiken.
Toen ik vanmiddag naar het postkantoor liep om wat papieren te laten faxen, kwam ik toevallig langs een kapitaal pand waarin een aantal alternatieve genezers was gevestigd. Het ging ze duidelijk naar den vleze; kennelijk ligt "spiritualiteit" goed in de markt.

Nou ja, ik word niet armer als jij je zuurverdiende centjes aan flesjes gedestilleerd water besteedt, en ik voel het niet als jij buikpijn hebt omdat je de pil niet wilt gebruiken. Het zij zo. Ik heb mijn best gedaan. Grotere geesten dan ik hebben in het zand gebeten in de strijd tegen bijgeloof en onwetendheid, en ik geloof dat ik me niet hoef te schamen.

Ik sluit me aan bij de woorden van Albert Einstein: "Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijk domheid. Maar van het heelal weet ik het niet zeker."

;-) ;-) ;-)

Sorry Lux. ik heb wel gemerkt dat je niet tegen een beetje spotternij kan, in ieder geval niet die van mij, maar het is nu eenmaal sterker dan mezelf ;-).

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Berichtdoor pure » wo 12 juli 2006, 20:26

"Evenwicht" is trouwens een zwaar overgewaardeerd verschijnsel. Als het heelal in thermodynamisch evenwicht verkeerde, zou er geen leven bestaan. Als er bij het ontstaan van het heelal evenwicht was geweest tussen materie en antimaterie, zou er zelfs geen materie zijn overgebleven. "Evenwicht" is een ander woord voor "levenloos".
Hoi Ezoko,

Dat is een deel van het spel.....we streven allemaal naar balans en evenwicht en perfectie....maar we kunnen het in het beste geval benaderen...die wrijving houdt het spannend op aarde lijkt me....
evenals de aantrekking tussen mannen en vrouwen, en alle poging tot versmelting die we doen.....
Maar daarom ligt het nog wel in de aard der mensen om de perfectie te bereiken die alleen in de "hemel" [of hoe je die wereld ook noemt] bestaat.

Pure.
Laatst gewijzigd door pure op wo 12 juli 2006, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Lux

Berichtdoor Lux » wo 12 juli 2006, 20:30

***
Laatst gewijzigd door Lux op di 23 maart 2010, 1:24, 1 keer totaal gewijzigd.

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Berichtdoor pure » wo 12 juli 2006, 20:38

Denk je nog wel aan het condoom, Ezoko?

Pure - on-topic! :D :wink:

Ezoko
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 09 juni 2006, 22:30
Locatie: Bilthoven, webmaster, programmeur, lexicograaf

Berichtdoor Ezoko » wo 12 juli 2006, 21:38

Ik kan alleen voor mezelf praten, maar als ik een stijve krijg, dan denk ik helemaal niet meer
Aah, goed om te weten 8)
Waarom?

Lux

Berichtdoor Lux » wo 12 juli 2006, 21:43

Als ik dan geen kracht meer heb om me tegen jouw logica te verdedigen, dan kan ik je altijd nog verleiden. :wink:


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten