Verleiden en verleiding

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Nitewriter
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 04 februari 2004, 17:59
Locatie: NH, wanna dance with the devil?

Verleiden en verleiding

Berichtdoor Nitewriter » do 27 april 2006, 22:52

Ik vind het prachtige woorden, maar volgens de Dikke van Dale betekenen ze het volgende:
(het) Verleiden:
bekoring, lokroep, seductie, temptatie, verlokking, verzoeking

Verleiding:
1 tot iets slechts overhalen, op de slechte weg leiden
2 verlokken tot
3 tot geslachtsgemeenschap brengen, overhalen

Dat klinkt allemaal niet zo best :-)

Er zijn talloze redenen je te laten verleiden, of waardoor je verleid kan worden door iemand!
Stem, uiterlijk, houding, intelligentie, beweging, oogopslag, geur, om maar enkele te noemen.

Waardoor laat/liet jij je verleiden bij iemand? En voel(de) je je “op de slechte weg geleid"?
Dat is mijn uitspraak, en daarmee moet je het doen.

empeejeetje
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 12 maart 2004, 12:57
Locatie: Haarlem

Berichtdoor empeejeetje » do 27 april 2006, 23:00

"De verleiding is voor mij zeer verleidelijk als de verleiding die de verleider mij geeft........zoooo verleidelijk is.....dat ik me daadwerkelijk laat verleiden....."


kuss

empeejeetje
ff niks....kzou niet weten wat!!

aaricia
Berichten: 12
Lid geworden op: di 25 april 2006, 13:45
Locatie: België, grafisch design

Berichtdoor aaricia » vr 28 april 2006, 2:01

Verleiden... ik vind het vooral een spannend woord.... Het heeft iets verboden in zich en dat is aantrekkelijk... Je laten verleiden door hem, je laten verleiden door haar...je laten (ver)leiden door dat ene wat je normaal niet doet en toch altijd eens wou proberen en dan is er plots je kans...iemand verleidt je er toe... een voorstel ... en de vraag: laat je je verleiden of kan je weerstaan... héérlijk toch? en gevaarlijk... beide keuzes kan je spijt en/of berouw opleveren... welke neem je ?

hou het spannend ... :wink:

XXX

Aaricia
Het meest gewaardeerde geschenk is een lach, een knuffel en de vier woorden IK HOU VAN JOU

Mélixande13
Berichten: 969
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: midden nederland

Berichtdoor Mélixande13 » vr 28 april 2006, 11:24

verleiding....
hm ?
mmmmm.... !

verleiding... het zodanig aantrekkelijk en aanlokkelijk maken van iets voor iemand zodat hij of zij het pad volgt wat jij hebt uitgestippeld... het "verrrukkelijk" maken van iets zodat de ander niet anders kan dan zich overgeven aan zijn of haar zintuigen... maar ook.... het aantrekkelijk maken van een daad die jou goed van pas zou komen... zakelijk, sociaal, liefde... op alle terreinen is de verleiding een aangename vorm om iemand zover te krijgen dat hij/zij doet wat jij in gedachten hebt.

ik mis de verleiding in mijn leven... in het leven...
werd er maar meer verleid in plaats van overgehaald, gedwongen, geforceerd, gepush, geeist, gezeurd, etc.

waar word ik door verleid .... ?
meestal door mijn nieuwsgierigheid ... wanneer die geprikkeld wordt ..
:)

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » vr 28 april 2006, 15:39

Ja, ja, ja, Melixje. Iemand iets laten doen, wat hij/zij anders niet gedaan zou hebben, maar wil gewild zou hebben...............
Verleiden is voor iemand iets laten doen, wat hij/zij zelf niet gedaan zou hebben. Spannend is het wel hoor, maar niet altijd positieve spanning.
Tieners, die andere tieners verleiden voor de webcam zich uit te kleden, oudere mannen, die voor geld jongere vrouwen verleiden om sex te hebben, iemand toch het geld je te laten lenen, wat hij zij zelf niet gedaan zou hebben door sexueel getinte spanning op te roepen.

Dat is toch niet wat jij wil Melixje?

Verleiden is voor mij iets waar de kans dat je er spijt van krijgt groot is.

Annne, het verleiden moe

Narnya
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 23 november 2005, 11:07
Locatie: Limburg, België

Berichtdoor Narnya » vr 28 april 2006, 15:52

Verleiding..

kan volgens mij pas iemand overkomen als ie er zelf voor openstaat..al is het maar een ietsiepietsie beetje..
bij mij moet de deur op een kiertje staan, als ie op slot is krijgt zelfs de geboren verleider hem niet open, no way!
verleiding moet verborgen zijn voor mij, als 't er te dik op ligt is de lol over. Natuurlijk, vanzelf, niet geforceerd..


temptatie, goh, wist niet eens dat dat algemeen nl was..mooi woord.

Mutsen
Berichten: 170
Lid geworden op: za 02 juli 2005, 9:27
Locatie: Oosten des lands, werk en kinderen

Berichtdoor Mutsen » vr 28 april 2006, 19:13

@Annne,
(helaas lukt mij quoten niet als digibeet)

Laat ik het nou helemaal niet met je eens zijn.

Verleiden is een 'spel' een spel dat je samen speelt. Denk nou niet dat iemand kan verleiden als die 'ander' niet verleid wil worden.
En hoe mooi is dat spel van verleiden, dat relatief onschuldig kan zijn, maar ook heet en broeierig....

En natuurlijk is de kans op een desillusie groot. Verleiden doe je als je elkaar nog niet kent (de ontzettend goede uitzonderingen daargelaten) en is, misschien, een begin.

Maar om het daarom te laten?
Dacht ik niet :wink:

Muts
Als je niet om jezelf kunt lachen, kun je niet gelukkig zijn......

Mélixande13
Berichten: 969
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: midden nederland

Berichtdoor Mélixande13 » vr 28 april 2006, 20:21

@ annnetje

verleiden... kan ook 'misleiden' betekenen
of iemand ergens in laten trappen .....
inderdaad!

maar ik denk zelf bij het woord verleiding aan iets ... hmmm... iets wat me uiteindelijk altijd goed bevalt :)

Lotte25
Berichten: 24
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:59
Locatie: twente

Berichtdoor Lotte25 » di 02 mei 2006, 17:32

ik kan er niets aan doen maar moet meteen denken aan "temptation Island" als ik dit topic lees.

Dat zou mijn verleiding zeker niet zijn, te plat, te voor de hand liggend. Maar goed ik ben het dan ook met mijn mede-posters eens dat ik niet geloof dat je te verleiden bent als je het daadwerkelijk niet wilt.

Aangezien ik momenteel echt niet te verleiden ben praat ik even over de verleden tijd.

Ik zei in het verleden altijd: ik ben te verleiden als iemand mij niet alleen lichamelijk prikkelt maar vooral geestelijk. Ik heb de geestelijke prikkeling nodig om de echte verleiding te voelen.

en tja, playing hard to get...werkt bij mij als een trein. Verleid mij, door me jou te laten verleiden :wink:

Angel76
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 26 april 2006, 18:56
Locatie: Drenthe

Berichtdoor Angel76 » di 02 mei 2006, 20:11

Verleiding staat bij mij gelijk aan sexuele prikkeling. Dat hoeft niet fysiek te gebeuren, maar kan net zo goed met een geile blik, of geile woorden.

Maar ik kan niet verleid worden als ik er niet voor open sta. Ik bedoel, dat ik me niet door iedereen kan laten verleiden.
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen, dat diverse relaties van mij stukgelopen zijn omdat er op, een gegeven moment een punt kwam, dat ik wel te verleiden was door iemand anders. Ik kon op dat moment de verleiding niet weerstaan. Ik vind verleiding iets geweldigs.

Avondrood
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 11:10
Locatie: Brabant

Berichtdoor Avondrood » vr 19 mei 2006, 13:08

Dat is iets wat ik me al lang afvraag: zijn vrouwen die verleiding nodig hebben, gevaarlijke vrouwen? Ik merk dat toch in mijn omgeving. Als je daar een vaste relatie mee zou aanknopen, en die na bijvoorbeeld tien jaar even in een dipje zit, zij sneller zullen ingaan en genieten van dat verleiden? Dit geldt ook voor mannen hoor.
Maar dan is er ook de andere kant, dat zo'n vrouwen die graag verleiden veel speelser, losser en daardoor net gevaarlijker zijn, wat ook iets positiefs kan zijn. Toch zegt mijn ratio me dan, om er niet op in te gaan.

blond-prince
Berichten: 16
Lid geworden op: di 23 mei 2006, 18:24
Locatie: overijssel

Berichtdoor blond-prince » di 23 mei 2006, 18:34

Hallo ik ben nieuw hier. ben een jongen van 25 jaar

en heb direct een vraag

Als ik uit ga probeer ik wel eens een meisje te verleiden/versieren.
maar wat is nou de "beste" manier en hoe? en wie ?
bijv wat is een goeie openingszin, ik zeg wel eens: mag ik je wat zeggen...je hebt de mooiste lach die ik ooit gezien heb. dan raak ik wel in gesprek maar hoe verder?? wat willen jullie horen?
En hoe "zoek" je iemand op voor een éénmalige nacht en zijn der veel vrouwen die dat doen of willen en hoe zoek je die eruit in de discotheek?

wat een vragen hé
kuzz
sorry voor de slechte spelling. mag ik het goed maken op een andere manier..... ;)

blond-prince
Berichten: 16
Lid geworden op: di 23 mei 2006, 18:24
Locatie: overijssel

Berichtdoor blond-prince » wo 07 juni 2006, 13:07

niemand tips en tricks :lol:
sorry voor de slechte spelling. mag ik het goed maken op een andere manier..... ;)

Ezoko
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 09 juni 2006, 22:30
Locatie: Bilthoven, webmaster, programmeur, lexicograaf

Berichtdoor Ezoko » ma 12 juni 2006, 13:35

Dat is iets wat ik me al lang afvraag: zijn vrouwen die verleiding nodig hebben, gevaarlijke vrouwen?
Ach, gevaarlijk, gevaarlijk. Een vrouw die als je ligt te slapen, je penis eraf snijdt omdat je ontrouw bent geweest, die noem ik een "gevaarlijke vrouw" ;-)

Een beetje riskant vind ik wel opwindend.

Gebruikersavatar
JeffreyBi
Berichten: 1316
Lid geworden op: do 06 maart 2003, 2:01
Locatie: Icecreamseller in Mu Mu Land

Berichtdoor JeffreyBi » ma 12 juni 2006, 14:50

maar wat is nou de "beste" manier en hoe? en wie ?
bijv wat is een goeie openingszin
"Jij hebt een opening en ik heb zin, zullen we?" werkt in ieder geval niet, kan ik je melden.
I'm a creationist... I believe man created God.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 9 gasten