Pedofilie en de ontstane schade!!

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

knipoog
Berichten: 162
Lid geworden op: di 18 december 2001, 2:01

Pedofilie en de ontstane schade!!

Berichtdoor knipoog » wo 19 april 2006, 0:38

Lang heb ik gedacht of ik dit nu wel zou schrijven.
Toch heb ik het besluit genomen dit wel te doen.............
veel te veel mensen hebben al te lang gezwegen over het publieke geheim wat zich in mijn vorige woonplaats afspeelde.

Betrokkene heeft een verleden in diverse rollen in het jeugdwerk, onderwijs etc. bekleed en vooral de jongere jongetjes moesten het ontgelden.

Even terug in de tijd...........8 jaar geleden was ik met hem leider tijdens de kindervakantiewerkweek. Leuke herinneringen, maar ook iets mysterieus. Betrokkene werd steeds gebeld voor een affaire in dezelfde sfeer namelijk ook een ontuchtzaak. De hele week heb ik de groep geleid en het tot een fijne week voor hun gemaakt. Raar vond ik die telefoontjes overigens wel die uiteindelijk groot in de pers uitgemeten werd.

Het jaar erna was ik weer leider met betrokkene.....en toen is er zo iets ingrijpends gebeurd, beter gezegd walgelijks, waar ik nu nog misselijk van word. Hij trok zich met mijn buurjongetje terug die heel bang was voor de spokentocht. Ik zei waarom is dit nodig???? maar hij ging weg en bleef wel heel erg lang weg. Verdere details bespaar ik.....maar ging naar hem toe.
Dit heb ik kenbaar gemaakt aan het bestuur maar werd niet gehoord. Ik bleef met mijn machteloosheid zitten en dat als moeder van 3 zonen.
Ik wist dat ik het niet verkeerd gezien had en zag maar een uitweg dit te melden aan de vertrouwensarts van de GGD. Ik spreek over 8 jaar geleden..........Ook de ouders mijn overburen heb ik daarvan destijds in kennis gesteld.

En nu is hij gepakt voor meerdere ontuchtige handelingen en de pijn van toen kwam weer bij me boven. De betreffende vertrouwensarts heb ik wederom gesproken en de man kon zich het gesprek als de dag van gisteren herinneren. Uiteindelijk heb ik besloten wederom niet te zwijgen en ben met de desbetreffende rechercheur die op de zaak zit in kontakt getreden.

Het is voor hem onbegrijpelijk dat met mijn gevoel nooit iets gedaan is en betrokkene kon gewoon rustig verder gaan met al zijn funkties............ jeugdleider voetbal, leider KVW, Sinterklaas en onderwijzer.

En nu blijkt dat er aangiftes gedaan zijn van mannen eind 20, begin 30 die nu eindelijk pas durven te praten over wat hij met hun allemaal gedaan heeft. Hoe ze beschadigd zijn voor hun hele leven en ik goddank kan zeggen........ik ben blij dat hij van mijn kinderen is afgebleven alhoewel dat niet veel gescheelt had bij mijn jongste......hij was ook vaak erg in trek bij hem......maar ik heb het toen en ook nu kunnen voorkomen.
Mijn kind zit met heel veel vragen, verdriet en weet ik veel wat nog meer. Betrokkene was ook nu op dit moment de leider van zijn voetbalteam.

Veel dingen heb ik meegemaakt, maar als er ook maar iets is wat zo'n onnoemelijke impact op me heeft is dit!!!
Pedofilie is een afwijking dat weet ik, maar de schade aangericht door een volwassen vent naar kleine kinderen toe is voor mij onverteerbaar.

Mijn boodschap hier voegt misschien hooguit toe dat je over dit soort dingen nooit mag zwijgen en dat kon de rechercheur alleen maar beamen dat ook mijn aktie van zo lang geleden een compliment waard was!!!
Alleen jammer dat er nooit iets mee gedaan is dan had dit nu niet kunnen gebeuren.

Een erg verdrietige en ook boze Knipoog :( :shock:

Noot als toevoeging: In de tijd waarin dit zich afspeelde waar ik over schrijf, was net in de buurtgemeente de zaak "Nicky Verstappen" nog in volle gang.
De hele situatie was vergelijkbaar alleen de afloop was dramatischer als gevolge van een ziek/gestoord persoon. Ook dat heeft me altijd verwonderd dat zo heel dichtbij, zo vergelijkbaar, zo herkenbaar de mensen net zo zwegen als waar ik woonde en iedereen het wel wist.
Laatst gewijzigd door knipoog op wo 19 april 2006, 11:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Snooch_m

Berichtdoor Snooch_m » wo 19 april 2006, 1:16

Soms is het zo dat als het wordt herkend... en bekend is bij een bestuur van een vereniging en zo'n pedofiel gaat naar een volgende vereniging en weer naar wat incidenten naar een volgende... niemand deed wat.

Hij kocht ouders om.. met drankjes en nam de kids mee aan het eind van het seizoen.. bowlen of naar de film... en ga zo maar door... Uiteindelijk wel eea aangekaart. Lang verhaal kort gemaakt. Hij heeft zich doodgereden toen het allemaal te heet werd voor hem. Toch kreeg hij nog veel aandacht in positieve zin. Het is nooit off. bewezen.... of bekend gemaakt bij de familie......

Gelukkig heeft ie nooit in de buurt van mijn zoon kunnen komen... Nu gaan er altijd 2 ouders in de kleedkamer en is men voorzichtiger met deze toestanden.. het is en blijkt diep triest...

S.

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Berichtdoor Carina » wo 19 april 2006, 1:19

Geweldig knipoog, dat je iets met je gevoel gedaan hebt. Hoewel het natuurlijk vreselijk is dat er niets mee gedaan is, en daardoor erger niet voorkomen is. In ieder geval heb je aktie ondernomen.

Ik kan er verder niet veel aan toevoegen, maar ik wilde dit toch even laten weten. Ik weet nl hoe het voelt als er een volwassen vent aan je zit als kind zijnde. :(
En nu ik zie dat er wel mensen zijn die proberen er iets aan te doen geeft dat mij toch een goed gevoel. Tnx. :)

Knufffff
Carina
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

eric62
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 12 juni 2002, 1:01
Locatie: Utopia

Re: Pedofilie en de ontstane schade!!

Berichtdoor eric62 » wo 19 april 2006, 7:24

Een erg verdrietige en ook boze Knipoog :( :shock:
Knipoog, BIG HUG!!!!!!
Just a man and his will to survive.Ik ben met niets begonnen, en..... ik heb het allemaal nog!

Chester
Berichten: 79
Lid geworden op: za 22 januari 2005, 14:39
Locatie: Mechelen

Berichtdoor Chester » wo 19 april 2006, 7:24

Hey knipoog

Die schade is niet te herstellen en zal altijd in het geheugen blijven hangen. Zelfs in de relatie,al heb je de beste/mooiste partner van jou leven gevonden,het zal blijven knagen.

Wij hebben ook kinderen , wel al het huis uit ( eigen nestje ) . Als het ons had overkomen had die pedofiel gesmeekt om te mogen sterven.

Idem voor een verkrachter,dan had hij zijn speelgoed niet meer.

Sorry voor de uitspraak maar dat komt uit ons hart.

Groetjes

S & R

Snooch_m

Berichtdoor Snooch_m » wo 19 april 2006, 7:45

Oja, ik vind dat je er goed aan gedaan hebt Knipoog, zoniet alles. Het systeem is wat dat betreft heel anders dan bijv in Canada. Daar word je bij wijze van spreke direct van de straat geplukt...

In elk geval een MEGA HUG from me 2u also!!!

Ciao
S.

Amelie
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 17 april 2006, 20:21

Berichtdoor Amelie » vr 21 april 2006, 21:37

Hoi knipoog wat ben ik trots op je dat je dat gedaan hebt, in feite ben je een stem geweest voor de kinderen die niet durfden te praten over wat er met ze gebeurde. Zelf was ik als kleuter een slachtoffer van mijn oom maar ik was wel slim genoeg om het te laten stoppen door uitlokkende situaties te vermijden en heb ik het tegen mn moeder durven te vertellen maar dat gebeurt veel te weinig. Ik heb mijn oom nooit aangegeven bij de politie of zo omdat ik ondanks alles erg veel van hem hield. Daarom begrijp ik het verdriet van je zoontje ook ook al was hij gelukkig geen slachtoffer. Pedofielen zijn op een rare manier altijd erg geliefd bij kinderen omdat ze die kinderen manipuleren.

Veel sterkte, liefs van Amelie

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Berichtdoor Carina » vr 21 april 2006, 21:40

Pedofielen zijn op een rare manier altijd erg geliefd bij kinderen omdat ze die kinderen manipuleren.
Hier heb ik eigenlijk nooit bij stil gestaan. Fijn dat je dat zegt, hier kan ik wat mee. Ik heb nl nooit begrepen hoe ik hem aardig heb kunnen vinden. Maar dit zou het wel verklaren....

Carina
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

Gebruikersavatar
JeffreyBi
Berichten: 1316
Lid geworden op: do 06 maart 2003, 2:01
Locatie: Icecreamseller in Mu Mu Land

Berichtdoor JeffreyBi » vr 21 april 2006, 22:38

Afbeelding Knipoog!
I'm a creationist... I believe man created God.

knipoog
Berichten: 162
Lid geworden op: di 18 december 2001, 2:01

Berichtdoor knipoog » vr 14 juli 2006, 13:13

Vandaag in de krant bij ons...........
http://mgl.digi-dition.nl/daily/2006/7/ ... pagina.php

Neerse leraar bekent ontucht!!!!!!

Ik ben opgelucht dat uiteindelijk de waarheid boven tafel is gekomen en verdrietig en boos om alle schade die hij heeft aangericht.
Jammer nogmaals dat toen niet naar mij geluisterd is...............

Mateo
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 16 juni 2006, 12:34
Locatie: Vlaanderen

Berichtdoor Mateo » vr 14 juli 2006, 19:45

knipoog
Eerst en vooral wil ik je een deftige schouderklop geven . Alleen al het feit dat je uw mond opengedaan hebt .... zegt genoeg van uw inborst .Vele zouden zwijgen .
Nu ik zelf persoonlijk besef nog goed de tijd van ........
Ik zat in een jeugdgroep in de genre van de Scouts (neen is niet de scouts maar weiger om de effectieve naam hier te posten ) De Pastoor van de gemeente kwam ook steeds naar de aktiviteiten .Nu op een dag wilde de Pastoor "Catchen " op de matrassen met al de jongetjes (waaronder ik ) tijdens het vechten greep hij op een manier tss de benen .ik schrok me dood .. en stopte .Puur uit eigenbescherming . Als er ooit iets is van gekomen ...weet ik niet :?:

knipoog
Berichten: 162
Lid geworden op: di 18 december 2001, 2:01

Berichtdoor knipoog » vr 14 juli 2006, 21:53

Mateo bedankt voor je reaktie en helaas ook je ervaring die hierdoor naar boven komt.

Zo ging deze persoon ook te werk hij was de clown de speelbal voor vele kinderen. Ze hadden lol met hem en hij liet dat ook allemaal toe.
Juist dat was het gevaar.

En de voetbalclub .........ze moeten zich doodschamen hun reaktie op dit alles zoals in het kranteartikel ook genoemd staat.
Naaktlopen tussen de kids gewoon ver grensoverschrijdend.

En mijn jongste die hem als leider had tot zijn arrestatie, met zijn voetbalteam te horen kreeg....jongens hij was toch een goeie leider!!!!

Juist hier wordt ik kotsmisselijk van dat zijn gedrag binnen deze vereniging nog met de mantel der liefde bedekt wordt. :oops:


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten