Onmogelijke liefde

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Lux

Onmogelijke liefde

Berichtdoor Lux » di 31 januari 2006, 1:01

***
Laatst gewijzigd door Lux op ma 22 maart 2010, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » di 31 januari 2006, 10:37

Al veel gelezen, maar nog geen antwoord gekregen...

ik ben er ook al even over aan het nadenken.

Een heftige periode.

Er zijn een aantal dingen die door mijn gedachten gaan.
Onder andere dat jullie elkaar nooit ontmoet hebben, uit ervaring weet ik dat na zo'n lange tijd contact het onmoeten zelf een desillusie KAN zijn. Omdat je te veel een ideaalbeeld gaat vormen bij de ander, een beeld waar die ander irl nooit kan aan voldoen.

Onder andere dat het misschien zou kunnen dat het voor hem enkel een vlucht is, dat contact met jou. Even aan de realiteit ontsnappen en verder eigenlijk nooit de bedoeling heeft jou echt te ontmoeten.

Onder andere dat hij misschien de kwestie eens met zijn partner zou kunnen bespreken. Dat hij van haar blijft houden enz, maar dat hij ook behoeftes heeft, behoeftes die hij graag bij iemand anders zou kwijt kunnen, bvb bij jou.
Het lijkt me dat het dan voor jou fijner zou aanvoelen, als je weet dat zijn partner er mee kan instemmen.
Nog verder zou gaan dat je ook contact met haar hebt, uit interesse voor wie zij is.

Onder andere of je je al afgevraagd hebt of je hem wel wil "delen" met zijn partner, of dat je toch - als het klikt - je hem liever voor jou alleen hebt.

En zo gaan er nog wat gedachtes door mijn hoofd, ik weet niet of je er iets aan hebt.

Een laatste advies: gebruik Shespot gerust als je uitlaatklep en om dingen van je af te schrijven, het helpt ;-)

groetjes

orchidee
While I kiss his feet, the rest of the world can kiss my ass. =):

Mélixande13
Berichten: 969
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: midden nederland

Berichtdoor Mélixande13 » di 31 januari 2006, 13:39

Hallo Lux.

Als je wilt kun je "mijn verhaal" lezen.
Het staat op pagina 5 van deze afdeling "over erotiek"
en het heet "Mijn lief is getrouwd. Niet met mij"
(zijn vrouw is ongeneeselijk ziek maar ik heb nu geen zin om dat verhaal helemaal opnieuw te vertellen)

Ik wil daarna wel wat met je verder "kletsen" hoor.

Sterkte.

eL04
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 25 april 2004, 21:47

Berichtdoor eL04 » di 31 januari 2006, 14:15

Goh Mélixande13, je verhaal is destijds aan me voorbij gegaan. Je beschrijft het op een rustige mooie beschouwende manier.

Lux, je schrijft als titel onmogelijke liefde...is het wel onmogelijk?

Ik wens jullie beiden sterkte met deze niet makkelijke situatie.
eL

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » di 31 januari 2006, 14:41

Als je wilt kun je "mijn verhaal" lezen.
....
het heet "Mijn lief is getrouwd. Niet met mij"
ik ben zo vrij geweest het topic even omhoog te schoppen, zodat het nu ook op de eerste pagina bovenaan staat :-)

o.
While I kiss his feet, the rest of the world can kiss my ass. =):

Lux

Berichtdoor Lux » do 02 februari 2006, 14:58

***
Laatst gewijzigd door Lux op ma 22 maart 2010, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Flippo
Berichten: 514
Lid geworden op: vr 28 juni 2002, 1:01

Berichtdoor Flippo » do 02 februari 2006, 22:25

Lux, het is heel makkelijk. Spreek met hem af. Ontmoet hem. Dat kan meevallen. Dan heb je geluk. Of ongeluk. Het is maar hoe je het bekijkt. Of het kan tegenvallen. Dan ben je er van af. Want 3 jaar smachten, dat is ook niet gezond.

Lees ook eerst Verliefd op Het Net http://www.2525.com/is/04.html van Francisco van Jole. Het is een beroemd verhaal waarin hij een online relatie beschrijft die hem doet schroeien van hete liefde. Dan spreekt hij met haar af onder de Eiffeltoren. Nog tijdens het aanlopen onder die toren ziet hij haar staan, en in 1 keer loopt de ballon leeg. Over en uit.

Dat kan jou ook gebeuren. Of niet - er zijn vele verhalen over Internet-liefdes. In ieder geval moet je iets doen: hem ontmoeten.

Lotte25
Berichten: 24
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:59
Locatie: twente

Berichtdoor Lotte25 » do 02 februari 2006, 23:11

ik sluit mij aan bij Flippo, zorg ervoor dat jullie elkaar ontmoeten, zonder verplichtingen, gewoon om te kijken hoe het in het "echt"is.
Je hebt nu erg duidelijk voor jezelf wat je met hem wilt, als dit dan nog zo is, dan kunnen jullie er samen over praten.
Weet hij dat je hem zou kunnen delen met zijn partner?

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » do 02 februari 2006, 23:41

Super betuttelend ben ik nu, ik weet het...is het niet slimmer om gewoon irl te beginnen met een verhouding met een leuke vent van vlees en bloed?

Ik zie in je profiel je leeftijd staan... hoe oud is je lover? Wat zoekt hij bij jou? Je bent (verdorie) nog jonger dan mijn eigen dochter. Moest ik haar raadgeven, dan wist ik het wel: die virtuele vriend accepteert een ontmoeting op neutraal terrein met jou en geeft jou iets van je mentale vrijheid terug. En anders: Deleten (= moeilijk!)

Jij zit misschien nu zijn probleem op te lossen, je bent een perfecte minnares, met al je wachten en idealiseren en hopen. Virtueel kan alles, zoals in je hoofd alles kan. Zo heerlijk en makkelijk - maar geeft het jou een toekomst? Dat durf ik te betwijfelen.

Dit klinkt kort en misschien bitter. Ik weet echter heel goed wat virtuele verhoudingen met een mens kunnen doen, been there, done that. Het is verrukkelijk en prachtig, maar ken de beperkingen!




Dimpf

Lux

Berichtdoor Lux » do 02 februari 2006, 23:59

***
Laatst gewijzigd door Lux op ma 22 maart 2010, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Lux

Berichtdoor Lux » za 04 februari 2006, 0:57

***
Laatst gewijzigd door Lux op ma 22 maart 2010, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » za 04 februari 2006, 0:59

pm's kun je pas ontvangen na een tiental postings.
dit is om een bepaald soort gedrag (zelf verzinnen ;) ) te ontmoedigen, dacht ik.
dus ....even in de kroeg woordassocieren of zo.

Dimpf

Lux

Berichtdoor Lux » za 04 februari 2006, 2:15

***
Laatst gewijzigd door Lux op ma 22 maart 2010, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Joepie
Berichten: 406
Lid geworden op: za 10 juli 2004, 11:35
Locatie: Zuidelijk

Berichtdoor Joepie » za 04 februari 2006, 14:48

Neem ik liever het risico, of blijf ik liever in deze droom leven, zonder het ooit te weten?
Welke van de twee is het grootste risico?
Voortleven in een droom?
Of die droom toetsen aan de werkelijkheid?
Wat staat er op het spel?
Teleurstelling?
Antwoorden?
Helderheid?
Het moeten zoeken naar een nieuwe droom?

Als ik het een beetje begrijp, lijkt het alsof de droom je zo veel waard is geworden, dat het bijna onmogelijk is geworden om de realiteit te gaan ondervinden. Dat lijkt me pijnlijk, deze situatie - voor jouzelf.

Jij staat op de kruising.
Wat kies jij?
De Engelsen zeggen zo mooi: "You are damned if you do, and you are damned if you don't".
Vrij vertaald: "Je bent de pineut als je linksom gaat, en je bent de pineut als je rechtsom gaat."

Succes Lux!

Libresse
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 18 februari 2002, 2:01
Locatie: Haarlemmermeer

Berichtdoor Libresse » za 04 februari 2006, 17:44

Ben het in deze helemaal eens met Dimpf. Ook ik heb een dochter van jouw leeftijd en zou niet echt blij zijn met een virtuele verhouding die haar 3 jaar in de ban zou houden.

3 jaar!! Toen was je 16. Een puber nog. Die in ontwikkeling is op weg naar volwassenheid. Die het leven moet ontdekken.

Nu zit je "vast" in deze virtuele onwerkelijkheid. Want: Is hij wie hij zegt die hij is. Hoe weet je dat hij niet gewoon een faker is. Een man die het wel lekker vindt om een fantasiewereld op te bouwen. En jou belet om lekker met leeftijdsgenoten om te gaan, verliefd te worden en uit te gaan, allerlei "echte" contacten op te doen, in plaats van avond na avond achter je beeldscherm een relatie met iemand te hebben die je nog nooit hebt ontmoet.

Weet je, er zijn helaas veel mannen die het prettig vinden om mensen om te tuin te leiden. En "mooie nobele edele" dingen doen, die in de ogen van een meisje van 16 veel indruk maken, zoals bij hun vrouw blijven ondanks het feit dat ze ziek is, geestelijk of lichamelijk en jou zo het gevoel geven dat hij een lot uit de loterij is, want hij heeft een diepe diepe liefde voor zijn partner. Is dat wel zo?? Heeft hij echt wel een partner, is zij echt wel ziek?? Hoe weet je dat??

Trek die stekker uit je PCtje en ga met je vriendinnen lekker een avondje stappen in de echte wereld. En verstop jezelf niet. Want je bent het waard om een geweldige kerel aan de haak te slaan. Echt, vrij en ongebonden en 100% voor jou.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten