Ben vreemd gegaan. En nu verder....

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » do 01 december 2005, 13:48

En @ Empeejeetje : ALS je een rotsvast huwelijk hebt/had, waarom dan nog iets buiten de deur zoeken?Zoals parenclubs?
Dan mis je toch wel iets?
:shock: :shock:
Dan mis je iets? Dus jij wilt beweren dat alle stellen die in parenclubs komen, iets missen in hun relatie?
Vind ik wel een hele boute opmerking hoor. Lijkt mij persoonlijk ook de verkeerde manier van iets zoeken dan. Dan zouden beide partners dus iets missen, anders gaan ze niet samen naar een parenclub.
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

hadewijch
Berichten: 977
Lid geworden op: zo 31 juli 2005, 21:16

Berichtdoor hadewijch » do 01 december 2005, 13:51

ik vraag me af of je wel kan stellen dat je iets doet omdat je iets mist. Wat betreft parenclubs vind ik dat een twijfelachtige vooronderstelling, maar wat verliefdheid betreft ook. Ik geloof dan ook niet dat je er persee voor moet 'open staan' of wat dan ook.

binkie
Berichten: 672
Lid geworden op: wo 28 augustus 2002, 1:01

Berichtdoor binkie » do 01 december 2005, 14:00

Toedeloe
Laatst gewijzigd door binkie op do 15 december 2005, 18:43, 3 keer totaal gewijzigd.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » do 01 december 2005, 14:13

*Off-topic*
Zoals er tig verschillende stellen regelmatig naar de bios gaan als uitje zijn er tig verschillende die naar een parenclub gaan. Ik geloof best dat er stellen zijn die inderdaad iets missen en daardoor op zoek gaan naar andere dingen, als is het maar afleiding van interne problemen.

Maar dat 'mag' echt niet in het algemeen verondersteld worden :!:

Ongelofelijk veel stellen die juist helemaal niets missen in hun relatie, en daardoor des te vrijer (ik bedoel dus zonder enig 'dwangmatig' gevoel op zoek te zijn) kunnen zijn om saampjes eens uit te gaan buiten de gangbare gelegenheden. Gewoon een extraatje.

Met zijn tweetjes naar het restaurant gaan betekent niet dat je niet kunt koken of afwassen :wink: :lol:

Overigens, ik begrijp niet waarom we het hier nu over hebben. Goed, Emp beschreef hoe 'sterk' zij haar relatie ervaarde. Ik geloof ook echt wel dat die erg sterk was (hey, ze waren toch 30 jaar hartstikke gelukkig samen? Dat kan je niet vaak zeggen hoor). Dat ze uiteindelijk voor een ander ging heeft m.i. niets met hun oorspronkelijke relatievorm te maken.

On-topic? :)

Liefje? Waar ben je? :)

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » do 01 december 2005, 14:18

@Jessebel, als ik iets vraag doet het er (voor mij) wel toe, en trouwens, wat dan nog?
@ Dimpf,

Zekerheid heb je nooit..........
Je kunt niet vooruit kijken.....

Ikzelf heb altijd geroepen: "Zoiets overkomt me niet!!!"

Ik dacht dat ons huwelijk zo vast als een rots was, dat er ook niets, maar dan ook niets tussen kon komen......
En dan gebeurd er iets, waardoor ikzelf iets verbreek waarin ik altijd 100 % geloofde!!...

Misschien heb ik daardoor geleerd dat je nooit 100% zekerheid hebt.....

kuss

empeejeetje
@Emp, dank je voor je antwoord.
Ik denk dat juist jouw antwoord, juist jouw ervaring, heel goed vertelt dat elke relatie tegen grenzen kan aanlopen. Ook als je een speelruimte hebt die veel stellen niet hebben (zoals pr, buitenechtelijke verhoudingen e.d..), als je de dromen waarmaakt die anderen alleen als droom hebben.


dimpf

jesa
Berichten: 83
Lid geworden op: do 17 november 2005, 18:18
Locatie: antwerpen

Berichtdoor jesa » do 01 december 2005, 14:24

Ik heb zeker de juiste keuze gemaakt..maar dat wil niet zeggen dat het makkelijk was..
Ik denk toch ook wel als je aan een relatie begint,en na een tijdje komen er kindjes,dat je er dan toch van overtuigd bent dat het het voor altijd is?Of is dat een naieve gedachte?
Nu,waarom zoek je spanning naast je partner? Ik kan enkel voor mezelf spreken,..opdat moment is het wel echt gewoon de spanning..maar als je voor jezelf eerlijk bent en je begint de situatie te ontleden dan zie je waaarom je bepaalde dingen doet.Bij mij was het een gebrek aan samenhorigheid,geborgenheid.Hij kon me dat niet geven,zoals ik ik het nodig had...maakt hem dat slecht? Neen,maar niet meer de juiste man voor mij...
Maar dit nu wel off-topic zeker..?

Vreemd gaan...het is gewoon moeiijk..je houdt iets achter voor iemand die je graag ziet en respect voor hebt...en dat alleen al maakt het zo moeilijk..
Miracles will happen as we speak!

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » do 01 december 2005, 15:20

*off*
ff voor de duidelijkheid; Ik begreep enkel niet waarom een topic over vreemdgaan verzandde in een beginnende discussie omtrent open relaties en parenclubs. Maarja.. omdat ik wel vaker tegen vooroordelen loop (dat open relaties bijv komen uit gemis) heb ik in die context misschien wat langere tenen, dat kán :lol: :wink:

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » do 01 december 2005, 15:53

*off* -vervolg [/me heeft voor de zekerheid een pleister meegenomen]
Ah, i see! :D :wink:
Dit soort thema's raakt mensen diep en op onvermoedde plekken...

iets minder *off*
dingen doen vanuit een niet-duidelijk-gemis kan je wel helpen om dat gemis helder te krijgen. Verwarrend blijft het meestal. (Dat weet ik wel heel zeker.).

liefje: je zou het zo weer doen - en je blijven verbazen over de afwezigheid van spiijt? Wil je dat anderen daarover iets zeggen? Waarom?
Stel dat je wel spijt krijgt? Wat dan? Wat zou er dan veranderen?

Ik denk dat Baby heel nuttige vragen aan jou stelt!


Dimpf

liefje
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 27 november 2005, 21:23

Ben vreemd gegaan. En nu verder....

Berichtdoor liefje » do 01 december 2005, 17:08

Allereerst bedankt voor jullie reacties.
Er zijn een paar vragen gesteld die ik zal beantwoorden. Ik ben 40 jaar en 15 jaar getrouwd. Waarschijnlijk mis ik inderdaad iets in mijn relatie. Ik had van mijzelf ook nooit verwacht dat ik dit zou doen. Wat ik zelf het ergste vind, is dat ik totaal geen schuldgevoelens heb ten opzichte van mijn man, maar ook niet naar zijn vrouw (jaja het wordt nog erger: hij is dus ook getrouwd). :oops:
Ik weet dat het pijn gaat doen wanneer een van ons de relatie stopt. Zelfs dat heb ik er voor over. Ik voel me (weer) 100% vrouw. Een knappe vent die mij aantrekkelijk vindt, dat is heel goed voor je ego. Ik loop de hele dag met mijn hoofd in de wolken. Maar... daar komt dus de maar: ik heb het idee dat ik gekker op hem ben dan andersom. Vandaar in een eerder topic mijn vraag over liefde, lust, seks.
Ergens hoop ik dat het als een kaarsje langzaam uitdooft. Ik zal zien wat de toekomst brengt.

binkie
Berichten: 672
Lid geworden op: wo 28 augustus 2002, 1:01

Berichtdoor binkie » do 01 december 2005, 17:57

Toedeloe
Laatst gewijzigd door binkie op do 15 december 2005, 18:44, 2 keer totaal gewijzigd.

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Berichtdoor baby_19 » do 01 december 2005, 18:56

Oke ik hoor zulke goede verhalen over dit boek!
Een vriendin van mij moest huilen toen ze het boek uithad..

Nu ga ik hem echt lezen. En hmm ja indd liefje het is nu toch al gebeurd.
Of je gaat verder met je nieuwe man, en maakt het uit met je oude man.
Of je gaat verder met je oude man, en je vertelt wat er is gebeurd (als jehet lef heb om vreemd te gaan vind ik ook dat je het lef moet hebben om dat te durven zeggen)

Joepie
Berichten: 406
Lid geworden op: za 10 juli 2004, 11:35
Locatie: Zuidelijk

Re: Ben vreemd gegaan. En nu verder....

Berichtdoor Joepie » do 01 december 2005, 19:06

Verliefdheid, aldus een psycholoog, is een psychose. Iemand raakt even helemaal bedwelmd van zijn of haar eigen hormonen. Zij ging nog een stap verder: iemand die verliefd is, is dat niet op een ander, maar op zichzelf. Op de roes van de hormonen. De roes van het herstelde ego.
Een knappe vent die mij aantrekkelijk vindt, dat is heel goed voor je ego.
In deze zin zit het volgens mij allemaal. Oorzaak, gevolg en uitweg. Blunt gezegd: als jouw ego afhangt van de mening van een knappe kerel, dan kan het de moeite waard zijn daar iets mee te doen. Via die knappe kerel kom jij er achter dat je de moeite waard bent. Waarom was je dat niet voordat die knappe kerel begon te knipogen?
Maar vooral: wie heeft er aan die stoelpoten van je ego zitten zagen?

Lianne
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 12 april 2004, 10:22
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Lianne » do 01 december 2005, 19:13

Ja, of the film 'Unfaithful' - prachtig en confronterend.

Flippo
Berichten: 514
Lid geworden op: vr 28 juni 2002, 1:01

Berichtdoor Flippo » do 01 december 2005, 21:54

De Eetclub, boe, wat een shitboek. Had er spijt van dat ik het gekocht had. Nep en fout, sex voor de minderbedeelden in de Vinex-wijken.

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Re: Ben vreemd gegaan. En nu verder....

Berichtdoor Dimpf » do 01 december 2005, 22:19

Verliefdheid, aldus een psycholoog, is een psychose. Iemand raakt even helemaal bedwelmd van zijn of haar eigen hormonen. Zij ging nog een stap verder: iemand die verliefd is, is dat niet op een ander, maar op zichzelf. Op de roes van de hormonen. De roes van het herstelde ego.
Een knappe vent die mij aantrekkelijk vindt, dat is heel goed voor je ego.
In deze zin zit het volgens mij allemaal. Oorzaak, gevolg en uitweg. Blunt gezegd: als jouw ego afhangt van de mening van een knappe kerel, dan kan het de moeite waard zijn daar iets mee te doen. Via die knappe kerel kom jij er achter dat je de moeite waard bent. Waarom was je dat niet voordat die knappe kerel begon te knipogen?
Maar vooral: wie heeft er aan die stoelpoten van je ego zitten zagen?
Hihi, wordt er daarom soms heel positief over psychosen geoordeeld?? :roll:

Maar... Joepie.... het is in beginsel toch fijn en verleidelijk om via verliefdheid in de roes van het herstellend (want naar mijn idee gaat het daarom) ego te belanden??

Overigens, het KAN een knapperd zijn die door misschien dikke muren van ego-bescherming heen kan breken of weigerachtige zelf-beelden weet op te poetsen!


Dimpf

edit: typefout
Laatst gewijzigd door Dimpf op zo 11 december 2005, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten