erotiek en 40+

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

roby
Berichten: 1
Lid geworden op: do 03 maart 2005, 12:15
Locatie: Utrecht

erotiek en 40+

Berichtdoor roby » do 03 maart 2005, 13:10

Hallo,

Mijn vrouw en ik zijn eind 40 en ruim 20 jaar samen. Ik ben de laatste jaren sterk geinteresseerd geraakt in erotiek, bijv. speeltjes, lingerie, erotische films.
Probleem is dat mijn vouw dit òf bedreigend vindt (als ze er zelf iets mee zou moeten) òf saai (als anderen het doen).
De reden voor mijn interesse is deels omdat ik een sterk gevoel van sleur ondervindt in onze sexuele relatie. Voor mijn vrouw zijn die vaste patronen juist geruststellend, daar voelt ze zich prettig bij. So wie so heeft ze niet zo'n hoog libido meer (dit erkent ze zelf).
Ik heb nu wel massage geintroduceerd als vorm van voorspel maar dat kostte wel enige overreding. Ze vindt er ook niet veel aan om het bij mij te doen.
Als ik teveel van dit soort initiatieven neem ervaart ze dat als belastend, ook te vaak erover praten vindt ze vervelend. Ze heeft al gedreigd de relatie te beëindigen als ik te veel over "doorzeur". Dat wil ik ook niet want verder is onze relatie best OK en bovendien hebben we nog thuiswonende kinderen.

Toch vindt ik het ook moeilijk om NIET af en toe weer een intiatief te nemen of het ter sprake te brengen. Want ik voel me niet gelukkig met onze huidige sexuele relatie.

Waarschijnlijk is dit een veel vaker voorkomend probleem. Misschien zijn er stellen of vrouwen die hetzelfde ervaren hebben en die suggesties hebben hoe hier verder mee te gaan.

Groetjes,
Roby

patrick
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 06 oktober 2004, 14:36

Berichtdoor patrick » do 03 maart 2005, 15:05

Dag Roby

Het is een veel voorkomende klacht bij vrouwen eind 40 jr. dat die een geringere interesse hebben in sex.
Misschien heb je al eens op Google bij "overgang" gezocht. Daar vind je veel informatie over talrijke overgangsklachten die vrouwen kunnen hebben. Misschien herken je er meer. Er is ook een natuurproduct "Maca" wat ik zag wat gebruikt kan worden om hormoonschommelingen op te vangen.
Belangrijk is om uit te zoeken hoe je dit met haar kan bespreken zonder dat ze zich onder druk voelt staan. Je laten afschepen met "ophouden met zeuren" is natuurlijk geen argument.

Misschien dat het helpt om het vanuit deze invalshoek te bespreken.

Sterkte
Patrick
AANRAKEN........raakt je

TieWrap
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 6:54
Locatie: Midden Nederland

Re: erotiek en 40+

Berichtdoor TieWrap » vr 04 maart 2005, 16:36

Als ik teveel van dit soort initiatieven neem ervaart ze dat als belastend, ook te vaak erover praten vindt ze vervelend. Ze heeft al gedreigd de relatie te beëindigen als ik te veel over "doorzeur". Dat wil ik ook niet want verder is onze relatie best OK en bovendien hebben we nog thuiswonende kinderen.
Je zegt nogal wat in dit stukje van je tekst:

- je vrouw ziet jouw seksuele behoeften als "zeuren"
- ze dreigt de relatie te beindigen als ...
- jij op je beurt vind je relatie verder "best OK"
- je geeft de indruk dat als je geen inwonende kinderen had, je dat dreigen met beindigen van relatie niet zo'n probleem zou vinden

Mijn idee is dat je drie dingen kunt doen.

1) je neerleggen bij het feit dat de dingen zo zijn als ze zijn

2) je eens meer in je vrouw verdiepen ( of deed je dat al ?) en misschien ontdek je dan dat er heel andere redenen zijn voor de seksuele woestijn in je relatie.
Ben je zelf een man die wel eens andere leuke dingen voor zijn vrouw doet, buiten het seksuele om ? Vrouwen krijge pas zin aan sex als de man ze eens uit de dagelijkse sleur haalt (ga eens samen een leuk weekendje uit !).
Een avond lang samen voor de TV hangen en daarna heftige sex werkt niet.

3) optie voor als 1) en 2) niet werken: scheiden van je vrouw, met in het achterhoofd de nuchtere gedachte dat "die spannende vrouw" die je hoopt te vinden, twee jaar later misschien net zo is als je ex !

Vrouwen lijken op spiegels:de saaiheid, of de ondenemendheid die in jouw zit weerspiegelen ze terug !
>be happy be horny>

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Moeilijk probleem: libidoverschil

Berichtdoor Dimpf » vr 04 maart 2005, 17:18

Om bij djen aan te sluiten.... spiegel haar! (tnx djen, voor het spiegeltje ;) )

Niet door je sexuele behoeften op te sluiten, want dat lukt toch niet. Het moet anders. Misschien zo?:

Zij dreigt eruit te stappen indien jij... enzovoorts.
En jij? Jij kunt misschien ook ergens uitstappen! Als zij zich blijft afsluiten voor iets dat voor jou zo belangrijk is, dan kun je hetzelfde dreigement gebruiken.
Met verstand. Dat wel. Niet alles direct uitvoeren, maar voorzichtig een weg banen voor jezelf, en daarmee voor haar.
Je moet, denk ik, echt duidelijk maken dat het voor jou wel van belang is.

Hoe belangrijk moet je zelf bepalen (ja = lastig!).
Als dit probleem aan je knaagt, je gevoel van eigenwaarde begint te raken, dat snijdt dat diep. Dat kun je beter voorkomen.

Thuiswonende kinderen hebben een eigen rol. Ze houden je bij elkaar, maar ze hakken in op je privacy. Dat is mijn ervaring tenminste. Wij hebben ook het voltallig nageslacht nog thuis, en studenten studeren wel, maar dat is toch vaak thuis achter de laptop. Ergo: we zijn weinig echt met zijn beiden thuis, het gebrek aan privacy kan behoorlijk nijpend zijn - dit speelt je misschien ook parten?

Het grootste probleem is niet de sleur, maar dat jij wel en zij geen sleur ervaart.
Daar is best veel over geschreven. Soms valt het onder de naam libido-verschil.
Ik weet niet de topics, maar ik geef je de tip om er in de archieven naar te zoeken. Vanuit herkenning vind je misschien een handvat.

Veel succes!

Dimpf

TieWrap
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 6:54
Locatie: Midden Nederland

Re: Moeilijk probleem: libidoverschil

Berichtdoor TieWrap » wo 09 maart 2005, 15:13

Het grootste probleem is niet de sleur, maar dat jij wel en zij geen sleur ervaart.
Daar is best veel over geschreven. Soms valt het onder de naam libido-verschil.
Ik weet niet de topics, maar ik geef je de tip om er in de archieven naar te zoeken. Vanuit herkenning vind je misschien een handvat.

Veel succes!

Dimpf
Wie zegt dat zij geen sleur ervaart ? Ik val nu m'n eigen sekse af, maar 40+ mannen zijn meestal erg "leuk en actief tegenover vrouwen", behalve tegenover hun eigen vrouw !

Ook dit verhaal zal twee kanten hebben, en tot nu toe heb ik het maar van een kant gehoord !
Ik wil niet beweren dat Robby hier leugens zit te vertellen, maar hier gaar misschien het liedje op:

O Japie is getrouwd
Hij zit in de misere
Hij zit in de misereeeee
O Japie is getrouwd
Hij zit in de misere 't is zijn eigen fout

Oproep aan Robby: noem ook eens wat zwakke kanten van jezelf en een paar streke kanten van je vrouw, want die heeft ze !
>be happy be horny>

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Re: Moeilijk probleem: libidoverschil

Berichtdoor Dimpf » wo 09 maart 2005, 16:11

Het grootste probleem is niet de sleur, maar dat jij wel en zij geen sleur ervaart.
Daar is best veel over geschreven. Soms valt het onder de naam libido-verschil.
Ik weet niet de topics, maar ik geef je de tip om er in de archieven naar te zoeken. Vanuit herkenning vind je misschien een handvat.

Veel succes!

Dimpf
Wie zegt dat zij geen sleur ervaart ?
Zullen we het haar vragen? :P

Dimpf
Vaak met woorden, een enkele keer zonder.

TieWrap
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 6:54
Locatie: Midden Nederland

Re: Moeilijk probleem: libidoverschil

Berichtdoor TieWrap » wo 09 maart 2005, 16:46

[quote="Dimpf]
Zullen we het haar vragen? :P

Dimpf[/quote]

Lijket me een goed idee Dimpf !

Maar ja libidoverschil. Toen ik 24 was en wat sumiere ervaring met meisjes had was dit verschil me al overduidelijk !

Mijn huidige vriendin ( ..al 7 jaar samen) heeft ook aan 1 X goede sex per week genoeg, terwijl ik :) We zijn daar altijd heel open over geweest.

Maar ze heeft zoveel andere leuke kanten (klankbord, soulmate, beste vriend, iemans die er is ook als alles tegen zit etc etc>) dat ik mijn relatie als zeer waardevol beschouw.
>be happy be horny>

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » wo 09 maart 2005, 23:36

Roby, heb je iets aan het meedenken hierboven?

Dimpf


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten