* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » do 03 maart 2005, 0:02

Wat een nacht en wat een dag.

Gisteravond een akelig mailtje gekregen. Weet nog dat ik het belletje, ten teken van ontvangst, hoorde terwijl ik onder de douche stond.

Het bleek om een mailtje van de "FBI" te gaan en pas veel later dan me lief was las ik dit. Op de Mac krijg je niet of nauwelijks spam en anders wordt het wel als dusdanig herkend en meteen verwijdert. Maar dit keer, vanuit een schuldbewuste paniek reactie, omdat ik heftig van alles en nog wat download via Limewire (een soort Kazaa), trachtte ik het zip bestandje toch te openen. Niet zo alert in deze.

Daarna naar bed gegaan en 's nacht kreeg ik al visioenen van weggevoerd worden naar de States, begeleidt door agenten, om tenslotte opgeborgen te worden in een soort Guantanamo Bay gevangenis. De wereld buiten was inmiddels wit maar alles leek voor mij even grijs en grauw :(

Vandaag er achter gekomen hoe ik er ingestonken ben. Het bleek dat ook deze fijne computer toch niet helemaal bestand was hiertegen. Eerst verscheen het een en ander niet meer in beeld en kreeg ik ongebruikelijke vastlopers. Heb toch maar gedeeltelijk opnieuw geïnstalleerd (enz.), waarna check en dubbel check.

Alles lijkt weer OK. Ondertussen om de zenuwen en frustratie af te reageren deze sneeuwman geproduceerd:

Afbeelding

:lol: Kan me de laatste keer dat ik er een maakte niet herinneren, maar het voelde als 'nu of misschien nooit meer!'
Laatst gewijzigd door organic op do 03 maart 2005, 0:30, 1 keer totaal gewijzigd.

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » do 03 maart 2005, 0:28

Zo, even goed de sneeuw van m'n schoenen stampen voor ik hier verder naar binnen ga.
Jongens jongens wat een zalig weer.

De witte uitgestrektheid van de uiterwaarden is van een ongekende schoonheid, maar nu heb ik toch echt even een weerwarmwordenbacootje nodig hoor.

En als zo de handjes weer gloeien begin ik een nachtelijk sneeuwballen gevecht. Dus berg je maar vast!!

Oja organic...... zo'n sneeuwballengevecht is legaal hoor :wink:
m'n bezem brengt me overal

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » do 03 maart 2005, 0:34

Gelukkig maar, MikMak! Pas op, daar komt er een! De eerste keer waarschuw ik nog :wink:

Wat een onverwachte toegift van de winter, niet?

Joany
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 17 maart 2002, 2:01
Locatie: nl

Berichtdoor Joany » do 03 maart 2005, 1:29

Wat je zegt Organic, inderdaad een heerlijke toegift! Zelfs hier aan de kust is het wit, er ligt zelfs een behoorlijk laagje. Prachtig! Zoonlief sprong vanavond drijfnat maar voldaan onder de douche, hij was de hele middag buiten aan het sneeuwballen gooien geweest. Geweldig...en dat wordt volgende week al 17! Maar ja, Organic is net 17 geweest en maakt nog steeds sneeuwpoppen blijkbaar ;) .

Oei..........bukken!! Een sneeuwbal van MikMak mist me net. Dat laat ik niet op me zitten. Pats, raak!! Ja, MikMak, daar heb je niet van terug he?
Pats, Organic op zijn schouder....een voltreffer! Oh oh...ik geloof dat ik beter dekking kan zoeken, ik krijg nu 2 man sterk tegenover me. Zou Annne ook nog komen meedoen? Of zou hij genoegelijk bij de open haard zitten en af en toe een blik naar buiten werpen? En Gizem? Of zou die nog steeds aan het dozen uitpakken zijn??

Ik laat de sneeuw vanavond verder voor eat het is, spring onder de douche en ga lekker slapen. Hopelijk sneeuwt het vannacht nog even door!

Joany, gek op sneeuw

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » do 03 maart 2005, 1:49

Wat je zegt Organic, inderdaad een heerlijke toegift! Zelfs hier aan de kust is het wit, er ligt zelfs een behoorlijk laagje. Prachtig! Zoonlief sprong vanavond drijfnat maar voldaan onder de douche, hij was de hele middag buiten aan het sneeuwballen gooien geweest. Geweldig...en dat wordt volgende week al 17! Maar ja, Organic is net 17 geweest en maakt nog steeds sneeuwpoppen blijkbaar ;) .
De tweede jeugd, of iets dergelijks, Januce! Ach, na verloop van tijd vind je dat zoiets niet meer kan (terwijl je stiekem misschien toch nog wel wil) en daarna geef je er (als het een beetje meezit) toch weer aan toe. Anderen moeten wachten tot ze kinds worden :wink:

En nu ga ik jou eens lekker inwrijven!

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » do 03 maart 2005, 10:46

Ach ach ach, wees toch voorzichtig met mij. Drie vrouwen die me tegelijk onder de sneeuw willen stoppen is teveel. En dat alleen maar omdat ik in een onbezonnen bui even de sneeuw onder de bloes van Joany wilde smeren.
En garde dus dames, een eerlijk sneeuwballengevecht wil ik best aangaan maar niet dat twee mij vasthouden en de derde haar ijzige gang zal gaan en daar ook nog een foto van wil maken. Afbeelding

Wil jij de dames niet door de war halen Organic? Je hersencellen zijn nu ook wat onderkoeld, maar toch.

Annne, zijn heil gezocht aan de bar

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » do 03 maart 2005, 21:45

En daarbij nog sneeuwblind ook! Natuurlijk bedoelde ik Joany :wink:

Zo, even wat zout in het toilet, en een paar extra blokken hout in de open haard. De nachtkroeg gaat een van de koudste (maar tevens meest knusse) nachten in haar bestaan tegemoet!

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » zo 06 maart 2005, 3:37

In het diepst van de nacht kom ik even in dit kroegje . Alles is warm toegedekt . Gelukkig want gisteravond lag het er maar verlaten bij .

Het is donker en doodstil , gelukkig is er dat oranje zoutsteenlampje dat zacht gloeit .
Ik denk aan zoveel mensen hier , aan het leven en drink wat warme melk .
De sneeuw is weg en schrale koude blijft .

Ik verlang naar de lente.Misschien laat ze morgen eindelijk weer een stukje van zich zien ?
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Kliederig

Berichtdoor organic » zo 06 maart 2005, 8:27

Het lijkt alsof de nachtkroeg gespannen de adem in houdt tot de komst van de lente, Droomvlinder. Vandaag in ieder geval de laatste dag om nog te kunnen genieten van de sneeuw bij (alvast) een lente zonnetje. Daarna zal het een kliederige massa worden, gezien de weersvoorspellingen.

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » zo 06 maart 2005, 9:00

Hier bleef de sneeuw nooit lang liggen dit jaar Organic. Kliederige massas hadden we gister maar geen dik sneeuwdek .
Nu blaast een ijzige wind .

Laat ik maar hopen dat je weersvoorspellingen wat mooi's brengen .


bibbervlinder
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » zo 06 maart 2005, 9:30

Hoe dan ook! (kop op, dan doe ik het zelfde). Ga er nu op uit. Het park in, vergezeld van de prille ochtendzon en m'n fototoestel. Nog even waarnemen.

De koffie is klaar voor wie er aan toe is.

Nymph
Berichten: 1103
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 22:30

Berichtdoor Nymph » ma 07 maart 2005, 23:31

.
Laatst gewijzigd door Nymph op za 09 maart 2013, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- inactief -

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » di 08 maart 2005, 23:49

Laat de pittige dranken nog maar even aanrukken, Barknuffel, op deze gure vrouwendag kunnen we de dag niet beter besluiten dan met een heftig mannendrankje.

Schenk mij maar eens een whiskey vandaag en geef de barzitters er ook een. Kwaad dames? Nee toch.

Annne, dwars

Zora
Berichten: 35
Lid geworden op: do 20 januari 2005, 14:28

Berichtdoor Zora » wo 09 maart 2005, 10:16

Hm, als je een pittige whiskey zoekt, neem eens een coal ila, komt van de islays en is momenteel bij gall en gall in de aanbieding voor nog geen 40 softe euro's!!
some ways lead to nowhere

Nymph
Berichten: 1103
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 22:30

Berichtdoor Nymph » wo 09 maart 2005, 22:37

.
Laatst gewijzigd door Nymph op za 09 maart 2013, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- inactief -


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten