ILLUSIES ?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Zora
Berichten: 35
Lid geworden op: do 20 januari 2005, 14:28

Berichtdoor Zora » di 22 februari 2005, 20:11

Ja, donna-donna,
ik begrijp dat

Is het drammen als het om jullie geluk gaat?
Heeft je man er baat bij als hij jou verliest omdat ......?
Kan jij je erbij neerleggen als je je verlangens opgeeft?
Wat kan jij verliezen?
Wat kan jouw man verliezen?

Zomaar vragen. Ik kan ze niet beantwoorden. Ze horen bij jouw verhaal
Ik wens je wel heel veel sterkte en wijsheid want het is geen gemakkelijke kwestie.
Maar als je kan praten, doe dat dan, want vragen leveren antwoorden op en antwoorden bieden inzicht, inzicht geeft soms oplossingen

succes sterkte en liefs,
Zora
some ways lead to nowhere

donna-donna
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 24 oktober 2004, 7:47

Berichtdoor donna-donna » di 22 februari 2005, 20:20

:arrow:
Laatst gewijzigd door donna-donna op za 01 december 2007, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
zing,vecht,huil,bid,lach,werk en bewonder.

Zora
Berichten: 35
Lid geworden op: do 20 januari 2005, 14:28

Berichtdoor Zora » di 22 februari 2005, 20:25

Beste Donna-donna,
ik heb een hoop complimenten ontvangen maar nog nooit de opmerking dat ik de gemakkelijkste ben.
Toch ben ik al heel lang gehuwd en heb over het algemeen langdurende relaties
Wanhoop dus niet 8)
some ways lead to nowhere

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » wo 23 februari 2005, 9:35

Zora, welke van de drie opties is het bij jullie geworden? Of was er nog een vierde optie die beter dan de drie genoemde bleek?
Optie B lijkt zo ideaal, zeker als het 'toestaan' van zijn ietwat angstige benepenheid verlost kan wrorden.
Eerder bracht Glu dit in: "En de partners? Waar zijn die gebleven.?"

Dimpf

Januce
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 20:48
Locatie: Yr.
Contacteer:

Berichtdoor Januce » wo 23 februari 2005, 10:33

De emotionele achtbaan…

Je hele leven verander je dikwijls van positie met diegene die je naast staat. Van sterk naar zwak…en terug.

Op dit moment heeft hij het in hand en ben ik de zwakke, diegene die nood heb aan zekerheid.
Ik dacht een tijd dat ik het echt niet erg zou vinden als hij verliefd zou worden op iemand anders, het zou hem goed doen…we zijn immers zo lang al samen, en ik herken dat gevoel van “iets missen” immers zo goed.

Blijkt dat mijn “kleine” verliefdheden een soort van ontsnapping was/is, om niet afhankelijk te zijn van mijn man. Als ik verliefd ben op iemand anders, kan hij me immers niet kwetsen. Let op, dit is onbewust kwetsen, het niet ingaan op mijn emoties, mij niet zien…dat kwetst ook. Jaren geleden was ik in de relatie diegenen die me meest aan hem hechte, diegene die zich kwetsbaar opstelde. Wetende dat hij een al een lange relatie achter de rug had, waar hij heel veel van zichzelf gegeven had. Na al die jaren twijfel ik nog steeds, en ben ik bang dat ZIJ nog steeds in zijn hoofd rondspookt. Ben toch slimmer geworden na al die jaren en in plaats van met azijn te gooien leg ik stroop uit. Begin over haar te praten, stimuleer hem om een boek te lezen dat hij van haar gekregen heeft, zoek zelf haar gegevens op Internet. Een raad eens wat, zij is ook daar te vinden, met foto en al. Kijk eens schat!

Ondertussen voel ik die oude pijn terug komen, een gevoel dat ik al lang weggestopt had. Zo zie je maar, je volledig geven aan je partner, heeft ook zijn nadelen.

En hier komt de gevoelens van de partner…want hoe zoet een verliefdheid kan zijn, als je partner zich op dat moment verwaarloosd voelt, doet het pijn. Soms heb je nood aan aandacht, en als die op dat moment naar iemand anders gaat, dan voelt dat niet lekker. Gewoon aangeven dat je daar nood aan heb, tja…dat kan soms helpen, maar niet altijd. En dan blijf je achter.

Het liefst van al zou ik alles met mijn man willen delen. Mijn emoties, zijn emoties…kunnen praten over ons gevoelens zonder ons schuldig te voelen, zonder dat er grote misverstanden ontstaan. Hem willen vertellen dat hij mijn alles is, mijn leven en mijn lust….

Januce- nu aan de andere kant...
Liefde is het enige goud
"Samuel Beckett"

Glu
Berichten: 142
Lid geworden op: do 08 mei 2003, 22:32
Locatie: Almere

Berichtdoor Glu » wo 23 februari 2005, 10:45

Zora schreef:
Ik denk dat de meeste mannen zeer gekwest zijn als hun vrouw sex buiten de deur zoekt maar dat die gekwetstheid te prefereren valt boven iemand met wie je al zolang liefde en leed deelt te verlaten
Maar is het voor een man in die situatie niet nog belangrijker om te weten/voelen wat de huidige waarde is van de relatie die ze hebben met je partner. Kan die waarde alleen nog maar uitgedrukt worden in een geboden emotionele/fin.veiligheid? Of is er nog steeds een diepe emotionele betrokkenheid naar elkaar? Ben je ontspannen genoeg en zie je partner gevoelsmatig nog graag genoeg om beide nog van sex te durven genieten, al is het niet dagelijks? Het verleden kent de paradox dat je weet wat je aan elkaar hebt, je goede en slechte momenten hebt gedeeld,maar volgens mij kan het verleden nooit als basis dienen in de keuze om een relatie in stand te houden en je als man dan maar gekwetst te voelen. Kern zal moeten zijn wat voelt men nu nog voor elkaar, welke toekomst wil men met elkaar invullen en het inzicht dat wat nu is,misschien over een paar maanden wel minder belangrijk is omdat je uiteindelijk tot elkaars essentie bent gekomen, door energie in elkaar te steken, door te praten en uiteindelijk vaak elkaar weer emotioneel te vertrouwen en elkaar toe te laten......

8) Glu

Glu
Berichten: 142
Lid geworden op: do 08 mei 2003, 22:32
Locatie: Almere

Berichtdoor Glu » wo 23 februari 2005, 10:48

@ Januce

Weliswaar in de mannelijke variant,maar zeer herkenbaar allemaal......

:? Glu

TinkerBell
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 19 januari 2005, 12:29
Locatie: Neverland

Berichtdoor TinkerBell » wo 23 februari 2005, 14:55

(konden we maar met zijn allen in een huis wonen *droom*)
"All you need is trust... and a little bit of pixie dust!" --Peter Pan

Zora
Berichten: 35
Lid geworden op: do 20 januari 2005, 14:28

Berichtdoor Zora » wo 23 februari 2005, 21:50

Hai Dimpf,
Bij ons is optie B het geworden. Met dank aan mijn fantastische vrouw.
Ze gunt het me dat ik "lol" buiten het huwelijk beleef maar vertrouwt er toch op dat ik niemand echt tussen ons in laat komen.

De relatie die ik indertijd buiten mijn huwelijk had is nu bijna 7 maanden voorbij (heeft ongeveer 2 1/2 jaar geduurd) Momenteel heb ik 2 leuke vriendinnen die ik respectievelijk 5 en 4 maanden ken.

Groetjes,

Zora
some ways lead to nowhere

Zora
Berichten: 35
Lid geworden op: do 20 januari 2005, 14:28

Berichtdoor Zora » wo 23 februari 2005, 21:59

Hai Glu,

ik heb geen idee hoe "mijn situatie" zich bij anderen zal uitwerken.
Als ieder persoon in feite uniek is, een relatie een snijpunt van 2 unieke personen is, wat is dan standaard of gewoon?

Voor mijn vrouw en mij geldt dat er een hele diepe band is gegroeid. Mijn respect voor haar is juist doordat ze me vrij liet sterk gestegen.
Hierdoor ervaart zij op haar beurt (denk ik) meer mijn genegenheid en warmte. Het totale gevolg is dat juist door het elkaar vrijlaten en niet claimen onze relatie zoveel meer ontspannig biedt!

snappie? :P (ik meestal, soms moet ik er nog aan wennen)

Zora
some ways lead to nowhere

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Zoals de waard is, vertrouwt ze haar gasten (signatuur Zora)

Berichtdoor Dimpf » wo 23 februari 2005, 22:10

Zora: Je bent haar vast meer waard dan haar gasten :wink:

Je hebt meer vrijheid verworven, en weet die voor jezelf te gebruiken. Ervaart je vrouw een vergelijkbare verruiming van haar mogelijkheden? Is de ervaring van vrijheid een wederzijdse?
Zou het niet zo zijn dat je haar niet alleen meer genegenheid & warmte biedt, maar dat je vooral ook meer genegenheid & warmte in je eigen binnen-huisje hebt gekregen?
Het klinkt zo best heel ideaal :D

Dimpf

Zora
Berichten: 35
Lid geworden op: do 20 januari 2005, 14:28

Berichtdoor Zora » wo 23 februari 2005, 22:32

Jeetje Dimpf, ik wilde het vanavond kort houden want ik heb er een zware (maar wel heel lekkere) werkdag opzitten.

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik in deze kwestie natuurlijk aan de gemakkelijke kant sta. Mijn vrouw was vroeger bang me te verliezen en stond mij die beschreven vrijheden toe.
Eigenlijk was ik best hypocriet. Indertijd heb ik echter boven water weten te halen dat het grootste probleem voor haar het risico was om me kwijt te raken. In diverse gesprekken heb ik haar evan overtuigd dat de kans groter was dat ze me kwijtraakte als ze me aan "het lijntje" zou blijven houden.
Er zijn personen geweest die geprobeerd hebben om tussen mijn vrouw en mij te komen en soms was dat ook wel verleidelijk. Maar als puntje bij paaltje komt, kan ik haar niet de pijn aandoen door haar te verlaten. Ze heeft me zolang door dik en dun gesteund. Geleidelijk aan is er een fantastische relatie tussen ons gegroeid waarin vertrouwen, warmte genegenheid en sex in iets minder frequentie hun rollen spelen.

In theorie zou ik mijn vrouw haar ruimte geven als ze die vraagt. Alleen speelt sex geen grote rol bij haar. Ik kan mijn goede voornemens op dat gebied dus niet in de praktijk brengen.Ik weet wel van mezelf dat ik jaloers kan zijn, maar daar ook heel goed mee overweg kan, mits ik het vertrouwen kan hebben dat we eerlijk tegenover elkaar blijven.
Dit laatste niet omdat ik wil weten wat en met wie, maar omdat ik als ik iemand op leugens betrap me ga afvragen welke leugens ik nog NIET ontdekt heb. Het vertrouwen is dan voor mij weg.

Dat meer warmte in eigen huisje zou wel eens kunnen. Het was er wel maar ik laat het wat gemakkelijker zien.

groetjes.

Zora
some ways lead to nowhere

TinkerBell
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 19 januari 2005, 12:29
Locatie: Neverland

Berichtdoor TinkerBell » do 24 februari 2005, 2:23

Wat ik hier lees Zora, over leugens, kan ik me helemaal bij aansluiten...

Wat ik me afvraag is het volgende... dat zij niet zo op sex is, terwijl je dat haar wel zou willen geven, herken ik...

Ik noem het in mijn relatie zo; mijn vriend is 'polysex' (seksueel dus), ik ben polyamory (meerdere liefdes dus)... niet meerdere, maar 2 in mijn geval. Na lang praten en experimenteren ben ik erachter gekomen dat sex an sich mij namelijk geen bal interesseerd (net als jouw vrouw?). Er moet veel meer zijn dan dat. Dat brengt meer risico's mee.... Maar mijn vriend vertrouwd me daarin... en laat me daarin vrij...

Zou jij dat kunnen? misschien vindt jouw vrouw namelijk hetzelfde geluk, maar dan op een andere manier....
"All you need is trust... and a little bit of pixie dust!" --Peter Pan

Zora
Berichten: 35
Lid geworden op: do 20 januari 2005, 14:28

Berichtdoor Zora » do 24 februari 2005, 11:46

Ha Thinkerbell.

Ik bedoel eigenlijk geen leugens, hoor. Ik bedoel hier eigenlijk dat je als je niet wilt liegen en toch ook niet de waarheid wilt vertellen je het beste ervoor kan zorgen dat die waarheid heel extreem is, want dan gelooft niemand het. Dit is overigens een gedachtengang die niet op deze topic van toepassing is.

Mijn vrouw wil geen 2 liefdes. Ze heeft genoeg aan zichzelf en mij en onze maffe bobtail als aanvulling. Ik zocht altijd veel meer achter haar, maar ze is gewoon tevreden (sorry, ik kan er ook niets aan doen!).

Groetjes,

Zora
some ways lead to nowhere

tweety
Berichten: 21
Lid geworden op: do 01 januari 2004, 20:08

Berichtdoor tweety » do 24 februari 2005, 15:20

Pipje nog even terugkomend op je verhaal. Inderdaad als alle betrokken op 1 lijn zitten, gaat het werken. Als je man toch moeite zou krijgen met deze vriendschap, zou je deze dan kunnen loslaten? Waar ligt de grens tussen jezelf verloochenen en je liefde voor Pipjeman?


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten