jaIk kan me dat goed voorstellen Venus...
Maar het lijkt mij dat de mensen hier op Shespot een stuk 'echter' zijn dan mensen die je elders virtueel ontmoet.
Of ben ik nu heel erg naïef??
Goh... x-aantal jaar later denk ik op een avond waarop onze nationale zender staakt nog eens aan Shespot... en het eerste wat ik tref is dit topic. Ik was benieuwd naar wat ik toen geschreven had, en kijk... ik blijf erachter staan.Ik merk nu wel dat ik iets heb van: "nu is het genoeg". Met andere woorden: ik hoef er niet meer zo absoluut nog internetvrienden bij. Ik heb een aantal prachtmensen leren kennen via Shespot, en een aantal van hen heb ik ook IRL mogen ontmoeten. Met sommigen is het contact daarna gebleven, met anderen is het verwaterd. Maar met diegenen waar het contact mee gebleven is, zelfs al zitten ze zo ver weg van mij, hoop ik toch het contact te bewaren. En ik heb er alle begrip voor dat hun échte leven soms zo druk is dat er even geen plaats is voor het virtuele. Zolang ze me maar af en toe wat woorden toegooien en af en toe aan me denken. En dat doen ze ook.
In reallife speelt de non-verbale communicatie een hele grote rol…
Volgens sommige onderzoekers…60% lichaamstaal, 30% klank van de stem, en maar 10% daadwerkelijk inhoud, dus wat er wordt gezegd.
We pikken via onze zintuigen onbewust heel veel informatie op. Soms kun je zien of voelen hoe iemand in zijn vel zit…toch?
In reallife speelt de non-verbale communicatie een hele grote rol…
Volgens sommige onderzoekers…60% lichaamstaal, 30% klank van de stem, en maar 10% daadwerkelijk inhoud, dus wat er wordt gezegd.
We pikken via onze zintuigen onbewust heel veel informatie op. Soms kun je zien of voelen hoe iemand in zijn vel zit…toch?
Is het niet zo dat als je iemand ivl goed kent je net zo goed aan de manier van schrijven of het gebruik van zinnen in de berichtjes heel goed kan aflezen hoe iemand in zijn vel zit???
In de virtuele wereld heb ik nieuwe mensen leren kennen, mensen die ik normaal gesproken nooit tegen gekomen zou zijn.
Sommigen zijn passanten gebleken, met anderen heb ik een diep vriendschappelijk contact opgebouwd. Door mailcontact kan je een ander ook heel goed leren kennen. Het is vaak makkelijker om je open en kwetsbaar op te stellen en dat maakt dat het contact soms zo veel dieper en verder gaat dan een irl contact. Dat maakt voor mij een virtueel contact soms net zo waardevol of zelfs waardevoller als een irl contact.
Een aantal mensen heb ik irl mogen ontmoeten. Super leuk is het om te zien dat de klik die er virtueel is er ook gewoon irl blijkt te zijn.
Zo heb ik iemand leren kennen die zo mijn zus had kunnen zijn en zo ben ik ook mijn lieve vriendin tegen gekomen.
Voor mij kunnen virtuele vrienden dus zeker irl vrienden worden....
Terug naar “Maatschappelijke kwesties”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast