Hmmmmm mijn eerste inval op je vraag 'waarom?' is...
Bevestiging
Hoe het op mij overkomt is dat hij er inderdaad mee zit.. hij twijfels heeft of hij er wel klaar voor is.. maar heel graag wil qua gevoel... en eigenlijk die bevestiging bij jou zoekt om dat extra standje in zijn eigen rug te krijgen.
Hij is bang er niet klaar voor te zijn.. bang dat hij iets moois verpest door te snel handelen... en wil dat van jou horen om zekerder te zijn van het feit dat hij het niet kán verpesten....
denk ik..
Uit eigen ervaring; een persoon die zeer dicht bij me staat... had vorig jaar een relatie verbroken die slecht voor haar was (als ik het mag zeggen; egocentische klootzak was hij
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
). Maar het was haar jeugdvriend, waar ze al lange tijd mee samen was...
Toen het uit was leerde zij een jongen kennen waar ze binnen no-time helemaal gek op was.. en hij op haar..
maar voor een relatie hield hij de boot af.. want hij had ook net zijn langdurige relatie verbroken. Door gevoelsredenen, dus niet zoals die vriendin van me duidelijke feitelijke redenen dat hij haar blijkbaar niet respecteerde, haar manipuleerde terwijl hij stiekem regelmatig eigen dingen deed
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
.
Zij was er klaar voor, hij niet.. emotioneel..
Zij ging terug naar haar ex.... gaf de nieuwe jongen zoveel mogelijkheden maar hij bleef twijfelen.. en ze viel weer voor de mooie woorden van die lul van een ex..
Maar niet naief.. ze was kritisch.. gaf het een kans op haar voorwaarden.. maar het was stuk..
Een jaar later... is de andere jongen 1 jaar vrijgezel.. heeft alles 'verwerkt'. afgesloten... in dezelfde tijd heeft mijn vriendin haar ex definitief de bons gegeven...
En tot nu toe.. leefde die andere jongen en mijn vriendin heel gelukkig
Vorig jaar waren ze al duidelijk 'voor elkaar bestemd' .... maar in mijn ogen was hij heel verstandig... en probeerde met alle macht zijn gevoel te relativeren voor mijn vriendin. Ze hadden afgesproken elkaar voorlopig niet te zien, tot ze er werkelijk uit waren.
Als ze dit niet hadden gedaan... waren ze heel even gelukkig geweest en was de boel toch gaan escaleren denk ik. Nu is het een hele mooie start van een hele mooie relatie.
Wat ik ermee wil zeggen (ja Lianne wat MOET je met dit hele verhaal
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
) geef hem de tijd... volgens mij pusht hij zichzelf; geef hem rust..laat hem zichzelf niet pushen..
Als het werkelijk liefde is tussen jullie, zal tijd niets kapot maken maar alleen maar doen helen, en erna intensiveren...
Geef hem de tijd... dat is een investering in jullie mogelijke toekomst
(two cents)