Berichtdoor Mystique » zo 22 februari 2004, 23:39
Ik weet niet of ik dit verhaal ga schrijven om het eens van me af te gooien of voor raad... Misschien wel beiden... Alhoewel ik zelf al weet wat ik moet doen, ook al durf ik die stap nog niet goed te zetten.
Ik ben ongeveer 2.5 jaar samen met mijn vriend. Hij is ook mijn eerste 'echte' vriend van wie ik altijd heel erg heb gehouden. Dat doe ik nu nog. Maar ik merk dat ik niet gelukkig meer ben.
Dit om enkele redenen.
Wat me het ergst opvalt tegenwoordig is dat wij heel erg verschillen. Hij heeft altijd Latijn gedaan, en daarna enkele jaren universiteit wat hem na een hele korte periode een hele goeie job heeft opgeleverd.
Ik daarentegen, heb altijd beroeps gedaan. Ik ken de Nederlandse termen hier niet voor... Ik heb heel veel moeite om een job te vinden, krijg de ene teleurstelling achter de andere kwa sollicitaties en voel me hierdoor heel erg afgewezen.
Op dat vlak zijn we helemaal verschillend, hij is enorm slim, kan over alles wel iets vertellen, en ik... Wel... Ik moet het doen met de weinige dingen die ik weet, en die hem meestal nog niet interesseren.
Wanneer we praten en ik een vraag stel bekijkt hij me soms alsof hij denkt: wat zeg jij nu?! Hij vindt dat normaal dat iedereen de dingen weet die hij weet, ook al is dat niet zo... Zo maakt hij ook vaak de opmerking dat ik Frans moet leren, het is helemaal geen moeilijke taal volgens hem, natuurlijk niet, hij sprak eerder Frans dan hij Nederlands sprak...
Door die kleine dingen voel ik mij af en toe minderwaardig, vaak heb ik schrik om over iets te praten want ik moest nog maar eens zoiets zeggen waarop hij met een toon van wat zeg jij nu weer?! kan antwoorden.
Ook op vlak van seks lopen we helemaal naast elkaar. Ik wil nieuwe dingen proberen en hij is daar niet zo voor in. Zoals ik al in een eerder topic zei wil hij nog steeds niet dat ik een vibrator in mijn bezit heb, of god weet welke andere dingen die uit een seksshop komen.
Maar wat me het ergste stoort is dat als hij zijn orgasme heeft gehad ik met al mijn zin blijf liggen want dan is de pret natuurlijk over!
Ik heb er al proberen over praten maar dat lukt helemaal niet. En het hem met hints te laten merken lukt al even geweldig...
Ik verveel me ook harder en harder bij hem, de uren lijken wel dagen en ik voel me steeds rotter en rotter.
Ik weet zelf dat het zo niet verder kan. Ook van enkele mensen waar ik mee gepraat heb over deze zaak krijg ik te horen dat dit niet zo hoeft te zijn. Maar ik weet niet wat ik hiermee aan moet. Ik heb het gevoel dat ik hem iets verschuldigd ben, en ook zijn ouders omdat die weekend na weekend voor me gezorgd hebben, twee jaar lang. Ik ben bang dat ze gaan denken dat ik niet dankbaar ben voor wat ze gedaan hebben voor me, dat ben ik wel.
Ook al is dat geen reden om bij mijn vriend te blijven, het is één van de dingen dat mij tegenhoud...
Ik hoor ook langs alle kanten dat het niet erg is om een relatie te verbreken, zeker als het je niet meer boeit en je het gevoel hebt dat je opgesloten bent. Ik weet gewoon niet hoe...