Of: Wie teveel hooi op zijn vork neemt.......@ Inya waarom koos je voor deze stelling? Is het niet eerder een vooroordeel dat je vaker om je heen hoort?
Op dit ogenblik kamp ik met de stelling : " qui trop embrasse mal étreint" Wie te veel wil omvatten omhelst weinig.
Hun gevoel is anders dan die van vrouwen, niet perse minder.'Mannen hebben minder gevoel dan vrouwen.'
Verliefd worden op een ander is een gevolg van... het gebeurt als je iets wezenlijks mist in je eigen relatie. En dat maakt het voor degene met wie je een relatie hebt zo moeilijk, want die kan niet concurreren. Het is dan wachten tot de ratio van de emotie wint. En ook al wint de ratio, dan nog is er schade gemaakt. En kun je dat voldoende herstellen?Volgens mij zijn er weinig relaties die dit overleven, maar toch kan ik me niet indenken dat dit altijd een doodssteek hoeft te zijn. Tenslotte gaat ook verliefdheid over, al dan niet in 'houden van'. En dan houd je misschien van twee mensen. Als je dan besluit met maar één daarvan een relatie te behouden, dan speelt verliefdheid, die hier al over is, toch geen factor meer?
Nou dat vraag ik me dus serieus af: is het wel een vooroordeel? Is het niet gewoon waar?@ Inya waarom koos je voor deze stelling? Is het niet eerder een vooroordeel dat je vaker om je heen hoort?
Gossie Inya....'Mannen hebben minder gevoel dan vrouwen.'
Het is een stelling, niet ook automatisch mijn mening heeGossie Inya....'Mannen hebben minder gevoel dan vrouwen.'
Echt???
Mannen en vrouwen delen echt wel dezelfde gevoelens. Ik sluit me aan bij de therapeute van Katarine.
Terug naar “Maatschappelijke kwesties”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast