Inya, ik heb jouw vragen ook gelezen en deels ben ik het met Mar eens, voor mij staan de antwoorden in de reacties. Aan de andere kant heb je recht op jouw eigen antwoorden, niet ik kan bepalen waar jouw zoektocht ligt. Dat die er is heb je wel duidelijk. Ik zou zeggen... ga kijken! Als je het in gezamenlijkheid doet kan het zeer krachtig zijn, maar ik weet als geen ander dat ik dingen alleen moest/moet uitzoeken.
De uitkomst ... is helemaal open (zie Hubbie) jij bent jij en je zal een andere weg lopen dan wij allemaal.
@Ero.. niet echt in het kader van De Liefde en de kerstgedachte...
Bijvoorbeeld dat geld Ero, ik vind het lief hoor, begrijp me niet verkeerd!! maar het is wel een beetje ehm... kleinmakend? (voor mijn gevoel dan hé). Ik zeg het ook voorzichtig want de maatschappij en vooral mannen zien dit anders. Ergens geeft het aan dat vrouwen toch wat afhankelijke wezentjes zijn die zich niet zonder jouw ruime hart ( en beurs) kunnen redden. Koos je in het verleden voor dit type vrouw? Je hoeft je niet te verantwoorden hoor, zo bedoel ik het niet.. kan ook projectie van mij zijn... maar de vraag komt in mij op. Ik zit ook met opvoeding van dochters en zou onmiddelijk adviseren dat nooit te doen. Goede vrienden ok, maar verplicht elkaar niet tot zulke financiële schuinmarsjeerderij. Als we de maatschappij voor houden dat dit wel moet gaan vrouwen niet/nooit op eigen benen staan. Nu ben ik niet bij jullie afspraken geweest... delen huishouden, deeltijdbaan vrouw ect... maar het creëert afhankelijkheid.. op den duur. Vind ik
Ik heb geen moeite met gewoon de boel delen als het moment daar is, maar dan moet er al andere afspraken worden gemaakt tijdens de relatie. ( ik zie veel vrouwen die het maar een beetje afwachten en niet in het kader 'financieel onafhankelijk en dus vrij kunnen kiezen' leven.)
Nog wat:
De verwachtingen...
Als de ene andere/hogere verwachtingen heeft dan de ander is het klussen geblazen. Verschil makende tussen wat je van de relatie verwacht ( dromen wensen, niks mee gewoon delen) en wat je van de partner verwacht ( te vaak hoge verwachtingen van de ander? Dat laatste is denk ik een fatale constructiefout.
En wat als de ene klust aan de buitenmuren, dakpannen en de schoorsteen ( die almaar meer moet roken)?
De ander zit misschien de heipalen te controleren die (ooit) 'op kleef' zijn geslagen. Het ijzerwerk in de gezamenlijke fundering vertoont betonrot maar de schoorsteen wordt zeer belangrijk gevonden en de nette rijtjes dakpannen niet minder.
Je zal maar een partner hebben die uiteindelijk een groot herenhuis verwacht terwijl je zelf genoegen neemt en blij bent met een bouwval met mooie mogelijkheden.
Niet iedereen heeft dezelfde klusskills, je zal met twee linkerhanden een (verwachtte)luxe villa in elkaar moeten vlechten, dan zul je je geregeld met het timmermanspotlood achter je oor krabben. Komt nog bij of je überhaupt andermans klusvaardigheden op waarde weet te schatten... ect
ect
ect...
Laars, gaat nu in de kerstballen
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.