Dag Spotters,
Diegenen die me persoonlijk kennen weten het wel: ik ben een leesmonster. Ik kom dan ook regelmatig artikelen tegen waarvan ik denk: 'dit is wel wat voor op Shespot'. Nu net weer eentje. De Correspondent publiceert deze ochtend een voorpublicatie van Simone van Saarloos' nieuwste essay 'Het Monogame drama: een pleidooi voor multi--intimiteit.'
Ik weet niet precies waarom, maar het artikel raakt me enorm. Ik kan me erg goed vinden in de strekking ervan. Met name in deze passage: 'Spelen oefent dan vooral het vermogen om om te gaan met spontaniteit, chaos en verrassing. Je bent afhankelijk van andermans acties, je kunt niet vasthouden aan een voorbedacht plan. Je kunt van tevoren van alles bedenken of uitstippelen, maar in het spel zelf moet je handelen naar wat er op dat moment gebeurt.' Dit is precies waarom ik (nu) geen vaste relatie wil. Laat mij ontdekken hoe ik reager oop verschillende mensen, wat is er fijn, wat niet, wat triggert?
Al met al wilde ik jullie dit, naar mijn mening, sterke stuk niet inhouden. Ik ben daarnaast ook wel benieuwd of jullie je in het stuk kunnen vinden, en waarom wel of niet.
Ik maak bewust geen apart topic over het essay omdat ik behoefte had aan een leeshoekje hier met interessante artikelen over seksualiteit.
— “Een erotische ontdekkingstocht vol fantasie en verbeelding” —