Ik heb een vrouw gehad die geestelijk zo met zichzelf overhoop kwam te liggen dat adem halen al te veel was. Seks was destijds ook totaal niet aan de orde. Dan is het wachten op beter tijden, en dat wachten duurde enkele jaren. Hoe ik daar mee omging.. ten eerste lag mijn prio uiteraard bij de gezondheid van mijn vrouw, en geen seks.. dat was dan maar zo. Het lot op je levenspad. Moeilijke tijd? .. ja, best wel maar ik kon er zelf niets aan veranderen.Vroeg me slechts af of anderen in dezelfde situatie hebben gezeten en hoe die dat gedaan hebben. Met name ook vrouwen van 55 plus. Maar ik heb het idee dat die niet veel op dit forum zitten? Allemaal achter de geraniums?
Seks, zoals seks hoort te zijn, kun je niet afdwingen. Het is iets wat voortvloeit uit een relatie of een bepaald gevoel voor elkaar. Dat er meer mensen zijn die geen of weinig seks hebben omdat... hun vrouw geen zin meer heeft, er lichamelijke complicaties zijn, vanwege je werk bijna nooit thuis bent, zelf geen libido hebt, noem het allemaal maar op... is overduidelijk maar over het algemeen lastige gespreksstof.
En je schiet er niet veel mee op dat een ander ook te kort komt, je eigen problemen lossen niet op daar niet mee op.
De enige tip die ik kan geven is; laat het je leven niet beheersen. Frustratie is een illusie wat je zelf creëert en waar een ander geen notie van heeft... Hoe meer het jou frustreert en je dit aan je vrouw laat blijken, hoe groter de afstand wordt en de kans op lichamelijke intimiteit met je vrouw verkleint.