ZIJ legt die verbinding, niet ik. De menopauze is al een jaar of 4 geleden afgesloten. Daar heeft het dus ook niets mee te maken.Ik ben het niet eens met de link die je legt tussen spiritualiteit en sex. Spiritualiteit maakt naar mijn smaak niet sexloos. Hormoonveranderingen wel, en die kunnen uitmonden in een andere levenshouding.
Ik heb er geen goed antwoord op je vragen, en elk antwoord wordt meegekleurd door mijn eigen transitie (de menopauze).
Menopauze is allang afgesloten, dus dat is het niet. En Tantra heb ik ook aan gedacht. Maar de ene spiritualiteit is de andere natuurlijk niet zo maar. Het gaat wat mij betreft ook verder dan intimiteit. De basis is loyaliteit. Lag die eerst bij mij, nu kennelijk bij haar vriendinnen en haar spirituele 'een' zijn. Het 'hogere' niveau (met even zoveel gemak even later weer het 'diepere' - om maar even aan te geven hoe betekenisloos het kennelijk is) waar ik 'dan niet aan toe kom' en 'niet begrijp'. Ik ben er langzamerhand klaar mee. ZIJ wendt zich af en ik moet me dan in allerlei bochten wringen om iets (dwz onze relatie) 'heel' te houden (om maar eens in hetzelfde vocabulair te blijven)? Ga ik in mijn uppie Tantra doen. Kijken hoe zij reageert.Welkom hier Lord Chatterlay.
Een moeilijke situatie, en ik begrijp dat je je afvraagt wat erger is : geen intimiteit of genadebrood eten. Met ruziën komen jullie er zeker niet uit. Misschien speelt de menopause mee? Zelf ben ik een iets oudere leeftijdsgenote. Als vrouw ervaar ik dat in een lange relatie de libido voor mij erg vermindert.Ik heb meer behoefte dan vroeger aan een lang voorspel en ook wat verandering . Je zegt dat je vrouw meer en meer met vriendinnen spirituele sferen opzoekt . Waarom niet eens proberen het over een andere boeg te gooien en bv een Tantra massage met haar beleven? Ik weet niet waar je woont maar in Brussel bv is er het instituut Marie Hash waar je fijne tantramassages kan beleven, het is wel prijzig maar kan misschien wat los maken. Ik denk ook dat een vrouw soms libido kan verliezen als ze zich met hart en ziel in een project stort dat heel veel werk vraagt .
Misschien zijn hier wel mannen die met hetzelfde probleem kampten en eruit raakten?
Dank voor je tip BWL. Mss een optie.Probeer eens een knuffelsessie met je vrouw zonder sex.
Gewoon allebei in je nakie op bed (of op de bank in de kamer) en elkaar strelen, vasthouden, zoenen, maar geen sexuele handeling verrichten (dus geen geslachtsdelen aanraken). Dan is de 'dwang' van 'het' er af en kun je na een aantal keren toch eens wel sexuele handelingen doen ook al doe je nog geen penetratie, dat kan weer in een volgende stap.
Heb ik zelf erg goede ervaringen mee.
Dat de meno pauze voorbij is betekend niet dat het hier niets mee te maken heeft, door de verandering in hormoongestel kan het ook zijn dat hierdoor iets blijvend veranderd is.ZIJ legt die verbinding, niet ik. De menopauze is al een jaar of 4 geleden afgesloten. Daar heeft het dus ook niets mee te maken.Ik ben het niet eens met de link die je legt tussen spiritualiteit en sex. Spiritualiteit maakt naar mijn smaak niet sexloos. Hormoonveranderingen wel, en die kunnen uitmonden in een andere levenshouding.
Ik heb er geen goed antwoord op je vragen, en elk antwoord wordt meegekleurd door mijn eigen transitie (de menopauze).
Terug naar “Wellness en spiritualiteit”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten