Dat lijkt bijna dissociatie, iets wat best wel heftig is. Misschien is dat de bedoeling juist bij BDSM, ik heb geen idee, natuurlijk.Je duwt door, ik wil niet, maar probeer me te ontspannen omdat het anders alleen maar erger is. Ik probeer mijn hoofd los te denken van mijn onderlijf, te verdwijnen.
Uh. Selectief geheugen, ben ik bang. Geen opzet, of iets dergelijks. Ook in het verslag wat ik toen heb geschreven komen die delen niet terug, volgens mij. De vraag waarom dat zo werkt is natuurlijk wel interessant voor mijzelf. Even over nadenken nog.Waar ik benieuwd naar ben is waarom je juist die mooie delen, die je later in de aanvulling wel beschrijft, uit de belevenis laat? Gewoon nieuwsgierigheid, dus voel je vrij in reactie, hoor
Nee, dat was geen dissociatie, het lijkt er niet eens op. En nee, ik heb nog nooit meegemaakt dat dissociëren een doel was bij BDSM, het is zelfs de vraag of dissociatie een doel kan zijn. Dan moet iemand dat uit zichzelf al doen en moet je iemand hebben die je met bepaalde handelingen bewust die staat in stuurt. Iets waar elk verstandig mens bij vandaan blijft, tenzij eventueel in een therapeutische setting.
Dat lijkt bijna dissociatie, iets wat best wel heftig is. Misschien is dat de bedoeling juist bij BDSM, ik heb geen idee, natuurlijk.
Misschien ben ik 'old school' Levendig Foutje en vergelijk ik jou teveel met haar verhaal
Laars, mietje
Grappig dat je dat zegt, daar zijn wij sinds een tijdje meer mee bezig. Komt later in de verhalen nog wel Ik heb zelf bdsm en 'de rest' altijd behoorlijk gescheiden gehouden. En ik dacht niet dat dat echt kon, maatschappelijk groeien door sm, een beter mens worden. Toch is dat wel wat hij nastreeft. En ik begin er inmiddels meer in te geloven. Sowieso geloof ik dat als een mens op een voor hem belangrijk niveau wordt gezien en hij weet dit te internaliseren, hij zal groeien.
Ik ben heel erg benieuwd hoe het ervaren van een BDSM relatie impact heeft op het ervaren van de rest van 'de mensheid' en het zich verhouden daartoe. Kun je als s in een relatie kleiner worden, maar juist maatschappelijk groeien?? Word je opener of juist op een bepaalde manier meer gereserveerd??
Het kan ook een psychologische term zijn, dissociatie wordt dan gezien als een afweermechanisme. Het is een soort van vlucht uit de werkelijkheid en kan ontstaan bij enorme (fysieke en of psych) stress.psychiatrische termen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten