Dag man van stoeipoes.. (ik zou even een eigen nick aanmaken als ik jou was)
Weet je dat ik geen flauw idee heb wat ik er van zou vinden.
Wij doen niet aan parenclubs of swingen, maar er zijn er genoeg op het forum die het wel doen. En die zullen er vast een positief gevoel bij hebben.
Ik fantaseer er ook niet over dat mijn vriendin seks heeft met een andere man. En vraag me af hoe je er dan naar moet kijken; afstandelijk alsof het seks tussen twee vreemden is, of is het juist opgewonden dat het je eigen vrouw is?
Ik wil geen betweter zijn, maar ik voel de noodzaak eerst uit te leggen wat het verschil tussen cuckolding en swingen is:
Cuckolding is een term uit de wereld van het sadomasochisme, die is komen overwaaien uit de Verenigde Staten. Het woord wordt gebruikt voor een spel, voor velen ook een levenswijze, waarin van een (echt)paar de vrouw allerlei seksuele vrijheden heeft, die de man niet heeft. De man heeft in een cuckolding-relatie weet van zijn vrouws ontrouw.
In het algemeen is de vrouw in zo'n relatie dominant aan haar partner.
Cuckolding kent vele variëteiten. Sommige daarvan zijn relatief zachtaardig; er zijn er ook die buitengewoon vergaand zijn. Zo zijn er stellen die hun plezier beleven in een parenclub en feitelijk niet verder gaan dan een eenzijdig soort swingen. Aan de andere kant van het spectrum zijn stellen die zover gaan dat de vrouw volledige controle heeft over haar partner. Het komt voor dat zij in zo'n geval een nieuwe partner heeft gekozen, die feitelijk haar (chronologisch) eerste partner heeft verdrongen. Niet zelden rest de cuckold in een dergelijke relatie de rol van slaaf of huisdier. Het komt voor dat de vrouw kinderen krijgt van haar nieuwe partner.
OF
Maar wat is nou eigenlijk swingen? Volgens Websters Dictionary is het je vrijelijk overgeven aan seks. Dat is een wel erg ruime definitie. Het gaat om vrijblijvende sociale en seksuele contacten (spelen) met iemand anders dan je vaste partner, vriend of vriendin. Het is ook iets anders dan het traditionele één-met-één afspraakje. Het is ook geen overspel. Bij het swingen zien we dat mensen genieten van sociale en seksuele contacten, soms zelfs vriendschap, met andere mensen in de vrijetijdssfeer, meestal tussen twee paren, waarbij beide partners van elk paar vrijelijk instemmen en volledig op de hoogte zijn. Kenmerkend voor swingen is dat beide vaste partners hun seksuele en sociale contacten met andere partners gezamenlijk en in onderling overleg aangaan
grootste verschil is de gelijkwaardigheid van de verhoudingen in de relatie.
Mijn keuze zou het niet zijn, ik wil dat mijn liefje evenveel geniet als ik. Wij zijn opgegaan in the lifestyle toen we merkten deze gelijkwaardige gevoelens te hebben.
Toch zou ik er meer van willen snappen stel Stoeipoes. Als is het maar om mijn inzichten te verruimen. Kunnen jullie vertellen hoe jullie hiertoe zijn gekomen?