Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr
dit is het begin, er komt nog meer!
Wat een trieste brief. Er zit niet 1 gedeelte in waaruit ik op kan maken dat je ooit van elkaar hebt gehouden.Nou, ben nou toch bezig:
Brief aan mijn bijna-exman:
(1 bladzijde terug)
Zucht oh wat leest dit herkenbaar, de brief aan je ex beduidend minder, die zou voor mij heel anders klinken, maar dit zou ik bijna 1 op 1 kunnen kopieren ( en verzenden) ..... zucht.... slik... oh liefje tochBrief aan mijn lief:
Vreemd, dat het vanzelfsprekende en het automatisme waarmee we altijd communiceerden weg is. Zo gemakkelijk als ik altijd met jou kon praten, zo ingewikkeld en moeilijk voelt het nu.
Ik heb nooit na hoeven denken of ik dingen wel of niet wilde of kon zeggen, ik heb nooit getwijfeld als jij iets zei, en nu denk ik overal over na, en vertel ik je nog niet de helft van wat ik eigenlijk wil zeggen. En jij doet het ook. Logisch denk ik, je hebt nu die band die wij hadden weer met je vrouw. En ik merk dat je regelmatig dingen die ik schrijf anders interpreteert dan wat ik schrijf of wat ik bedoel. Waarschijnlijk doe ik dat ook. En misschien doen we dat allebei wel onbewust, om een afstand te scheppen. Misschien is het een soort zelfbescherming, waardoor we elkaar gemakkelijker los kunnen laten. Of ik jou in elk geval. Aan de andere kant is het eeuwig zonde. Ik vraag me af of ik ooit nog zoiets met iemand anders krijg, zo prettig intiem en comfortabel als het tussen ons was. Of ik dat ooit weer wil....Want als je het dan kwijtraakt doet het zo'n pijn. Ik denk niet dat ik dat nog ooit wil voelen. En de enige manier is om het dan niet zover te laten komen.
Ik typ, en delete weer, en twijfel of ik iets wel of niet zal schrijven. Het is afstandelijk...het is gewoon "wij" niet meer....
Raar is dat hè...
Voorheen zou ik het je dus verteld hebben, dat ik 's nachts van je droom...dat we vrijen, en dat je me vasthoudt, en dat ik elke keer wakker word op het moment dat je in me komt...en dat ik dan héél even denk dat het echt is...om daarna echt helemaal wakker te worden, waarna de tranen over mijn wangen lopen...Dat dà t de reden is dat ik slecht slaap.
En ik zou je verteld hebben dat telkens als ik in de auto zit, bij sommige liedjes de tranen weer in mijn ogen springen. Dat ik al een paar keer de auto ergens op een parkeerplaats heb gezet, omdat ik niet met van die jankogen thuis wilde komen. Dat het me op kantoor zomaar opeens kan overvallen, als ik alleen op kantoor ben....En dan zou ik je verteld hebben, dat zelfs nu ik dit typ de tranen weer over mijn wangen stromen....
Dat die hele k**scheiding me helemaal niks doet, dat ik blij zal zijn als die vent uit mijn leven is verdwenen, maar dat ik het gevoel heb dat ik nooit meer zoiets kan voelen als voor jou.
En ja, ik weet dat het minder wordt, dat gevoel, en dat het slijt, en dat er best wel weer eens ooit iemand langs zal komen. Ik weet dat ik straks onze momenten zal koesteren, en dat ik dankbaar zal zijn, dat ik ooit zo van iemand gehouden heb, omdat veel mensen dat nooit mogen ervaren. Maar voorlopig even niet!
X
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast